Hack Odido

12-02-2026 23:54 136 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zit me totaal niet lekker die hack. Geen abonnement bij Odido zelf, maar maak wel gebruik van hun netwerk. Klanten van Simpel en Ben schijnen ook 'slachtoffer' te zijn.

Zal niet de enige zijn op dit forum. Nemen jullie maatregelen (zover dat mogelijk is)?
Red_Velvet schreef:
28-02-2026 17:54
Van mij verloopt binnenkort, ik ga inderdaad wel beter opletten dat ik het goed afscherm. Ik was sowiezo al van plan om over te stappen, ik vind hun bereik ook niet zo best.
Denk wel dat dit alles Odido veel klanten gaat kosten zomaar.
Ik wilde sowieso al ook overstappen, maar ik weet niet of ik te laat ben (het huidige tijdelijke contract loopt 12 maart af 🤔), en nu helemaal.
En dan niet perse door het hacken op zich, maar wel door de steken die Odido heeft laten vallen: de persoonlijke gegevens die veel te lang bewaard worden, de onduidelijkheid over welke gegevens precies gelekt zijn, en het in eerste instantie verzwijgen dat de hack door medewerkers komt die op verkeerde linkjes hebben geklikt.

Ik hoop dat het nog lukt (ik vind de informatie op hun site niet heel duidelijk qua opzeggen, ik zie dat het een maand opzegtermijn is, maar ik weet niet of dat nu nog kan).
Je kan misschien ook een andere provider zoeken en die de overstap laten regelen. Misschien dat je dan inderdaad nog 2 weken er bij moet optellen nu.
Red_Velvet schreef:
28-02-2026 18:25
Je kan misschien ook een andere provider zoeken en die de overstap laten regelen. Misschien dat je dan inderdaad nog 2 weken er bij moet optellen nu.
Ja goeie, ik zal er maandagochtend meteen even achteraan gaan.
Alle gegevens zijn gepubliceerd lees ik. Vreselijk. Wij zijn niet bij Odido maar familie wel. En nog miljoenen anderen natuurlijk. Ik vind het zo eng wat er allemaal gebeurt, dit zal vast niet de laatste keer zijn.
huismuis
loulou39 schreef:
28-02-2026 18:06
Ik wilde sowieso al ook overstappen, maar ik weet niet of ik te laat ben (het huidige tijdelijke contract loopt 12 maart af 🤔), en nu helemaal.
En dan niet perse door het hacken op zich, maar wel door de steken die Odido heeft laten vallen: de persoonlijke gegevens die veel te lang bewaard worden, de onduidelijkheid over welke gegevens precies gelekt zijn, en het in eerste instantie verzwijgen dat de hack door medewerkers komt die op verkeerde linkjes hebben geklikt.

Ik hoop dat het nog lukt (ik vind de informatie op hun site niet heel duidelijk qua opzeggen, ik zie dat het een maand opzegtermijn is, maar ik weet niet of dat nu nog kan).
Als je contract 12 maart afloopt heb je vanaf dan een maand opzegtermijn. Als je naar een andere provider gaat regelt die je overstap.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Die hackers proberen de volgende keer een andere provider. Ze zijn alleen uit op geld. Odido betaalt niet, dus zullen ze het ergens anders proberen. Ik denk dat de kans op een lek ergens anders net zo groot is.
Fox off!
Nutella schreef:
01-03-2026 09:22
Die hackers proberen de volgende keer een andere provider. Ze zijn alleen uit op geld. Odido betaalt niet, dus zullen ze het ergens anders proberen. Ik denk dat de kans op een lek ergens anders net zo groot is.
Dat denk ik ook. Ik zag net op haveibeenpwned.com dat mijn gegevens in de afgelopen jaren al bij 6 bedrijven zijn gelekt.
Bij twitter bijvoorbeeld. Heb ik nooit iets van meegekregen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nutella schreef:
Ja dat denk ik ook. Ik hoop alleen dat andere bedrijven nu wel de gegevens zullen verwijderen zodat er minder schade is.
Nutella schreef:
Ja, of andere hackers. En ik denk dat er meer (grote) bedrijven en organisaties zijn die hun bewaarbeleid níet orde hebben dan wel. Mensen mopperen op de AVG tót het hun eigen gegevens betreft.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Nutella schreef:
Dat denk ik ook, volgens mij is KPN ook wel eens gehackt toen ik daar een abonnement had. Ik had nu eerder zelf al slechte ervaring met Odido, plus ik vind het niet netjes hoe ze met informatie en gegevens om zijn gegaan. Vandaar dat ik over wil stappen.
Djessy schreef:
01-03-2026 09:32
Dat denk ik ook. Ik zag net op haveibeenpwned.com dat mijn gegevens in de afgelopen jaren al bij 6 bedrijven zijn gelekt.
Bij twitter bijvoorbeeld. Heb ik nooit iets van meegekregen.
Ik keek een tijd geleden ook en toen bleken bij een email adres iets 21 keer te zijn gelekt of buitgemaakt. Uiteindelijk ging het maar om 3 wachtwoorden en dat ik uit Nederland kom. Het meeste kwam van een malware op de computer van mijn ouders die ik even had gebruikt om iets te checken. Als ik dat er af haal was het ook 7 keer. En daar stonden 2 dataleks niet eens bij of die werden op een hoop gegooid met een andere bekende lek.
Djessy schreef:
01-03-2026 08:45
Als je contract 12 maart afloopt heb je vanaf dan een maand opzegtermijn. Als je naar een andere provider gaat regelt die je overstap.
Dank je!
Ik ga morgen even een nieuwe provider bellen, ik heb al een goed en voordelig abonnement gevonden.
loulou39 schreef:
01-03-2026 11:18
Dat denk ik ook, volgens mij is KPN ook wel eens gehackt toen ik daar een abonnement had. Ik had nu eerder zelf al slechte ervaring met Odido, plus ik vind het niet netjes hoe ze met informatie en gegevens om zijn gegaan. Vandaar dat ik over wil stappen.
Het is echt een illusie om te denken dat ze bij andere providers / organisaties 'netter' met dergelijke zaken omgaan. Ook die bijv. bewaren onnodig lang allerlei gegevens van hun (ex) klanten. En ook iedere provider of organisatie is te hacken, 100% veilig bestaat gewoon niet.
loulou39 schreef:
01-03-2026 11:20
Dank je!
Ik ga morgen even een nieuwe provider bellen, ik heb al een goed en voordelig abonnement gevonden.
Bellen? Dat kan je toch heel simpel online regelen?
Carola_456 schreef:
01-03-2026 12:01
Het is echt een illusie om te denken dat ze bij andere providers / organisaties 'netter' met dergelijke zaken omgaan. Ook die bijv. bewaren onnodig lang allerlei gegevens van hun (ex) klanten. En ook iedere provider of organisatie is te hacken, 100% veilig bestaat gewoon niet.
Ik hou die illusie graag in stand 😁.
Maar zoals eerder gezegd, geloof ik inderdaad ook dat alle bedrijven te hacken zijn. Omdat ik al over wilde stappen, is dit net het duwtje wat ik nodig had.
loulou39 wijzigde dit bericht op 01-03-2026 12:20
7.40% gewijzigd
Carola_456 schreef:
01-03-2026 12:02
Bellen? Dat kan je toch heel simpel online regelen?
Eens, normaliter doe ik dat ook liever online, maar ik heb nu wat extra vragen die ik op de site niet terug kan vinden.
Vandaar deze keer bellen.
loulou39 schreef:
01-03-2026 12:07
Ik hou die illusie graag in stand 😁.
Maar zoals eerder gezegd, geloof ik inderdaad ook dat alle bedrijven te hacken zijn.
Omdat ik al over wilde stappen, is dit net het duwtje wat ik nodig had.
Nou vooruit dan maar. Wat jij wilt hoor.😁

Ik was net overgestapt van BEN naar een andere provider, maar ook mijn gegevens zijn gelekt. Je kunt hier checken https://datagelekt.nl/odido/ welke gegevens er precies gelekt zijn. Bij mij alle gegevens behalve mijn IBAN.
Carola_456 schreef:
01-03-2026 12:22

Ik was net overgestapt van BEN naar een andere provider, maar ook mijn gegevens zijn gelekt. Je kunt hier checken https://datagelekt.nl/odido/ welke gegevens er precies gelekt zijn. Bij mij alle gegevens behalve mijn IBAN.
Interessant. Ik ben de straat eens afgegaan via de site en alle huizen die ik bekeek zitten blijkbaar in die gelekte set. Vraag ik me alleen nog af wat die hackers hier zelf nu mee winnen, want als alles van iedereen publiek is, dan valt er niks meer te chanteren. Niet bij Odido, niet bij de gemeente, niet bij postNL, niet bij de Rabobank, niet bij Wehkamp, niet bij {willekeurig bedrijf dat gehackt zou kunnen worden}. Wat wint zo'n hackerscollectief nou met deze actie?
WoonWens schreef:
01-03-2026 13:33
Interessant. Ik ben de straat eens afgegaan via de site en alle huizen die ik bekeek zitten blijkbaar in die gelekte set. Vraag ik me alleen nog af wat die hackers hier zelf nu mee winnen, want als alles van iedereen publiek is, dan valt er niks meer te chanteren. Niet bij Odido, niet bij de gemeente, niet bij postNL, niet bij de Rabobank, niet bij Wehkamp, niet bij {willekeurig bedrijf dat gehackt zou kunnen worden}. Wat wint zo'n hackerscollectief nou met deze actie?
Ze hopen natuurlijk dat er wel betaald wordt. Dat met die 6 of 7 nullen. Dat is wat ze er mee winnen.

Verder kunnen criminelen met de gelekte data natuurlijk wel proberen bij individuen iets te doen, zoals identiteitsfraude of phishingmails sturen.
Fox off!
Nutella schreef:
01-03-2026 13:41
Ze hopen natuurlijk dat er wel betaald wordt. Dat met die 6 of 7 nullen. Dat is wat ze er mee winnen.

Verder kunnen criminelen met de gelekte data natuurlijk wel proberen bij individuen iets te doen, zoals identiteitsfraude of phishingmails sturen.
Wat win ik er als crimineel mee als een ander een slaatje kan slaan uit mijn tijd en moeite?

Ik snap dat er schade is voor de betrokkenen. Ik snap niet wat het hackerscollectief dat zoveel moeite heeft gedaan om aan al deze spullen te komen wint met het publiceren ervan. Hou het dan zelf en buit het uit.
Net ook maar even aan mijn vader verteld dat hij onbekende incasso's moet blokkeren tot goedkeuring, zit ook bij Rabobank. Die had zoiets van ze kunnen toch niks met mijn rekeningnummer?!

En voor die criminelen. Tja dat 'losgeld' was opzich niet zo heel hoog want volgens mij zijn de gegevens wel meer waard. Als andere criminelen er moeite in willen stekken de gegevens erg te misbruiken dan kunnen ze er miljoenen mee verdienen. Maar dat kost natuurlijk ook veel tijd en geduld. Wellicht wel teveel tijd bij particulieren voor wat het oplevert. Geen idee hoeveel bedrijven etc er geraakt zijn, daar valt meer te halen dan bij de buurvrouw.
En hebben ze in het verleden al niet KPN enzo willen hacken maar lukte dat niet? Er staat me iets van bij dat een keer een bepaald netwerk een tijdje plat lag door internet criminelen.
Carola_456 schreef:
01-03-2026 12:22

Bij mij zijn tot nu toe mijn (meisjes) naam en telefoonnummer gelekt, maar mijn meisjesnaam is een achternaam die in mijn omgeving veel voorkomt.
Mijn mailadres (nog) niet. Maar op het mailadres die bij odido bekend is niet het mailadres waar voor mijn bankzaken en DigiD.
Maar ik was altijd al alert nu nog meer. Werd al bij mijn vorige provider (kpn) regelmatig gebeld door buitenlandse nummers, bij odido was het even rustig, maar de laatste weken weer telefoontjes uit Tunesië enz. Gaat 1x over.
Onbekende of anonieme nummers neem ik ook niet meer op.
Alleen adres hier.
Ik heb ook even gecheckt. In mijn geval mijn mailadres en mijn telefoonnummer.

Kwam er achter dat de gegevens van mijn ouders er ook tussen staan. Inclusief hun IBAN. Zij hadden overigens geen mail ontvangen. Mijn buurman staat er ook tussen. Die had ook geen mail gehad.

Echt heel kwalijk.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven