Hack Odido

12-02-2026 23:54 169 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zit me totaal niet lekker die hack. Geen abonnement bij Odido zelf, maar maak wel gebruik van hun netwerk. Klanten van Simpel en Ben schijnen ook 'slachtoffer' te zijn.

Zal niet de enige zijn op dit forum. Nemen jullie maatregelen (zover dat mogelijk is)?
Graze schreef:
04-03-2026 16:02
Ik ben degene waar je op reageert niet maar met je rekeningnummer en NAW gegevens kunnen ze een automatische incasso doen. Mijn vader had ook zoiets van ach met mijn rekeningnummer kunnen ze niks maar dat klopt dus niet als ze ook nog bepaalde andere gegevens van je hebben.
Dat is mijn vader ook gebeurd. Al weer wat jaren geleden. Had iemand doodleuk een andere bankrekening ingevuld dan de eigen rekening. Handtekening leek in de verste verte niet op die van mijn vader. Wat dat betreft is het niets nieuws onder de zon.
Ik kreeg vanavond een melding van Norton, dat mijn gegevens rondzweven op het Darknet. Lekker dan.
Delulu
Ik krijg nep mailtjes van CJIB dat er een boete openstaat en ik 600 euro nog wat moet betalen. Eerst dacht ik heb ik een boete gemist? Ingelogd via de officiële site van CJIB en staat niks open :)
Dit is een bekende scam en gaat al jaren rond. Nu opnieuw in grote mate kennelijk:
https://www.fraudehelpdesk.nl/alert/val ... evoegdheid.
Red_Velvet schreef:
16-03-2026 14:34
Ik krijg nep mailtjes van CJIB dat er een boete openstaat en ik 600 euro nog wat moet betalen. Eerst dacht ik heb ik een boete gemist? Ingelogd via de officiële site van CJIB en staat niks open :)
Die zijn al zo oud als de weg naar Rome inmiddels.
Kreeg die zeker 10 jaar geleden al binnen op het mailadres van een vereniging waar ik in het bestuur zit.
Ik merk ook dat ik meer spam krijg en mijn gegevens zijn niet eens gelekt bij Odido. Gok dat dit toch wel door dat lek komt omdat criminelen nu actiever zijn geworden ofzo.
Het mailadres van de afzender klopt ook niet met die van het CJIB, als je dat checkt hoef je daar niet in te loggen en kun je ze meteen weggooien. Ik had er al drie afgelopen week, irritant!
.
rosanna08 wijzigde dit bericht op 16-03-2026 18:45
Reden: verkeerde topic
98.86% gewijzigd
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
loulou39 schreef:
16-03-2026 16:43
Het mailadres van de afzender klopt ook niet met die van het CJIB, als je dat checkt hoef je daar niet in te loggen en kun je ze meteen weggooien. Ik had er al drie afgelopen week, irritant!
Irritant zijn ze zeker!
Maar ook zo overduidelijk nep, dat je niet eens een seconde hoeft na te denken of het een scam is of niet.
Alleen de aanhef al.
girasole3 schreef:
16-03-2026 18:52
Irritant zijn ze zeker!
Maar ook zo overduidelijk nep, dat je niet eens een seconde hoeft na te denken of het een scam is of niet.
Alleen de aanhef al.
Ik heb ze niet eens geopend, alles meteen in de prullenbak 😁 (ik ben nu wel nieuwsgierig naar de aanhef 😂).
girasole3 schreef:
16-03-2026 18:52
Irritant zijn ze zeker!
Alleen de aanhef al.
Ik heb er net een aantal ontvangen met mijn correcte naam in de aanhef. Het is dat ik geen auto heb, en dus gelijk dacht dat het spam was, maar anders was ik er waarschijnlijk wel ingetrapt.
Voor de zekerheid heb ik zelfs ingelogd bij het CjIB.
Ik heb nog helemaal niks gemerkt van het lek bij Odido. Ik hoop dat het zo blijft.
Fox off!
framboise-t schreef:
16-03-2026 19:31
Ik heb er net een aantal ontvangen met mijn correcte naam in de aanhef. Het is dat ik geen auto heb, en dus gelijk dacht dat het spam was, maar anders was ik er waarschijnlijk wel ingetrapt.
Voor de zekerheid heb ik zelfs ingelogd bij het CjIB.
Dit soort berichten ontvang je niet per e-mail van het CJIB. In naam van de belastingdienst worden ook dit soort berichten gestuurd. Criminelen sturen dit soort berichten ook wel via SMS. Nooit i trappen.
Graze schreef:
16-03-2026 15:28
Ik merk ook dat ik meer spam krijg en mijn gegevens zijn niet eens gelekt bij Odido. Gok dat dit toch wel door dat lek komt omdat criminelen nu actiever zijn geworden ofzo.
Nee. Scammers proberen door het spam filter heen te komen. Soms vinden ze een nieuw trucje en dan duurt het even voor het spam filter weer geupdate is, dus dan krijg je weer wat meer spam.
Die spam hoeft trouwens niet door de Odido hack te komen. Kijk eens op https://haveibeenpwned.com om te kijken waar je accountgegevens nog meer zijn gelekt.
Mijn gegevens zijn niet gelekt, maar kreeg wel een sms van de 'Rabobank' met het verzoek mijn app te updaten met een linkje erbij.
Meteen gemeld bij de Rabobank zelf.
Ik heb inmiddels een app ontvangen van "Facebook", een telefoontje van "Amazon", en tig mailtjes van bedrijven die hun geld NU willen hebben.

Morgen ga ik er een dagje voor zitten. Alle wachtwoorden veranderen, en een nieuw e-mail adres aanmaken. Wat een gedoe.
Delulu
Appletje schreef:
17-03-2026 14:29
Die spam hoeft trouwens niet door de Odido hack te komen. Kijk eens op https://haveibeenpwned.com om te kijken waar je accountgegevens nog meer zijn gelekt.
Ik controleer mijn email adressen vrij regelmatig op die site en er zijn nog geen nieuwe leks maarja het kan ook nog van een oude lek komen. Gisteren even ervoor gaan zitten en alle spam gewist al dan niet geblokkeerd, niet dat dat laatste echt helpt maar toch, en vandaag nog niks nieuws gekregen qua spam. Nouja op de Microsoft Azure scam na die echt van Microsoft lijkt. Wist niet eens van het bestaan van die service af totdat ik daar spam voor kreeg. Het komt binnen op een adres wat ik gebruik om job alerts aan te zetten. Ik vermoed dat er ergens iets gelekt is daar bij een uitzendbureau of vacaturesite.
Sterrenstof74 schreef:
17-03-2026 15:50
Mijn gegevens zijn niet gelekt, maar kreeg wel een sms van de 'Rabobank' met het verzoek mijn app te updaten met een linkje erbij.
Meteen gemeld bij de Rabobank zelf.
Telefoonnummers worden vaak willekeurig gekozen en iedereen die er in trapt, levert die bende geld op.
En vaak zijn het vlagen. Ik heb vorig jaar maandenlang elke nacht diverse telefoontjes gehad uit allerlei landen waar ik geen contacten heb. Telefoon op stil en de volgende ochtend maar weer blokkeren.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven