Parfum vinden
zaterdag 4 april 2026 om 21:51
Ik heb een groot bedrag aan VVV-bonnen gekregen en dacht mezelf te belonen met mijn favoriete parfum: La vie est belle eclat van Lancome. Kom ik er dus achter dat deze parfum al een paar jaar niet meer wordt geproduceerd...
Hoe kom ik achter een alternatief die er op lijkt? Of een andere parfum waar ik ook zo van kan genieten?
Probleem is dat ik in een winkel na 2 samples al "geurdoof" ben. Zeg maar toondoof, maar dan met geuren. Ik ruik het gewoon niet meer.
Iemand tips en tricks?
Hoe kom ik achter een alternatief die er op lijkt? Of een andere parfum waar ik ook zo van kan genieten?
Probleem is dat ik in een winkel na 2 samples al "geurdoof" ben. Zeg maar toondoof, maar dan met geuren. Ik ruik het gewoon niet meer.
Iemand tips en tricks?
zaterdag 4 april 2026 om 22:34
zaterdag 4 april 2026 om 22:41
Ik zat ook al te kijken, maar daar kan ze dan niet haar vvv bonnen gebruiken.
Zou je de "gewone" la vie est belle dan ook niet heel lekker vinden TO?
Verder kun je het parfum op fragrantica opzoeken en dan onderaan de pagina staan dan suggesties wat je wellicht ook lekker vindt. Ik heb dit 1x geprobeerd of ik die inderdaad lekker zou vinden en dat was een schot in de roos (maar misschien een toevalstreffer)
Verder kun je het parfum op fragrantica opzoeken en dan onderaan de pagina staan dan suggesties wat je wellicht ook lekker vindt. Ik heb dit 1x geprobeerd of ik die inderdaad lekker zou vinden en dat was een schot in de roos (maar misschien een toevalstreffer)
zaterdag 4 april 2026 om 23:23
Nee, wel via google wat reddits erover gevonden.
zaterdag 4 april 2026 om 23:24
De gewone La vie est belle is helaas wel echt anders. JammerKarrota schreef: ↑04-04-2026 22:41Ik zat ook al te kijken, maar daar kan ze dan niet haar vvv bonnen gebruiken.
Ik ga even speuren op die website, wie weet!
zondag 5 april 2026 om 09:20
Ik heb dit gedaan. Gewoon bij de Douglas en met een hele vage omschrijving van welke geuren ik lekker vind. Binnen 10 minuten had ze een top 3 voor me van geuren die ik ook écht heel lekker vond. Ik was totaal niet overweldigd terwijl ik dat in mijn eentje wel heb.
zondag 5 april 2026 om 09:49
Zou ik ook als eerste doen.
Daarna eventueel op fragantia en winkel.
zondag 5 april 2026 om 12:32
https://www.fragrantica.com/perfume/Lan ... 45892.html
Die klinkt wel heel lekker. Ook mijn straatje.
Onderaan staan diverse 'doet me denken aan' opties. Prada paradox staat er tussen die staat op mijn lijstje.
T is zo lastig als je geurtje er niet meer is.
Ik heb nu Van Dolce Rosa Excelsa. Maar die is ook niet meer te krijgen.
Die klinkt wel heel lekker. Ook mijn straatje.
Onderaan staan diverse 'doet me denken aan' opties. Prada paradox staat er tussen die staat op mijn lijstje.
T is zo lastig als je geurtje er niet meer is.
Ik heb nu Van Dolce Rosa Excelsa. Maar die is ook niet meer te krijgen.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
zondag 5 april 2026 om 17:31
zondag 5 april 2026 om 20:03
Toch zitten verschillen m vaak in de details. Van één van mijn favoriete geurtjes (lust in Paradise van ex nihilo) wordt bij hoog en laag beweerd dat het vrijwel exact hetzelfde ruikt als een andere geur (Delina). Van die laatste kreeg ik een keer een sample en ik werd er echt misselijk van en heb m moeten afwassen
zondag 5 april 2026 om 21:30
Klopt hoor. Er zullen altijd wel verschillen zijn en het hangt ook heel erg af van je eigen geurbeleving natuurlijk. Ook al zijn er Arabische dupes van dure parfums die haast niet van het origineel te onderscheiden zijn.Charlie591 schreef: ↑05-04-2026 20:03Toch zitten verschillen m vaak in de details. Van één van mijn favoriete geurtjes (lust in Paradise van ex nihilo) wordt bij hoog en laag beweerd dat het vrijwel exact hetzelfde ruikt als een andere geur (Delina). Van die laatste kreeg ik een keer een sample en ik werd er echt misselijk van en heb m moeten afwassende ene neus is denk ik de andere niet.
"It's a fool that looks for logic in the chambers of the human heart."
zondag 5 april 2026 om 22:12
Ik lees ook dat men het in dezelfde stijl vindt passen als L'Interdit en Libre. En ook Love Don't Be Shy. Die laatste daar heb ik een hele fijne dupe van en dat is echt een heel lekker parfum. Misschien ook eens deze uitproberen bij een goeie parfumerie.
maandag 6 april 2026 om 21:19
Riiffs Ciao pour femme, oa. verkrijgbaar bij Bol. Ik heb zelf niet het origineel dus kan niet vergelijken, maar als ik op de reviews af ga is het een goede dupe. En ik vind het gewoon een heerlijk parfum.RozePioenroos schreef: ↑06-04-2026 19:26Wat is de dupe van Love Don’t Be Shy? Heerlijk parfum, maar heel prijzig. Daarnaast ruik ik LDBS ook niet heel lang.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in