Mode & Beauty alle pijlers

Parfum vinden

04-04-2026 21:51 20 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een groot bedrag aan VVV-bonnen gekregen en dacht mezelf te belonen met mijn favoriete parfum: La vie est belle eclat van Lancome. Kom ik er dus achter dat deze parfum al een paar jaar niet meer wordt geproduceerd... :cry:

Hoe kom ik achter een alternatief die er op lijkt? Of een andere parfum waar ik ook zo van kan genieten?

Probleem is dat ik in een winkel na 2 samples al "geurdoof" ben. Zeg maar toondoof, maar dan met geuren. Ik ruik het gewoon niet meer.

Iemand tips en tricks?
Chatgpt al gevraagd?
https://parfumsales.nl/products/lancome ... Beaptp99AE

Dit is 'm toch?
Jankerd
Ik zat ook al te kijken, maar daar kan ze dan niet haar vvv bonnen gebruiken.

Zou je de "gewone" la vie est belle dan ook niet heel lekker vinden TO?

Verder kun je het parfum op fragrantica opzoeken en dan onderaan de pagina staan dan suggesties wat je wellicht ook lekker vindt. Ik heb dit 1x geprobeerd of ik die inderdaad lekker zou vinden en dat was een schot in de roos (maar misschien een toevalstreffer)
Lila-Linda schreef:
04-04-2026 22:17
Chatgpt al gevraagd?
Nee, wel via google wat reddits erover gevonden.
Karrota schreef:
04-04-2026 22:41
Ik zat ook al te kijken, maar daar kan ze dan niet haar vvv bonnen gebruiken.

Zou je de "gewone" la vie est belle dan ook niet heel lekker vinden TO?

Verder kun je het parfum op fragrantica opzoeken en dan onderaan de pagina staan dan suggesties wat je wellicht ook lekker vindt. Ik heb dit 1x geprobeerd of ik die inderdaad lekker zou vinden en dat was een schot in de roos (maar misschien een toevalstreffer)
De gewone La vie est belle is helaas wel echt anders. Jammer :(

Ik ga even speuren op die website, wie weet!
En de La vie est belle Elixir? Die vind ik zo lekker..
Advies vragen bij parfumerie en een paar samples mee vragen zodat je het een paar dagen kan proberen.
Charlie591 schreef:
05-04-2026 08:45
Advies vragen bij parfumerie.
Ik heb dit gedaan. Gewoon bij de Douglas en met een hele vage omschrijving van welke geuren ik lekker vind. Binnen 10 minuten had ze een top 3 voor me van geuren die ik ook écht heel lekker vond. Ik was totaal niet overweldigd terwijl ik dat in mijn eentje wel heb.
Lila-Linda schreef:
04-04-2026 22:17
Chatgpt al gevraagd?
Zou ik ook als eerste doen.
Daarna eventueel op fragantia en winkel.
https://www.fragrantica.com/perfume/Lan ... 45892.html

Die klinkt wel heel lekker. Ook mijn straatje.

Onderaan staan diverse 'doet me denken aan' opties. Prada paradox staat er tussen die staat op mijn lijstje.

T is zo lastig als je geurtje er niet meer is.
Ik heb nu Van Dolce Rosa Excelsa. Maar die is ook niet meer te krijgen.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Thanks voor de tips. Ik ga voor de combo ChatGPT, Fragrantica en winkel.
Op Parfumo.com kun je ook nog kijken voor parfums die erop lijken. Zo zag ik Elixir van Elie Saab en Armani Code pour femme staan bij de suggesties. Meestal bestaat er al wel een Arabische dupe, maar die zie ik zo snel niet.
"It's a fool that looks for logic in the chambers of the human heart."
Nostromo schreef:
05-04-2026 17:31
Op Parfumo.com kun je ook nog kijken voor parfums die erop lijken. Zo zag ik Elixir van Elie Saab en Armani Code pour femme staan bij de suggesties. Meestal bestaat er al wel een Arabische dupe, maar die zie ik zo snel niet.
Toch zitten verschillen m vaak in de details. Van één van mijn favoriete geurtjes (lust in Paradise van ex nihilo) wordt bij hoog en laag beweerd dat het vrijwel exact hetzelfde ruikt als een andere geur (Delina). Van die laatste kreeg ik een keer een sample en ik werd er echt misselijk van en heb m moeten afwassen 😅 de ene neus is denk ik de andere niet.
Ik zou ook advies vragen in de winkel en samples van wat ze aanraden. Ik vind het nl echt heel fijn om een geur een paar keer te proberen en dan te beslissen.
Charlie591 schreef:
05-04-2026 20:03
Toch zitten verschillen m vaak in de details. Van één van mijn favoriete geurtjes (lust in Paradise van ex nihilo) wordt bij hoog en laag beweerd dat het vrijwel exact hetzelfde ruikt als een andere geur (Delina). Van die laatste kreeg ik een keer een sample en ik werd er echt misselijk van en heb m moeten afwassen 😅 de ene neus is denk ik de andere niet.
Klopt hoor. Er zullen altijd wel verschillen zijn en het hangt ook heel erg af van je eigen geurbeleving natuurlijk. Ook al zijn er Arabische dupes van dure parfums die haast niet van het origineel te onderscheiden zijn.
Ik lees ook dat men het in dezelfde stijl vindt passen als L'Interdit en Libre. En ook Love Don't Be Shy. Die laatste daar heb ik een hele fijne dupe van en dat is echt een heel lekker parfum. Misschien ook eens deze uitproberen bij een goeie parfumerie.
Wat is de dupe van Love Don’t Be Shy? Heerlijk parfum, maar heel prijzig. Daarnaast ruik ik LDBS ook niet heel lang.
RozePioenroos schreef:
06-04-2026 19:26
Wat is de dupe van Love Don’t Be Shy? Heerlijk parfum, maar heel prijzig. Daarnaast ruik ik LDBS ook niet heel lang.
Riiffs Ciao pour femme, oa. verkrijgbaar bij Bol. Ik heb zelf niet het origineel dus kan niet vergelijken, maar als ik op de reviews af ga is het een goede dupe. En ik vind het gewoon een heerlijk parfum.
Nostromo, heel erg bedankt voor jouw reactie! Ik ga eens kijken op de site.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven