Het leed dat stofzuigers heet
zaterdag 2 mei 2026 om 12:16
Gek worden wij er van.. de stofzuiger.
Eerst hadden we zo’n Dyson. Ding was handzaam maar de zuigkracht vond ik matig en ik vond het super irritant dat je eigenlijk maar 1 kant op kan stofzuigen..
Dus hebben we een jaar of wat geleden weer een “ouderwetse” stofzuiger met snoer gekocht. Van miele, met een flink vermogen en een lang snoer.
Voor beneden hebben we ook een robot stofzuiger maar die doet de hoekjes net ff niet lekker en boven moet er ook gestofzuigd worden.
Net ben ik boven aan t stofzuigen en out of the blue stopt hij er mee… geen volle bak, filter is net gereinigd, maar hij is niet meer aan de praat te krijgen.
En ook bij deze vonden we de zuigkracht maar mwa.
Maar goed, we kunnen niet zonder stofzuiger natuurlijk!
Wie heeft de tip? Welke stofzuiger is nou echt geweldig, doet het na jaren nog en is ook nog een beetje handzaam (als ik hem trappen op moet zeulen dan wil ik geen ding van 30 kg)
Eerst hadden we zo’n Dyson. Ding was handzaam maar de zuigkracht vond ik matig en ik vond het super irritant dat je eigenlijk maar 1 kant op kan stofzuigen..
Dus hebben we een jaar of wat geleden weer een “ouderwetse” stofzuiger met snoer gekocht. Van miele, met een flink vermogen en een lang snoer.
Voor beneden hebben we ook een robot stofzuiger maar die doet de hoekjes net ff niet lekker en boven moet er ook gestofzuigd worden.
Net ben ik boven aan t stofzuigen en out of the blue stopt hij er mee… geen volle bak, filter is net gereinigd, maar hij is niet meer aan de praat te krijgen.
En ook bij deze vonden we de zuigkracht maar mwa.
Maar goed, we kunnen niet zonder stofzuiger natuurlijk!
Wie heeft de tip? Welke stofzuiger is nou echt geweldig, doet het na jaren nog en is ook nog een beetje handzaam (als ik hem trappen op moet zeulen dan wil ik geen ding van 30 kg)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zaterdag 2 mei 2026 om 12:22
Henry numatic. Om het handzaam te houden een kleinere uitvoering (is er geloof ik in drie maten) of een Hetty.
Ik heb een dyson en een robotstofzuiger maar als ik ècht alles goed gezogen wil hebben inclusief plinten en onder zwaar spul zoals banken en in rare onmogelijke hoekjes dan pak ik de Henry. Dyson en robot zijn leuk voor erbij (om de vloer onder de eettafel bij te houden of de trappen te stofzuigen) maar ik vind ze niet goed genoeg om het daarbij te houden (als je echt alles schoon wil hebben om te kunnen dweilen bijvoorbeeld).
En Henry vraagt een stuk minder om onderhoud dan die rottige Dyson (die om de drie seconden geleegd wil worden, filter gewassen wil hebben of een andere noot op zijn zang heeft).
Ik heb een dyson en een robotstofzuiger maar als ik ècht alles goed gezogen wil hebben inclusief plinten en onder zwaar spul zoals banken en in rare onmogelijke hoekjes dan pak ik de Henry. Dyson en robot zijn leuk voor erbij (om de vloer onder de eettafel bij te houden of de trappen te stofzuigen) maar ik vind ze niet goed genoeg om het daarbij te houden (als je echt alles schoon wil hebben om te kunnen dweilen bijvoorbeeld).
En Henry vraagt een stuk minder om onderhoud dan die rottige Dyson (die om de drie seconden geleegd wil worden, filter gewassen wil hebben of een andere noot op zijn zang heeft).
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
zaterdag 2 mei 2026 om 12:26
Misschien moet je je verwachtingspatroon bijstellen. Ieder soort stofzuiger heeft zijn eigen voor- en nadelen en toepassingen. Een robotstofzuiger kan inderdaad niet alle hoekjes doen, maar die kan je wel weer iedere dag automatisch laten stofzuigen, zodat er ook vanzelf minder stof is voor de hoekjes. Een Dyson (of vergelijkbare) pak je even om snel iets op te zuigen. Ik gebruik hem bijvoorbeeld dagelijks in de keuken, maar voor de woonkamer is die weer minder geschikt. En een "grote" stofzuiger is weer veel gedoe om iedere dag uit de kast te halen en om even snel de keukenkruimels te doen.
zaterdag 2 mei 2026 om 12:26
zaterdag 2 mei 2026 om 12:28
Maar dat zeg ik toch ook? Dat de robotstofzuiger prima is maar net ff de hoekjes niet lekker meepakt (en niet boven stofzuigt).Appletje schreef: ↑02-05-2026 12:26Misschien moet je je verwachtingspatroon bijstellen. Ieder soort stofzuiger heeft zijn eigen voor- en nadelen en toepassingen. Een robotstofzuiger kan inderdaad niet alle hoekjes doen, maar die kan je wel weer iedere dag automatisch laten stofzuigen, zodat er ook vanzelf minder stof is voor de hoekjes. Een Dyson (of vergelijkbare) pak je even om snel iets op te zuigen. Ik gebruik hem bijvoorbeeld dagelijks in de keuken, maar voor de woonkamer is die weer minder geschikt. En een "grote" stofzuiger is weer veel gedoe om iedere dag uit de kast te halen en om even snel de keukenkruimels te doen.
De gene die we nu hebben voor die dingen is er mee gestopt.
Maar ik weiger ook om 3 verschillende stofzuigers te moeten hebben..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zaterdag 2 mei 2026 om 12:43
Hier loopt iedere dag een robotstofzuiger, en ik ben supertevreden. Het is nog nooit zo schoon geweest. Het was wel een dure, en dat maakt een groot verschil met onze vorige, die een suk goedkoper was. Dus misschien zit daar de oplossing?
Voor die hoekjes pak ik af en toe eens de Dyson. Maar best mogelijk dat ik iets sneller tevreden ben over het resultaat. Ik haal geen plezier uit stofzuigen en doe graag andere dingen.
Voor die hoekjes pak ik af en toe eens de Dyson. Maar best mogelijk dat ik iets sneller tevreden ben over het resultaat. Ik haal geen plezier uit stofzuigen en doe graag andere dingen.
zaterdag 2 mei 2026 om 12:57
zaterdag 2 mei 2026 om 13:02
Wij hebben een huis met meerdere verharende huisdieren.
Na de Dyson snoerstofzuiger, Dyson steelstofzuiger, Roomba robotstofzuiger, Samsung steelstofzuiger zijn we nu aanbeland bij de AEG 8000 Animal snoerstofzuiger. En met die ben ik echt superblij: hele lichte stofzuiger, enorme zuigkracht, lang snoer (kan de hele verdieping op 1 snoer). Deze vind ik echt een aanrader.
Na de Dyson snoerstofzuiger, Dyson steelstofzuiger, Roomba robotstofzuiger, Samsung steelstofzuiger zijn we nu aanbeland bij de AEG 8000 Animal snoerstofzuiger. En met die ben ik echt superblij: hele lichte stofzuiger, enorme zuigkracht, lang snoer (kan de hele verdieping op 1 snoer). Deze vind ik echt een aanrader.
zaterdag 2 mei 2026 om 13:05
Ik heb ook een dure (een roomba) en ik ben heel tevreden over de robotstofzuiger maar ik heb nog 2 verdiepingen die gedaan moeten worden en de roomba kan niet traplopen helaas.CellarDoor schreef: ↑02-05-2026 12:43Hier loopt iedere dag een robotstofzuiger, en ik ben supertevreden. Het is nog nooit zo schoon geweest. Het was wel een dure, en dat maakt een groot verschil met onze vorige, die een suk goedkoper was. Dus misschien zit daar de oplossing?
En nee stofzuigen is ook niet mijn hobby.. maar mijn allergische kind gaat helaas niet goed op een stoffige omgeving dus ik moet echt een goeie hebben
zaterdag 2 mei 2026 om 13:06
Gek toch he.. het is ook niet dat dat 2 tientjes kostmargreetder schreef: ↑02-05-2026 12:39Hebben wij een Miele gekocht uit dezelfde productielijn? De mijne, toch niet zo oud, hield er ook opeens mee op en niet meer aan de praat te krijgen.
zaterdag 2 mei 2026 om 15:40
Als je je geen ongeluk wilt zeulen met trap op trap af zou ik gewoon 1 stofzuiger beneden zetten en een stofzuiger boven. Ik vind de steelstofzuiger van Samsung wel fijn. Is ook meteen een kruimeldief.
Wel gek trouwens dat die Miele zo snel kapot is, die dingen gaan jaren mee en overleven vaak zelfs een verbouwing met veel fijnstof.
Wel gek trouwens dat die Miele zo snel kapot is, die dingen gaan jaren mee en overleven vaak zelfs een verbouwing met veel fijnstof.
zaterdag 2 mei 2026 om 17:38
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe. Hij doet het nog wel maar vind de zuigkracht niet meer zo. Wij hebben een robot met dweilfunctie en die is opzich prima voor 2x per week beneden. Ik neem hem ook weleens mee naar boven voor onder de bedden. Maar de trap, stoelen enzo gaat natuurlijk niet. Voorkeur was eigenlijk een snoerloze, maar ik ben verbaasd over de accu, die doet het maximaal 15 minuten ofzo. Wat heb je daaraan.
zaterdag 2 mei 2026 om 18:40
Ik heb vandaag toevallig een Miele L1 besteld. Met meerdere huisdieren en een verbouwing gaande was ik het zat dat mijn snoerloze stofzuiger de helft liet liggen en om de haverklap een lege accu heeft. Kan niet wachten om het te testen, reviews waren zeer positief.
lampje wijzigde dit bericht op 02-05-2026 18:40
0.57% gewijzigd
zaterdag 2 mei 2026 om 19:16
Ik heb het al vaker gezegd en ik las laatst zelfs in de krant: veel mensen doen hun Dyson weg omdat ze hem slecht vinden maar het enige euvel is een verstopt filter.
Een Dyson is echt een topding maar je moet wel het filter regelmatig schoonspoelen en eens per jaar vervangen! Dat spoelen is een klusje van letterlijk 30 seconden. Maar als je het niet doet dan is de zuigkracht in no time naar zijn grootje! Oh en koop een extra accu als je een groot huis hebt. Halverwege ff omwisselen.
Een Dyson is echt een topding maar je moet wel het filter regelmatig schoonspoelen en eens per jaar vervangen! Dat spoelen is een klusje van letterlijk 30 seconden. Maar als je het niet doet dan is de zuigkracht in no time naar zijn grootje! Oh en koop een extra accu als je een groot huis hebt. Halverwege ff omwisselen.
zaterdag 2 mei 2026 om 20:53
Knutselaar hier.
Een kapotte stofzuiger is vaak goed te repareren. Ik zit bij een repaircafe en krijg regelmatig Miele, maar ook andere merken op mijn tafel.
Vrijwel altijd vinden we de oorzaak en zelden is het een ingewikkelde of dure reparatie. De klacht van TO klinkt naar een draadbreuk. Dit is simpel op te lossen en er staan vast ook filmpjes op YouTube waarin precies wordt voorgedaan wat je moet doen.
Nu kan ik me indenken dat je daar geen zin of kennis voor hebt, maar ga eens naar het repaircafe. Dat kost je hooguit een vrijwillige bijdrage en de tijd dat je er zit. (Hopelijk mag ik dit aanraden en wordt het niet gezien als spam of reclamemaken)
Verminderde zuigkracht komt vaak door een poreuze slang, kijk eens wat er gebeurt als je die vervangt.
Ter illustratie: van de tien stofzuigers die ik heb gerepareerd is het één of twee keer de motor (dure reparatie) één keer een printplaat (niet aan te komen) en acht keer een draadbreuk in het snoer (simpel te repareren met een paar schuifklemmetjes (7x) of een nieuwe stekker (1x))
Een kapotte stofzuiger is vaak goed te repareren. Ik zit bij een repaircafe en krijg regelmatig Miele, maar ook andere merken op mijn tafel.
Vrijwel altijd vinden we de oorzaak en zelden is het een ingewikkelde of dure reparatie. De klacht van TO klinkt naar een draadbreuk. Dit is simpel op te lossen en er staan vast ook filmpjes op YouTube waarin precies wordt voorgedaan wat je moet doen.
Nu kan ik me indenken dat je daar geen zin of kennis voor hebt, maar ga eens naar het repaircafe. Dat kost je hooguit een vrijwillige bijdrage en de tijd dat je er zit. (Hopelijk mag ik dit aanraden en wordt het niet gezien als spam of reclamemaken)
Verminderde zuigkracht komt vaak door een poreuze slang, kijk eens wat er gebeurt als je die vervangt.
Ter illustratie: van de tien stofzuigers die ik heb gerepareerd is het één of twee keer de motor (dure reparatie) één keer een printplaat (niet aan te komen) en acht keer een draadbreuk in het snoer (simpel te repareren met een paar schuifklemmetjes (7x) of een nieuwe stekker (1x))
zaterdag 2 mei 2026 om 21:16
Sappho schreef: ↑02-05-2026 19:16Ik heb het al vaker gezegd en ik las laatst zelfs in de krant: veel mensen doen hun Dyson weg omdat ze hem slecht vinden maar het enige euvel is een verstopt filter.
Dit dus eigenlijk.
Ik heb sinds een paar jaar een dyson. Gebruik hem wel op vol vermogen en hij zuigt echt heel goed. Wel af en toe het filter even omspoelen.
zaterdag 2 mei 2026 om 22:57
zaterdag 2 mei 2026 om 23:14
Je kan de roomba toch gewoon zelf de trap op tillen en daarna aanzetten? Dat doen wij iig altijd met onze robotstofzuiger. En daarnaast een draadloze dyson, nu al bijna 7 jaar en nog steeds heel blij mee. Onze dyson aan snoer heb ik al zeker 5 jaar niet meer aangeraakt, maar misschien ligt mijn standaard lager? (Icm met een kleiner huis)
zondag 3 mei 2026 om 00:48
Ik heb een storzuigrobot (iRobot i7+) die elke dag zijn rondje rijdt, een steel stofzuiger (Dyson V10 Absolute) om even snel iets op te zuigen en een bouwstofzuiger (Karcher, de kleinste variant) voor mijn huisdierenpaleis. Geen van beiden geschikt alleen, met zijn drieën samen top. Een traditioneel kevertje met slang en draad heb ik niet meer, ik werd lijp van die dingen en met mijn robotzuiger hoef ik toch bijna niets meer te zuigen.
zondag 3 mei 2026 om 14:49
Ja letterlijk 30 seconden om te spoelen. En dan anderhalve dag om te drogen. Fijn als je halverwege je woonkamer bent en net je laatste filter erop hebt gedaan.Sappho schreef: ↑02-05-2026 19:16Ik heb het al vaker gezegd en ik las laatst zelfs in de krant: veel mensen doen hun Dyson weg omdat ze hem slecht vinden maar het enige euvel is een verstopt filter.
Snap het sowieso niet dat dit gebracht wordt als de oplossing. Dat ding zegt zelf al in het display dat ‘ie gewassen wil worden/wat nu weer schoongemaakt moet worden/waar er een verstopping zit. Hoe wil je dat niet zien? Ding weigert dienst als je het niet doet.
Dat filter moet trouwens om de zes maanden vervangen worden.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
zondag 3 mei 2026 om 15:01
Ik heb 3 filters voor de Dyson.. maar het feit dat je op full force slechts 7 minuten kan stofzuigen ofzo slaat natuurlijk nergens op..
En mijn grootste irritatie bij het stofzuigen met die Dyson is dat hij alleen vooruit kan.. je kan hem niet terugtrekken.(dat kan wel, maar dan werkt hij niet).
Het is een prima ding als kruimeldief maar niet voor het hele huis
En mijn grootste irritatie bij het stofzuigen met die Dyson is dat hij alleen vooruit kan.. je kan hem niet terugtrekken.(dat kan wel, maar dan werkt hij niet).
Het is een prima ding als kruimeldief maar niet voor het hele huis
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in