Het leed dat stofzuigers heet

02-05-2026 12:16 29 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Gek worden wij er van.. de stofzuiger.

Eerst hadden we zo’n Dyson. Ding was handzaam maar de zuigkracht vond ik matig en ik vond het super irritant dat je eigenlijk maar 1 kant op kan stofzuigen..

Dus hebben we een jaar of wat geleden weer een “ouderwetse” stofzuiger met snoer gekocht. Van miele, met een flink vermogen en een lang snoer.

Voor beneden hebben we ook een robot stofzuiger maar die doet de hoekjes net ff niet lekker en boven moet er ook gestofzuigd worden.

Net ben ik boven aan t stofzuigen en out of the blue stopt hij er mee… geen volle bak, filter is net gereinigd, maar hij is niet meer aan de praat te krijgen.
En ook bij deze vonden we de zuigkracht maar mwa.

Maar goed, we kunnen niet zonder stofzuiger natuurlijk!

Wie heeft de tip? Welke stofzuiger is nou echt geweldig, doet het na jaren nog en is ook nog een beetje handzaam (als ik hem trappen op moet zeulen dan wil ik geen ding van 30 kg)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
LemoosGaatDoor schreef:
03-05-2026 14:49
Ja letterlijk 30 seconden om te spoelen. En dan anderhalve dag om te drogen. Fijn als je halverwege je woonkamer bent en net je laatste filter erop hebt gedaan.
Snap het sowieso niet dat dit gebracht wordt als de oplossing. Dat ding zegt zelf al in het display dat ‘ie gewassen wil worden/wat nu weer schoongemaakt moet worden/waar er een verstopping zit. Hoe wil je dat niet zien? Ding weigert dienst als je het niet doet.

Dat filter moet trouwens om de zes maanden vervangen worden.
Nou kennelijk gooien heel wat mensen het ding weg terwijl het enige probleem is dat het filter verstopt zit, dat las ik dus in de krant (aldus een reparateur die dat weer probeert op te lappen). Het ding weigert idd dienst als er een verstopping zit maar niet als je het filter moet schoonmaken, die melding kan je negeren. Kennelijk zijn er dus aardig wat mensen die dat negeren of het niet snappen. Hoe, dat weet ik ook niet goed maar het gebeurt dus.

Maar hoezo ‘je laatste filter’? Twee van die dingen is genoeg. 1 droge reserve voor als je hem moet uitspoelen. (Bij mij moet dat ongeveer 1x per maand).

Ze zeggen zelf elke zes maanden filters vervangen idd, maar mijn ervaring is dat dat wel wat overdreven is. Maar veel mensen doen het helemaal nooit. Dan merk je wel dat hij het minder goed gaat doen.
Sappho schreef:
03-05-2026 23:39
Nou kennelijk gooien heel wat mensen het ding weg terwijl het enige probleem is dat het filter verstopt zit, dat las ik dus in de krant (aldus een reparateur die dat weer probeert op te lappen). Het ding weigert idd dienst als er een verstopping zit maar niet als je het filter moet schoonmaken, die melding kan je negeren. Kennelijk zijn er dus aardig wat mensen die dat negeren of het niet snappen. Hoe, dat weet ik ook niet goed maar het gebeurt dus.

Maar hoezo ‘je laatste filter’? Twee van die dingen is genoeg. 1 droge reserve voor als je hem moet uitspoelen. (Bij mij moet dat ongeveer 1x per maand).

Ze zeggen zelf elke zes maanden filters vervangen idd, maar mijn ervaring is dat dat wel wat overdreven is. Maar veel mensen doen het helemaal nooit. Dan merk je wel dat hij het minder goed gaat doen.
Mijn Dyson stopt ermee als je het filter niet reinigt wanneer ‘ie dat wil. Daar kun je niet mee door en negeren. Laatste filter: ik koop ze niet in bulk. En soms is een filter gewassen en eindelijk droog en blieft Dyson ‘m nog steeds niet. Dan heb ik alleen nog het reserve filter. En als die na de bovenverdieping halverwege de onderverdieping ook weer een error krijgt, dan zou ik mooi staan te kijken zonder backup. Vandaar dat de Dyson hier alleen nog als veredelde kruimelzuiger wordt gebruikt. Gek werd ik van dat ding als ‘hoofdstofzuiger’.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Ik heb beneden een stofzuiger met snoer, en toen hij het niet meer deed en alles was gecontroleerd, bleek dat er in de stekker een los contact zat, en heb ik een nieuwe stekker erop gezet.
Vorige week deed de stofzuiger het weer niet en mijn man wilde al een nieuwe kopen, heb ik de stekker weer gecontroleerd en ja hoor , zat weer een los contact.
Misschien is dat ook aan de hand met de stofzuiger van TO.
De dyson is een verwende veel te dure peuter die begint te janken als hij zijn taakje uit moet voeren en de stukjes groter zijn dan 1,5 molecuul. Mijn man loopt er nog steeds mee weg dus mag hij stofzuigen. Daarnaast hebben we boven een robot stofzuiger en beneden een robot die zuigt en, actief, dweilt.

dat gaat eigenlijk best goed samen.

wel heb ik boven mijn oude vertrouwde bosch relaxx'x die ik nog steeds gebruik voor die hoekjes en plekjes waar de rest niet komt. 15 jaar oud ofzo en de slang klapt dubbel enzo, maar top!
als ik weer een nieuwe echte stofzuiger zocht zou ik hiervan de nieuwe versie kopen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven