Vrouwenmars Loosdrecht
zondag 3 mei 2026 om 15:02
Goedemiddag allemaal,
Ik zag de afgelopen dagen filmpjes voorbij komen van vrouwen die meededen aan de zogenoemde ''Vrouwenmars'' in Loosdrecht. Hiermee willen zij protesteren tegen het aankomende AZC.
Er werden voorafgaand aan de mars ingesproken voicememo's afgespeeld waarin banggemaakte kinderen zich afvroegen of ze straks nog wel veilig buiten konden spelen. Daarnaast gaven meerdere vrouwen aan doodsangsten uit te staan als het ging om hun eigen veiligheid, en de veiligheid van hun dochter en andere vrouwen.
Ik ben van mening dat het allemaal onnodig dramatisch gemaakt wordt en ben het er als 30-jarige vrouw ook niet mee eens dat dit onder de noemen van feminisme plaatsvindt. Vind het hypocriet, aangezien er in het verleden wel meer dan 100 aanleidingen zijn geweest voor zo'n soort protest, maar deze - zeker uit deze specifieke hoek altijd zijn uitgebleven.
Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Terechte zorgen en een goede ontwikkeling of juist niet?
Ik zag de afgelopen dagen filmpjes voorbij komen van vrouwen die meededen aan de zogenoemde ''Vrouwenmars'' in Loosdrecht. Hiermee willen zij protesteren tegen het aankomende AZC.
Er werden voorafgaand aan de mars ingesproken voicememo's afgespeeld waarin banggemaakte kinderen zich afvroegen of ze straks nog wel veilig buiten konden spelen. Daarnaast gaven meerdere vrouwen aan doodsangsten uit te staan als het ging om hun eigen veiligheid, en de veiligheid van hun dochter en andere vrouwen.
Ik ben van mening dat het allemaal onnodig dramatisch gemaakt wordt en ben het er als 30-jarige vrouw ook niet mee eens dat dit onder de noemen van feminisme plaatsvindt. Vind het hypocriet, aangezien er in het verleden wel meer dan 100 aanleidingen zijn geweest voor zo'n soort protest, maar deze - zeker uit deze specifieke hoek altijd zijn uitgebleven.
Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Terechte zorgen en een goede ontwikkeling of juist niet?
donderdag 7 mei 2026 om 11:54
Ja dat zou natuurlijk een super mooi plan zijn! Maar huisvesting is voor iedereen een groot probleem. Ik weet niet wie de ‘we’ zijn die dat niet willen, maar ik zie nu ook niet welke plekken dat dan zouden moeten zijn? En wat te doen geven, zou natuurlijk geweldig zijn, maar wat zou jij je daar concreet bij voorstellen?rosanna08 schreef: ↑06-05-2026 18:07dat is best op te lossen, namelijk door overal kleine opvangplekken te creëren en die mensen iets te doen te geven.
Met allemaal kleine plekken kunnen de problemen in Ter Apel en Budel ook opgelost worden, maar dat willen we niet, want dan moeten we
gaan erkennen dat er geen asielcrisis is, maar een opvangcrisis en dat past niet in het plaatje van partijen als de PVV.
donderdag 7 mei 2026 om 12:02
In bijna iedere gemeente staan panden leeg die prima gebruikt kunnen worden voor kleinschalige opvang. Daarmee haal je de druk weg bij Ter Apel en Budel.rafaella schreef: ↑07-05-2026 11:54Ja dat zou natuurlijk een super mooi plan zijn! Maar huisvesting is voor iedereen een groot probleem. Ik weet niet wie de ‘we’ zijn die dat niet willen, maar ik zie nu ook niet welke plekken dat dan zouden moeten zijn? En wat te doen geven, zou natuurlijk geweldig zijn, maar wat zou jij je daar concreet bij voorstellen?
Mensen gelijk Nederlands laten leren zodat ze hun weg kunnen vinden
bij iedereen kijken wat hun achtergrond was in hun vaderland qua werk en studie en kijken waar dit aansluit bij Nederlandse vacatures en waar mensen nog bijgespijkerd moeten worden.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
donderdag 7 mei 2026 om 13:42
Ik vind het heel triest allemaal.
Al die protesten zijn puur om de meest zieke kreten de wereld in te slingeren en de boel te vernielen.
Het gaat echt niet om veiligheid voor vrouwen.
Ik ben actief binnen de lokale politiek voor een partij die met name landelijk bekend staat als 'die partij voor buitenlanders'.
Onlangs plaatsten we na een beëdiging een bericht op ons social media kanaal, met een foto van een deel van onze fractie.
Tientallen reacties vol haat.
Echt geen idee waar die allemaal vandaan kwamen, waren geen mensen uit onze woonplaats, maar het was echt heel gestoord.
Ik heb er op mijn eigen pagina een bericht over geplaatst en dan zeggen mensen 'ahjoh trek je er niks van aan' maar ik hoor al 20 jaar de meest achterlijke, grove en zieke opmerkingen enkel en alleen omdat ik een buitenlandse man heb en nu dus omdat ik me ook in de politiek meng.
Ik lig er niet huilend wakker van maar het gaat gewoon te ver en moet blijkbaar allemaal gewoon kunnen.
Ik ben als vrouw met een buitenlandse partner (en ex partner) wel wat gewend maar het is opvallend dat het altijd de mannen die schreeuwen over het gevaar van asielzoekers zijn die mij tegelijkertijd groepsverkrachtingen en onthoofding toewensen en de meest nare dingen zeggen over mijn 'bastaardkind'.
Sinds mijn inzet voor vluchtelingen (weeskinderen in eigen regio btw) ben ik een moslimhoer en moet ik verkracht worden door dat moslimtuig, 'maar dat vind ze nog lekker ook'
En dat volk loopt allemaal met zwarte mutsen op en Nederlandse vlaggen te zwaaien en te bleren over 'onze normen en waarden'.
De vrouwen die zich voor dit soort treurnis lenen moeten zich ook kapot schamen.
Eerst dacht ik dat mensen gewoon onwetend zijn maar dat is dus ook gewoon een keuze.
Al die protesten zijn puur om de meest zieke kreten de wereld in te slingeren en de boel te vernielen.
Het gaat echt niet om veiligheid voor vrouwen.
Ik ben actief binnen de lokale politiek voor een partij die met name landelijk bekend staat als 'die partij voor buitenlanders'.
Onlangs plaatsten we na een beëdiging een bericht op ons social media kanaal, met een foto van een deel van onze fractie.
Tientallen reacties vol haat.
Echt geen idee waar die allemaal vandaan kwamen, waren geen mensen uit onze woonplaats, maar het was echt heel gestoord.
Ik heb er op mijn eigen pagina een bericht over geplaatst en dan zeggen mensen 'ahjoh trek je er niks van aan' maar ik hoor al 20 jaar de meest achterlijke, grove en zieke opmerkingen enkel en alleen omdat ik een buitenlandse man heb en nu dus omdat ik me ook in de politiek meng.
Ik lig er niet huilend wakker van maar het gaat gewoon te ver en moet blijkbaar allemaal gewoon kunnen.
Ik ben als vrouw met een buitenlandse partner (en ex partner) wel wat gewend maar het is opvallend dat het altijd de mannen die schreeuwen over het gevaar van asielzoekers zijn die mij tegelijkertijd groepsverkrachtingen en onthoofding toewensen en de meest nare dingen zeggen over mijn 'bastaardkind'.
Sinds mijn inzet voor vluchtelingen (weeskinderen in eigen regio btw) ben ik een moslimhoer en moet ik verkracht worden door dat moslimtuig, 'maar dat vind ze nog lekker ook'
En dat volk loopt allemaal met zwarte mutsen op en Nederlandse vlaggen te zwaaien en te bleren over 'onze normen en waarden'.
De vrouwen die zich voor dit soort treurnis lenen moeten zich ook kapot schamen.
Eerst dacht ik dat mensen gewoon onwetend zijn maar dat is dus ook gewoon een keuze.
donderdag 7 mei 2026 om 14:14
zaterdag 9 mei 2026 om 12:16
maandag 11 mei 2026 om 10:30
ik lees hier alleen maar van beide kanten ideeen en gevoelens. Volgens de ene kant zijn asielzoekers het kwaad van alles en dat is natuurlijk absoluut niet waar. Maar de andere kant doet net of er helemaal niets aan de hand is en dat iedereen die zorgen heeft racisten zijn en dat is natuurlijk ook niet waar. Ik heb maar even de cijfers die door de overheid zelf gepubliceerd worden er bij gepakt.
" Ongeveer 3% van de asielzoekers in opvanglocaties (COA) wordt jaarlijks verdacht van een misdrijf, tegenover 0,8% van de totale Nederlandse bevolking. Hoewel het percentage verdachten onder asielzoekers hoger is, wijzen onderzoekers erop dat dit sterk samenhangt met de oververtegenwoordiging van jonge mannen in de asielopvang, een groep die sowieso vaker met politie in aanraking komt. ""
Ik snap wel dat mensen zich zorgen maken, al blijkt het in de praktijk vaak best wel mee te vallen. Maar door de zorgen te negeren en te doen alsof die mensen gek zijn en vooral ze direct als racisten te benoemen, los je de problemen ook niet op.
Er zijn blijkbaar gegronde zorgen en daar moet aandacht voor komen. En nee, discriminatie, stigmatisering en polarisatie lost niets op. Ik neem aan dat beter beleid, betere opvang en betere begeiding van de nieuwkomers best wel kunnen helpen. Die mensen worden niet als crimineel geboren. Die zijn gemiddeld net zo fatsoenlijk als elk ander mens. Die 3% moet gewoon richting die 0,8%. Ik ben geen expert en ik zou niet weten hoe, maar er zullen vast wel mensen rondlopen die daar wel beleid op kunnen maken.
Het is nogal wat complexer dan wat velen hier maar roepen, lijkt me. Mijn eigen kleine conclusie: door problemen te bagetaliseren of te negeren is nog nooit een probleem opgelost.
Los daarvan lopen er in de demonstraties nogal wat losgeslagen idioten rond die elke demonstratie aangrijpen om hun verwrongen kijk op de wereld met geweld ten toon te stellen. Daar heb ik het niet over. Dat zijn ( misschien wel gevaarlijke) idioten in mijn ogen.
nou ik ben toch lekker aan het schrijven, komt nog een mening van me. IK vind mensen die asielzoekers de schuld van alles geven en die geweldadige demonstraties houden extremisten. Maar ik vinde mensen die geweldloze mensen die hun zorgen uiten direct facisten en racisten noemen ook extremisten.
" Ongeveer 3% van de asielzoekers in opvanglocaties (COA) wordt jaarlijks verdacht van een misdrijf, tegenover 0,8% van de totale Nederlandse bevolking. Hoewel het percentage verdachten onder asielzoekers hoger is, wijzen onderzoekers erop dat dit sterk samenhangt met de oververtegenwoordiging van jonge mannen in de asielopvang, een groep die sowieso vaker met politie in aanraking komt. ""
Ik snap wel dat mensen zich zorgen maken, al blijkt het in de praktijk vaak best wel mee te vallen. Maar door de zorgen te negeren en te doen alsof die mensen gek zijn en vooral ze direct als racisten te benoemen, los je de problemen ook niet op.
Er zijn blijkbaar gegronde zorgen en daar moet aandacht voor komen. En nee, discriminatie, stigmatisering en polarisatie lost niets op. Ik neem aan dat beter beleid, betere opvang en betere begeiding van de nieuwkomers best wel kunnen helpen. Die mensen worden niet als crimineel geboren. Die zijn gemiddeld net zo fatsoenlijk als elk ander mens. Die 3% moet gewoon richting die 0,8%. Ik ben geen expert en ik zou niet weten hoe, maar er zullen vast wel mensen rondlopen die daar wel beleid op kunnen maken.
Het is nogal wat complexer dan wat velen hier maar roepen, lijkt me. Mijn eigen kleine conclusie: door problemen te bagetaliseren of te negeren is nog nooit een probleem opgelost.
Los daarvan lopen er in de demonstraties nogal wat losgeslagen idioten rond die elke demonstratie aangrijpen om hun verwrongen kijk op de wereld met geweld ten toon te stellen. Daar heb ik het niet over. Dat zijn ( misschien wel gevaarlijke) idioten in mijn ogen.
nou ik ben toch lekker aan het schrijven, komt nog een mening van me. IK vind mensen die asielzoekers de schuld van alles geven en die geweldadige demonstraties houden extremisten. Maar ik vinde mensen die geweldloze mensen die hun zorgen uiten direct facisten en racisten noemen ook extremisten.
grenada wijzigde dit bericht op 11-05-2026 10:40
10.10% gewijzigd
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
maandag 11 mei 2026 om 10:39
maandag 11 mei 2026 om 10:47
hm ja, dat klinkt logisch. Maar wat is dan het cijfer na correctie. Niet iedereen is een statisticus en dus zou de overheid (?) veel betere infromatie moeten kunnen geven. En omdat niet iedereen een statisticus is, snap ik de zorgen van mensen en kunnen die wellicht best redelijk makkelijk gedeeltelijk weggehaald worden. Dan neem je ook de zorgen van mensen serieus en dat lijkt me wel een deel van de oplossing. Hun zorgen negeren en ze racisten noemen is geen deel van de oplossing.Yejii schreef: ↑11-05-2026 10:39Het merendeel van de asielzoekers is jong en man, je kunt de criminaliteitscijfers dus niet 1 op 1 vergelijken met de totale Nederlandse bevolking, want daar zitten ook oudere mensen en vrouwen bij, en die plegen minder misdaden dan jonge mannen waardoor het criminaliteitspercentage daalt.
grenada wijzigde dit bericht op 11-05-2026 10:58
37.32% gewijzigd
maandag 11 mei 2026 om 11:04
maandag 11 mei 2026 om 11:08
maandag 11 mei 2026 om 11:36
Op een normale manier in gesprek gaan over of het wel of niet verstandig is om waar dan ook een azc te plaatsen is normaal.
Dat daarin gesproken wordt over angsten, ook.
Maar met prinsenvlaggen, extreme leuzen, gruwelijke verwensingen richting politie en mensen met een andere mening door de straten lopen te banjeren vind ik wel een ander verhaal en gewoon heel kwalijk.
En zeker als de 'veiligheid van onze vrouwen' gebruikt wordt om te lopen rellen.
Dat daarin gesproken wordt over angsten, ook.
Maar met prinsenvlaggen, extreme leuzen, gruwelijke verwensingen richting politie en mensen met een andere mening door de straten lopen te banjeren vind ik wel een ander verhaal en gewoon heel kwalijk.
En zeker als de 'veiligheid van onze vrouwen' gebruikt wordt om te lopen rellen.
maandag 11 mei 2026 om 11:37
asielzoekers overal de schuld van geven is populistische prietpraat.
de opmerking: de oplossing is om asielzoekers als mensen te behandelen en niet als probleem ophokken in AZC's i net zo polulistische prietpraat.
maar ik wil graag de discussie met je aan.
leg eens uit hoe asielzoekers hier in nederland niet menselijk behandeld worden?
maandag 11 mei 2026 om 12:03
maandag 11 mei 2026 om 12:16
En als aanvulling hierop:
- mensen van hot naar her slepen, van (nood)opvang naar opvang. Zowel volwassenen met werk als kinderen op school worden hierdoor continue ontworteld en belemmerd in hun ontwikkeling.
- onveilige, rumoerige, te grote opvanglocaties, met te weinig voorzieningen
- te weinig medische/psychische zorg, die ook niet continue is door het gesleep
- mensen van hot naar her slepen, van (nood)opvang naar opvang. Zowel volwassenen met werk als kinderen op school worden hierdoor continue ontworteld en belemmerd in hun ontwikkeling.
- onveilige, rumoerige, te grote opvanglocaties, met te weinig voorzieningen
- te weinig medische/psychische zorg, die ook niet continue is door het gesleep
maandag 11 mei 2026 om 12:45
nou daar moet ik even over nadenken.
Dus deze mensen komen uit oorlogsgebied, hebben te maken gehad met oorlog, levensgevaar, martelingen, verkrachtingen, hongersnood om maar een aantal vreselijke dingen te noemen. Daarna waren ze overgeleverd aan mensensmokkelaars, gammele bootjes, levensgevaar bij het oversteken van de middellandse zee.
Ze komen aan in Nederland. Daar vinden ze rust, vrede, veiligheid, een dak boven hun hoofd, een uitkering of een baan, een nederlands paspoort en vooral een veilige toekomst.
maar Nederland behandelt ze onmenselijk?
Kan de opvang beter in Nederland? Ja, absoluut. Maar om onze opvang onmenselijk noemen, is echt geen populistische prietpraat hoor. Echt niet.
als dit soort singen met droge ogen roept, dan neem je inderdaad de zorgen in nederland niet serieus, maar neem je ook asielzoekers niet serieus. populistische prietpraat.
Dus deze mensen komen uit oorlogsgebied, hebben te maken gehad met oorlog, levensgevaar, martelingen, verkrachtingen, hongersnood om maar een aantal vreselijke dingen te noemen. Daarna waren ze overgeleverd aan mensensmokkelaars, gammele bootjes, levensgevaar bij het oversteken van de middellandse zee.
Ze komen aan in Nederland. Daar vinden ze rust, vrede, veiligheid, een dak boven hun hoofd, een uitkering of een baan, een nederlands paspoort en vooral een veilige toekomst.
Kan de opvang beter in Nederland? Ja, absoluut. Maar om onze opvang onmenselijk noemen, is echt geen populistische prietpraat hoor. Echt niet.
als dit soort singen met droge ogen roept, dan neem je inderdaad de zorgen in nederland niet serieus, maar neem je ook asielzoekers niet serieus. populistische prietpraat.
maandag 11 mei 2026 om 13:02
https://www.adviesraadmigratie.nl/actue ... op-een-rijgrenada schreef: ↑11-05-2026 10:47hm ja, dat klinkt logisch. Maar wat is dan het cijfer na correctie. Niet iedereen is een statisticus en dus zou de overheid (?) veel betere infromatie moeten kunnen geven. En omdat niet iedereen een statisticus is, snap ik de zorgen van mensen en kunnen die wellicht best redelijk makkelijk gedeeltelijk weggehaald worden. Dan neem je ook de zorgen van mensen serieus en dat lijkt me wel een deel van de oplossing. Hun zorgen negeren en ze racisten noemen is geen deel van de oplossing.
In deze link kun je dat allemaal lezen.
Where is my mind?
maandag 11 mei 2026 om 13:32
Zijn er niet gigantische wachttijden vanwege personeelstekort?
maandag 11 mei 2026 om 13:49
Chris Klomp heeft daar regelmatig over geschreven. Als je corrigeert voor leeftijd en sociaal-economische omstandigheden is het percentage bij asielzoekers zelfs lager dan bij Nederlanders.grenada schreef: ↑11-05-2026 10:47hm ja, dat klinkt logisch. Maar wat is dan het cijfer na correctie. Niet iedereen is een statisticus en dus zou de overheid (?) veel betere infromatie moeten kunnen geven. En omdat niet iedereen een statisticus is, snap ik de zorgen van mensen en kunnen die wellicht best redelijk makkelijk gedeeltelijk weggehaald worden. Dan neem je ook de zorgen van mensen serieus en dat lijkt me wel een deel van de oplossing. Hun zorgen negeren en ze racisten noemen is geen deel van de oplossing.
Ik ben onderweg, dus goed zoeken lukt ff niet, maar bijv:
https://chrisklomp.nl/criminaliteit-asi ... ldvorming/
Everything will be fine. Just not for you.
Week 21 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 11 mei 2026 om 13:50
Ga asjeblieft eens kijken in bijv Ter Apel.grenada schreef: ↑11-05-2026 12:45nou daar moet ik even over nadenken.
solomio wijzigde dit bericht op 11-05-2026 14:55
0.10% gewijzigd
Everything will be fine. Just not for you.
maandag 11 mei 2026 om 13:51
maandag 11 mei 2026 om 14:21
ja, dank je wel, ik ga kijken. thanksSolomio schreef: ↑11-05-2026 13:49Chris Klomp heeft daar regelmatig over geschreven. Als je corrigeert voor leeftijd en sociaal-economische omstandigheden is het percentage bij asielzoekers zelfs lager dan bij Nederlanders.
Ik ben onderweg, dus goed zoeken lukt ff niet, maar bijv:
https://chrisklomp.nl/criminaliteit-asi ... ldvorming/
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in