Thuis work-out

17-05-2026 16:06 10 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil graag thuis sporten en heb nu een sportplek op zolder gecreëerd. Nu zoek ik alleen nog work-outs op YouTube of een app waar work-outs in staan. Wie heeft er tips?

Het gaat vooral om kracht. Mijn conditie train ik al dmv hardlopen.
Op YouTube vind ik de krachttraining workouts van Caroline Girvan erg fijn. Je kunt ook volledige programma’s volgen en ze geeft een goede uitleg.
Ik volg op het moment het mei schema van Growingannanas.
Het schema kun je vinden onder de posts op haar kanaal. Ze maakt er altijd 3: Zonder gewichten, met gewichten en low impact.

En als ik toch nog wat meer wil qua gewichten dan gebruik ik de workouts van Kaleigh Cohen. Zij heeft ook schema's die je krijgt als je je inschrijft voor haar nieuwsbrief maar die heb ik nog niet gebruikt. Wat ik meestal doe is dan 3 a 4 workouts per week kiezen (Leg day, upper body en 1 a 2x full body).

Anna heeft de grow app en een website, Kaleigh alleen een website naast youtube waar je alles kunt vinden.
Ik vind de workouts van Sydney Cummings fijn. Ze uploadt er 3 of 4 per week en er zit veel krachtwerk bij. Soms cardio, maar ik fiets naar mijn werk, dus die doe ik meestal niet. Maar veel opties qua kracht, full body, of lower body of upper body.
ik heb een rekje gemaakt met kettlebells: 2 van 8 kg, 1 van 16 kg en nog 2 handgewichten van 2-5 kg om erin te komen, maar om te beginnen kun je toe met 1x 8kg afhankelijk van hoe sterk je al bent. Via reddit heb ik een goed opbouwschema gemaakt, eerst veel verschillende oefeningen leren kennen en zodra ik die allemaal met 1 x 8 onder de knie had en mijn polsen, heupen en rug sterker werden, echt enorm snel sterker geworden en naar 2 x 8 kunnen gaan en later enkelvoudig ook met 16. Waarschuwing, je pezen moeten langer wennen dan je spieren, dus geef jezelf ook de eerste maanden te tijd. Of dit nu met gewichten is of met kettlebells. Je kunt ook overwegen alleen met lichaamsgewicht op te bouwen. Ik vond dit zelf toch lastig en het motiveerde mij minder. Ik volg wel altijd vrouwelijke instructeurs.

ik train 3x per week, muziekje aan en gaan! Het heeft mij enorm veel geholpen in de mantelzorg voor een van mijn kinderen. Ookal weegt zij inmiddels 40 kilo en dat til ik regelmatig, het is wonderbaarlijk wat je kunt trainen met een gewicht van 8 kilo aan je lijf! En ik durf wel te zeggen dat de training ook zichtbaar werd in mijn houding, armen en romp. Ook trek ik nu gek genoeg makkelijker 'even een sprintje'
Sif schreef:
17-05-2026 16:15
Op YouTube vind ik de krachttraining workouts van Caroline Girvan erg fijn. Je kunt ook volledige programma’s volgen en ze geeft een goede uitleg.
Ik vind zelf vooral de wat nieuwere videos fijn. Met uitleg, cooling down en timer

De oude video's zijn vaak alleen de workout zonder uitleg of cooling down

Alleen wel jammer dat ze geen nieuwe content meer plaats op youtube.
Ik heb jullie suggesties vast bij mijn favorieten gezet, thnx!

Zo meteen ga ik aan de slag met wat basics. Ik heb 2kg en 3kg gewichtjes en wat elastische banden. Daar zijn wat voorbeelden bij om te doen. Ik ga eerst eens kijken hoe dat gaat. Staan er een stuk of 10 beschreven.

Ik ben best wel behoorlijk in gewicht afgevallen en ben daardoor heel wat spiermassa (voor zover ik die al had) kwijt geraakt. Ben vorig jaar best wel ziek geweest van allerlei te korten. Dat is nu gelukkig weer allemaal netjes binnen de waardes maar ja... nu de schade herstellen. Dus gewichten van 2 en 3 kilo is wel even prima.

Heeft er iemand ervaring met TRX? Die heb ik ook liggen hier.
Dan is het zeker beter om rustig te beginnen en kijken welke video's bij je passen! Kijk vooral goed of je op een veilige manier de TRX kan ophangen/achterzetten voor je eraan begint en werk naast de kracht ook aan je balans/evenwicht. En ook niet vergeten dat iedereen anders is, en jij nu gaat uitvinden wat bij je past. Veel plezier!
Als je echt net begint met sporten is Chloe Ting wellicht ook wel een optie, die maakt echt beginner workouts al vond ik ze nog pittig als beginner. Die heeft een app, workout plans en alles is gratis via youtube. Heeft ook workouts met weerstandsbanden. Ik zou dan vooral haar "Get Fit" challenges aanraden die zijn geloof ik met gewichtjes als ik me goed herinner. Anna heeft ook workouts met zo'n band maar die is wat meer uitdagender dan Chloe qua workouts.

TRX geen ervaring mee maar ik heb ook geen goede deur om dat aan te bevestigen.
Ik heb ook Caroline Girvan en Sydney Cummings maar die vond ik destijds voor mezelf nog te pittig en ik had soms last van ruimte gebrek bij workouts van Caroline. Ik schuif de salontafel en bank wat opzij maar dan nog is de ruimte die ik heb voor mijn tv beperkt

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven