Huizenruilers Videoland
zaterdag 23 mei 2026 om 22:01
Zeker. Je moet er wel toestemming voor vragen. Bij sommige aanpassingen zeggen ze dat je het mag laten zitten als je ooit verhuisd. Bij andere aanpassingen moet je het terugbrengen naar de originele staat. Saillant: als je het mag laten zitten, wordt de woningbouw de eigenaar (van de nieuwe keuken bijvoorbeeld) en aangezien je woning dan is verbeterd, kan je in sommige - slechte gevallen - ook nog een huurverhoging tegemoet zien. Althans zo heb ik het ooit begrepen. In elk geval: vraag altijd even na wat de spelregels zijn.
zaterdag 23 mei 2026 om 22:06
Alleen de eerste aflevering gekeken.
Ik vind John qua persoonlijkheid clashen met Roos en Daan.
Je zag ook hoe ongemakkelijk het af en toe voelde. Bijvoorbeeld John die op het laatst zei: "Er mag geknuffeld worden".
Hij is ook overbodig voor het programma, laat wat hij doet gewoon door Roos of Daan doen. Het wijkinterview heb ik ook doorgespoeld.
Ik kijk juist vanwege Daan, ken hem van het Belgische Blind gekocht. Ik had het idee alsof hij zich nog niet zo vrij voelde om de "Daan-act" te doen. In België matcht hij goed met de andere experts/presentator en dan is hij nog veel leuker.
Ik vind John qua persoonlijkheid clashen met Roos en Daan.
Je zag ook hoe ongemakkelijk het af en toe voelde. Bijvoorbeeld John die op het laatst zei: "Er mag geknuffeld worden".
Hij is ook overbodig voor het programma, laat wat hij doet gewoon door Roos of Daan doen. Het wijkinterview heb ik ook doorgespoeld.
Ik kijk juist vanwege Daan, ken hem van het Belgische Blind gekocht. Ik had het idee alsof hij zich nog niet zo vrij voelde om de "Daan-act" te doen. In België matcht hij goed met de andere experts/presentator en dan is hij nog veel leuker.
dinsdag 26 mei 2026 om 07:55
Heb ook het gevoel dat de 'ene' vraag tijdens de ondertekening die een kandidaat stelt een ingestudeerde / opgelegde vraag is.
Het is er elke keer 1 en het gaat elke keer over 1 of ander beleidsonderwerp. Ik kijk vooruit en in aflevering 3 is het ook weer net zo een vraag.
Voelt meer als een gescripte vraag en geen daadwerkelijke vraag.
Het is er elke keer 1 en het gaat elke keer over 1 of ander beleidsonderwerp. Ik kijk vooruit en in aflevering 3 is het ook weer net zo een vraag.
dinsdag 26 mei 2026 om 10:08
Ja dat viel mij ook al op. Opzich prima, maar dan zou ik daar wel iets meer aandacht besteden aan het antwoord.FawleyFlame schreef: ↑26-05-2026 07:55Heb ook het gevoel dat de 'ene' vraag tijdens de ondertekening die een kandidaat stelt een ingestudeerde / opgelegde vraag is.
Doe het goed of doe het niet.
dinsdag 26 mei 2026 om 10:35
Michelle en Michael zijn vlak na de opnames uit elkaar gegaan.
https://www.rtl.nl/wonen/huizenruilers/ ... ichael-uit
dinsdag 26 mei 2026 om 12:04
PoesMinoes schreef: ↑26-05-2026 10:35Michelle en Michael zijn vlak na de opnames uit elkaar gegaan.
Ik heb die aflevering nog niet gekeken.
Zou het kunnen dat je in het grotere huis - volgens de nieuwe huurregels - niet als alleenstaande met kind mag wonen en ze daarom samen zijn gebleven tot en met het ingaan van het nieuwe huurcontract? Ze zegt zelf in het interview dat de optie scheiden al langere tijd speelde.
dinsdag 26 mei 2026 om 12:57
Ik heb zojuist de nieuwe aflevering gekeken, ik weet niet wie welke aflevering kijkt dus ik zal verder niets verklappen maar wat mij wel verbaast is dat Daan een grote bos bloemen neerzet vol lelies bij iemand die katten heeft. Alles van de lelie, inclusief het water waar ze in staan is ontzettend giftig en dodelijk voor katten. Ik vind dat wel een dingetje.
dinsdag 26 mei 2026 om 12:59
Verbaast me niet echt. Misschien is het gemeen van mij maar Michelle leek me geen type dat makkelijk in de omgang is. Ik kan dat helemaal mis hebben, je ziet natuurlijk alleen een stukje op tv, maar dat gevoel had ik erbij.PoesMinoes schreef: ↑26-05-2026 10:35Michelle en Michael zijn vlak na de opnames uit elkaar gegaan.
dinsdag 26 mei 2026 om 13:02
Dat zou heel goed kunnen, er geldt vaak een inkomenseis (zowel minimaal als maximaal) en met enkel wajong kom je daar niet aan. Ik ken wel meer stellen prive die dit gedaan hebben, samen een groter (duurder) huis huren, snel uit elkaar gaan en dan krijgt de persoon met laag inkomen vaak huurverlaging door laag inkomen. Niet netjes maar ja...Courage schreef: ↑26-05-2026 12:04Ik heb die aflevering nog niet gekeken.
Zou het kunnen dat je in het grotere huis - volgens de nieuwe huurregels - niet als alleenstaande met kind mag wonen en ze daarom samen zijn gebleven tot en met het ingaan van het nieuwe huurcontract? Ze zegt zelf in het interview dat de optie scheiden al langere tijd speelde.
dinsdag 26 mei 2026 om 13:04
Zou kunnen, maar misschien hoopten ze gewoon (misschien tegen beter weten in) dat meer plek ook meer ademruimte zou betekenen en het de relatie ten goede zou komen.Courage schreef: ↑26-05-2026 12:04Ik heb die aflevering nog niet gekeken.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
dinsdag 26 mei 2026 om 14:49
Daar hebben heel veel mensen echt geen idee van. Moet je echt toevallig iemand in het productieteam hebben die dat weet en mensen daarop attent maakt.piripiri2026 schreef: ↑26-05-2026 12:57Ik heb zojuist de nieuwe aflevering gekeken, ik weet niet wie welke aflevering kijkt dus ik zal verder niets verklappen maar wat mij wel verbaast is dat Daan een grote bos bloemen neerzet vol lelies bij iemand die katten heeft. Alles van de lelie, inclusief het water waar ze in staan is ontzettend giftig en dodelijk voor katten. Ik vind dat wel een dingetje.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
dinsdag 26 mei 2026 om 16:33
Met huizenruil gelden andere regels of eigenlijk minder dan met via reguliere weg een sociale huurwoning krijgen. Eigenlijk zijn ook de woningbouw verenigingen nog een beetje aan het klooien en uitvinden wat betref woningruil en is het ook weer anders per woningbouwvereniging.Courage schreef: ↑26-05-2026 12:04Ik heb die aflevering nog niet gekeken.
Aantal personen maakt (bij onze woningbouw verenigingen) niet uit. Inkomen maakt wel uit. Misschien zoals genoemd werd dat haar inkomen niet voldoende was.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in