Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 4

02-05-2026 09:12 281 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
Pochacco schreef:
27-05-2026 15:00
Hebben jullie ook problemen met Vinted? Ik krijg een serverfout als ik iets probeer te kopen of hij gaat niet door naar het verkoop scherm (meerdere advertenties geprobeerd).
Volgens mij was er een storing vanmiddag. Nu lijkt alles weer te werken
Toch vanmorgen maar even een item gerapporteerd omdat het niet aan de omschrijving voldoet. Ik had een paar witgouden oorbellen gekocht voor £140. Opzich niet duur, maar nu is een van de staafjes/post compleet los. Zo zelfs dat ik ze niet eens in durf te doen uit angst dat het afbreekt. Is ongetwijfeld te repareren door een goede juwelier, maar het is bijna onmogelijk dat de verkoper het tijdens het fotograferen niet gezien heeft…

Heel benieuwd wat de verkoper zegt. Is te veel geld om maar te laten zitten. Vervelend weer.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik heb gisteren pas uitsluitsel van Vinted gekregen over het probleem wat ik 5 mei heb gemeld. Was een kledingstuk van een ander merk dan aan gegeven. Ik heb gelijk gekregen. Ik mag het retour sturen maar wel op eigen kosten helaas.
Maar een meevaller is dat je bij een retour (is mijn eerste) schijnbaar de kosten van verzending van de heenweg wel terug krijgt. Per saldo krijg ik dus gewoon de kosten van het artikel en de koperbescherming gewoon terug.
Het is 1 artikel uit bundel van 5 dus ik had gedacht dat ik dan de verzendkosten van de heenweg niet retour had gekregen. Omdat ik 4 items wel heb gehouden.
De verkoper van de oorbellen heeft gereageerd. Ze zijn zo goed als nieuw en ze waren nieuw £550 dus ik heb ze al goedkoop.
Ongetwijfeld - maar ze zijn niet in perfecte staat en moeten wel gerepareerd worden. De post is gewoon hartstikke los. Ik ga eens kijken bij een juwelier naar wat dat kost en kijken of dat de moeite is. Maar de argumentatie snijdt geen hout: ze zijn weinig gedragen en het is niet duur - ja, maar ze zijn wel “kapot”.

Ik heb het nu als probleem op Vinted gemeld. Zij reageert via privé bericht. Als zij niet in het dispuut reageert, wat zijn dan de gevolgen na 2 dagen? Ik heb nl. geen tijd om het voor het weekend nog te regelen en te kijken wat een reparatie kost. Als dat £30 is, prima. Maar als het £100 is, stuur ik ze liever terug. Maar ik dacht dat je pas beperkt de tijd had als je het als probleem meldt bij Vinted. Weet iemand dit?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Goh, ik weet het niet zeker, maar ik heb 1x gehad dat ik binnen de 48u aangegeven had dat een artikel beschadigd aankwam, waarop de transactie op gepauzeerd gezet was. De verkoper reageerde met dat ze later die week kon kijken of ze misschien een vervangend artikel kon regelen of dat ik anders korting wilde op een evt volgende bestelling. Zij heeft dus verder geen terugbetaling of retour ingevuld op dat moment. Dat bleef gewoon zeker een week zo staan volgens mij. Toen stuurde de verkoper mij een berichtje dat ze geen vervangend artikel meer had en of ik de korting of een retour wilde. Daarna is het pas afgehandeld. Ik heb alleen geen idee of vinted eerder actie had ondernomen als 1 van ons contact met de helpdesk had gezocht.
Ah dank Happyapple. Ik vermoed dat ik dan wel de tijd heb om aan een juwelier te vragen wat solderen kost. Het lijkt mij niet enorm moeilijk, maar mogelijk wel prijzig. Ze is (denk ik) niet bereid er wat vanaf te doen - dat schat ik zo in vanwege de opmerking dat ik ze al goedkoop had… niet heel netjes.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven