Japan!
zaterdag 11 oktober 2025 om 22:48
woensdag 27 mei 2026 om 20:15
daantje75 schreef: ↑27-05-2026 19:24Varen jullie dan van Busan naar Fukuoka? Ik vond Kyushu echt te gek. Helaas waren we daar maar 4 dagen, vooral op jacht naar de standbeelden van one piece. Zou nog weleens naar Kyushu willen om te fietsen. En dan eventueel eerst van Seoul naar Busan fietsen en dan oversteken met de boot naar Fukuoka.
Vermoedelijk ken je dit al, maar even voor de zekerheid; er heeft iemand een boek geschreven over zijn fietstocht op Kyushu. Sowieso leuk boek om te lezen; Japanners komen nooit te laat
woensdag 27 mei 2026 om 21:25
dank je welbartjes schreef: ↑27-05-2026 19:13Een kindje is ook leuk Rouge. Gefeliciteerd!
Maar met een kindje kun je ook gaan toch?
Wij nemen ook een kindje mee, van bijna een half jaar.
Perfecte leeftijd denken wij.
Wij gaan eerst naar Zuid-Korea en dan naar Japan. We vliegen vanuit Tokio naar huis.
En wat je zegt: ik heb ook nog niet eens de helft van Tokio gezien.
Ook niet van Osaka en Kyoto.
(Ik ben jaloers op iedereen die naar Japan gaat, of ik ze nu ken of niet. Ik zou bijna aan Girasole vragen of ze hier elke dag een update wil geven en of ze polarsteps bij gaat houden en of ik die dan mag volgen)
nah zowel vriend als ik zien het niet zitten om te vliegen met een baby, en dan ook zo ver
dat lijkt me ook gaaf, een Japanse collega vertelde me ooit dat de meeste japanners vaak voor een ''weekendje'' naar Zuid-Korea gaan, net als hoe wij naar België of Duitsland gaan.
Zuid-Korea is een stuk kleiner dan Japan dat heb je volgens haar binnen 2 weken gezien
had toen ook gekeken om de oversteek te maken maar het duurt bijna een halve dag
whahahahahahah zou wel leuk zijn idd,
Osaka & Kyoto hoef ik opzich niet nog een keer heen, maar als ik in de buurt ben why not?
ja maar blijf het zeggen Tokio is belachelijk groot is even groot als NL dus is niet zo gek
heb de laatste keer wel echt geprobeerd om andere stukken te ontdekken, maarja is niet helemaal gelukt denk dat je dan echt of dik 3 maanden moet gaan en dan een volle week of 2 in Tokio en dan door.
Relax we're all crazy, it's not a competition
donderdag 28 mei 2026 om 05:48
Bedankt voor de tip, ik kende het boek niet. Heb het gelijk besteld.
Het heeft me een tijdje gekost om onze reis naar Japan te verwerken. Ik denk dat we het te druk vonden: zoon en ik zijn allebei autistisch. We hebben ons zeker vermaakt maar Kyoto en Tokio hoeven we niet meer heen. Hiroshima en Miyajima vonden we wel indrukwekkend en mooi. En Kyushu dan natuurlijk, daar wil ik meer van zien. We zijn nu rond Kumamoto gebleven met uitstapjes naar Aso en een roadtrip met gehuurde auto langs de one piece standbeelden. Ook dagje Kagoshima/Sakurajima.
donderdag 28 mei 2026 om 10:06
daantje75 schreef: ↑28-05-2026 05:48Bedankt voor de tip, ik kende het boek niet. Heb het gelijk besteld.
Het heeft me een tijdje gekost om onze reis naar Japan te verwerken. Ik denk dat we het te druk vonden: zoon en ik zijn allebei autistisch. We hebben ons zeker vermaakt maar Kyoto en Tokio hoeven we niet meer heen. Hiroshima en Miyajima vonden we wel indrukwekkend en mooi. En Kyushu dan natuurlijk, daar wil ik meer van zien. We zijn nu rond Kumamoto gebleven met uitstapjes naar Aso en een roadtrip met gehuurde auto langs de one piece standbeelden. Ook dagje Kagoshima/Sakurajima.
Aah! Dan ben ik toch blij dat ik het genoemd heb, ben benieuwd wat je er van vindt. Paulien Cornelissen heeft ook een leuk boek geschreven over Japanse gebruiken; Japan in 100 stukjes heet het dacht ik. Erg vermakelijk ook.
Last hebben vna de drukte herken ik wel. Wat voor mij scheelde is dat Japanners niet dringen en netjes zijn en mensen hun ruimte laten.
Wij hebben ivm het weer (slagregens) helaas te weinig van Kyushu gezien. Mount Aso was ook dicht ivm de nog niet geborgen helikopter
donderdag 28 mei 2026 om 16:29
Dank voor de boeken tip. Ik heb ze beide nu via kobo plus op mijn ereader gezet. Wij gaan in juli/aug 5 weken en zullen zeker ook Kyushu aandoen, dus ik ben benieuwd naar het boek.
Ik kan me er nog steeds niet zoveel bij voorstellen allemaal. We hebben ook nog boek alles geboekt, stiekem best een werkje, maar ook leuk, zoveel voorpret.
Ik kan me er nog steeds niet zoveel bij voorstellen allemaal. We hebben ook nog boek alles geboekt, stiekem best een werkje, maar ook leuk, zoveel voorpret.
donderdag 28 mei 2026 om 16:43
Oohhh, 5 weken! Wat heerlijk zeg.Socie schreef: ↑28-05-2026 16:29Dank voor de boeken tip. Ik heb ze beide nu via kobo plus op mijn ereader gezet. Wij gaan in juli/aug 5 weken en zullen zeker ook Kyushu aandoen, dus ik ben benieuwd naar het boek.
Wat is jullie plan?
donderdag 28 mei 2026 om 19:35
We doen aan het begin en eind een aantal dagen Tokyo. Daarna gaan we naar Amami, Shikoku (o.a. de fietstocht bij Onomichi) en dus Kyushu. Vervolgens rijden we via Hiroshima en Osaka terug naar Tokyo (we weten nog niet of we Osaka ook in willen, maar brengen daar de auto terug). En nog wat ruimte over, dus wie er nog tips heeft voor 1 van deze stukken?
vrijdag 29 mei 2026 om 08:44
vrijdag 29 mei 2026 om 12:12
Japan in 100 stukjes had ik van tevoren al gelezen, erg leuk boekje. Japanners dringen niet maar ja al die toeristen hePoeszie schreef: ↑28-05-2026 10:06Aah! Dan ben ik toch blij dat ik het genoemd heb, ben benieuwd wat je er van vindt. Paulien Cornelissen heeft ook een leuk boek geschreven over Japanse gebruiken; Japan in 100 stukjes heet het dacht ik. Erg vermakelijk ook.
Last hebben vna de drukte herken ik wel. Wat voor mij scheelde is dat Japanners niet dringen en netjes zijn en mensen hun ruimte laten.
Wij hebben ivm het weer (slagregens) helaas te weinig van Kyushu gezien. Mount Aso was ook dicht ivm de nog niet geborgen helikopter
Mount Aso is nog steeds dicht, helaas. De helikopter is nog steeds niet geborgen, te gevaarlijk. Balen dat jullie slecht weer hadden, wij hebben behoorlijk mazzel gehad.
vrijdag 29 mei 2026 om 12:23
Bedoel je met Amami dat eiland bij Kagoshima? Mooie route gaan jullie doen. In Osaka zeker naar het aquarium gaan, met maanvis en walvishaai. Wij waren iets te gepreoccupeerd met stempels verzamelen waardoor we er na een tijdje achterkwamen dat we allebei onze camera niet meer hadden. Ik m'n kleine camera en zoon m'n cameratas met spiegelreflexcamera en zijn go-pro erin. Pfff. Wij terugrennen door dat aquarium naar de stempelposten met als obstakel de lange roltrapSocie schreef: ↑28-05-2026 19:35We doen aan het begin en eind een aantal dagen Tokyo. Daarna gaan we naar Amami, Shikoku (o.a. de fietstocht bij Onomichi) en dus Kyushu. Vervolgens rijden we via Hiroshima en Osaka terug naar Tokyo (we weten nog niet of we Osaka ook in willen, maar brengen daar de auto terug). En nog wat ruimte over, dus wie er nog tips heeft voor 1 van deze stukken?
vrijdag 29 mei 2026 om 12:42
Ik had mijn mobiel.op het toilet laten liggen.
Niet bij de wasbakken maar echt in het hokje van het toilet.
Kwam ik pas achter toen ik bijna buiten stond.
Het was bij Teamlabs, ook leuk trouwens.
Ik snel terug gelopen,toen kwam er een mevrouw net uit het toilet met een mobiel lopen. Ze zag het al aan mijn gezicht hahaha.
En in het Nintendo museum had je van die spelcomputers, daar stonden gewoon open rugzakken bij, zonder eigenaar. Die was even zijn pasje opladen oid.
Japanners zijn eerlijke mensen, dat is mijn conclusie.
Niet bij de wasbakken maar echt in het hokje van het toilet.
Kwam ik pas achter toen ik bijna buiten stond.
Het was bij Teamlabs, ook leuk trouwens.
Ik snel terug gelopen,toen kwam er een mevrouw net uit het toilet met een mobiel lopen. Ze zag het al aan mijn gezicht hahaha.
En in het Nintendo museum had je van die spelcomputers, daar stonden gewoon open rugzakken bij, zonder eigenaar. Die was even zijn pasje opladen oid.
Japanners zijn eerlijke mensen, dat is mijn conclusie.
vrijdag 29 mei 2026 om 16:19
Oh leuk die tips! Dank!
Amami is inderdaad het eiland ten zuiden van Kagoshima. We reizen graag en zoeken het liefst een beetje de minder drukke plekken op, maar ik vind het bij Japan lastiger inschatten. Vanwege onze voorkeur voor wat minder toeristische plekken twijfelen we ook nog over Osaka, al lees ik hier wel veel leuks!
Ik wist trouwens niet dat Mt Aso dicht was, daar wilden we ook heen.
Veel plezier morgen Girasole!
Amami is inderdaad het eiland ten zuiden van Kagoshima. We reizen graag en zoeken het liefst een beetje de minder drukke plekken op, maar ik vind het bij Japan lastiger inschatten. Vanwege onze voorkeur voor wat minder toeristische plekken twijfelen we ook nog over Osaka, al lees ik hier wel veel leuks!
Ik wist trouwens niet dat Mt Aso dicht was, daar wilden we ook heen.
Veel plezier morgen Girasole!
vrijdag 29 mei 2026 om 16:35
ik heb een mini kuromi tasje/portemonneetje aan mijn tas waarin al mijn klein geld zit, in een ander land zou ik het niet snel doen.
maar in Japan voel ik me vogelvrij
wait what Nintendo museum hoe heb ik dat gemist
, ben wel in de Nintendo store geweest in Tokio ook heel leuk
en meerdere pokecenters
ik stapte in Nipponbashi een zaak binnen en daar hadden ze echt alle oude nintendo spellen en gameboy's ik moest mij echt inhouden om niks te kopen
maar in Japan voel ik me vogelvrij
wait what Nintendo museum hoe heb ik dat gemist
ik stapte in Nipponbashi een zaak binnen en daar hadden ze echt alle oude nintendo spellen en gameboy's ik moest mij echt inhouden om niks te kopen
vrijdag 29 mei 2026 om 18:49
Het Nintendo museum is in Kyoto.
Was leuk om te zien.
De nieuwe Switch 2 was nog niet uit, maar die stond er al wel.
En alle spellen van Nintendo die ooit waren uitgebracht kon je bekijken.
Een feest van herkenning.
En een shop, waar je van alles maar 2 gelijke artikelen mocht kopen om hamsteren tegen te gaan.
Ik heb een foto van mijn man naast een manshoge wii controler, dat was een kussen.
Kon helaas niet mee in de koffer.
Ja, veilig is het wel in Japan.
En alles is bijna 24/7 open.
Was leuk om te zien.
De nieuwe Switch 2 was nog niet uit, maar die stond er al wel.
En alle spellen van Nintendo die ooit waren uitgebracht kon je bekijken.
Een feest van herkenning.
En een shop, waar je van alles maar 2 gelijke artikelen mocht kopen om hamsteren tegen te gaan.
Ik heb een foto van mijn man naast een manshoge wii controler, dat was een kussen.
Kon helaas niet mee in de koffer.
Ja, veilig is het wel in Japan.
En alles is bijna 24/7 open.
vrijdag 5 juni 2026 om 16:47
Even een update na onze eerste 5 dagen in Japan. Onze basis deze dagen was Osaka.
Vanuit hier een dagtrip naar Hiroshima en Miyajima gemaakt en een trip naar Nara.
Miyajima vond ik geweldig, de torii is de eyecatcher, maar ik heb vooral genoten van de Daishō-in tempel. Echt heel erg mooi!! Had daar wel meer tijd door willen brengen.
Hiroshima uiteraard het peace memorial park bezocht. Het museum was echt overvol, er gingen letterlijk honderden schoolkinderen en scholieren naar binnen
voor ons. Een gemiste kans want er was totaal geen gelegenheid alles rustig te bekijken.
Nara vond ik wel aardig, vooral zover mogelijk weg van de hysterische mensen die vooraan met deer crackers staan te zwaaien. Uiteindelijk daar wel een prachtige wandeling gemaakt.
Osaka ook behoorlijk doorkruist, gewoon door wat niet toeristische wijken gedwaald, maar uiteraard wel een avond in Dotonbori doorgebracht. Wat ik eigenlijk best klein
vond. Het ferry wheel vond ik geweldig: wat een uitzicht! En het aquarium was ook fantastisch. Met snorkelen en duiken ook al aardig wat gezien, maar wat een megatank hier en wat een bijzondere vissen en zoogdieren.
Eten is ook helemaal top, van de simpele Oden tot fantastisch wagyu vlees en van soba noodles met tempura oesters tot een heerlijke mabushi style Rice met beef; het was allemaal even heerlijk
En elke dag een versie smoothie bij de 7-11
Verder al meerdere tempels bezocht en prachtige goshuin in mijn boekje.
En met behulp van de app ‘stamp quest’ op jacht naar andere stempels, helaas niet in elk station te vinden. Namba station heeft 32 in- en uitgangen bijvoorbeeld.
En ik ga ook geen half uur lopen zoeken voor een stempel
.
Morgen reizen we door naar Kyoto.
Vanuit hier een dagtrip naar Hiroshima en Miyajima gemaakt en een trip naar Nara.
Miyajima vond ik geweldig, de torii is de eyecatcher, maar ik heb vooral genoten van de Daishō-in tempel. Echt heel erg mooi!! Had daar wel meer tijd door willen brengen.
Hiroshima uiteraard het peace memorial park bezocht. Het museum was echt overvol, er gingen letterlijk honderden schoolkinderen en scholieren naar binnen
voor ons. Een gemiste kans want er was totaal geen gelegenheid alles rustig te bekijken.
Nara vond ik wel aardig, vooral zover mogelijk weg van de hysterische mensen die vooraan met deer crackers staan te zwaaien. Uiteindelijk daar wel een prachtige wandeling gemaakt.
Osaka ook behoorlijk doorkruist, gewoon door wat niet toeristische wijken gedwaald, maar uiteraard wel een avond in Dotonbori doorgebracht. Wat ik eigenlijk best klein
vond. Het ferry wheel vond ik geweldig: wat een uitzicht! En het aquarium was ook fantastisch. Met snorkelen en duiken ook al aardig wat gezien, maar wat een megatank hier en wat een bijzondere vissen en zoogdieren.
Eten is ook helemaal top, van de simpele Oden tot fantastisch wagyu vlees en van soba noodles met tempura oesters tot een heerlijke mabushi style Rice met beef; het was allemaal even heerlijk
En elke dag een versie smoothie bij de 7-11
Verder al meerdere tempels bezocht en prachtige goshuin in mijn boekje.
En met behulp van de app ‘stamp quest’ op jacht naar andere stempels, helaas niet in elk station te vinden. Namba station heeft 32 in- en uitgangen bijvoorbeeld.
En ik ga ook geen half uur lopen zoeken voor een stempel
Morgen reizen we door naar Kyoto.
vrijdag 5 juni 2026 om 17:06
De Torri op Miyajima was under constructie toen wij er waren, ik baalde gigantisch,
heb ook flink gewandeld op de Itsukushima-schrijn, en zag een bruidspaar in trationele kledij heel mooi.
heb je daar ook hertjes gezien, ik vond ze een stuk brutaler dan hun familie-leden in Nara, eentje lag zelfs voor de deur van een winkel.
hm die cracker verkopers hadden wij niet, of ze waren niet erg opdringerig was wel grappig met het voeden.
heb ook een paar herten in Nara geaaid.
heb ook flink gewandeld op de Itsukushima-schrijn, en zag een bruidspaar in trationele kledij heel mooi.
heb je daar ook hertjes gezien, ik vond ze een stuk brutaler dan hun familie-leden in Nara, eentje lag zelfs voor de deur van een winkel.
hm die cracker verkopers hadden wij niet, of ze waren niet erg opdringerig was wel grappig met het voeden.
heb ook een paar herten in Nara geaaid.
vrijdag 5 juni 2026 om 18:12
Wat leuk Girasole, dat je een update geeft!
Wij waren kort in Osaka, aan het einde van de vakantie.
Maar ik heb het gevoel dat ik daar ook veel meer tijd door zou kunnen brengen.
De herten in Nara, ik heb me daar heerlijk geamuseerd zonder crackers op een bankje. Lekker kijken naar al die gekke mensen die wel crackers hadden en door al die herten belaagd werden.
Wij waren kort in Osaka, aan het einde van de vakantie.
Maar ik heb het gevoel dat ik daar ook veel meer tijd door zou kunnen brengen.
De herten in Nara, ik heb me daar heerlijk geamuseerd zonder crackers op een bankje. Lekker kijken naar al die gekke mensen die wel crackers hadden en door al die herten belaagd werden.
vrijdag 5 juni 2026 om 19:10
Leuke update Girasole!
Ik vond Miyajima ook heel leuk. Ik heb er overnacht en 's ochtends vroeg de berg op gewandeld.
Ik vond de tempel ook heel bijzonder, echt een ontdekkingstocht.
Ik heb een kayaktocht vanaf het vasteland naar de tori gedaan. Heerlijk.
Ook in Nara verder gekeken dan de hoofdtempel. Vond het echt bijzonder mooi.
Heerlijke vakantie was dat.
Ik vond Miyajima ook heel leuk. Ik heb er overnacht en 's ochtends vroeg de berg op gewandeld.
Ik vond de tempel ook heel bijzonder, echt een ontdekkingstocht.
Ik heb een kayaktocht vanaf het vasteland naar de tori gedaan. Heerlijk.
Ook in Nara verder gekeken dan de hoofdtempel. Vond het echt bijzonder mooi.
Heerlijke vakantie was dat.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in