Gezondheid alle pijlers

Ervaringen Oura ring of vergelijkbaar?

18-07-2026 11:51 17 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een zeer smalle pols waardoor veel wearables te groot zijn. Nu hoorde ik onlangs over de Oura ring en dat wekte mijn nieuwsgierigheid.

Ze zijn nogal prijzig en je hebt een abonnement nodig, maar qua kwaliteit schijnt het wel één van de beste te zijn.

Ik wil het niet gebruiken voor sportprestaties, maar met name om inzicht te krijgen in hartfrequentie (die rommelt bij mij vaak wat, maar volgens cardioloog 'binnen de marges'), de hrv, slaapkwaliteit etc.

Heeft iemand ervaring met deze ring of soortgelijke?
Ik ken één iemand die hem had. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het beviel. Wel vond ik de ring vrij log/lomp. Misschien zijn er inmiddels meer rankere opties, waar ik het bestaan niet van weet.

Ik heb zelf ook behoorlijk smalle polsen en draag de garmin venu 3s. Het klokje is eigenlijk net ietsje te groot voor mijn pols(vind ik), maar het bandje past prima en ik heb zelfs nog 5 gaatjes over. Misschien is zoiets ook toch nog een optie?
Zowel mijn man als broer hebben een oura die zijn er heel tevreden over . Ze gebruiken hem om dezelfde dingen te meten die jij opnoemt , hartslag heb slaapkwaliteit etc
Ik vind hem niet zo mooi en voor de prijs zijn ze ook best snel niet heel mooi meer . Nu hebben ze beide een zwarte misschien dat andere kleuren dat minder hebben .
yildizlar2 wijzigde dit bericht op 18-07-2026 22:23
0.90% gewijzigd
Tip op vinted staan vaak oura sizer sets voor een paar euro
De garmin lily is ook heel klein. Ik heb babypolsjes, en deze past zowel qua bandje als qua grootte van het klokje goed.
Dat vroeg je natuurlijk niet, maar misschien heb je er toch iets aan.
Flipflop schreef:
18-07-2026 12:54
Ik ken één iemand die hem had. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het beviel. Wel vond ik de ring vrij log/lomp. Misschien zijn er inmiddels meer rankere opties, waar ik het bestaan niet van weet.

Ik heb zelf ook behoorlijk smalle polsen en draag de garmin venu 3s. Het klokje is eigenlijk net ietsje te groot voor mijn pols(vind ik), maar het bandje past prima en ik heb zelfs nog 5 gaatjes over. Misschien is zoiets ook toch nog een optie?
Ik heb een venu 3s, die vind ik te groot als ik slaap. Maar ik slaap op mijn buik en lig steeds op die watch.
Nou wil ik ook niet weten hoe goed ik geslapen heb, dus dat is geen probleem
Yildizlar2 schreef:
18-07-2026 16:10
Tip op vinted staan vaak oura sizer sets voor een paar euro
Je kan die beter via Coolblue bestellen want dan is ie in feite gratis omdat je het geld terug krijgt als shop tegoed.
wolkewitje schreef:
18-07-2026 17:03
Ik heb een venu 3s, die vind ik te groot als ik slaap. Maar ik slaap op mijn buik en lig steeds op die watch.
Nou wil ik ook niet weten hoe goed ik geslapen heb, dus dat is geen probleem
Ik heb de Venu 4 en in eerste instantie vond ik hem ook te groot met slapen. En überhaupt. Na een paar dagen proberen ging het wel goed ook al slaap ik op m’n buik.

Ik moet zeggen dat ik het in het begin fijn vond om hem tijdens het slapen om te hebben maar nu kijk ik eigenlijk nooit meer naar hoe ik geslapen heb. Ik heb leren herkennen hoe ik me voel en hoe ik geslapen heb, maar daar had ik de venu wel voor nodig.

Als ik te weinig diepe slaap gehad heb, dan ben ik de hele dag moe. Als ik het gevoel heb minder goed te hebben kunnen ademen ‘s nachts dan krijg ik daar meestal een melding van. Ik krijg de meldingen pas om 10 uur ‘s ochtends en meestal had ik het eerder al door. Vaak is het als het te vochtig in de kamer geweest is of als ik ziek word. Het snappen en herkennen scheelt al zoveel dat ik er nu minder last van heb.
Flipflop schreef:
18-07-2026 12:54

Er zijn inmiddels nieuwere versies, maar weet niet of die ranker zijn dan degene die jij hebt gezien.

Ik ga eens kijken naar de Garmin. Ben al jaaaaren niet meer gewend iets om mijn pols te dragen. Als het dan ook nog 'lomp' aanvoelt, vrees ik dat ik 'm 's nachts niet om kan/wil hebben.
Lilla schreef:
18-07-2026 16:21
De garmin lily is ook heel klein. Ik heb babypolsjes, en deze past zowel qua bandje als qua grootte van het klokje goed.
Dat vroeg je natuurlijk niet, maar misschien heb je er toch iets aan.
Kan die de dingen meten die ik noemde in OP? Ga er eens naar kijken. Thnx.
Yildizlar2 schreef:
18-07-2026 16:07
Zowel mijn man als broer hebben een pita die zijn er heel tevreden over . Ze gebruiken hem om dezelfde dingen te meten die jij opnoemt , hartslag heb slaapkwaliteit etc
Ik vind hem niet zo mooi en voor de prijs zijn ze ook best snel niet heel mooi meer . Nu hebben ze beide een zwarte misschien dat andere kleuren dat minder hebben .
Fijn te lezen dat zij tevreden zijn. Ik had al ergens gelezen dat mer name zwart snel beschadigingen laat zien. Ik zou waarschijnlijk voor zilverkleurig gaan.
Lolalieve schreef:
18-07-2026 17:13
Ik heb de Venu 4 en in eerste instantie vond ik hem ook te groot met slapen. En überhaupt. Na een paar dagen proberen ging het wel goed ook al slaap ik op m’n buik.

Ik moet zeggen dat ik het in het begin fijn vond om hem tijdens het slapen om te hebben maar nu kijk ik eigenlijk nooit meer naar hoe ik geslapen heb. Ik heb leren herkennen hoe ik me voel en hoe ik geslapen heb, maar daar had ik de venu wel voor nodig.

Als ik te weinig diepe slaap gehad heb, dan ben ik de hele dag moe. Als ik het gevoel heb minder goed te hebben kunnen ademen ‘s nachts dan krijg ik daar meestal een melding van. Ik krijg de meldingen pas om 10 uur ‘s ochtends en meestal had ik het eerder al door. Vaak is het als het te vochtig in de kamer geweest is of als ik ziek word. Het snappen en herkennen scheelt al zoveel dat ik er nu minder last van heb.
Mooi dat je het je inzichten heeft gegeven!
Ik heb ook hele smalle polsen, maar ben verder niet petite dus misschien is dat dan toch anders. Maar heb al jaren een fitbit charge, en ben er best tevreden over. Zou niet meer zomaar overstappen en zou het enorm missen als ik hem niet meer had.
Ja, ik heb de 4. Wel via via tweedehands, want ze zijn zeker duur. Een horloge vind ik niet fijn slapen dus ik vind een ring fijner. De 4 is clunky en omdat je hem altijd draagt zie je dat na een paar maanden ook echt wel terug. Hij krast en is dan niet meer zo mooi glimmend. Nu ben ik ook niet een type die er extra voorzichtig mee is eigenlijk.
Ik vind hem vooral fijn voor slaap en meten van stressmomenten. Het heeft mij zeker inzichten gegeven. De 5 schijnt wel een stuk smaller te zijn, maar daar heb ik verder geen ervaring mee.
Tegenwoordig zie ik veel mensen zo’n Whoop om hun pols dragen. Volgens mij zijn die behoorlijk plat, en hartstikke hip dus.
Ik zou er graag 1 willen om cadeau te doen aan dochter. Zij heeft wel enorm fijne handen en smalle vingers, ook al is ze al 18. Smalste ringen van My Jewellery zijn al te groot. Het hoeft ook geen echte oura te zijn, iemand een idee of er goede goedkopere alternatieven zijn die smal zijn?
Nieuweling93 schreef:
19-07-2026 07:15
Tegenwoordig zie ik veel mensen zo’n Whoop om hun pols dragen. Volgens mij zijn die behoorlijk plat, en hartstikke hip dus.
Dat is mn voor fanatieke sporters, die hun prestaties willen verbeteren. Het abbo is ook behoorlijk aan de prijs. In mijn ogen echt voor een andere doelgroep.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven