Vinted topic - 4
zaterdag 2 mei 2026 om 09:12
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
woensdag 29 juli 2026 om 18:58
Volgens mij kan ik nu alleen nog annuleren als de verkoopster akkoord geeft?bartjes schreef: ↑29-07-2026 18:04Ik weet niet of je nog kunt annuleren.
Ik ben het wel met je eens hoor.
Om iets onnodig te laten versturen, het kost tijd en moeite van de verkoper en ook de milieubelasting nog.
Maar ik vind dit ook niet netjes van de verkoper.
Ik heb het zelf ook laatst gehad dat ik toch nog een vraag had nadat ik het gekocht had.
Ik.kreeg ook geen antwoord meer, maar het werd wel opgestuurd.
Mijn vraag bleek terecht, en ik snapte waarom ze niet reageerde want het klopte niet en ik zou de aankoop geannuleerd hebben. Daar was ze zich vast van bewust.
Nu zit ik er mee![]()
Maar het zou sowieso wel fijn zijn als de verkoper inderdaad nog wel gewoon even reageert, dat zou ik omgekeerd in elk geval wel doen.
woensdag 29 juli 2026 om 20:42
Net trouwens mijn 'miskopen' toch nog maar eens rustig gepast en ze passen gelukkig toch wel. Dat scheelt weer. Nu alleen nog de vraag of de jurk uit mijn berichten hierboven verstuurd wordt (ze heeft wat recente negatieve reviews vanwege niet versturen) en zo ja of die past, maar we wachten het af.
woensdag 29 juli 2026 om 22:58
Moet ik duimen dat ze hem niet verstuurd?happyapple schreef: ↑29-07-2026 20:42Net trouwens mijn 'miskopen' toch nog maar eens rustig gepast en ze passen gelukkig toch wel. Dat scheelt weer. Nu alleen nog de vraag of de jurk uit mijn berichten hierboven verstuurd wordt (ze heeft wat recente negatieve reviews vanwege niet versturen) en zo ja of die past, maar we wachten het af.![]()
Misschien als we dat allemaal doen dat we het manifesteren hahaha.
donderdag 30 juli 2026 om 08:52
happyapple schreef: ↑29-07-2026 15:50Ik zal wel zien, volgens mij kan ik het alleen retour laten sturen als ik geen andere pakketjes via die verzender tegelijk op het pakketpunt heb liggen, want anders krijg ik dit pakketje ook gewoon mee, denk ik.![]()
Je kunt best een pakketje weigeren hoor. Heb ik weleens gedaan nadat verkoper had aangegeven dat ze per ongeluk het verkeerde had opgestuurd. Als het pakje er is langsgaan bij het pakketpunt en uitleggen, is het punt ook weer een pakje kwijt dat anders minstens een week plek bezet houdt
donderdag 30 juli 2026 om 09:19
Hier staat regelmatig "lage capaciteit 'of "alleen afhalen" bij bepaalde VintedGo locaties als je ze opzoekt op de website.bartjes schreef: ↑29-07-2026 15:13Als dat zo zo zijn dan ga ik dat voor onze winkel ook aanvragen
Wij zijn een gewone winkel met DHL servicepunt.
Je wilt niet weten wat er bij ons gebracht wordt.
De meest grote zware pakketten. Die passen niet eens bij ons in de opslagopruimte. En dat wordt dan bij ons gebracht omdat de pakketautomaat vol was, of de bewoners niet thuis.
En vaak staat het er een week en moet het daarna alsnog retour gestuurd worden.
De meeste Vinted en Marktplaats pakketjes nemen niet zo veel ruimte in.
Sorry, dit is off topic![]()
Ik heb geen idee of ze dat ook in de winkel aangeven en pakketjes die je wilt laten verzenden gewoon niet aannemen..
Heel raar trouwens, ik probeer al twee weken een product bij iemand te kopen, het heeft inmiddels meer dan 100 likes en is een populair item waar veel mensen op bieden, maar je kunt het niet kopen.
Er staat geen vakantie modus aan, maar je krijgt steeds de melding dat de betaling is mislukt.
Vinted zegt uiteraard dat het niet tegen hun community normen ingaat, dus zij zien geen probleem en de verkoopster reageert gewoon niet.
donderdag 30 juli 2026 om 09:33
Huh wat gek zeg, dat heb ik nog niet eerder gehoord / gezien. Echt heel irritant als je graag iets wil kopen.Lemon_Pledge schreef: ↑30-07-2026 09:19Hier staat regelmatig "lage capaciteit 'of "alleen afhalen" bij bepaalde VintedGo locaties als je ze opzoekt op de website.
Ik heb geen idee of ze dat ook in de winkel aangeven en pakketjes die je wilt laten verzenden gewoon niet aannemen..
Heel raar trouwens, ik probeer al twee weken een product bij iemand te kopen, het heeft inmiddels meer dan 100 likes en is een populair item waar veel mensen op bieden, maar je kunt het niet kopen.
Er staat geen vakantie modus aan, maar je krijgt steeds de melding dat de betaling is mislukt.
Vinted zegt uiteraard dat het niet tegen hun community normen ingaat, dus zij zien geen probleem en de verkoopster reageert gewoon niet.
Is het te groot om te versturen?
Ik zou niet weten hoe je een koop tegen moest houden als je iets gewoon open hebt staan.
Het schijnt wel je advertenties te boosten in het algoritme als je veel biedingen en likes krijgt, maar dan zou je iets populairs toch al zo hoog moeten prijzen dat er niemand zo gek is om de vraagprijs te betalen.
donderdag 30 juli 2026 om 09:47
happyapple schreef: ↑30-07-2026 09:33Huh wat gek zeg, dat heb ik nog niet eerder gehoord / gezien. Echt heel irritant als je graag iets wil kopen.
Is het te groot om te versturen?
Ik zou niet weten hoe je een koop tegen moest houden als je iets gewoon open hebt staan.
Het schijnt wel je advertenties te boosten in het algoritme als je veel biedingen en likes krijgt, maar dan zou je iets populairs toch al zo hoog moeten prijzen dat er niemand zo gek is om de vraagprijs te betalen.
Het past makkelijk in een envelop, dus dat lijkt mij niet de reden.
Ook als ik een bundel maak krijg ik de melding dat de betaling is mislukt.
Ik probeer het nu zo'n 2 weken al te kopen maar steeds dezelfde melding.
En ik neem aan dat dat voor iedereen geldt want de prijs is in vergelijking laag, en er is niets uit haar kast verkocht in die tijd.
donderdag 30 juli 2026 om 13:18
Ik bedoel de pakketten die de bezorger brengt.Lemon_Pledge schreef: ↑30-07-2026 09:19Hier staat regelmatig "lage capaciteit 'of "alleen afhalen" bij bepaalde VintedGo locaties als je ze opzoekt op de website.
Pakketten die jij en ik bestellen en op een afhaallocatie af willen halen.
Als iemand bij ons een mega pakket brengt, dan wordt dat vaak nog dezelfde of volgende dag meegenomen door een dhl bezorger. Die staan geen dagen bij ons.
Wel de pakketten die opgehaald moeten worden door mensen. Die staan soms echt een week.
En dan gaat het weer terug.
Jammer is dat dan.
Het staat ons dan echt in de weg.
En dat zijn geen pakketten die bij ons afgeleverd moeten worden.
Maar die niet in een automaat konden, om wat voor reden dan ook (vol, stuk, te groot) en dat wordt dan bij ons gebracht.
De klant is vaak ook niet blij, want zij kozen niet voor niets voor een automaat. Nu zijn ze weer afhankelijk van onze openingstijden.
donderdag 30 juli 2026 om 13:25
Ik heb in het verleden bij een winkel gewerkt die ook DHL-punt was. Wij mochten dat soort grote pakketten weigeren als we daar geen plaats voor hadden. Ook als we nog veel pakketten hadden liggen die nog niet opgehaald waren en we daardoor geen ruimte hadden mochten we een hele levering weigeren. Ik weet dat dat in het contract met DHL was opgenomen, vraag eens na of dat bij jullie ook zo is. Scheelt een heleboel frustratie aan jullie kant.bartjes schreef: ↑30-07-2026 13:18Ik bedoel de pakketten die de bezorger brengt.
Pakketten die jij en ik bestellen en op een afhaallocatie af willen halen.
Als iemand bij ons een mega pakket brengt, dan wordt dat vaak nog dezelfde of volgende dag meegenomen door een dhl bezorger. Die staan geen dagen bij ons.
Wel de pakketten die opgehaald moeten worden door mensen. Die staan soms echt een week.
En dan gaat het weer terug.
Jammer is dat dan.
Het staat ons dan echt in de weg.
En dat zijn geen pakketten die bij ons afgeleverd moeten worden.
Maar die niet in een automaat konden, om wat voor reden dan ook (vol, stuk, te groot) en dat wordt dan bij ons gebracht.
De klant is vaak ook niet blij, want zij kozen niet voor niets voor een automaat. Nu zijn ze weer afhankelijk van onze openingstijden.
donderdag 30 juli 2026 om 18:40
Lemon_Pledge schreef: ↑30-07-2026 09:19Hier staat regelmatig "lage capaciteit 'of "alleen afhalen" bij bepaalde VintedGo locaties als je ze opzoekt op de website.
Ik heb dit ook gehad met een artikel, maar de verkoper had ook geen idee waarom. Later had nog iemand het geprobeerd te kopen, maar dat lukte ook niet. Ze ging toen maar even navragen bij Vinted, maar wat daar uitgekomen is weet ik niet.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
vrijdag 31 juli 2026 om 00:53
Ik zal eens vragen of onze bedrijfsleider daar naar kan informeren.C_est_elle schreef: ↑30-07-2026 13:25Ik heb in het verleden bij een winkel gewerkt die ook DHL-punt was. Wij mochten dat soort grote pakketten weigeren als we daar geen plaats voor hadden. Ook als we nog veel pakketten hadden liggen die nog niet opgehaald waren en we daardoor geen ruimte hadden mochten we een hele levering weigeren. Ik weet dat dat in het contract met DHL was opgenomen, vraag eens na of dat bij jullie ook zo is. Scheelt een heleboel frustratie aan jullie kant.![]()
Bedankt voor de tip. Nu weet ik in ieder geval dat dat kan.
vrijdag 31 juli 2026 om 09:46
Dat ben ik ook telkens van plan.happyapple schreef: ↑31-07-2026 07:14Inmiddels is het weer radiostilte op mijn vinted. De jurk die hopelijk toch de goede maat heeft is gisteren zonder verder bericht verstuurd. Ik ben benieuwd...
Ik koop nu maar gewoon ook even niks meer denk ik![]()
Het lukt alleen niet
Duimen dat het toch goed zit met het label.
vrijdag 31 juli 2026 om 09:48
zaterdag 1 augustus 2026 om 11:03
Het is geen annulering. Het pakket is officieel zoekverklaardhappyapple schreef: ↑26-07-2026 17:50Ja bizar inderdaad. En ik dacht inderdaad ook dat je bij annulering geen recensie meer kon geven.
dus we hebben beiden ons geld.
maar dan kan er dus wel een recensie achtergelaten worden.
waar ik geen zak mee kan. Gelukkig heb ik nog steeds een 5 ster status en is dit de enige 1 ster die ik ooit ontvangen heb.
heb er onder gezet : goh jammer dat je deze recensie plaatst. Ik kan er tenslotte niets aan doen dat het zoekgeraakt is.
zaterdag 1 augustus 2026 om 11:06
Het is onwijs rustig. In engels sprekende landen noemen ze dit de summer slowdownhappyapple schreef: ↑28-07-2026 10:14Beetje jammer dat mijn verkopen echt totaal ingezakt zijn nu.
Ik snap dat het vakantieperiode is en ik heb heus wel vaker dat ik een paar dagen niks verkoop, maar nu is het wel heel rustig.
Sommige advertenties worden ook totaal niet bekeken, voor zover ik dat kan zien.
Al krijg ik dan op andere advertenties wel biedingen binnen, maar ook daar blijft het vervolgens stil na het accepteren van het bod.
Nou ja, ik heb verder ook geen haast, die spullen eten geen brood![]()
kortom, iedereen is druk met vakantie vieren en wil niet denken aan spullen kopen etc.
Over een paar weken voor de scholen starten gaan mensen weer actief kijken en kopen
zaterdag 1 augustus 2026 om 12:11
Oh oke ik wist niet dat je dan wel een review kon geven. Maar met jouw reactie eronder zou die 1 ster weinig indruk op me maken als potentiële koper hoor. Dus ik zou me er niet druk om maken (maar ik snap dat je het zonde vindt, ik baal ook een beetje van een 3 ster review met tekst alles oké . Waarom dan 3 sterren?fanatic schreef: ↑01-08-2026 11:03Het is geen annulering. Het pakket is officieel zoekverklaard
dus we hebben beiden ons geld.
maar dan kan er dus wel een recensie achtergelaten worden.
waar ik geen zak mee kan. Gelukkig heb ik nog steeds een 5 ster status en is dit de enige 1 ster die ik ooit ontvangen heb.
heb er onder gezet : goh jammer dat je deze recensie plaatst. Ik kan er tenslotte niets aan doen dat het zoekgeraakt is.
zaterdag 1 augustus 2026 om 13:30
Ik heb vorige week zaterdag twee aankopen gedaan die nu nog niet verstuurd zijn. Beiden heb ik donderdagavond een berichtje gestuurd met.
Ik kijk erg uit naar je jurkje. Het heeft geen haast maar weet je al of het lukt deze tijdig te versturen.
Beiden reageerden dat ze het morgen (dus vrijdag) gingen versturen. Maar beiden niet gedaan zonder berichtje waarom niet ofzo.
Ik ben benieuwd of het vandaag nog wordt verstuurd. Anders wordt het geannuleerd.
Wel jammer. Heb ik in totaal nog maar twee keer gehad in al die jaren.
Ik kijk erg uit naar je jurkje. Het heeft geen haast maar weet je al of het lukt deze tijdig te versturen.
Beiden reageerden dat ze het morgen (dus vrijdag) gingen versturen. Maar beiden niet gedaan zonder berichtje waarom niet ofzo.
Ik ben benieuwd of het vandaag nog wordt verstuurd. Anders wordt het geannuleerd.
zaterdag 1 augustus 2026 om 15:25
Ja grappig, terwijl ik juist op vakantie lekker op Vinted zit te neuzen
Laatst een bundel gekocht met 5 tops/blouses, ze passen alle 5
zaterdag 1 augustus 2026 om 23:34
Zijn ze nog verstuurd?Nina-tje schreef: ↑01-08-2026 13:30Ik heb vorige week zaterdag twee aankopen gedaan die nu nog niet verstuurd zijn. Beiden heb ik donderdagavond een berichtje gestuurd met.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in