Paniek!!!

26-08-2026 12:44 168 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nu ong 3,5 maand een relatie. Ik vind hem leuk en ga hem ook steeds leuker vinden. Er zijn ook wel iets van kriebels te bespeuren. Verheug mij er ook op om hem weer te zien. Maar ik merk dat ik bij hem wel af en toe op de rem moet trappen. Elke keer als we elkaar zien verteld hij mij hoe leuk, lief en mooi ik ben. Dat hij hoopt op een mooie toekomst samen en mooie herinneringen wil maken. Heb hem wel gelijk verteld dat ik niet samen wil wonen, eigenlijk nooit weer. Dat begrijpt hij gezien mijn verleden. Ik heb een huwelijk achter de rug met een (gediagnosticeerd) narcist. Nooit meer zal ik mijn vrijheid opgeven. Maar nu kreeg ik van mijn vriend een bos rozen toegestuurd. Met een kaartje “ dat hij zo verliefd is op mij, mij lief en aantrekkelijk vind en een topmoeder voor mijn dochter”. Het enige wat ik voel is PANIEK en ANGST. Dit lijkt op het patroon wat mijn ex liet zien. Ben ik nu weer zo blind??

Of bestaan er gewoon echt nog leuke mannen en zoek ik nu spijkers op laag water?? Ik heb hem bedankt voor de rozen maar merk dat ik nu ff afstand wil….beetje to much allemaal. Heb de neiging om heel hard weg te rennen nu. Misschien moet ik dit toch ff met hem bespreken.
GeweldigWeer schreef:
27-08-2026 15:50
Ze zijn al intiem hoor en ja, hij wil echt heeeeeeeeel graag. Foei, foute potentiële stalker man, NOOIT meer bosje bloemen sturen hoor :whip:
Snap best dat sommige mannen niet meer weten waar ze goed aan doen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Flandrien schreef:
28-08-2026 17:46
Dit. Als ik het rustig aan wil doen heb ik geen seks maar vind ik een boeket rozen heel attent.
Hoe kan die man weten wat er precies over haar grens gaan is?
Lijstje opmaken misschien?
Een lijstje gaat wat ver misschien maar daar moet je inderdaad samen over praten. Het is mij niet duidelijk of ze dat hebben gedaan.

Als TO heeft gezegd: ‘mijn ex hemelde mij in het begin helemaal op met extreme complimenten en cadeaus en daarna sloeg dat totaal om en heb ik heel nare dingen met hem meegemaakt. Daarom ben ik wantrouwend geworden en heb ik liever geen extreme complimenten en cadeaus. Die rakelen nare herinneringen op en dan word ik bang dat het weer zo gaat.’
Als hij dan daar toch mee doorgaat is het iets anders dan als ze alleen heeft gezegd dat ze voorlopig alleen wil latten. Dan weet hij van niks.
Wat loopt ‘s ochtends op vier benen, ‘s middags op twee benen en ‘s avonds op twee benen en nog wat wielen?
Sfinx schreef:
28-08-2026 19:39
Een lijstje gaat wat ver misschien maar daar moet je inderdaad samen over praten. Het is mij niet duidelijk of ze dat hebben gedaan.

Als TO heeft gezegd: ‘mijn ex hemelde mij in het begin helemaal op met extreme complimenten en cadeaus en daarna sloeg dat totaal om en heb ik heel nare dingen met hem meegemaakt. Daarom ben ik wantrouwend geworden en heb ik liever geen extreme complimenten en cadeaus. Die rakelen nare herinneringen op en dan word ik bang dat het weer zo gaat.’
Als hij dan daar toch mee doorgaat is het iets anders dan als ze alleen heeft gezegd dat ze voorlopig alleen wil latten. Dan weet hij van niks.

Tja, ik vind wat hij zegt dan weer niet onder extreem vallen, evenmin het sturen van een bos rozen. Echt volstrekt normaal gedrag als je verliefd bent.
Natuurlijk is het goed om alert te zijn op love bombing, maar vooralsnog loopt het vooral spaak op het feit dat er maar één partij verliefd is. Plus dat de andere partij die niet verliefd is allerlei triggers heeft.
Wat je als relatie omschrijft zou ik zelf nog dating fase noemen, waarin je ontdekt of je bij elkaar past en of je misschien verder wil. Jullie lijken elkaar niet zo goed te begrijpen, het loopt niet soepel en je krijgt de zenuwen van hem. Trek je conclusie zou ik zeggen.
S-Groot schreef:
28-08-2026 17:48

Maar als onderstaande verhaal het echte verhaal is:

Dan komt dat een stuk opdringeriger en sneller over dan wat ze in dit topic benoemt. Tja, daar kunnen de lezers niks aan doen, dat ligt nogmaals toch echt aan het verhaal wat TO in dit topic ophangt.

Hoe dan ook, ik vind het niet bepaald fair om van iemand die stapelverliefd is te verwachten dat die zich maar op alle vlakken in gaat moeten houden en zich telkens moet gaan afvragen of x of y niet veel teveel zal zijn.

Toen mijn man en ik stapelverliefd waren wilden we elkaar het liefst iedere minuut van de dag zien en misten we elkaar onwijs veel. En hopen op een mooie toekomst samen, ja dat deden we ook. Daar vind ik werkelijk niets geks aan dat dat binnen 3,5 maand (al) gebeurt.
Dat schreef TO in haar andere topic en is idd jammer dat ze dat niet in dit topic geschreven heeft voor het complete plaatje.

Je hebt het over stapelverliefd maar deze man deed deze uitspraken al na date 1. Natuurlijk snap ik dat als je stapelverliefd bent je tegen elkaar zegt dat je iemand mist. En bloemen sturen na 2 maanden is echt heel lief.
Maar ze daten pas 2 maanden (als ik het vorige topic ernaast leg) en geen 3,5 zoals ze hier schrijft.
En stapel verliefd en een toekomst samen zien na date 1 is best wel bijzonder en het naar je date uitspreken helemaal.
S-Groot schreef:
28-08-2026 20:50
Tja, ik vind wat hij zegt dan weer niet onder extreem vallen, evenmin het sturen van een bos rozen. Echt volstrekt normaal gedrag als je verliefd bent.
Natuurlijk is het goed om alert te zijn op love bombing, maar vooralsnog loopt het vooral spaak op het feit dat er maar één partij verliefd is. Plus dat de andere partij die niet verliefd is allerlei triggers heeft.
Eens.
a.k.a. canis-dinges
Ik heb niet geloept maar dat geeft blijkbaar een heel ander beeld. TO hoe zit het nu?
Het is wat het is.
S-Groot schreef:
28-08-2026 20:50
Het gaat niet om de rozen. Maar vanaf date 1 (2,5 maand geleden) overlaadt hij haar al met complimenten.
Terwijl ze vanaf date 1 herhaaldelijk heeft aangegeven dat ze het rustig aan wil doen. En die opmerking over dat ze een goede moeder is, vind ik best raar, omdat hij haar nog nooit samen met haar kind heeft gezien.

Extreem vind ik het ook niet en ook geen potentiële stalker of narcist. Maar ook als je verliefd bent, kun je wel rekening houden met het tempo van de ander.
Een relatie van 3.5 maand is het in ieder geval niet. Misschien was dat de eerste ontmoeting, maar half juni was de eerste date.
Boudica schreef:
29-08-2026 10:23
Ik heb niet geloept maar dat geeft blijkbaar een heel ander beeld. TO hoe zit het nu?

Ik heb nu wel geloept maar ik lees het anders. De eerste date was gewoon toen ze elkaar in de sauna ontmoetten. Nee dat was niet zo afgesproken maar ze zijn toen met elkaar aan de praat geraakt en hebben zowat de hele dag met elkaar opgetrokken, dat zie ik gewoon als date 1 en dat was in mei. Zo'n dag met elkaar optrekken in de sauna is intensief en intiem, dat willen negeren als beginpunt vind ik raar. Ik denk dat die 3,5 maand die TO hier benoemt dan wel kloppen.
Een paar dagen later hebben ze elkaar nog een keer gezien en dat was leuk. Daarna zijn ze in juni nog een keer naar de sauna gegaan, als officiele date. En toen heeft TO gezegd rustig aan te willen doen en kreeg ze de volgende dag een appje dat hij haar zo mooi vindt en haar miste.

Dat vind ik toch echt een ander beeld dan dat hij dat echt al na de eerste en enige date gedaan zou hebben. Je kunt toch rustig aan doen qua afspreken en toch zeggen dat je elkaar mist? Vind ik niet raar, dat kan gewoon naast elkaar bestaan. Mijn man ging een paar weken nadat we samen waren lang op vakantie, nou die heb ik echt als een malle gemist hoor.

De opmerking over goede moeder vind ik ook echt niet raar. Het wordt hier op het forum ook zo vaak gezegd als iemand het moeilijk heeft met het moederschap, en dan heb je het tegen een volslagen vreemde. Deze twee mensen hebben uren en uren met elkaar zitten praten, dan kun je echt wel al respect hebben voor hoe iemand het moederschap aanpakt (vanuit wat diegene je verteld heeft).

Ik blijf erbij, het 'rare' komt omdat ze niet allebei (even) verliefd zijn en omdat TO heel snel getriggerd wordt.
S-Groot schreef:
29-08-2026 11:05
Ik heb nu wel geloept maar ik lees het anders. De eerste date was gewoon toen ze elkaar in de sauna ontmoetten. Nee dat was niet zo afgesproken maar ze zijn toen met elkaar aan de praat geraakt en hebben zowat de hele dag met elkaar opgetrokken, dat zie ik gewoon als date 1 en dat was in mei. Zo'n dag met elkaar optrekken in de sauna is intensief en intiem, dat willen negeren als beginpunt vind ik raar. Ik denk dat die 3,5 maand die TO hier benoemt dan wel kloppen.
Een paar dagen later hebben ze elkaar nog een keer gezien en dat was leuk. Daarna zijn ze in juni nog een keer naar de sauna gegaan, als officiele date. En toen heeft TO gezegd rustig aan te willen doen en kreeg ze de volgende dag een appje dat hij haar zo mooi vindt en haar miste.

Dat vind ik toch echt een ander beeld dan dat hij dat echt al na de eerste en enige date gedaan zou hebben. Je kunt toch rustig aan doen qua afspreken en toch zeggen dat je elkaar mist? Vind ik niet raar, dat kan gewoon naast elkaar bestaan. Mijn man ging een paar weken nadat we samen waren lang op vakantie, nou die heb ik echt als een malle gemist hoor.

De opmerking over goede moeder vind ik ook echt niet raar. Het wordt hier op het forum ook zo vaak gezegd als iemand het moeilijk heeft met het moederschap, en dan heb je het tegen een volslagen vreemde. Deze twee mensen hebben uren en uren met elkaar zitten praten, dan kun je echt wel al respect hebben voor hoe iemand het moederschap aanpakt (vanuit wat diegene je verteld heeft).

Ik blijf erbij, het 'rare' komt omdat ze niet allebei (even) verliefd zijn en omdat TO heel snel getriggerd wordt.
Dit! Helemaal met je eens. Het kan zijn dat het niet past of werkt, maar ik lees geen rrode vlaggen bij die man.
Ik denk dat leeftijd ook wel meespeelt. Als je een (jonge) twintiger bent en meteen helemaal hoteldebotel bent en elkaar amper loslaat is dat iets anders dan wanneer je 40+ met kind(eren) bent. In dat laatste geval is het toch best normaal om rustig aan te doen.

Plus, als de ene partij rustig aan wil doen en benauwd raakt en de ander kan die grenzen niet respecteren is dat echt wel een rode vlag. Dat betekent niet dat de verliefde meneer een potentiële stalker of dader van femicide is, maar het is in elk geval geen match met iemand die een partner nodig heeft die zeer respectvol omgaat met haar grenzen.
Frizz schreef:
29-08-2026 11:23
Ik denk dat leeftijd ook wel meespeelt. Als je een (jonge) twintiger bent en meteen helemaal hoteldebotel bent en elkaar amper loslaat is dat iets anders dan wanneer je 40+ met kind(eren) bent. In dat laatste geval is het toch best normaal om rustig aan te doen.

Plus, als de ene partij rustig aan wil doen en benauwd raakt en de ander kan die grenzen niet respecteren is dat echt wel een rode vlag. Dat betekent niet dat de verliefde meneer een potentiële stalker of dader van femicide is, maar het is in elk geval geen match met iemand die een partner nodig heeft die zeer respectvol omgaat met haar grenzen.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar het ingewikkelde zit hem natuurlijk van theorie naar praktijk, want wat zijn die grenzen dan en waar liggen ze precies? Iemand anders had het over 'extreme complimenten en cadeau's'. Tja, daaronder valt zijn gedrag niet dus daar zit je al.

Ik denk dat TO beter wacht op iemand die zelf ook de behoefte heeft om een traag tempo aan te houden, of tot ze zichzelf ook weer durft te geven. Het past gewoon niet met iemand die zich continu moet gaan lopen inhouden en zich telkens af moet zitten vragen of compliment x of y teveel is of toch wel kan, dat is toch voor niemand leuk zo? Het haalt werkelijk alle sponaniteit eruit.
Bij TO wijkt het fysieke tempo af van het emotionele tempo, dat lijkt me ook verwarrend voor de man.
Zelfs al zou je de ontmoeting in de sauna als date 1 zien, date 2 (1e echte date) vond pas weken ( maand?) later plaats. Om dan te spreken over een relatie van 3,5 maand vind ik nog steeds erg overdreven. En alsnog heeft TO op de 2e ontmoeting het rustig aan te willen doen. Tig keer zeggen hoe leuk en lief je de ander vindt, is niet rustig aan doen.
Los van het feit of deze man nou een psychopaat is of niet. Zijn er hier dames die dit gedrag aantrekkelijk vinden? Dat constante gevlei en gezwijmel en zo’n afgezaagde bos rozen? Voor mij zou de liefde toch meer in de verbinding zitten, iemand die echt naar me luistert, waar ik gemeenschappelijke interesses mee heb en waar ik goede gesprekken mee kan voeren. Iemand die zegt “je vertelde laatst dat je zo van kantklossen houdt, er is binnenkort een kantklos tentoonstelling, zullen we daar heen gaan? “
Maar goed, misschien ik ben daar anders in.
Edda schreef:
29-08-2026 12:00
Bij TO wijkt het fysieke tempo af van het emotionele tempo, dat lijkt me ook verwarrend voor de man.
Ik heb TO alleen over zoenen zien schrijven.
S-Groot schreef:
29-08-2026 11:43
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar het ingewikkelde zit hem natuurlijk van theorie naar praktijk, want wat zijn die grenzen dan en waar liggen ze precies? Iemand anders had het over 'extreme complimenten en cadeau's'. Tja, daaronder valt zijn gedrag niet dus daar zit je al.
Rustig aan doen, betekent in ieder geval niet continu je liefde verklaren, gelijk de volgende dag weer af willen spreken en te praten/schrijven over een toekomst samen. Als iemand herhaaldelijk aangeeft dat ze het rustig aan wil doen, lijkt me dat wel een duidelijk signaal dat je te hard van stapel loopt. Ongeacht waar de grenzen dan precies liggen.
dawncutler schreef:
29-08-2026 12:24
Los van het feit of deze man nou een psychopaat is of niet. Zijn er hier dames die dit gedrag aantrekkelijk vinden? Dat constante gevlei en gezwijmel en zo’n afgezaagde bos rozen? Voor mij zou de liefde toch meer in de verbinding zitten, iemand die echt naar me luistert, waar ik gemeenschappelijke interesses mee heb en waar ik goede gesprekken mee kan voeren. Iemand die zegt “je vertelde laatst dat je zo van kantklossen houdt, er is binnenkort een kantklos tentoonstelling, zullen we daar heen gaan? “
Wie zegt dat er geen verbinding is?
Kan je daarnaast toch lieve dingen tegen iemand zeggen en iemand verrassen met een mooie bos rozen? Doet mijn partner ook af en toe, en deed hij zéker in de begintijd, hartstikke romantisch.
Als je in de prille verliefdheidsfase al niet mag zwijmelen en hoteldebotel zijn, wanneer dan wel?
Ik denk dat TO nog niet toe is aan een relatie, of in elk geval niet met deze romantische meneer.
Het is wat het is.
dawncutler schreef:
Ach ik val nog steeds niet over die bos rozen. Maar continu zeggen dat ik lief, leuk, mooi ben en praten over een toekomst samen als we elkaar misschien 8 keer gezien hebben, daar zou ik wel jeuk van krijgen. Doe normaal.
Boudica schreef:
29-08-2026 12:35
Wie zegt dat er geen verbinding is?
Kan je daarnaast toch lieve dingen tegen iemand zeggen en iemand verrassen met een mooie bos rozen? Doet mijn partner ook af en toe, en deed hij zéker in de begintijd, hartstikke romantisch.
Als je in de prille verliefdheidsfase al niet mag zwijmelen en hoteldebotel zijn, wanneer dan wel?
Ik denk dat TO nog niet toe is aan een relatie, of in elk geval niet met deze romantische meneer.
Maar als de ander aangeeft het rustig aan te willen doen en nog niet uitgesproken heeft verliefd te zijn, vind je het dan nog steeds romantisch? En nogmaals, die rozen vind ik niet zo spannend, maar wel wat hij al vanaf het begin zegt.
Pelle schreef:
29-08-2026 12:33
Rustig aan doen, betekent in ieder geval niet continu je liefde verklaren, gelijk de volgende dag weer af willen spreken en te praten/schrijven over een toekomst samen. Als iemand herhaaldelijk aangeeft dat ze het rustig aan wil doen, lijkt me dat wel een duidelijk signaal dat je te hard van stapel loopt. Ongeacht waar de grenzen dan precies liggen.
Nou... continu, ze schrijft 'elke keer als we elkaar zien'. Als het wederzijds is, vind je in die eerste maanden elkaar toch de allerleukste, liefste, meest fantastische persoon zonder minpunten? Dat spreek je toch uit naar elkaar als je samen bent?

Ze heeft het nu met hem besproken, en hij zal er rekening mee houden. Prima toch?

Maar goed, als we hier een stalkende narcist van willen maken met zn bosje bloemen, oké.
boudica wijzigde dit bericht op 29-08-2026 12:42
5.16% gewijzigd
Het is wat het is.
Dawncutler, ik heb hetzelfde: liever iemand die moeite doet, de tijd neemt, om elkaar te leren kennen dan iemand die met ongefundeerd gezwijmel (inclusief een standaard valentijnscadeau) aan komt.

Verder denk ik dat TO zelf in de war is van dit contact (gezien ze daten een relatie noemt, rustig zegt te willen doen terwijl ze tegelijkertijd intiem met hem is). Wellicht kan ze beter eerst op een rij zetten wat ze nou precies wil voordat ze zich weer in een sauna laat oppikken.
dawncutler schreef:
Precies, van dat hopeloze versieren, daar zou ik persoonlijk snel klaar mee zijn. Kan me niet voorstellen dat je daarvoor valt. Heeft niks met romantiek te maken, maar met slijmgedrag.
Groetjes!
Lalaloepsie schreef:
29-08-2026 12:41
Dawncutler, ik heb hetzelfde: liever iemand die moeite doet, de tijd neemt, om elkaar te leren kennen dan iemand die met ongefundeerd gezwijmel (inclusief een standaard valentijnscadeau) aan komt.

Verder denk ik dat TO zelf in de war is van dit contact (gezien ze daten een relatie noemt, rustig zegt te willen doen terwijl ze tegelijkertijd intiem met hem is). Wellicht kan ze beter eerst op een rij zetten wat ze nou precies wil voordat ze zich weer in een sauna laat oppikken.

Niks mis met je in een sauna op laten pikken als je dat wil.
Alleen voelt ze zich nu niet prettig onder de voor haar intense aandacht.
En dan mag ze er gewoon mee stoppen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven