Paniek!!!

26-08-2026 12:44 192 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nu ong 3,5 maand een relatie. Ik vind hem leuk en ga hem ook steeds leuker vinden. Er zijn ook wel iets van kriebels te bespeuren. Verheug mij er ook op om hem weer te zien. Maar ik merk dat ik bij hem wel af en toe op de rem moet trappen. Elke keer als we elkaar zien verteld hij mij hoe leuk, lief en mooi ik ben. Dat hij hoopt op een mooie toekomst samen en mooie herinneringen wil maken. Heb hem wel gelijk verteld dat ik niet samen wil wonen, eigenlijk nooit weer. Dat begrijpt hij gezien mijn verleden. Ik heb een huwelijk achter de rug met een (gediagnosticeerd) narcist. Nooit meer zal ik mijn vrijheid opgeven. Maar nu kreeg ik van mijn vriend een bos rozen toegestuurd. Met een kaartje “ dat hij zo verliefd is op mij, mij lief en aantrekkelijk vind en een topmoeder voor mijn dochter”. Het enige wat ik voel is PANIEK en ANGST. Dit lijkt op het patroon wat mijn ex liet zien. Ben ik nu weer zo blind??

Of bestaan er gewoon echt nog leuke mannen en zoek ik nu spijkers op laag water?? Ik heb hem bedankt voor de rozen maar merk dat ik nu ff afstand wil….beetje to much allemaal. Heb de neiging om heel hard weg te rennen nu. Misschien moet ik dit toch ff met hem bespreken.
Sebedeüs schreef:
31-08-2026 12:16
Nodig weet ik niet maar voor hem wel handig denk ik. Voor hij nogmaals de fout maakt met een bos bloemen aan te komen.

Tuurlijk. Pick me girl gedrag vertoon je.
Lilith schreef:
31-08-2026 12:18

Huh? Wat een rare conclusie/beschuldiging.

Ik vind het een goede vraag/opmerking hoor. Ik heb ook al aangegeven dat het allemaal heel vaag is, die zogenaamde grenzen of het respect voor diezelfde vage grenzen.

Ik denk dat het heel goed is als TO bij zichzelf te rade gaat over hoe die man moet weten wat haar tempo en haar grenzen zijn. En of het wel zo fair is om dat bij die man neer te leggen (en bij elk stapje teveel weer getriggerd en al op zijn rem te gaan zitten trappen) ipv te accepteren dat dit is wat bij hem past en of je daar dan maar gewoon je conclusies uit moet trekken.
Een man een lijst geven wat hij wel en niet mag doen? Wat erg als dat zo moet. Hij is je kind niet.
Lisa, fijn dat je het hebt durven uitspreken en hopelijk ga je je minder paniekerig voelen.
Lilith schreef:
31-08-2026 12:18
Die term zegt me niks maar uit jouw toetsenbord bedoel je m vast onaardig, ik heb de afgelopen dagen al meer behoorlijk onaardige zaken van jou mogen lezen.

Ik vind TO vaag, ze wil de man in kwestie wel maar als het niet op haar manier en haar tempo gaat gaat ze lopen fiepen. Dan is het dus wel zo handig als ze hem precies vertelt wat ze van hem wil, vandaar mijn vraag over het lijstje.
Ze heeft het nu bespreekbaar gemaakt en hij heeft haar (domme man) beloofd meer rekening te houden met haar tempo. Maar hoe moet hij dat doen als zij niet precies dat tempo heeft aangegeven?
Sebedeüs schreef:
31-08-2026 12:44
Die term zegt me niks maar uit jouw toetsenbord bedoel je m vast onaardig, ik heb de afgelopen dagen al meer behoorlijk onaardige zaken van jou mogen lezen.

Ik vind TO vaag, ze wil de man in kwestie wel maar als het niet op haar manier en haar tempo gaat gaat ze lopen fiepen. Dan is het dus wel zo handig als ze hem precies vertelt wat ze van hem wil, vandaar mijn vraag over het lijstje.
Ze heeft het nu bespreekbaar gemaakt en hij heeft haar (domme man) beloofd meer rekening te houden met haar tempo. Maar hoe moet hij dat doen als zij niet precies dat tempo heeft aangegeven?

Volgens mij lees je niet goed. Hij weet hoe mijn tempo eruit ziet. Heb ik nogmaals bij hem aangegeven. En jij mag mij vaag vinden hoor. Zolang hij mij maar snapt.
Ik lees prima. Complimentjes mogen niet icm met bloemen want dan lijkt hij op je ex. En zo zullen er ongetwijfeld nog een heleboel meer ongeschreven regels zijn. Spitsroeden lopen dus.

Ik zou me hier als man niet aan wagen maar fijn dat hij je wel snapt.
Lisa2022 schreef:
31-08-2026 13:07
Hij weet hoe mijn tempo eruit ziet. Heb ik nogmaals bij hem aangegeven.

Nogmaals. Wat als hij in al zijn verblind van verliefdheid enthousiasme nogmaals te snel voor jou gaat? Bij hoeveel keer nogmaals tempo aangeven mag jij er van jezelf mee stoppen? Blijf erbij dat het voor geen van beiden leuk is op deze manier.
Sebedeüs schreef:
31-08-2026 13:11
Ik lees prima. Complimentjes mogen niet icm met bloemen want dan lijkt hij op je ex. En zo zullen er ongetwijfeld nog een heleboel meer ongeschreven regels zijn. Spitsroeden lopen dus.

Ik zou me hier als man niet aan wagen maar fijn dat hij je wel snapt.
We hebben beide relaties gehad en daaruit dingen meegenomen die we lastig vinden. Daar ontkom je niet aan als je al wat ouder bent. Dus Niks spitsroeden lopen maar gewoon rekening houden met elkaar.
Lalaloepsie schreef:
31-08-2026 13:25
Nogmaals. Wat als hij in al zijn verblind van verliefdheid enthousiasme nogmaals te snel voor jou gaat? Bij hoeveel keer nogmaals tempo aangeven mag jij er van jezelf mee stoppen? Blijf erbij dat het voor geen van beiden leuk is op deze manier.
Ik denk ook dat dit niet persé een hele soepele en gelijkwaardige relatie zal opleveren. Maar ik gun het Lisa wel.
Ik denk dat het beter is als Lisa nog wat meer aan de angsten gaat werken.
Lisa2022 schreef:
31-08-2026 13:33
We hebben beide relaties gehad en daaruit dingen meegenomen die we lastig vinden. Daar ontkom je niet aan als je al wat ouder bent. Dus Niks spitsroeden lopen maar gewoon rekening houden met elkaar.
Klopt wat je zegt, maar deze man loopt mijlenver op jou voor en het begint dus al ongelijkwaardig. De startpositie is niet gelijk. Je hebt een punt als die wel gelijk zou lopen. Ni gaat het alleen maar schever ben ik bang.
Green flag wel, een man die 3.5 maand en een kusje verder nog zo z'n best blijft doen.
Iedereen blijft hier maar vallen over de bloemen. Daar gaat het natuurlijk helemaal niet om.
Met bloemen an sich is natuurlijk niks mis.

Ik vind het helemaal niet zo vaag. Als iemand van het begin aangeeft het rustig aan wil doen, moet je niet elke keer wanneer je elkaar ziet, beginnen over de mooie toekomst samen. Laat die toekomst even voor wat het is. Tuurlijk mag je best eens zeggen dat je de ander lief vindt en een cadeautje geven. Maar laat het initiatief ook eens bij de ander.
Pelle schreef:
31-08-2026 16:08
Iedereen blijft hier maar vallen over de bloemen. Daar gaat het natuurlijk helemaal niet om.

Ik vind het helemaal niet zo vaag. Als iemand van het begin aangeeft het rustig aan wil doen, moet je niet elke keer wanneer je elkaar ziet, beginnen over de mooie toekomst samen. Laat die toekomst even voor wat het is. Tuurlijk mag je best eens zeggen dat je de ander lief vindt en een cadeautje geven. Maar laat het initiatief ook eens bij de ander.

Geen idee of TO dat afgekapt heeft of er ook in meegegaan is en of het elke keer is. Maar dan nog, als ie dat wel doet? Aan wie is het dan om conclusies te trekken?
Pelle schreef:
31-08-2026 16:08

Dit dus. Ik zou echt knettergek worden van iemand die in zo’n korte tijd begint over een geweldige toekomst samen en me zegt me helemaal geweldig te vinden.
Niet omdat ik dat niet graag zou willen horen. Mega attent hoor maar zo vreselijk onaantrekkelijk als iemand dat al bij de 2e date zegt terwijl hij je niet eens kent. Hij kan niet weten hoe geweldig ik ben, misschien ben ik dat helemaal niet als hij me echt leert kennen. En een geweldige toekomst??? Is dat niet iets wat vroeg dat te vinden als je nog in een datingfase zit? Laat staan dat je het uitspreekt.

Er wordt nu afgegeven op TO dat zij wat aan haar angsten en verleden moet doen. Maar ik vind dit niet eerlijk. Een volwassen man die na dat 2 zulke uitingen ziet en zegt je te missen, daar is ook iets niet helemaal goed mee.
Heel leuk als je als vrouw dit heel erg fijn vindt en mega veel bevestiging zoekt. Maar normaal is het echt niet.
Lisa2022 schreef:
31-08-2026 13:33
Waarom wil je eigenlijk met deze man door?

Want het is duidelijk geen match. En waarom wil hij met jou door?
Je kan heus chemie voelen bij iemand die totaal niet bij je past. En het is een bepaalde vorm van wanhopigheid van beide kanten op dat jullie hiermee doorgaan. Althans zo komt het over in je topics.
En daar komt alleen maar ellende van op den duur.
Nanouk schreef:
31-08-2026 17:02
Een volwassen man die na date 2 zulke uitingen ziet en zegt je te missen, daar is ook iets niet helemaal goed mee.
Heel leuk als je als vrouw dit heel erg fijn vindt en mega veel bevestiging zoekt. Maar normaal is het echt niet.

Wanhopig zoals al gezegd word. Hij gaat sneller dan zij aan kan. Zij gaat langzamer dan hij aan kan. Ze lopen geeneens met elkaar in de pas. Dus dat door met elkaar willen gaan komt krampachtig, wanhopig, op mij over.
lalaloepsie wijzigde dit bericht op 31-08-2026 17:54
21.96% gewijzigd
Nanouk schreef:
31-08-2026 17:02
Maar normaal is het echt niet.
Volgens wiens bijbel?

Ik bedoel, het object van mijn affectie mag gerust vertellen dat hij me mist. Met een complimentje én een bossie rozen.
Ik vind dat heel normaal.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven