Mode & Beauty alle pijlers

Regenkleding puber

01-09-2026 20:24 42 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Puberdochter moet vanaf deze week 45 minuten fietsen naar school. Ze droeg nooit regenkleding (zat eerst op kwartier fietsen naar school, dan vond ze t niet nodig). Drie kwartier lijkt me lang zonder regenkleding in de winter ;-) maar ik zie zoveel 'slechte' regenkleding (doorlekkende naden enz) dat ik graag gebruik maak van jullie favorieten :)

Ze draagt qua kleding maat S/M, neem ik dan van regenkleding het best een L ivm winterjas er onder? En welk merk raden jullie aan?
Op de basisschool had ze gewoon een zeeman regenjas, toen maakte het nog niet uit hoe die eruit zag en het was max 10 minuten fietsen dus de kwaliteit was ook niet zo interessant :)
Wil zij wel een regenpak aan? Mijn kinderen werden liever nat dan dat iemand ze zou zien met een regenpak.
Ik zou eerst gaan voor een niet te duur regenpak. Klaagt ze dat het niet voldoet dan kun je duurder gaan kijken, maar mijn ervaring is dat regenpakken voor pubers eerder schimmel dan regen vangen.
Ze twijfelt, zegt nu dat ze 'm wel aan gaat doen maar ik weet het niet zeker. Misschien voor de zekerheid dan toch maar voor een goedkoop regenpak kijken. Ik denk dat ik er meer 'last' van heb dan zij, het idee dat je zeiknat op school komt :mrgreen:
Ik heb een regenpak van Tenson. Prima pak en ik kom droog over. Ik ben de 50 gepasseerd en het boeit mij niet wat mijn collega's hiervan vinden. Maar dat interesseerde mij vroeger ook niet. Gewoon pak aan en gaan.

Mijn kinderen hebben nog nóóit een pak aan gedaan..zonde van het geld.
Bespaar je de moeite.
Gaat ze dat pak echt dragen? Toen die van mij voor het eerst zei dat ze wel een regenjas aan wilde, met 17, bleek ons enige exemplaar maat 152 te zijn. Ooit speciaal gekocht voor de brugklas en zat nog in de verpakking.
Ik denk dat je de meeste kans maakt dat het gedragen gaat worden als het zo'n regenjas is van America Today. Die wordt door sommige pubers gezien als nog acceptabel.
Een echt regenpak droegen ze bij mij pas toen ze al volwassen waren :lol:
Ik draag nog steeds geen regenpak, ik kom er net zo nat onder vandaan als dat ik zou zijn geworden in de regen en het enige verschil is dat ik een uur in de wind stink naar zweet.
Ik heb een leuke regenjas van Fundango

Je zult waarschijnlijk geen dure regenjas willen... Maar het is wel heel leuk om bij Rainsisters te kijken, zo mooi zijn de jassen! Maar wel veel te duur als je nog in de groei bent.
Ik fiets 9 km en wil echt wel een regenpak. Het is echt niet zo dat het niet uitmaakt of je er wel of niet een aanhebt. Het is of 5 min een beetje klam, of de hele dag doorweekt, met name broek en sokken/schoenen maar ook je haar. Regenkleding ademt ook een stuk beter dan vroeger dus dat klamme is echt minder. En daar kun je ook keuzes in maken, comfort of waterdichtheid. Mac in a Sac ademt bijv top en zit soepel maar een hoosbui houdt het niet tegen.
Ik vind de regenbroek van de Decathlon dan weer fijn omdat die ook je schoenen meteen bedekt.

Maar de vraag is ook wat je dochter wil, anders heeft de hele aanschaf geen zin natuurlijk.
Wat loopt ‘s ochtends op vier benen, ‘s middags op twee benen en ‘s avonds op twee benen en nog wat wielen?
Als het echt met bakken uit de lucht komt, doet de puber hier soms een poncho aan. Want die kun je in een ruk afdoen en wegmoffelen als je bijna bij school bent.
Hier nemen ze droge kleding mee en kleden zich op school om. Natte kleding ligt lekker te stinken in het kluisje tot ze er aan denken dat weer eens mee naar huis te nemen.

Regenkleding ligt thuis boven op de kapstok stof te vangen.
Ik heb deze regenbroek van de Decathlon, die vind ik prettig:
https://www.decathlon.nl/p/zeilbroek-sa ... PzuBJSOrxw
Mijn eigen maat zit bij mij prima.

Daarnaast zou ik investeren in een gewone waterdichte jas. Een regenjas over je winterjas heen is echt drama en altijd lelijk. Je kunt dan beter een jas kopen die ook tegen regen kan en er nog een beetje leuk uitziet.
https://www.decathlon.nl/search?Ntt=wat ... +jas+dames
Ik heb een fietsponcho van de decathlon voor ze gekocht. Ales het echt met bakken it de hemel komt willen ze deze wel eens aan doen...heel soms dan.... Een regenpak is een no go geloof ik. Gekke pubers:-)
Pilea schreef:
01-09-2026 21:42
Ik heb deze regenbroek van de Decathlon, die vind ik prettig:
https://www.decathlon.nl/p/zeilbroek-sa ... PzuBJSOrxw
Mijn eigen maat zit bij mij prima.

Daarnaast zou ik investeren in een gewone waterdichte jas. Een regenjas over je winterjas heen is echt drama en altijd lelijk. Je kunt dan beter een jas kopen die ook tegen regen kan en er nog een beetje leuk uitziet.
https://www.decathlon.nl/search?Ntt=wat ... +jas+dames
Sorry maar dat is toch geen leuke jas voor een puber? Dit is meer het soort jas wat mijn moeder koopt.
In een zeldzaam geval droeg mijn dochter een regenjas, maar nooit een pak. Mijn zoon ook nooit een pak, die heeft nu zelf (iets ouder) een regenjasje gekocht.
Ik zou als ik jou was geen dure aankopen doen.
Zonde geld om regenkleding te kopen. Liggen bij ons allemaal ongebruikt in de schuur.
Onze pubers kwamen liever doorweekt aan dan dat ze een regenpak droegen.
Ik vind de poncho wel een goed idee, uit eigen ervaring 9/10 keer begon het pas onderweg te storten. Stoppen en een regenpak gaan staan aanhijsen heeft dan ook weinig nut meer was dan de gedachte. Poncho heb je in ieder geval snel om.
Water- en winddichte winterjas hier, met een goede capuchon. Geen idee of dat wat voor een puber is, maar ik blijf er in de winter in ieder geval droog in op de fiets. En veel makkelijker dan een regenjas over een winterjas. Dat is echt gedoe. En zweterig.
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
Mijn ervaring met een poncho is dat als er een flinke storm staat, je een speelbal van de wind wordt in zo'n ding.
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
Bespaar je de moeite. Hier 3 pubers die elke dag 10km moe(s)ten fietsen en de regenkleding ligt vanaf dag 1 ongebruikt in de schuur.
Ik zou wachten totdat ze er zelf mee komt. Een puber laat zichzelf nog liever natregenen.
Van het merk AGU, zit dagelijks op de scooter (30min), ik zweer erbij.
Such a beautiful place to be with Friends.
Ik heb een regenbroek van Bever sport. Lichtgewicht en klein op te rollen. In de winter draag ik hem ook tegen de kou. Ben er heel blij mee.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven