Donny Roelvink

02-09-2026 14:10 93 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een droevige vertoning van die Donny. Als dit de rolmodellen zijn waar (jonge) gasten tegenwoordig tegenop moeten kijken, dan is het wel heel erg gesteld met Nederland.

Voor degene die het niet hebben meegekregen: Donny liep rond te bazuinen dat een vrouw geen mannelijke personal trainer mag hebben en dat je "geen man" bent als je dat toelaat. Natuurlijk slikte hij die woorden tijdens de tv-show weer snel in, maar wat iemand er in eerste instantie uitflapt zegt vaak toch precies hoe zo iemand er werkelijk over denkt.. Dat gedraai achteraf is volgens mij puur schadebeperking.

Tuurlijk, iedereen mag een voorkeur hebben in de liefde, maar ik schrik van die bekrompen, controlerende denkbeelden die tegenwoordig weer overal opduiken. En het ergste is dat dit allang niet meer aan een bepaalde groep is gekoppeld.
Het trekt net zo hard door de oer-Hollandse gelederen. De giftige machocultuur is gewoon keihard terug van weggeweest.

Ben ik de enige die dit zorgwekkend vindt, of kijken we hier met zijn allen naar een wel erg gure wind die de verkeerde kant op waait?
nou, ik mag toch hopen dat dit een idioot en een uitzondering is, al zullen er wel meer zoals hij rondlopen .
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Ik vind 1 idioot niet zo spannend, maar als ik op social media lees, dan zijn er wel een heleboel mannen die hem gelijk geven en dat is zorgwekkender.

Wat ik een bijzondere gedachtegang vindt is dat deze mannen het logisch vinden om een vrouw in dat soort dingen kort te houden, om vreemdgaan te voorkomen. Hoezo denken ze dat vrouwen een soort weerloze wezens zijn die hun gevoelens niet kunnen beheersen als ze een leuke man zien? En waarom is een personal trainer een probleem? Er zijn overal mannen. Wat is dan het volgende, je vriendin verbieden te werken want er zijn mannelijke collega's?
Grief is just love with nowhere to go
Het probleem is nu vooral dat deze idioot misschien straks niet meer de uitzondering is en deze mening straks wellicht steeds meer de overhand zal hebben. Dat een enkeling een beetje gekke ideeën heeft over wanneer je wel of niet een echte man bent is niet zorgwekkend. Er lopen vreemdere en gevaarlijkere types vrij rond. Maar ik ben bang dat deze gure wind steeds meer aantrekt en ja daar maak ik mij zorgen over.
Het probleem is, dat het niet maar 1 idioot is.

Er was laatst een peiling gedaan onder jongeren. Een zorgwekkend aantal jonge mensen tussen de 12-18 jaar vind dat we terug moeten naar de meer traditionele rollen van vroeger. Volgens mij ging dat om iets van 43 procent oid, maar pin me er niet op vast.

Datzelfde onderzoek is 3 jaar geleden ook gedaan en toen was dat percentage aanzienlijk minder.

Het is echt een trend en alle temu tate influencers schieten als grassprieten uit de grond.

Jongeren zien dit op socials en relateren zich hiermee. Zodra ze eenmaal in dat logaritme zitten, zien ze niks anders meer.

En zo wordt dit inderdaad zeer zorgwekkend.
Geertruidas schreef:
02-09-2026 14:30
Dat is wel wat veel mensen zeggen > hij mag toch die mening hebben, het is zijn eigen leven. Maar hij heeft wel een groot bereik.
Ik heb het gezien en voor een samenvatting gaat er weer niets boven de Mediacourant: https://www.mediacourant.nl/2026/09/olc ... otjes-eng/

Maar als je dan een beetje scrolt, ligt natuurlijk allemaal aan Olcay Gülsen, die niet wilde luisteren en hem beperkte in zijn vrijheid van meningsuiting :(
debbieherrie wijzigde dit bericht op 02-09-2026 14:55
0.14% gewijzigd
Moi!
Hij heeft kennelijk zo'n mening over zijn eigen vader (dat het geen échte man is), want zijn stiefmoeder gaat ook naar een mannelijke personal trainer. :D Ik ben benieuwd hoe ze er thuis over praten daar.
Maleficent schreef:
02-09-2026 14:26
Ik vind 1 idioot niet zo spannend, maar als ik op social media lees, dan zijn er wel een heleboel mannen die hem gelijk geven en dat is zorgwekkender.
En nog zorgwekkender vind ik dat ik heel veel vrouwen hem zie steunen. Als je van social media uitgaat, krijg je de indruk dat een overgrote meerderheid hem hierin steunt. Ik kan het eerlijk gezegd niet meer aanzien, ik ga ook maar van Instagram af want ik krijg zo’n raar beeld van mensen daar.
Foutje
Sorry dit was niet Donny maar Dave.
chrisjoh wijzigde dit bericht op 02-09-2026 14:48
89.44% gewijzigd
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Dat dat zijn persoonlijke voorkeur is 1 maar dat hij mannen die het wel goedkeuren geen echte man vind, dat voedt alleen maar conservatieven die terug willen naar oude rolpatronen.
adela wijzigde dit bericht op 02-09-2026 14:51
0.83% gewijzigd
Ja, het was de schuld van Olcay, ze liet hem niet eens uitpraten. Dries vond dat ook :facepalm:
Ik zie ook heel veel vrouwen reageren die het met Donny eens zijn overigens.
Al vaker topics over geweest, o.a. deze

entertainment/documentaire-theroux/list ... manosphere

En ook naar aanleiding van die Netflix-serie vorig jaar dacht ik, kom even niet meer op de naam. Adolescence.
star⁴ wijzigde dit bericht op 02-09-2026 14:44
30.41% gewijzigd
Adela schreef:
02-09-2026 14:38
En nog zorgwekkender vind ik dat ik heel veel vrouwen hem zie steunen.
Maar veel vrouwen ook met een islamitische achtergrond, die dit logisch vinden. Donny is bekeerd naar het islamitisch geloof en daar is het normaler je vrouw te beschermen. (door te bepalen wat ze wel en niet mag).
chrisjoh schreef:
02-09-2026 14:40
Belachelijk. Hij was toch ook degene die enkele jaren geleden een vrouw gefilmd heeft tijdens de seks bij haar thuis bij het zwembad .
Haar ouders waren niet thuis .en zij heeft daar n feestje gehouden destijds .daar heeft hij zicht misdragen toen .dat was hij toch?
Hij schijnt zich nu bekeerd te hebben tot moslim.
Dus hij weet wat er allemaal kan gebeuren als n vrouw alleen is met n man mafkees🤓
Dat was Dave. Donny deed mee aan temptation Island waar hij natuurlijk de mist in ging dus projecteert hij dat op anderen, zoals de waard is.
adela wijzigde dit bericht op 02-09-2026 14:45
0.24% gewijzigd
chrisjoh schreef:
02-09-2026 14:40
Belachelijk. Hij was toch ook degene die enkele jaren geleden een vrouw gefilmd heeft tijdens de seks bij haar thuis bij het zwembad .
Haar ouders waren niet thuis .en zij heeft daar n feestje gehouden destijds .daar heeft hij zicht misdragen toen .dat was hij toch?
Dat was zijn broer.
Adela schreef:
02-09-2026 14:38
En nog zorgwekkender vind ik dat ik heel veel vrouwen hem zie steunen. Als je van social media uitgaat, krijg je de indruk dat een overgrote meerderheid hem hierin steunt. Ik kan het eerlijk gezegd niet meer aanzien, ik ga ook maar van Instagram af want ik krijg zo’n raar beeld van mensen daar.
Ik zit niet eens op the socials. Dit forum is het hipste wat ik doe. Maar als ik dan weer Angela de Jong lees en de reacties onder haar column...

Waarom lees ik het ook eigenlijk?
Moi!
Maleficent schreef:
02-09-2026 14:42
Maar veel vrouwen ook met een islamitische achtergrond, die dit logisch vinden. Donny is bekeerd naar het islamitisch geloof en daar is het normaler je vrouw te beschermen. (door te bepalen wat ze wel en niet mag).
Ook en ook veel witte Nederlandse vrouwen die vinden dat je recht op meningsuiting hebt.
DebbieHerrie schreef:
02-09-2026 14:44
Ik zit niet eens op the socials. Dit forum is het hipste wat ik doe. Maar als ik dan weer Angela de Jong lees en de reacties onder haar column...

Waarom lees ik het ook eigenlijk?
Dat laatste vraag ik me ook af. Het komt ineens in mijn ‘feed’, ik wil het eigenlijk niet lezen en ga dan toch in de opmerkingen kijken en denk vervolgens ‘in wat voor wereld leven we?’. Ik steek liever mijn kop in het zand af en toe (meestal).
Heb mijn bericht weg gehaald .sorry het was Dave en niet Donny .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Adela schreef:
02-09-2026 14:49
Dat laatste vraag ik me ook af. Het komt ineens in mijn ‘feed’, ik wil het eigenlijk niet lezen en ga dan toch in de opmerkingen kijken en denk vervolgens ‘in wat voor wereld leven we?’. Ik steek liever mijn kop in het zand af en toe (meestal).
Ja eens. En Donny is bekeerd naar de Islam en dat zal hem vast (deels) beïnvloeden, maar de rechtse kant van onze samenleving wordt ook steeds conservatiever en vrouw onvriendelijker :|
Donny is idd moslim geworden, dus niet gek dat hij dit soort denkbeelden erop na houd. Of misschien al gewoon had, want idd veel jonge gasten hangen dit conservatieve gedachtegoed aan, bv bij FvD. Olcay had helemaal gelijk, het is eng gedachtegoed dat hij normaliseert. Je vrouw allerlei restricties opleggen onder het mom van 'normen en waarden'. Donny was nogal een lafbek die alles probeerde te bagatelliseren bij Renze (en die ook dat hij Olcay de kolen uit het vuur liet halen en ze nu uiteraard afgebrand wordt door de mannetjes). Hij zou gaan trouwen met een influencer die moslim was, maar geen hoofddoek droeg. Dus zo streng in de leer was hij wat dat betreft dan weer niet. Die nu trouwens na de breuk een mannelijke bokstrainer heeft hahaha.
Geertruidas schreef:
02-09-2026 14:30

Er was laatst een peiling gedaan onder jongeren. Een zorgwekkend aantal jonge mensen tussen de 12-18 jaar vind dat we terug moeten naar de meer traditionele rollen van vroeger. Volgens mij ging dat om iets van 43 procent oid, maar pin me er niet op vast.

Datzelfde onderzoek is 3 jaar geleden ook gedaan en toen was dat percentage aanzienlijk minder.

Het is echt een trend en alle temu tate influencers schieten als grassprieten uit de grond.

Jongeren zien dit op socials en relateren zich hiermee. Zodra ze eenmaal in dat logaritme zitten, zien ze niks anders meer.

En zo wordt dit inderdaad zeer zorgwekkend.
Juist. En dan is het opeens helemaal niet meer zo verbazend dat Nederland nog steeds ergens in die trieste Europese top 3 bungelt als het gaat om femicide. Het meest weerzinwekkende is inderdaad ook de hordes vrouwen die het voor Donny opnemen, want “hij mag dat toch vinden” en “er gebeurt ook veel in die sportscholen”.

Ik heb echt het idee dat jonge vrouwen de laatste tijd veel meegaander zijn geworden richting dat soort jaloerse, controlerende types. Pakweg tien jaar geleden lachten we zulke sneue gasten nog gewoon keihard uit.

Dan die bizarre uitslag van die peiling onder jongeren. Het enige verschil met de rest van de maatschappij is dat die jonkies er online tenminste nog eerlijk over durven te zijn. Ik steek mijn hand ervoor in het vuur dat er in Nederland een gigantische lading volwassen kerels rondloopt die er precies zo over denkt, maar die het gewoon veilig achter de voordeur houdt.

En ik heb plaatsvervangende schaamte voor de vader van Donny. Die man wist zich duidelijk geen houding te geven en is het gelukkig ook niet eens met de onzin die zijn zoon uitkraamt.
Adela schreef:
02-09-2026 14:49
Off topic: misschien is het boek Actieve hoop van Macy & Johnstone iets voor je. Ik ben erin begonnen omdat ik hetzelfde ervaar als jij.
Moi!
LizzyLee schreef:
02-09-2026 14:54
Die nu trouwens na de breuk een mannelijke bokstrainer heeft hahaha.
Oh, is dat het? Klinkt als oud zeer haha.

Het maakt mij niet uit of hij moslim is geworden, ook daarin zijn verschillen qua strengheid in de leer maar er zijn -blijkbaar- mensen die tegen hem op kijken. Het beperken van vrouwen en dat zo verkondigen komt bij mij niet lekker binnen.
Wel jammer want het lijkt me verder best een aardige jongen. Van mij mag hij voor zich houden wat een echte man is en anders mogen anderen er ook wat van vinden.
Ik vind het jammer als je zo onzeker bent en je je wederhelft zo gaat beperken. Maar goed, er zijn zat mensen die zich er niet prettig bij voelen om naar een trainer van de andere sekse te gaan, prima maar kom niet aan met ‘geen echte man’ of weer dat een vrouw een hoer is als ze dat wel doet. Die beperkte gedachtengang vind ik heel treurig.

En eens Dasha, met heel je post.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven