Paniek!!!
woensdag 26 augustus 2026 om 12:44
Ik heb nu ong 3,5 maand een relatie. Ik vind hem leuk en ga hem ook steeds leuker vinden. Er zijn ook wel iets van kriebels te bespeuren. Verheug mij er ook op om hem weer te zien. Maar ik merk dat ik bij hem wel af en toe op de rem moet trappen. Elke keer als we elkaar zien verteld hij mij hoe leuk, lief en mooi ik ben. Dat hij hoopt op een mooie toekomst samen en mooie herinneringen wil maken. Heb hem wel gelijk verteld dat ik niet samen wil wonen, eigenlijk nooit weer. Dat begrijpt hij gezien mijn verleden. Ik heb een huwelijk achter de rug met een (gediagnosticeerd) narcist. Nooit meer zal ik mijn vrijheid opgeven. Maar nu kreeg ik van mijn vriend een bos rozen toegestuurd. Met een kaartje “ dat hij zo verliefd is op mij, mij lief en aantrekkelijk vind en een topmoeder voor mijn dochter”. Het enige wat ik voel is PANIEK en ANGST. Dit lijkt op het patroon wat mijn ex liet zien. Ben ik nu weer zo blind??
Of bestaan er gewoon echt nog leuke mannen en zoek ik nu spijkers op laag water?? Ik heb hem bedankt voor de rozen maar merk dat ik nu ff afstand wil….beetje to much allemaal. Heb de neiging om heel hard weg te rennen nu. Misschien moet ik dit toch ff met hem bespreken.
Of bestaan er gewoon echt nog leuke mannen en zoek ik nu spijkers op laag water?? Ik heb hem bedankt voor de rozen maar merk dat ik nu ff afstand wil….beetje to much allemaal. Heb de neiging om heel hard weg te rennen nu. Misschien moet ik dit toch ff met hem bespreken.
woensdag 2 september 2026 om 14:43
Ze had het hier over 3,5 maand relatie en noemt hem haar vriend. Dan vind ik zijn uitspraken en acties niet vreemd, vanuit een (heel) enthousiaste man bezien. Ik zou het ook wat too much vinden en als onze tempi zo verschillend blijven het contact waarschijnlijk stoppen. Dat kan allemaal zonder eerst te moeten vaststellen of deze man een narcist of anderszins een probleemgeval is. Er is hier geen eenduidige reactie op het gedrag van de man, maar er is wel meermalen aan TO gevraagd waarom ze het niet gewoon uitmaakt als de verschillen zo groot zijn ook in verliefdheid. Daar heb ik dan weer geen reactie op gelezen van TO.
a.k.a. canis-dinges
woensdag 2 september 2026 om 18:43
Omdat ze elkaar in de sauna ontmoet hebben is die stap natuurlijk een stuk minder groot dan dat je elkaar in de supermarkt hebt ontmoet.
Ik vind een sauna niet geschikt voor een date dus 0.
woensdag 2 september 2026 om 20:37
Klopt, maar dat is dus wel de realiteit, de context waarin je het dateverloop moet zien. Je kunt het dus niet vergelijken met twee 'gewone', aftastende dates.
En dat TO nog een saunadate afspreekt is haar goed recht, maar echt passend bij 'rustig aan doen' vind ik het niet. Het vertroebelt de boodschap ook nogal lijkt me.
Ik vind de sauna prima voor een date, maar voor mij niet in het prille datestadium en al helemaal niet als je zelf nog niet veel voelt en niet helder hebt hoe je erin staat (en vindt dat de ander te snel gaat).
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in