Slapen efteling

02-09-2026 17:46 29 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil graag als verrassing een weekend Efteling boeken in oktober. We gaan met ons gezin met twee kinderen.

We kunnen er vrijdag ivm school pas rond 5 uur/half 6 zijn. Wat is slim wel al vrijdag aankomen misschien kun je nog 1 attractie doen en gaan zwemmen? Of kun je dan net zo goed zaterdag vroeg gaan en 1 nacht hotel doen.

En is een huisje leuker dan een hotel? Ik heb nooit overnacht in de efteling en mijn laatste bezoek is zeker 25 jaar geleden.

Lees graag jullie tips!
Je kan hier de drukteverwachting van de Efteling zelf bekijken: https://www.efteling.com/nl/park/openingstijden

je kan dan ook per dag zien welke shows er zijn en welke attracties gesloten zijn. Ik denk dat het niet veel uitmaakt in de herfstvakantie welke dagen je gaat, het zal toch wel druk zijn.

Qua kosten pas ik altijd maar mijn "girl math" toe, als je voor 4 personen 2 of 3 dagen entree van de prijs afhaalt valt die overnachting best mee :-)

Zeker als je 2 nachten boekt en dus 3 dagen efteling hebt, vind ik zelf een bezoekje aan het zwembad echt wel lekker en leuk. Het is ook mooi aangekleed, maar niet echt groot, maar ik vind het altijd wel wat toevoegen aan de vakantiebeleving.

Wij zijn 2x in het oude hotel geweest en 1x in bosrijk. Beide leuk en prachtig qua beleving, maar ik vind het hotel qua ligging echt wel veel fijner. Je staat echt meteen in de efteling, terwijl bosrijk toch nog wel een stukje weg is. Maar ik vind het ook geen probleem om met z'n 4-en op 1 kamer te slapen.

Het eten is overal prima. In bosrijk heb je een restaurant met pizza oven. In het hotel heb je een cafe waar je ook prima kan eten. Reserveren is wel aan te raden (ook bij b.v. het pannenkoekenhuis in de efteling zelf).
Hahah die girl math heb ik ook al in mn hoofd als ik dit aan mn partner voorleg :-D

Drukte van de site geeft hetzelfde aan, dacht oranje. Maar ben benieuwd of een Efteling kenner iets kan tippen.

Ik vind op een kamer slapen niet erg, de kinderen vinden het altijd erg leuk als dat kan/mag.
Whadiepooh schreef:
03-09-2026 10:40
Hahah die girl math heb ik ook al in mn hoofd als ik dit aan mn partner voorleg :-D

Drukte van de site geeft hetzelfde aan, dacht oranje. Maar ben benieuwd of een Efteling kenner iets kan tippen.

Ik vind op een kamer slapen niet erg, de kinderen vinden het altijd erg leuk als dat kan/mag.
In de normale hotelkamers (ben nog nooit in de themasuites geweest) zitten ook een paar leuke grapjes verstopt.
Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar ook in het hotel wordt er meestal een avondverhaal voorgelezen en komt klaas vaak even langs enzo. Ik vond het ontbijt ook echt dik in orde.

Veel plezier alvast!
Wij hebben nog niet zo lang geleden met de hele familie in het nieuwe Efteling hotel geslapen en vonden het fantastisch. Het is inderdaad heel erg fijn dat het hotel midden in de Efteling staat en dat je dus gemakkelijk even terug kan om uit te rusten. Ook hebben we 's avonds nog 2 uur in het park gewandeld toen er bijna niks meer te doen was. Verder mag je een half uur voor openingstijd al in het park (mag bij alle accommodaties dacht ik).

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven