Opruimchallenge

03-09-2026 18:14 178 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb jaren geleden al eens een zelfde topic geopend en dat was toen heel leuk maar ik heb nog steeds teveel troep. En nu het september is en niet meer zo blafheet, krijg ik weer zin om op te ruimen.

Het idee: vijf dingen per dag wegdoen (meer mag natuurlijk ook). Verkopen, weggooien, weggeven, alles telt. Kleine moeite, maar uiteindelijk toch een groot resultaat.

Ik ben vandaag begonnen. Ik heb 14 kookboeken opgeruimd. Of nou ja, ik heb er drie verkocht (dat ging heel snel via Vinted) en de rest ligt nog op een stapel te wachten tot ze weg gaan. Volgende week is man jarig en dan ga ik proberen er nog wat te slijten.

Wie doet er mee?
ambra schreef:
10-09-2026 19:06
Maar in het kader van de opruimchallenge vraag ik me dan toch steeds af: hoe is het ooit je huis ingekomen en hoe kun je dat nu voorkomen.. anders blijft die challenge toch voortbestaan?
Ik ben op een nare manier uit elkaar gegaan met ex, samen met kind opnieuw begonnen... en toen had ik bijna niks om een huis mee in te richten. Familie en vrienden gaven vanalles en ik heb alles aangepakt omdat ik niets had. Niet alleen meubels, maar ook keukengerei, lampen, waterverf... sommige spullen zijn de berging nooit uitgekomen.

Nu heb ik een lijstje met dingen die ik van mezelf niet meer mag kopen. Dus die challenge hoeft niet telkens opnieuw.
Ik heb het deze week zo druk en ik ben zo moe dat ik me telkens voorneem om dingen op te ruimen maar dat het niet erg gebeurt. Morgen heb ik een rustigere dag dus doe ik weer een poging!
framboise-t schreef:
10-09-2026 20:59
Ik ben op een nare manier uit elkaar gegaan met ex, samen met kind opnieuw begonnen... en toen had ik bijna niks om een huis mee in te richten. Familie en vrienden gaven vanalles en ik heb alles aangepakt omdat ik niets had. Niet alleen meubels, maar ook keukengerei, lampen, waterverf... sommige spullen zijn de berging nooit uitgekomen.

Nu heb ik een lijstje met dingen die ik van mezelf niet meer mag kopen. Dus die challenge hoeft niet telkens opnieuw.
Jee wat naar.. snap dat je dan van alles aanpakt, en jaren later de balans opmaakt.
Woon je nu fijn?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven