Opruimchallenge
donderdag 3 september 2026 om 18:14
Ik heb jaren geleden al eens een zelfde topic geopend en dat was toen heel leuk maar ik heb nog steeds teveel troep. En nu het september is en niet meer zo blafheet, krijg ik weer zin om op te ruimen.
Het idee: vijf dingen per dag wegdoen (meer mag natuurlijk ook). Verkopen, weggooien, weggeven, alles telt. Kleine moeite, maar uiteindelijk toch een groot resultaat.
Ik ben vandaag begonnen. Ik heb 14 kookboeken opgeruimd. Of nou ja, ik heb er drie verkocht (dat ging heel snel via Vinted) en de rest ligt nog op een stapel te wachten tot ze weg gaan. Volgende week is man jarig en dan ga ik proberen er nog wat te slijten.
Wie doet er mee?
Het idee: vijf dingen per dag wegdoen (meer mag natuurlijk ook). Verkopen, weggooien, weggeven, alles telt. Kleine moeite, maar uiteindelijk toch een groot resultaat.
Ik ben vandaag begonnen. Ik heb 14 kookboeken opgeruimd. Of nou ja, ik heb er drie verkocht (dat ging heel snel via Vinted) en de rest ligt nog op een stapel te wachten tot ze weg gaan. Volgende week is man jarig en dan ga ik proberen er nog wat te slijten.
Wie doet er mee?
donderdag 10 september 2026 om 20:59
Ik ben op een nare manier uit elkaar gegaan met ex, samen met kind opnieuw begonnen... en toen had ik bijna niks om een huis mee in te richten. Familie en vrienden gaven vanalles en ik heb alles aangepakt omdat ik niets had. Niet alleen meubels, maar ook keukengerei, lampen, waterverf... sommige spullen zijn de berging nooit uitgekomen.
Nu heb ik een lijstje met dingen die ik van mezelf niet meer mag kopen. Dus die challenge hoeft niet telkens opnieuw.
donderdag 10 september 2026 om 22:51
Jee wat naar.. snap dat je dan van alles aanpakt, en jaren later de balans opmaakt.framboise-t schreef: ↑10-09-2026 20:59Ik ben op een nare manier uit elkaar gegaan met ex, samen met kind opnieuw begonnen... en toen had ik bijna niks om een huis mee in te richten. Familie en vrienden gaven vanalles en ik heb alles aangepakt omdat ik niets had. Niet alleen meubels, maar ook keukengerei, lampen, waterverf... sommige spullen zijn de berging nooit uitgekomen.
Nu heb ik een lijstje met dingen die ik van mezelf niet meer mag kopen. Dus die challenge hoeft niet telkens opnieuw.
Woon je nu fijn?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in