Even vragen?
zondag 13 september 2026 om 18:14
Ik verbaas mij over hoe vrij sommige mensen (onbekenden) zich voelen wanneer ze bij je thuis komen om een klus te doen.
Er was vandaag iemand een kast bij mij in elkaar aan het zetten. Hij wilde ruimte maken en liep vervolgens met spullen die daar lagen naar de woonkamer om ze daar neer te zetten. Zonder even te vragen of mij erbij te roepen. Ik dacht, wat doe jij nu?? Het zijn mijn spullen en mijn huis, dus waarom bepaal jij zomaar waar iets komt te liggen?
Ik merk het ook weleens bij andere klusjesmannen of mensen die iets komen repareren. Ze lopen ergens heen, pakken iets wat ze nodig hebben of zitten ergens aan zonder eerst te vragen.
Vinden jullie het ook normaal dat iemand die bij jou thuis komt voor een klus eerst even vraagt voordat hij spullen verplaatst, een andere ruimte in gaat of ergens aan zit?
Er was vandaag iemand een kast bij mij in elkaar aan het zetten. Hij wilde ruimte maken en liep vervolgens met spullen die daar lagen naar de woonkamer om ze daar neer te zetten. Zonder even te vragen of mij erbij te roepen. Ik dacht, wat doe jij nu?? Het zijn mijn spullen en mijn huis, dus waarom bepaal jij zomaar waar iets komt te liggen?
Ik merk het ook weleens bij andere klusjesmannen of mensen die iets komen repareren. Ze lopen ergens heen, pakken iets wat ze nodig hebben of zitten ergens aan zonder eerst te vragen.
Vinden jullie het ook normaal dat iemand die bij jou thuis komt voor een klus eerst even vraagt voordat hij spullen verplaatst, een andere ruimte in gaat of ergens aan zit?
♥
zondag 13 september 2026 om 20:32
Vervelend voor je zeg. Hopelijk was hij niet luidruchtig aan het eten of smakken want dat doen klusjesmannen soms.Sisi schreef: ↑13-09-2026 19:58Bij de eerste zei ik geïrriteerd: “Wacht maar even, ik kom er al aan.” Bij de klusjesman vandaag zei ik: “Je laat me schrikken, klop even aan als je wat nodig hebt.” Dat vind ik achteraf te mild van mezelf.
Ik baal er van dat ik blijkbaar steeds klusjesmannen tref die zich zo lomp gedragen.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
zondag 13 september 2026 om 20:32
Oh nee, niet je keukenkastje!Sisi schreef: ↑13-09-2026 19:28Bijvoorbeeld dat ze zonder te vragen een stoel, krukje, stekkerdoos of ander huishoudelijk spul pakken omdat ze dat op dat moment nodig hebben. Een keer was een klusjesman in de keuken bezig en vroeg hij om een vuilniszak. Nog voordat ik die kon pakken, trok hij zelf een keukenkastje open om te kijken of daar vuilniszakken lagen.
Misschien vinden sommige mensen dat heel normaal, maar ik vind het niet prettig als iemand die ik niet ken zomaar mijn kastjes opentrekt of mijn spullen gebruikt.
Vraag het toch even, dan kun je alles van me krijgen.
Heb je al traumatherapie? Zo niet, direct regelen.
zondag 13 september 2026 om 20:34
Grobbekuiken_ schreef: ↑13-09-2026 20:26Vast gewoon een kennis die wilde helpen ofzo.
Dat is ie waarschijnlijk nu meteen afgeleerd.
Die ging ervan uit dat zondag wasdag is, maar het blijkt zanikdag te zijn.
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
zondag 13 september 2026 om 20:44
De klusjesman is in jouw huis in een andere kamer en hij moet aankloppen als hij de woonkamer in wilt? Dat kan je niet serieus menen! En natuurlijk mag hij een krukje, stoel of stekkerdoos pakken als hij dat nodig heeft. Ik geloof dat ik niet eens bij jou op visite zou durven. Moet ik ook vragen of ik op de bank mag zitten?
zondag 13 september 2026 om 20:58
Je maakt het jezelf wel wat moeilijk met de eisen die je stelt aan anderen.
Vraagt iemand iets, dan volgt er een diepe zucht en laat je duidelijk je irritatie blijken. Neemt iemand zelf initiatief, is het ook niet goed.
Maar die mensen waren er helemaal niet op uit om jou een vervelend gevoel te geven.
Vraagt iemand iets, dan volgt er een diepe zucht en laat je duidelijk je irritatie blijken. Neemt iemand zelf initiatief, is het ook niet goed.
Maar die mensen waren er helemaal niet op uit om jou een vervelend gevoel te geven.
Moi!
zondag 13 september 2026 om 21:11
Oooh is dat dezelfde to?charlottew88 schreef: ↑13-09-2026 20:32Vervelend voor je zeg. Hopelijk was hij niet luidruchtig aan het eten of smakken want dat doen klusjesmannen soms.
OK... verduidelijkt veel.
zondag 13 september 2026 om 21:13
Dat vind ik ook. De volgende keer zou ik hem op zijn bek timmeren.Sisi schreef: ↑13-09-2026 19:58Bij de eerste zei ik geïrriteerd: “Wacht maar even, ik kom er al aan.” Bij de klusjesman vandaag zei ik: “Je laat me schrikken, klop even aan als je wat nodig hebt.” Dat vind ik achteraf te mild van mezelf.
Ik baal er van dat ik blijkbaar steeds klusjesmannen tref die zich zo lomp gedragen.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 13-09-2026 21:15
16.87% gewijzigd
Niet quoten ajb
zondag 13 september 2026 om 21:16
Ik ben heel gastvrij. Alleen valt dit niet onder visite, dit betreft iemand die ik betaal om een klus uit te voeren. Ik denk dat veruit de meeste mensen het niet prettig zouden vinden als een klusjesman zonder te vragen hun keukenkastjes opentrekt. De meeste mensen zijn immers gesteld op hun eigen ruimte en spullen.wolkie schreef: ↑13-09-2026 20:44De klusjesman is in jouw huis in een andere kamer en hij moet aankloppen als hij de woonkamer in wilt? Dat kan je niet serieus menen! En natuurlijk mag hij een krukje, stoel of stekkerdoos pakken als hij dat nodig heeft. Ik geloof dat ik niet eens bij jou op visite zou durven. Moet ik ook vragen of ik op de bank mag zitten?
Ik vind het nogal onprofessioneel overkomen als iemand die ik heb ingehuurd zich zo vrij door mijn huis beweegt. Dat verwacht ik misschien van een random handige Harry die ik om hulp vraag, maar toch niet van iemand met een eigen klusbedrijf en bakken ervaring.
♥
zondag 13 september 2026 om 21:17
Sisi schreef: ↑13-09-2026 21:16Ik ben heel gastvrij. Alleen valt dit niet onder visite, dit betreft iemand die ik betaal om een klus uit te voeren. Ik denk dat veruit de meeste mensen het niet prettig zouden vinden als een klusjesman zonder te vragen hun keukenkastjes opentrekt. De meeste mensen zijn immers gesteld op hun eigen ruimte en spullen.
Ik vind het nogal onprofessioneel overkomen als iemand die ik heb ingehuurd zich zo vrij door mijn huis beweegt. Dat verwacht ik misschien van een random handige Harry die ik om hulp vraag, maar toch niet van iemand met een eigen klusbedrijf en bakken ervaring.![]()
Je zeikt.
zondag 13 september 2026 om 21:32
En eentje die ook eerst moet vragen of hij een vuilniszak mag pakken. Intussen loopt de meter door.
zondag 13 september 2026 om 21:47
Hier ging er laatst eentje poepen op mijn wc.
Hij had wel keurig gevraagd of ie even van het toilet gebruik mocht maken.
En voor degenen die verbaasd zijn over een klusjesman op zondag: bij een vriendin van mij wordt momenteel verbouwd. Door oost-Europeanen.
Die doen niet aan weekend.
Hij had wel keurig gevraagd of ie even van het toilet gebruik mocht maken.
En voor degenen die verbaasd zijn over een klusjesman op zondag: bij een vriendin van mij wordt momenteel verbouwd. Door oost-Europeanen.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
zondag 13 september 2026 om 21:47
Lady*Voldemort schreef: ↑13-09-2026 21:45Moest ie ook nog poepen of ga je daar weer een nieuw topic voor openen?
The best things in life are the ones you can't afford.
zondag 13 september 2026 om 21:49
Pardon? Wat een naar taalgebruik. Je kunt het ook oneens zijn zonder meteen grof te worden.Lady*Voldemort schreef: ↑13-09-2026 21:17Een professioneel kasteninelkaarzetter op zondag?
Nou ja het zal wel. Volgende keer je eigen kutkast in elkaar zetten dan maar. Er is vast wel een handleiding te googlen ergens.
♥
zondag 13 september 2026 om 21:52
Welke klusjesman werkt er op zondag?Sisi schreef: ↑13-09-2026 19:58Bij de eerste zei ik geïrriteerd: “Wacht maar even, ik kom er al aan.” Bij de klusjesman vandaag zei ik: “Je laat me schrikken, klop even aan als je wat nodig hebt.” Dat vind ik achteraf te mild van mezelf.
zondag 13 september 2026 om 22:04
De kamer was dus niet helemaal leeg. Jouw fout.Sisi schreef: ↑13-09-2026 18:58Ik had de kamer van tevoren al helemaal leeggehaald, dus het ging niet om grote dingen die daadwerkelijk in de weg stonden. Het waren kleine spullen die hij zonder iets te vragen verplaatste.
Zelfs als iets in de weg staat, vind ik het normaal om even te vragen of je een andere ruimte in mag of eerst even aan te kloppen. Hij liep naar binnen alsof het zijn eigen huis was. De vanzelfsprekendheid, dat gaf mij een vervelend/onveilig gevoel.
Overigens waren de klusjesmannen die ik de laatste jaren over de vloer heb gehad uiterst beleefd.
zondag 13 september 2026 om 22:05
Hij is Marokkaans. Geen idee waarom hij werkt op een zondag. Maakt ook verder niet uit, mij kwam het goed uit.Solomio schreef: ↑13-09-2026 21:47Hier ging er laatst eentje poepen op mijn wc.
Hij had wel keurig gevraagd of ie even van het toilet gebruik mocht maken.![]()
♥
zondag 13 september 2026 om 22:07
Poe ik hoop dat je een flinke fooi hebt gegeven en koffie en iets van een uitsmijter tussen de middag om te compenseren voor het moeilijke gedoe.
Deze mensen zijn erop uit om de klus efficiënt te klaren niet om jou te ergeren. En als jij uit zicht bent in een andere kamer met de deur dicht, al best gek trouwens dat je foetsie bent, dan snap ik dat ze gewoon het probleem oplossen en die stoel pakken of een vuilniszak zoeken. Overleg voor ieder wissewasje is veel te omslachtig.
Ga er anders naast staan. Dan kun je voorzien dat er een zak moet komen of een stoel en hoeven ze dat niet zelf te zoeken.
Deze mensen zijn erop uit om de klus efficiënt te klaren niet om jou te ergeren. En als jij uit zicht bent in een andere kamer met de deur dicht, al best gek trouwens dat je foetsie bent, dan snap ik dat ze gewoon het probleem oplossen en die stoel pakken of een vuilniszak zoeken. Overleg voor ieder wissewasje is veel te omslachtig.
Ga er anders naast staan. Dan kun je voorzien dat er een zak moet komen of een stoel en hoeven ze dat niet zelf te zoeken.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in