Er zit een eend in mijn tuin!

29-07-2009 10:03 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Er zit sinds maandagochtend een eend in mijn tuin.

Scharrelt wat rond, waggelt zo nu en dan naar het vijvertje en eet wat stukjes brood. We hebben ook een hond en die mag niet te dicht in de buurt komen want dan gaat ze blazen. Heb zelf al geprobeerd het diertje op te pakken maar dat wil niet echt lukken. Was van plan om hem in de kattenbench te zetten en naar een vijver te brengen.

Ik heb niet direct de indruk dat de eend gewond is. Sta er alleen van te kijken dat ze nog geen poging heeft ondernomen om weg te vliegen. Onze tuin is redelijk goed afgezet, en ze kan niet echt weglopen.

Ik heb geen last van het diertje maar kan me zo voorstellen dat ze onder soortgenoten moet zijn.

Dus wat nu? Nog even afwachten en anders de dierenambulance bellen??
quote:SuperSam schreef op 29 juli 2009 @ 10:03:

Hallo allemaal,

Er zit sinds maandagochtend een eend in mijn tuin.

Scharrelt wat rond, waggelt zo nu en dan naar het vijvertje en eet wat stukjes brood. We hebben ook een hond en die mag niet te dicht in de buurt komen want dan gaat ze blazen. Heb zelf al geprobeerd het diertje op te pakken maar dat wil niet echt lukken. Was van plan om hem in de kattenbench te zetten en naar een vijver te brengen.

Ik heb niet direct de indruk dat de eend gewond is. Sta er alleen van te kijken dat ze nog geen poging heeft ondernomen om weg te vliegen. Onze tuin is redelijk goed afgezet, en ze kan niet echt weglopen.

Ik heb geen last van het diertje maar kan me zo voorstellen dat ze onder soortgenoten moet zijn.

Dus wat nu? Nog even afwachten en anders de dierenambulance bellen??Ze is erin gekomen dus komt er ook weer uit. Die heeft het prima bij jou...geniet ervan:)
Eendjes kunnen vliegen....en als ze het zat is gaat ze heus weg. Als jíj de logeerpartij zat bent moet je dr even verjagen...
eenden houden van avontuur....altijd maar bij de vijver is ook niet alles...en eenden kunnen vliegen dus je tuin komt ze wel weer uit....als ze dat wil.....
Ik denk dat ze het gewoon erg gezellig vindt in je tuin. Ze krijgt brood, heeft een privévijver... wat wil een eend nog meer?

Ze gaat vast vanzelf weer een keertje weg.
Ik had maandag een ekster in m'n keuken. Was iets minder fijn.
Mijn ouders waren vroeger gewend dat de eenden gewoon door het huis liepen
Viva naar de knoppen.
Wij een babymerel in de huiskamer, die achterna gezeten werd door 3 honden...ook een uitdaging zeg maar
quote:kaar schreef op 29 juli 2009 @ 10:14:

Ik had maandag een ekster in m'n keuken. Was iets minder fijn.
Viva naar de knoppen.
Haha, ja ik vind het ergens ook wel iets hebben.

Zo lang de andere dieren hier er geen last van hebben vind ik het niet erg. Het ziet enorm grappig uit als ze in ons mini vijvertje dobbert, ze past er net in
quote:kaar schreef op 29 juli 2009 @ 10:14:

Ik had maandag een ekster in m'n keuken. Was iets minder fijn.Praat me niet over eksters. Ik heb er trauma´s van. Toen ik acht was werd onze straat geterroriseerd door een ekster. Wanneer je oorbellen of andere glinsteren sieraden om had, dan kwam dat beest je gewoon achterna. Als je in een hoekje word gedreven en er komt een ekster als dreigend op je afvliegen, nou... dan ben je toch wel bang
wij hebben wel eens fazenten in de tuin en laatst een ree....

dat is apart als je elkaar om een uur of half zes sochtends aankijkt op een afstand van een meter of 10....

hoe groot is je tuin, een eend heeft een soort startbaan nodig om te kunnen wegvliegen.
Dus....als je hoort: ready for take-off....kut! Dan moet je even een handje helpen...
Laat hem maar niet je huis binnen, anders heb je straks een wc-eend
Als je gehecht bent aan je vijvertje, moet je de eend ff blijven verjagen. Niks verwoestender voor een vijver dan een eend
quote:misschicken schreef op 29 juli 2009 @ 10:30:

Dus....als je hoort: ready for take-off....kut! Dan moet je even een handje helpen...
quote:Lucifer1983 schreef op 29 juli 2009 @ 10:34:

Laat hem maar niet je huis binnen, anders heb je straks een wc-eend

Tegen de eenzaamheid misschien een idee om een badeend in je vijver te zetten?

Tja en als het heel lang gaat duren...vast googlen naar recepten met Pekingeend?
owww een eendje is juist gezellig in je tuintje...zou eerder gepost hebben hoe ik m zo lang mogelijk in mijn tuin kan houden :P

Is het een vrouwtje of een mannetje? misschien is het een vrouwtje dat eindelijk een veilig plekje heeft gevonden...als ik soms bij onze vijver zie wat die mannetjes eenden allemaal uitvreten....dan was ik ook weggevlogen:)

Dus....als je hoort: ready for take-off....kut! Dan moet je even een handje helpen... Hahahahaha hier moest ik even hard om lachen....

Dus....als je hoort: ready for take-off....kut! Dan moet je even een handje helpen... En bedankt he: de koffie zit tegen het beeldscherm :P

-
Oh leuk, een eendje!

Ik heb weleens een egeltje gehad die besloot dat mijn tuin uitermate geschikt was om in te wonen, ondanks mijn katten. Ze heeft zelfs haar babies gehad onder mijn struik. Op een gegeven moment was ze zo brutaal dat ze gewoon mijn huis in waggelde, zolang we maar stil bleven zitten. 's avonds hoorde ik haar rondscharrelen in mijn tuin en het kattevoer opeten dat ik voor dr neer had gezet. Heel gezellig.

Helaas is ze weer verder getrokken uiteindelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven