Uply - wekker, ervaringen
maandag 21 september 2026 om 07:28
Hoi, ik overweeg voor mijn verjaardag een Uply wekker te vragen.
Maar ik vraag me af of dit wel werkt in mijn geval.
Ik lees dat je langszaam wakker wordt doordat het steeds lichter wordt en dan rond de tijd dat je moet opstaan natuurgeluiden.
Dat lijkt me fijn in plaats van het irritante wekkergeluid.
Maar 2 vragen. Mijn man moet altijd eerder op staan dan ik, dus soms wordt ik van zijn wekker al wakker. Meestal niet, want meestal is hij voor zijn wekker wakker of wordt al wakker van zijn telefoon die ik dan niet hoor op dat tijdstip. Maar zou het niet onnodig zijn als je niet beide zo'n wekker hebt?
En mijn tweede punt, wij hebben hele lichte gordijnen in de slaapkamer. Dus in de zomer is het er om 6 uur 's morgens al heel licht, werkt zo'n wekker dan nog wel?
Maar ik vraag me af of dit wel werkt in mijn geval.
Ik lees dat je langszaam wakker wordt doordat het steeds lichter wordt en dan rond de tijd dat je moet opstaan natuurgeluiden.
Dat lijkt me fijn in plaats van het irritante wekkergeluid.
Maar 2 vragen. Mijn man moet altijd eerder op staan dan ik, dus soms wordt ik van zijn wekker al wakker. Meestal niet, want meestal is hij voor zijn wekker wakker of wordt al wakker van zijn telefoon die ik dan niet hoor op dat tijdstip. Maar zou het niet onnodig zijn als je niet beide zo'n wekker hebt?
En mijn tweede punt, wij hebben hele lichte gordijnen in de slaapkamer. Dus in de zomer is het er om 6 uur 's morgens al heel licht, werkt zo'n wekker dan nog wel?
maandag 21 september 2026 om 08:05
Al > 20 jaar een wakeup light. Ik vond de natuurgeluiden (vogels, windgongen, en nog meer) niet fijn, de radio vind ik wel fijn. Langzaam licht worden is erg prettig.
In de zomer, met lichte gordijnen werkt natuurlijk de zon. Dat is het hele idee, dat je de zon na doet. Als de zon al doet wat het doet, werkt het nadoen niet.
Je vraag met je man begrijp ik niet. Als je beide zo'n wekker hebt wordt je ook eerder wakker van zijn licht natuurlijk. Tenzij hij het zachter zet.
In de zomer, met lichte gordijnen werkt natuurlijk de zon. Dat is het hele idee, dat je de zon na doet. Als de zon al doet wat het doet, werkt het nadoen niet.
Je vraag met je man begrijp ik niet. Als je beide zo'n wekker hebt wordt je ook eerder wakker van zijn licht natuurlijk. Tenzij hij het zachter zet.
maandag 21 september 2026 om 09:55
De enige die je vragen kunnen beantwoorden, zijn jij en je man ben ik bang. Iedereen reageert anders op wekkers (ik wordt wakker als ik de wekker bij de buren voel trillen, andere mensen moeten 3 wekkers zetten en slapen er nog door heen).
Ik gebruik ook graag mijn Apple Watch als wekker, die voel ik dan aan mijn pols trillen en daar heeft verder niemand anders last van. Als dat iets voor je man zou zijn?
Ik gebruik ook graag mijn Apple Watch als wekker, die voel ik dan aan mijn pols trillen en daar heeft verder niemand anders last van. Als dat iets voor je man zou zijn?
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
maandag 21 september 2026 om 10:49
Ik zet nooit een wekker, ik prent de tijd waarop ik wil wakker worden voordat ik ga slapen in mijn hoofd en word dan altijd wakker op die tijd. Op die manier word ik nooit ruw uit mijn slaap gerukt, werkt goed.
Zoon heeft een Philips Hue lamp in zijn kamer en hij programmeert die op de tijd waarop hij moet opstaan. Een half uur voordat hij moet opstaan begint de lamp zacht te branden en is feller tegen de tijd dat hij moet opstaan.
Je hoeft dus niet een specifieke wekker aan te schaffen maar je kunt het ook op deze manier(en) oplossen.
Zoon heeft een Philips Hue lamp in zijn kamer en hij programmeert die op de tijd waarop hij moet opstaan. Een half uur voordat hij moet opstaan begint de lamp zacht te branden en is feller tegen de tijd dat hij moet opstaan.
Je hoeft dus niet een specifieke wekker aan te schaffen maar je kunt het ook op deze manier(en) oplossen.
maandag 21 september 2026 om 10:52
Op jouw prent manier? Jij bent echt een grappige grapjas. Ik slaap zo tot na 10en door als ik geen wekkers zet hoor.Sinneljocht schreef: ↑21-09-2026 10:49Ik zet nooit een wekker, ik prent de tijd waarop ik wil wakker worden voordat ik ga slapen in mijn hoofd en word dan altijd wakker op die tijd. Op die manier word ik nooit ruw uit mijn slaap gerukt, werkt goed.
maandag 21 september 2026 om 11:44
Bij mij is het zetten van een wekker ook slechts een formaliteit. Ik wordt eigenlijk altijd wakker vlak voor het tijdstip dat ik wakker moet worden. Dus zo raar is het niet.
De wake up light heb ik om makkelijk te kunnen zien of ik me nog een keer om kan draaien. Op de klok proberen te kijken met -8 haalt je namelijk best wel uit je slaap.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
maandag 21 september 2026 om 14:31
Wij hebben ook al 20 jaar zo’n wake-up light. Ik zou niet meer zonder kunnen. Ik vind de natuur geluiden wel fijn maar je kan bij ons ook radio instellen. Ook 2 verschillende wekkertijden instellen is mogelijk. Dus wij hebben er samen een. En ik word eigenlijk altijd al van het licht wakker ruim voor de wekker afgaat dus dan zet ik hem gewoon uit.
Als mijn man er eerder uitmoet word hij er wel later wakker van en ben ik soms al wakker van zijn licht. Maar val dan ook wel weer in slaap.
Je kan hem ook gebruiken om savonds in slaap te vallen maar dat vergeet ik altijd hahaha
Als het in de zomer al licht is in je kamer word je waarschijnlijk ook al eerder wakker daardoor? Ik heb verduisterende gordijnen dus ik heb er ook veel aan in de zomer.
Als de wekker stuk zou gaan koop ik dezelfde week nog een nieuwe….
Als mijn man er eerder uitmoet word hij er wel later wakker van en ben ik soms al wakker van zijn licht. Maar val dan ook wel weer in slaap.
Je kan hem ook gebruiken om savonds in slaap te vallen maar dat vergeet ik altijd hahaha
Als het in de zomer al licht is in je kamer word je waarschijnlijk ook al eerder wakker daardoor? Ik heb verduisterende gordijnen dus ik heb er ook veel aan in de zomer.
Als de wekker stuk zou gaan koop ik dezelfde week nog een nieuwe….
maandag 21 september 2026 om 14:37
Ik heb al jaren een wake-up light, maar gebruik de wekfunctie met licht helemaal niet. Zodra dat ding wat licht begon te geven, werd ik al klaarwakker (zeer lichte slaper) en dat vond ik zonde van dat halfuur
Het leest alsof het voor jou in de winter wel zou kunnen werken, aangezien het dan later licht wordt.
Het leest alsof het voor jou in de winter wel zou kunnen werken, aangezien het dan later licht wordt.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in