twee-onder-een-kap

01-08-2009 08:32 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me erover hoeveel mensen graag in een twee-onder-een kap wonen. Ik snap het wel, je zit maar aan een iemand vast, aan ee kant vrij enz. Toch vind ik zelf een tweekapper een raar fenomeen: je betaalt wel veel maar "hebt het net niet". Tuurlijk is het "beter" (wat dan ook beter mag zijn) dan een tussenwoning of een hoekwoning, maar je betaalt er relatief erg veel voor vind ik. Ik zou zelf nooit een tweekapper kopen, heb er eigenlijk stiekem een beetje een hekel aan terwijl om me heen zeer veel mensen "eindelijk" hun nieuwbouw tweekapper in hun armen mogen sluiten en daar zo blij mee zijn!!!
quote:emmenn schreef op 01 augustus 2009 @ 09:24:

Dikbuikje, hoe saai is je eigen leven dat je je zoveel met andersmans leven moet bemoeien?

Hoe is je eigen woon- en leefsituatie? Aan je topics te zien heb je het niet goed voor elkaar. Is dat een reden om alles van andere mensen af te keuren?Ze heeft een te duur rijtjeshuis gekocht en is nu gefrustreerd!
Nou Kipje, als ik haar topics lees!
DTEEZ!
Nou poeh hee...ze heeft het zelf veel beter hoor! Ze heeft een enorm grote hypotheek woning!
Of de 1 nu jaar op jaar een kind baart en de ander 4 ton voor een 2-onder1-kap neertelt en daar reteblij mee is...

Waaaaaar maak je je druk over meid?!
quote:leeuw68 schreef op 01 augustus 2009 @ 09:28:

[...]

Ze heeft een te duur rijtjeshuis gekocht en is nu gefrustreerd!

O 'hemel', toch niet zo eentje waarvan de badkamer nog niet af is en waar de vloer nog vervangen moet worden...

Rijtjeshuizen zijn zooooo overtrokken.
quote:TheNurse schreef op 01 augustus 2009 @ 09:32:

Of de 1 nu jaar op jaar een kind baart en de ander 4 ton voor een 2-onder1-kap neertelt en daar reteblij mee is...

Waaaaaar maak je je druk over meid?!

Ze moet vooral NIET hier in de biblebelt komen wonen hahahaha

Daar doen ze beide.
Waar maak jij je druk om zeg?!

Tuurlijk vinden eigenaren hun 2onder1kapper je van het, anders kochten ze het toch niet? Jij vind je eigen huis ook je van het, anders had je er niet een te hoge hypotheek voor betaald!

Niet oordelen over anderen!

(en dus ook niet over de sociale woningbouw etc, ik ben afhankelijk van huursubsidie maar verre van een Tokkie!!)
quote:emmenn schreef op 01 augustus 2009 @ 09:32:

[...]

O 'hemel', toch niet zo eentje waarvan de badkamer nog niet af is en waar de vloer nog vervangen moet worden...

Rijtjeshuizen zijn zooooo overtrokken.Yep!
quote:misschicken schreef op 01 augustus 2009 @ 09:35:

[...]

Ze moet vooral NIET hier in de biblebelt komen wonen hahahaha

Daar doen ze beide.

Schandalig. Wat bezielt ze!?!

Ik verbaas me erover hoeveel mensen graag onzinnige topics openen.Ik snap het wel,je wilt wat zeggen maar hebt niks te zeggen.

Toch vind ik het een raar fenomeen,je zegt veel maar toch zeg je niks,je hebt het net niet.

Tuurlijk is het beter(wat dan ook beter mag zijn) dan niks zeggen volgens sommige mensen maar je hebt er niks aan.

Ik zou zelf nooit wat zeggen zomaar om wat te zeggen,heb er eigenlijk stiekem een beetje een hekel aan terwijl om me heen veel mensen eindelijk onzinnige topics openen en daar zo blij mee zijn.....
Dikbuikje, wat voor huis heb jij? Koop of huur?

Ik ben helemaal zielig. Ik heb een hoekwoninkje in Amsterdam. Met voor en achtertuintje (met de nadruk op -tje). Nog ruim onder de twee ton. Erg he? Lig je daar niet wakker van? Ik hoop het, en laten we bidden voor de mensen met een tweekapper, want die zijn zwaar te benijden. Dat ze het als een statussymbool voordoen is natuurlijk alleen omdat ze anders in therapie moeten van ellende.
quote:dolfje schreef op 01 augustus 2009 @ 09:40:

Ik verbaas me erover hoeveel mensen graag onzinnige topics openen.Ik snap het wel,je wilt wat zeggen maar hebt niks te zeggen.

Toch vind ik het een raar fenomeen,je zegt veel maar toch zeg je niks,je hebt het net niet.

Tuurlijk is het beter(wat dan ook beter mag zijn) dan niks zeggen volgens sommige mensen maar je hebt er niks aan.

Ik zou zelf nooit wat zeggen zomaar om wat te zeggen,heb er eigenlijk stiekem een beetje een hekel aan terwijl om me heen veel mensen eindelijk onzinnige topics openen en daar zo blij mee zijn.....

Ze wil haar frustratie compenseren met aandacht!

Lijkt alleen niet zo goed te lukken
Jeetje zeg, wat een vooroordelen en een jaloezie zeg.

Wij zijn ook een beetje aan het rondkijken voor een ander huis en hebben echt hele mooie twee-onder-een kapwoningen gezien, is niets mis mee. Toch gaan we volgende week een andersoortige woning bekijken, een oude woonboerderij, omdat dat echt onze droom is. Wat heb je daar voor oordeel over??

Je moet mensen in hun waarde laten, waarschijnlijk werken ze hard om de twee-onder-een kap te kunnen betalen. Dan mogen ze daar toch blij mee en er trots op zijn?
Ik ben door mijn werk in vele huizen geweest, en ik was 10x liever in een gezellige, mooie 2kapper die af is, dan is een jaren 30 huis waarvan de bewoners zelf aan de slag waren gegaan en dat dus beter niet hadden kunnen doen.......

Sommige mensen dachten dus echt dat ze een oud huis konden opknappen, terwijl ik dacht....oei, je had het beter kunnen laten doen....

Maar goed, ik hoef er niet te wonen en tegen knullig opgeknapte dingen aan te kijken...

Overigens woon ik zelf in een hoekwoning met en garage met ook nog een zolder erboven op, en ook onder de 2 ton, maar ja, das dan weer het zuiden des lands..

En een bugaboo?? In mijn tijd heette dat gewoon een kinderwagen
Dikbuikje 1 tip:

Kijk eens wat meer naar je eigen leven ipv naar dat van anderen.

Daar kun je misschien nog wat van leren.

Liefs, GL

(en nee, ik vertel niet hoe ik woon, ik wil je niet nog meer jaloers maken op een ander)
Dikbuikje (heb nog steeds geen antwoord van je waarom je in 's hemelsnaam zo'n nick verzint, ga er eens een topic over beginnen)

Bij je vorige topic heb ik het nog een soort van opgenomen voor je, maar ik vraag me nu serieus af hoe oud je bent....

*gaat ff vooroordelen verzinnen over mensen die zichzelf dikboukje noemen*
Ik ben zo benieuwd waar Dikbuikje haar volgende te openen topic over gaat.
Dikbuikje,

Hier eentje met een 2-onder-1-kapper in de noordelijke Randstad. Ja hoor, duurrrr dus.

Maar het is echt een aanrader: de oprit en de garage zijn ideaal voor meerdere auto's en meerdere motoren.

Oja, en hier geen kinderen, buggies, bakfiets of Volvo. Dat is dus echt niet verplicht in combi met een 2-onder-1-kap. .
quote:emmenn schreef op 01 augustus 2009 @ 09:59:

Ik ben zo benieuwd waar Dikbuikje haar volgende te openen topic over gaat.Het zal ongetwijfeld weer iets zurigs zijn.
quote:emmenn schreef op 01 augustus 2009 @ 09:59:

Ik ben zo benieuwd waar Dikbuikje haar volgende te openen topic over gaat."HELP, hoe raak ik m`n te dure rijtjeshuis weer kwijt!"
Eerlijk gezegd begrijp ik de opwinding hier niet zo. Persoonlijk vind ik het een fijne gedachte dat TO nooit mijn buurvrouw zal worden.
Zie ik nou net dat dat TO 6 dagen lid is en 9 onzintopics op haar naam heeft?
En ze zal wel doorgaan zo lang iedereen reageert. (Oeps, doe ik het ook, wegwezen hier...)
quote:dolfje schreef op 01 augustus 2009 @ 09:40:

Ik zou zelf nooit wat zeggen zomaar om wat te zeggen,heb er eigenlijk stiekem een beetje een hekel aan terwijl om me heen veel mensen eindelijk onzinnige topics openen en daar zo blij mee zijn..... ik mag jouw humor wel dolfje!
Ik woon in een leuk woonboerderijtje ja. Waar we overigens al tien jaar wonen en nog geen 3 ton gulden voor neer hebben geteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven