Hoe vaak lap jij de ramen?

02-08-2009 22:19 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ikke 1 keer per jaar.

Ja, sorry, hoor.

Hoe vaak lap jij de ramen?

Totaal aantal stemmen: 63

elke week (2%)
elke 2 weken. (2%)
elke maand (11%)
1 keer per jaar. (63%)
nooit. (22%)
Ik kan geen ramen wassen. Doe het dus nooit.
Mmmm, glazenwassert in huis, maar 2 à 3 x per jaar is de max. Dan wel meteen binnen en buiten. De werkster doet het keukenraam nog wel eens.
Ineens zie ik al die huishoudtopics! Haha. Is het soms komkommertijd?

Ramen wassen, bah. Twee keer per jaar of zo, buiten? En binnen ook zoiets. Hier wordt niet gerookt. We hebben wel een hond, maar die hangt niet met zijn snuit tegen het raam.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Lekker fris he al die huishoudtopics. Ik denk dat onze ramen binnen ongeveer 2 keer per jaar gedaan worden, en vette kinderhandjes poets ik gewoon even weg met het vaatdoekje.

Buiten doet onze buurman altijd, zo eens in de drie maanden. Een goede buur is beter dan....
1 keer per kwartaal, zowel binnen als buiten...veel ramen dus takkewerk ben ik groot deel van de dag mee bezig....ook het houtwerk etc..neem ik dan mee en meestal was ik dan ook direct de vitrages.

dit soort zaken staan altijd op mijn groot onderhoudlijst (net zoals kroonluchters met spiritus schoonmaken, keukenkastjes uitbaggeren, vriezer ontdooien etc..)

zoals ik al zei takkewerk maar ik vind dat het moet gebeuren.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Vind ramen wassen heerlijk, ik houd sowieso van poetsen.

Vermoed iedere 8 weken lap ik de ramen en ik brand heeel veel kaarsen dus dat is ook wel nodig.. Ik zeem ook de ramen van mijn tuinhuisje, vind ik gezellig als die ook blinken. Ja, ik ben raar.
DTEEZ!
Ik lap mijn ramen 1x per 6-8 weken,afhankelijk van wanneer de glazenwasser voor de buitenkant komt.

Als die is geweest dan doe ik de binnenboel ook en was dan ook meteen de vitrages en maak de lamellen schoon.

Mijn moeder lapt de ramen om de week van binnen en van buiten.
te weinig

buitenkant alleen als ik er echt niet meer door kan kijken ....1 keer per jaar ...

en binnen als er een nieuwe smaak op moet voor de honden ...ja ik heb een hond die graag aan de ramen likt .... don't ask me why
te weinig

buitenkant alleen als ik er echt niet meer door kan kijken ....1 keer per jaar ...

en binnen als er een nieuwe smaak op moet voor de honden ...ja ik heb een hond die graag aan de ramen likt .... don't ask me why
Hee supestar...volgens mij ben jij (net als ik) ook wel een miepje kraak....als ik je zo ook op andere topics lees hihihi
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik sluit me aan bij Muchacha eerder in dit topic...;-) Nooit dus..
Ikke 1 x per 3 maanden, k*t klus. Ik strijk liever.
quote:Wiebenik81 schreef op 03 augustus 2009 @ 14:18:

Ik sluit me aan bij Muchacha eerder in dit topic...;-) Nooit dus..Ik vraag me iets af, hè. Als je nooit ( echt nooit dus) je ramen wast, dan kun je er uiteindelijk toch helemaal niet meer doorheen kijken? Dat had ik de laatste keer, vandaar dat ik ze dan toch maar weer doe, na 14 mnd.
quote:Zamirah schreef op 03 augustus 2009 @ 17:57:

[...]

Ik vraag me iets af, hè. Als je nooit ( echt nooit dus) je ramen wast, dan kun je er uiteindelijk toch helemaal niet meer doorheen kijken? Dat had ik de laatste keer, vandaar dat ik ze dan toch maar weer doe, na 14 mnd.Ik heb het gezien bij jou
Geen bijzonderheden
quote:sprokkelientje schreef op 03 augustus 2009 @ 14:17:

Hee supestar...volgens mij ben jij (net als ik) ook wel een miepje kraak....als ik je zo ook op andere topics lees hihihi

Ik weet van thuis van mijn moeder niet beter

Mijn oma was nóg erger die deed zelfs altijd de grote voorjaarsschoonmaak nog maar vergeleken bij haar ben ik een enorme viespeuk hoor..
Mijn buurvrouw wast haar ramen elke week. Het is echt geen ouderwetse huisvrouw, ze is nog geen 35 en werkt fulltime. Ik zie dat dus regelmatig (door mijn bestofte ruiten) en af en toe voel ik mij dan zo'n viespeuk dat ik ook maar eens emmer en zeem pak. Nu zijn mijn ramen errug groot, ik moet ze in 6 gedeeltes wassen en ook nog op een ladder......Het komt dus wel eens voor dat ik halverwege een raam het bijltje er bij neergooi.
euh...2 X per jaar? Als ik er bijna niet meer doorheen kan kijken

Maar ja, dan heb je ook plezier van je werk
quote:honnieponnie schreef op 03 augustus 2009 @ 18:10:

Mijn buurvrouw wast haar ramen elke week. Het is echt geen ouderwetse huisvrouw, ze is nog geen 35 en werkt fulltime. Ik zie dat dus regelmatig (door mijn bestofte ruiten) en af en toe voel ik mij dan zo'n viespeuk dat ik ook maar eens emmer en zeem pak. Nu zijn mijn ramen errug groot, ik moet ze in 6 gedeeltes wassen en ook nog op een ladder......Het komt dus wel eens voor dat ik halverwege een raam het bijltje er bij neergooi. Ik heb ook zo'n buurvrouw, midden 30, werkt dan wel niet. Maar die doet zelfs matten kloppen .....elke zaterdagochtend om 9 uur
Zulke buurvrouwen wonen hier ook.
quote:Zamirah schreef op 03 augustus 2009 @ 21:17:

Zulke buurvrouwen wonen hier ook.

* zwaait naar buurvrouw *

Ik vind ramen zemen écht leuk ,maar kennelijk is dat heel gek ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 augustus 2009 @ 21:20:

[...]

Ik vind ramen zemen écht leuk ,maar kennelijk is dat heel gek ?Nee, hoor, is niet gek. Ik vind het ook leuk, maar dan pas als ze écht heul smerig zijn en das 2 keer per jaar
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 augustus 2009 @ 21:20:

[...]

Ik vind ramen zemen écht leuk ,maar kennelijk is dat heel gek ?Ik ben sowieso geen huishoudelijk type...
Het doet me goed om te ziend at 69 % haar ramen 1 keer per jaar wast.
quote:honnieponnie schreef op 03 augustus 2009 @ 18:10:

Mijn buurvrouw wast haar ramen elke week.DIt kan niet waar zijn.
quote:shining schreef op 03 augustus 2009 @ 23:02:DIt kan niet waar zijn. Zulke mensen bestaan echt. De oppasoma destijds van mijn kinderen deed dat ook. Bejaarde vrouw, die ook nog strijkwerk voor de pastoor deed, én kinderopvang, met warm eten tussen de middag. Echt zo'n ouderwetsche oma.

Kwam ik daar om half 8 's morgens, stond ze al de ramen te wassen. Ook als het vroor! Een vaste dag hoor, voor het ramen wassen.

Respect!

(Zelf doe ik het een of twee keer per jaar.)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven