Goedkoop servies - waar?
maandag 3 augustus 2009 om 22:14
Ik ben op zoek naar nieuw servies. Ben nogal verbaasd over hoeveel borden kosten these days.... Je bent zo 3 euro voor een bord kwijt bij Ikea, Hema, Wehkamp, etc. Iemand een tip voor iets goedkopers? Ik dacht ook aan horeca inboedels (van een failliet restaurant of zo), maar kan niet iets echt iets vinden op Internet.
Iemand een tip of is handiger met Google? Thanks!
Iemand een tip of is handiger met Google? Thanks!
maandag 3 augustus 2009 om 23:10
quote:Jorina schreef op 03 augustus 2009 @ 23:08:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30116377
Deze dan?
Juist,dat zijn de mijne!
Die bedoel ik.
Deze dan?
Juist,dat zijn de mijne!
Die bedoel ik.
maandag 3 augustus 2009 om 23:13
Dit lijkt mij ook wel wat. Is welliswaar ecru, dus ik moet het even zien in het eggie, maar wie weet...
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00057845
Als ik dit x2 doe ben ik voor 70 Euro klaar!
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00057845
Als ik dit x2 doe ben ik voor 70 Euro klaar!

maandag 3 augustus 2009 om 23:14
Ik heb inmiddels bijna al mijn Ikea-mokken weg mogen gooien vanwege loszittende oren, dus om nou te zeggen dat het kwaliteit is.......
Weet je wat niet af gaat ? Een jaren '60 servies met klederdrachten. Nog steeds als nieuw. Ik heb gehoord dat je het bij de melkboer bij elkaar spaarde. Het was van mijn oma, ik heb er altijd van gegeten, en de bordjes en kopjes staan nu bij mij in de kast. Wel "merkspul" van Petrus Regout.
Weet je wat niet af gaat ? Een jaren '60 servies met klederdrachten. Nog steeds als nieuw. Ik heb gehoord dat je het bij de melkboer bij elkaar spaarde. Het was van mijn oma, ik heb er altijd van gegeten, en de bordjes en kopjes staan nu bij mij in de kast. Wel "merkspul" van Petrus Regout.
maandag 3 augustus 2009 om 23:15
quote:Jorina schreef op 03 augustus 2009 @ 23:08:
Deze dan?Da's helemaal lekker goedkoop. Ik ga gelijk kijken of er ook bijpassende borden bij zijn!
Deze dan?Da's helemaal lekker goedkoop. Ik ga gelijk kijken of er ook bijpassende borden bij zijn!
maandag 3 augustus 2009 om 23:17
quote:moppetoet schreef op 03 augustus 2009 @ 23:14:
Ik heb inmiddels bijna al mijn Ikea-mokken weg mogen gooien vanwege loszittende oren, dus om nou te zeggen dat het kwaliteit is.......
[afbeelding]
IKEA moet je idd niet kopen voor de topkwaliteit, het is beter dan Xenos ed, maar je moet ook niet verwachten dat het een levenlan mee gaat.
De melkboer komt hier helaas al een aantal jaren niet meer
[afbeelding]
IKEA moet je idd niet kopen voor de topkwaliteit, het is beter dan Xenos ed, maar je moet ook niet verwachten dat het een levenlan mee gaat.
De melkboer komt hier helaas al een aantal jaren niet meer

maandag 3 augustus 2009 om 23:20
Ik heb even de serviezen bij de Ikea bekeken op de site, maar ik kan er niets vinden wat me aanstaat.
Omdat een deel van mijn Blokker-servies gesneuveld is moet ik aanvulling hebben. Het is niet meer leverbaar, maar ik heb het ooit bij een keukenboer-showroom zien staan, misschien dat ze het willen verkopen (tegen de normale prijs van de Blokker).
Ik vind het alleen zo mal om daar dan naartoe te rijden en te vragen of ze dat servies nog ergens in een modelkeuken hebben staan.
Omdat een deel van mijn Blokker-servies gesneuveld is moet ik aanvulling hebben. Het is niet meer leverbaar, maar ik heb het ooit bij een keukenboer-showroom zien staan, misschien dat ze het willen verkopen (tegen de normale prijs van de Blokker).
Ik vind het alleen zo mal om daar dan naartoe te rijden en te vragen of ze dat servies nog ergens in een modelkeuken hebben staan.
maandag 3 augustus 2009 om 23:20
quote:Jorina schreef op 03 augustus 2009 @ 23:12:
Staat wel dat er een hele serie van is,maar alleen geen afbeeldingen,maar neem dan aan dat de platte borden ook niet zo duur zijn...
platte zijn ook 39 cent.
Ik heb vorig jaar van alles 12 stuks,(diep en plat) gekocht omdat ik de familie met kerst van allemaal dezelfde borden wou laten eten.
Staat wel dat er een hele serie van is,maar alleen geen afbeeldingen,maar neem dan aan dat de platte borden ook niet zo duur zijn...
platte zijn ook 39 cent.
Ik heb vorig jaar van alles 12 stuks,(diep en plat) gekocht omdat ik de familie met kerst van allemaal dezelfde borden wou laten eten.

maandag 3 augustus 2009 om 23:53
maandag 3 augustus 2009 om 23:53

dinsdag 4 augustus 2009 om 02:02
Bij blokker hebben ze tegenwoordig "best budget" artikelen en dat is niet zo duur. Het servies is volgens mij van een soort porselein. Dat van Ikea is aardewerk en daar breken snel stukjes van af. Tenminste dat is mijn ervaring. Bij mij gaat porselein langer mee dan aardewerk. En ik heb er een hekel aan als er stukjes uit het servies zijn
dinsdag 4 augustus 2009 om 02:10
dinsdag 4 augustus 2009 om 05:55
Blokker heeft op dit moment ook nog 50% extra korting op opruimingsartikelen.(mss zit er iets voor je tussen)
Ik las dat je een blokkerservies had en dat wilt aanvullen.
Heb je al eens gevraagd bij jouw blokker of ze in een ander filiaal nog wel wat hebben, dit hebben ze voor mij weleens gedaan met een ander artikel.(komt in een bericht dat door alle filialen gelezen wordt ofzoiets)
Verder kan je kijken of er op marktplaats nog iets wordt aangeboden, staan ook vaak serviezen/onderdelen op.
Verder Action/Xenos/Hema etc.
Ik las dat je een blokkerservies had en dat wilt aanvullen.
Heb je al eens gevraagd bij jouw blokker of ze in een ander filiaal nog wel wat hebben, dit hebben ze voor mij weleens gedaan met een ander artikel.(komt in een bericht dat door alle filialen gelezen wordt ofzoiets)
Verder kan je kijken of er op marktplaats nog iets wordt aangeboden, staan ook vaak serviezen/onderdelen op.
Verder Action/Xenos/Hema etc.
dinsdag 4 augustus 2009 om 09:55
quote:moppetoet schreef op 03 augustus 2009 @ 23:14:
[afbeelding]Hee wat leuk, die heeft mijn moeder ook nog in de kast staan! Jaren niet gezien, echt jeugdsentiment
[afbeelding]Hee wat leuk, die heeft mijn moeder ook nog in de kast staan! Jaren niet gezien, echt jeugdsentiment

dinsdag 4 augustus 2009 om 21:40
Ik heb vandaag bij de kringloop vier splinternieuwe Ikea-mokken gescoord, precies dezelfde als die er gesneuveld zijn. Kwartje per stuk. Nu "lijkt" het tenminste weer wat met verjaardagsvisite, ik heb er een stuk of 10.
Het Blokker-hoofdkantoor heb ik twee jaar geleden al gemaild, maar het is gewoon niet meer leverbaar. Elke keer als ik "ergens in den lande" ben sluip ik er toch even binnen, wie weet ........ Helaas nog niets gevonden.
Het Blokker-hoofdkantoor heb ik twee jaar geleden al gemaild, maar het is gewoon niet meer leverbaar. Elke keer als ik "ergens in den lande" ben sluip ik er toch even binnen, wie weet ........ Helaas nog niets gevonden.