Afzien in de Efteling

04-08-2009 10:12 95 berichten
Iedereen kent de verhalen wel. 3 uur wachten voor de python, 2 uur voor de Droomvlucht, filelopen door het sprookjesbos. Maar zijn die rijen nou echt zo lang?

De laatste keer dat ik in de Efteling was (3 jaar geleden) troffen we een hele rustige dag en konden we overal zo doorlopen. De keer daarvoor was echt in mijn kindertijd en waren de rijen in mijn beleving enorm.

In het najaar willen we met het gezin eens een dagje Efteling doen, maar uren wachten zie ik echt niet zitten.

Dus..is het echt, die rijen van mythische proporties?

De rijen in de Efteling...

Totaal aantal stemmen: 88

zijn zo lang, vreselijk. (23%)
ik sta al drie dagen in de rij. (15%)
Ik doe alsof ik personeel ben en kruip voor. (5%)
Vallen ontzettend mee. (50%)
Worden sterk overdreven om een soort buzz te creeëren. (8%)
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn er geweest op de eerste dag dat de Efteling weer open was dit jaar. De rijen vielen enorm mee. Ik hoorde dat het met Moederdag afgrijselijk was. Op de site staat zelfs een kalender met drukke dagen en minder drukken dagen vermeld. Even uitkienen, komt het vast goed in het najaar!
Volg je hart. Dat klopt.
Als we gaan dan gaan we op Koninginnedag,zeker een aanrader!

* niet doorvertellen he *
Ach joh, valt reuze mee. Wij hebben een abonnement. We waren er donderdag voor het laatst en zelf toen konden we bij de attracties die zoonlief leuk vind (carnavalfestival, droomvlucht, gondoleta) praktisch gewoon doorlopen. Kijk, je moet niet op 2e paasdag ofzo gaan, maar verder valt het over het algemeen enorm mee. Er staat inderdaad ook zo'n kalender op de site die vrij goed voorspelt hoe druk het is. Veel plezier, het is een prachtig park.
Als ik ga probeer ik 'n donderdag te kiezen in 'n week dat er geen enkele schoolvakantie is, dan is het zeker goed te doen en kun je soms 2 keer blijven zitten in 'n attractie.
op de site van de efteling kan je opzoeken of het een drukke dag is, of gezellige dag of rustige dag. Tuurlijk heeft het weer wel wat invloed maar alle keren dat ik er was klopte dit goed.
ik ben een keer met pinksteren naar walibi flevo geweest, toen de moesson in volle hevigheid woedde.

bij aankomst brak er een regenstorm los, die menige palmboom deed zwoegen om rechtop te blijven.

ook het peelende effect van de hagelbui terwijl je in de achtbaan rondraasde was spectaculair te noemen.

maar.... niet een keer in de rij gestaan!
gewoon in de oren van de mensen voor je staan hijgen, kuchen en rochelen, dan sta je zo vooraan in de rij....
Ik vind je poll grappig.
DTEEZ!
http://www.efteling.com/P ... ische%20Info&LanguageId=1

en dan onderaan
goede vraag. Wil ook naar de Efteling. Ik ben gebonden aan de vakanties door schoolgaande kinderen maar ik kan me echt niet voorstellen dat het elke dag in de zomervakantie megadruk is... Als ik ga doe ik dat wellicht op een maandag ofzo...
Iedereen gaat op een maandag naar de Efteling in de hoop de drukte te ontwijken
Het zal door de kredietcrisis ook wel wat rustiger worden, verwacht ik zo.
Of neem een kind mee met een handicap. Dan kun je een verklaring (ofzo?) krijgen en mag je overal voor. Niks in de rij.

Ik heb nog een autist in de aanbieding. Helaas wil ie absoluut niet naar de Efteling, maar daar kunnen we mss wel wat aan doen.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
tnx, de kalender had ik al gezien, maar wist niet zeker hoeveel zekerheid je daar aan op kan hangen. Want als iedereen slim denkt op een rustige dag te gaan, sta je weer in de file.
solomio, ik heb ook een autist (die wel gek is op snelle achtbanen), dus je aanbieding sla ik af. Ja, ik heb even zitten denken om de beperking van mijn kind uit te buiten, maar het voelt zo fout. Ze kan een beetje rij best aan en welk kind zou er bovendien niet hyper worden na drie uur wachten?
quote:Starshine schreef op 04 augustus 2009 @ 10:31:

solomio, ik heb ook een autist (die wel gek is op snelle achtbanen), dus je aanbieding sla ik af. Ja, ik heb even zitten denken om de beperking van mijn kind uit te buiten, maar het voelt zo fout. Ze kan een beetje rij best aan en welk kind zou er bovendien niet hyper worden na drie uur wachten?Ik hoorde laatst van de moeder van een klasgenootje van mijn oudste dat ze hier dus gebruik van gemaakt had. Heb ik ook problemen mee hoor. Hoewel wachten voor autisten lastiger is, dus ik kan me wel voorstellen dat je dan een niet te drukke dag wil uitkiezen.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:elninjoo schreef op 04 augustus 2009 @ 10:19:

Als ik ga probeer ik 'n donderdag te kiezen in 'n week dat er geen enkele schoolvakantie is, dan is het zeker goed te doen en kun je soms 2 keer blijven zitten in 'n attractie.Tja als je dat geluk hebt dan is het mooi meegenomen. Dit lijkt me een moeder met kindjes die juist niet buiten de schoolvakanties en weekenden kan gaan. Maar om antwoord te geen op je vraag het valt best mee hoor, ben er paar weken terug nog geweest. Was in het eerste weekend van de vakantie. En zelfs toen konden we overal doorlopen. Bij droomvlucht was een lange rij maar 's avonds rond een uurtje of zeven hoefden we nog maar tien minuten te wachten. In de zomer is het park wat langer open hè en meestal gaan kleine kindjes toch rond 7 uur naar huis, dus daarna werd het rustiger.
quote:Zamirah schreef op 04 augustus 2009 @ 10:25:

Het zal door de kredietcrisis ook wel wat rustiger worden, verwacht ik zo.De Efteling doet het in tijden van de crisis beter! Mensen overwegen eerder thuis te blijven dan op vakantie te gaan, maar willen wel dagjes uit, zoals de Efteling. De Efteling houdt van de financiële crisis
quote:Jokejacket schreef op 04 augustus 2009 @ 10:35:

[...]

De Efteling doet het in tijden van de crisis beter! Mensen overwegen eerder thuis te blijven dan op vakantie te gaan, maar willen wel dagjes uit, zoals de Efteling. De Efteling houdt van de financiële crisisMaar dan wel met c1000 zegels en gesmeerde broodjes van thuis
quote:Solomio schreef op 04 augustus 2009 @ 10:33:

[...]

Ik hoorde laatst van de moeder van een klasgenootje van mijn oudste dat ze hier dus gebruik van gemaakt had. Heb ik ook problemen mee hoor. Hoewel wachten voor autisten lastiger is, dus ik kan me wel voorstellen dat je dan een niet te drukke dag wil uitkiezen.Ja precies, als we heen gaan zoek ik liever eerst een rustige dag uit dan een beroep te moeten doen op gehandicaptenvoorzieningen. Maar goed, ik dacht btw dat de Efteling niet aan voorrang voor autisten deed? (daat staat op de site van autipas in ieder geval), maar op de Eftelingsite staat weer van wel.
quote:Hertje1981 schreef op 04 augustus 2009 @ 10:19:

Ach joh, valt reuze mee. Wij hebben een abonnement. We waren er donderdag voor het laatst en zelf toen konden we bij de attracties die zoonlief leuk vind (carnavalfestival, droomvlucht, gondoleta) praktisch gewoon doorlopen. Kijk, je moet niet op 2e paasdag ofzo gaan, maar verder valt het over het algemeen enorm mee. Er staat inderdaad ook zo'n kalender op de site die vrij goed voorspelt hoe druk het is. Veel plezier, het is een prachtig park.

Wij waren er ook donderdag, maar droomvlucht was helaas de hele dag dicht....ivm werkzaamheden, baal baal, want ik vind de droomvlucht een van de leukste dingen daar...

Verder was het een mooie dag, midden in het hoogseizoen en toch helemaal niet zo heel erg druk. We sliepen in het eftelinghotel en dus hadden we een kwartier eerder entree, de kinderen sjeesden naar de vliegende hollander en de python toe, alwaar we dus nagenoeg niet hebben hoeven wachten, evenals villa volta, carnaval en de boot. Eigenlijk was niks heel erg druk, het was vooral gezellig. Nog gekeken naar tita tovenaar en keihard meegezongen tot grote schaamte van mijn 3 kinderen, maar lekker boeiend, mag ik ook eens

Geen park zo mooi als de efteling, je raakt er serieus niet uitgekeken. We zijn er nu al tig keer geweest, maar het blijft gewoon mooi en leuk en we blijven nieuwe dingen ontdekken en zien.

Enige nog nooit gedaan is roeien, omdat het toch wel veel tijd in beslag neemt en niet echt efteling-waardig is ofzo. Mss ooit nog eens, als we bijv op het nieuwe efteling park logeren en elke dag heen kunnen. Kan me ook voorstellen als je een abbo hebt dat je dan eerder dat soort dingen doet.

Echt alleen al om de efteling zou ik overwegen om naar Kaatsheuvel te verhuizen, lol. En dan per direct een abbo, ik zou er elke dag dat ik niet hoef te werken te vinden zijn, met of zónder kids Hell, ik zou er gewoon aan het werk gaan, desnoods als schoonmaakster, lol. Kan ik er helemaal elke dag zijn hahaha.

Normaliter heb ik een schurfthekel aan pretparken. Maar de efteling...oh boy, dat is echt een heel andere tak van sport.

Oh en wbt de wachttijden, die kunnen idd extreem zijn. Heb vroegah idd wel eens 2 uur ofzo in de rij van de python gestaan.

Maar tegenwoordig valt het mee. Op de site kan je idd de drukke en minder drukke dagen checken en ja op feestdagen is het meestal hasske rustig idd. Zoals Koninginnendag bijv.

ps wat vinden jullie efteling fans van het eerste uur het mooiste en leukste in de efteling?

Ik ben samen met mijn oudste helemaal fan van het meisje met de zwavelstokjes en de dansende schoentjes ( zó fascinerend )

En de chinese waterlelies, alleen het muziekje al, zucht...........
Wij gaan ieder jaar op prinsjesdag met de hele familie, het is dan echt enorm rustig, maar goed ik neem aan dat de scholen dan wel weer begonnen zijn, dus dan wordt het lastig met schoolgaande kinderen.
Ik woon praktisch naast de efteling en vooral nu in de vakantie (en dan in het weekend) staat de weg er naar toe al helemaal vast. Echt een drama. Lijkt me dat het binnen niet veel beter is.
@Luni... Juist met koninginnedag is het super druk. Heb het afgelopen april zelf ondervonden... 1 x nooit meer. Best gek.. je zou denken dat mensen vooral op de braderieen rondlopen.. maar toch niet :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven