Hond 10 jaar moet geopereerd worden, narcose gevaarlijk?

15-07-2009 13:48 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij hebben een Golden Retriever van 10 jaar en een paar maanden en zij gaat aanstaande vrijdag onder het mes.

Bij haar werd bij haar jaarlijkse controle en inentingen een melanoom op haar oortje en een knobbeltje in haar borst ontdekt. Na een punktie bleek dat het melanoom in haar oor erg kwaadaardig is en het knobbeltje in haar borst kan kwaadaardig worden.

In eerste instantie zijn we ons heel erg geschrokken en was ik in gedachte al bezig met afscheid nemen van mijn hond want de vervangende dierenarts was van mening dat er misschien niks meer aan te doen zou zijn.

Gelukkig kregen we maandag een telefoontje van onze eigen dierenarts dat hij het hier niet mee eens was en dat hij na overleg met andere artsen en het veterinaire centrum zeker wist dat ze geopereerd kon worden en dat ze er dan bovenop zou komen.

Nu heeft hij ons verzekerd dat het een routine operatie is en dat narcose niet gevaarlijk is voor een fysiek gezonde hond maar toch maak ik zorgen...

Heeft hier iemand ervaring met een soortgelijke operatie en de narcose op een oudere hond?

( Sorry voor het lange verhaal maar ik heb haar al als 8 weken oude pup gekregen en wil natuurlijk alles doen om haar gezond te krijgen en nog lang bij ons te houden)

Alvast Bedankt!

Groetjes
@ Sugarmiss: Dank je wel voor de tip, ik zal het nog navragen.
Goedemorgen allemaal,

Ik heb de dierenarts nog een keer gebeld gisteravond en ze werken met een gasnarcose, precies zoals Sugarmiss vertelde.

Dat was ook weer een geruststelling.

Maar ik denk dat ik pas blij ben als we haar morgenmiddag weer op kunnen halen!

Groetjes
Hallo,

Wij hebben haar vanmorgen weggebracht. En de dierenarts was heel leuk met haar, ze kreeg zelfs een kusje van hem.

Hij heeft haar nog even onderzocht en toen mochten we haar naar de opname brengen, wel zielig om haar zo achter te laten in een hokje. Om half 2 mogen we haar weer ophalen!

Groetjes
-
Hallo Lones,

Ja toen ze gesterriliseerd werd was ze ook een beetje ziekjes erna, maar de dag erna liep ze alweer vrolijk rond. Dus ben benieuwd....
-
Hallo,

We kregen rond half 2 een telefoontje dat ze om 2 uur gehaald mag worden dus manlief en vader zijn al onderweg omdat ik hier vandaag niet weg kan.

Ze was om half 2 nog aan het bijkomen maar alles was goed gegaan. Ze krijgt zover we nu weten wel nog medicijnen mee voor thuis maar dat hoor ik dadelijk wel hoe en wat. Ik houd je op de hoogte. Maar dit is alvast goed nieuws!

Groetjes
-
Nou ik kreeg net al een telefoontje van man dat ze al naar hun toe was komen rennen en dat alles inderdaad weg was gehaald. Geen uitzaaiingen dus dat is heel erg fijn.

Alleen had mevrouw al haar verband losgepeuterd dus moest dat even snel worden vervangen. Haar oortje is langer gebleven als verwacht en ze is ook alweer zelf in de auto gesprongen.

Wel heeft ze pijnstillers en antibiotica meegekregen en moet ze morgen nog even terug ( ja zelfs op zaterdag) om het verband te verversen.

Ze had de dierenarts en assistentes al om haar pootje gewonden want ze liep al los rond en ze was toch zo lief;-) Dus een en al opluchting!

Bedankt voor het duimen en meeleven en ik zal jullie op de hoogte houden over het herstel!

Groetjes
Onze Jack russel van 9 is laatst onder narcose geweest voor het verwijderen van tandsteen. Ik maakte me ook zorgen over de narcose, maar de dierenarts verzekerde me dat het absoluut geen kwaad kon. Van tevoren werd hij goed nagekeken, hart en longen geluisterd, en hij was in prima conditie.

Het is allemaal prima gegaan! Ik zou als ik jouw was vertrouwen op het oordeel van je dierenarts.

Sterkte ermee!
Ow ik ben mosterd zie ik! Het is al achter de rug. Fijn dat alles goed gegaan is, en succes met het herstel van je hond!
@ Wohman: Ja dat moet onze JAckie, die hebben we ook nog ook nog een keer gedaan krijgen. Mara dat is iets voor over een paar maanden. Ben benieuwd hoe dat gaat want die is denk ik niet zo braaf als onze golden!
-
Hallo,

Even een korte update.

We moesten zaterdag op nacontrole en het verband werd even opnieuw aangelegd omdat mevrouw dit weggetrokken had haha. Maar alles was prima en herstelde voorspoedig. Gisteren liep ze alweer heel vrolijk rond zonder kap en is ze weer is echt de oude.

Vanavond moeten we terug en zal het verband er waarschijnlijk af mogen en volgende week de hechtingen eruit...

Dus gelukkig komt het helemaal goed
-
hallo,ik ben bij het zoeken naar info bij jou forum terechtgekomen,ben ook bangelijk voor de narcose en operatie dat mijn hondje van 13 jaar,een bolognezer, moet ondergaan voor de kruisband die is afgescheurd,het ergste wat me kan overkomen is dat ik hem zou verliezen hierdoor,we zijn van als ik hem gehaald heb op 6maand leeftijd,onafscheidelijk,was al reeds 3 x teruggebracht en had verlatingsangst,nu nog,gaat overal met me mee,waar hij niet kan ga ik ook niet,daarom zoek ik naar eventuele alternatieven(als ze er zijn)en had graag geweten hoe het met je hond en jou is verder gegaan,heb een deel van je forum gezien tot na de operatie,zou heel blij zijn met nieuws van jullie,ben spijtig genoeg van belgie,maar blij dat er in nederland veel meer mensen zijn met een "hart",groetjes en XXX.quote:Josepha07 schreef op 15 juli 2009 @ 16:18:

@ Sugarmiss: Dank je wel voor de tip, ik zal het nog navragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven