Uitspraken - dooddoener?

09-08-2009 00:09 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op mijn topic "Als je de mensen leert kennen, ga je van de dieren houden" reageerden sommigen met "wat een dooddoener net als bijvoorbeeld een dag niet gelachen is een dag niet geleefd".

Wat vind jij nou een echte dooddoener? Ik kan zelf bijvoorbeeld he-le-maal niks met "het heeft zo moeten zijn"
Het is jouw probleem

dat is zijn/haar probleem ,

Dan ook gewoon weg gaan of over iets anders te beginnen praten.

Dat haat ik als dit wordt gezegd,alsof de ander niet eens wil kijken ofluisteren....neehoor,is zijn probleem.
Ik vind dat niet echt een dooddoener, Ribbel, maar meer een conclusie. Als iemand zeurt over iets wat hij of zij zelf gedaan heeft is dit een terechte opmerking van de gesprekspartner. Bijvoorbeeld dan.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Ik vind dat het woordje 'dooddoener' in 9 van de 10 gevallen eigenlijk als dooddoener gebruikt lijkt te worden...
Je ding doen
Je moet het een plekje geven.
'Het gaat niet om het uiterlijk, het gaat om het innerlijk'
O nog een leuke: Je hebt een prachtig gezicht!
quote:HotCherryPoptart schreef op 09 augustus 2009 @ 12:32:

O nog een leuke: Je hebt een prachtig gezicht!Ik snap 'm niet geloof ik ....is toch leuk om te horen? Of bedoel je "je hebt een prachtig gezicht (m.a.w. je lichaam is niet om aan te zien)"? Zoiets?
Als je het zo bekrijkt zijn het cliches, en die worden gezien als dood doener omdat je er niks mee kan, t is vaak alleen wel waar daarom zijn het dus weer cliches.

Mensen weten dan vaak niks te zeggen, zijn het onderwerp beu of nou ja noem iets (vaak is het ook gewoon goed bedoeld)

De insteek van mensen die het dooddoensers vinden vind ik persoonlijk ergelijker. Als je zegd er niks op te weten te zeggen is het niet goed en als je zegd dat je het onderwerp beu bent (omdat het een standaard riddel is of omdat t te lang duurt of....) dan ben je niet aardig...

Hoe dan ook; je kan het ook allemaal naast je neer leggen, bedenken dat mensen het goed bedoelen of het negeren, maar feit blijft dat cliches er zijn omdat ze vaak gewoon waar zijn.
De meeste bijbelteksten.
Een stukje zelfbewustzijn/acceptatie/bewustwording/verwerking (gaat me om stukje)

Het een plekje geven.

Niet zozeer dooddoeners, maar van die uitspraken die duidelijk maken dat de uitspreker zn therapeut napraat.

Oh, zie dat Jaffa hem ook noemde!
Ieder huisje heeft een kruisje, bleeeh,

En ben gestopt met Oprah Winfrey kijken toen ze maar bleef zeggen, "God geeft je nooit meer dan je kan dragen", jahoor, daardoor zitten de psychiatrische inrichtingen zo vol en is zelfmoord de grootste doodoorzaak van mensen tot de 35 jaar. Bah.
Oja, die van 'het kind in jezelf vinden', nou mijn kind moet maar lekker in de kast blijven , een kleine zeurpiet, dat is ze!
die en die zou het zo gewild hebben....

als in: pim fortuyn, andre hazes.
quote:Propje39 schreef op 09 augustus 2009 @ 14:34:

Ieder huisje heeft een kruisje, bleeeh,

En ben gestopt met Oprah Winfrey kijken toen ze maar bleef zeggen, "God geeft je nooit meer dan je kan dragen", jahoor, daardoor zitten de psychiatrische inrichtingen zo vol en is zelfmoord de grootste doodoorzaak van mensen tot de 35 jaar. Bah.

Ja idd. In de psychiatrie spreken we ervan dat je draaglast hoger is dan je draagkracht. Vind ik heel wat eerlijker.

Er komt een dag dat je in de avond merkt dat je er niet aan gedacht hebt vandaag.

Zeggen sommige mensen nu al ruim 5 jaar! tegen mij over het overlijden van mijn moeder. Kul, zeker als mensen zelf nog nooit zo dierbaar iemand in vergelijkbare omstandigheden heeft verloren.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Huh, niet aan gedacht? Mijn vader is nu 17 jaar dood en ik denk er nog elke dag aan. Heb ik het nog nieteens over mijn moeder, die bijna drie jaar geleden overleed.
Ja die is inderdaad ook erg 'dat zou hij/zij zo gewild hebben'....hoe weet je dat zo zeker?!?!

@ Fleurtje; ik heb mijn beide ouders nog, dus eigenlijk weet ik niet waar ik over praat. Ik kan mij voorstellen dat de pijn minder heftig en overheersend wordt, maar er een dag niet aan denken...
''je krijgt wat je verdiend''
Als ik me vroeger niet lekker voelde, en ik zei bijvoorbeeld: "Mam, ik heb buikpijn", dan zei m'n moeder: "Dat gaat wel over voor je een jongetje bent"...... Wóest werd ik dan, daar kon ik nou echt hélemaal niks mee!
Dé dooddoener van de laatste tijd vind ik: "He's just not that into you"...

Ik las laatst een leuke variant op "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg" (was in de flair of de viva, ik weet het niet meer) in het interview met Bastiaan Ragas: "Doe maar gek want je wordt het toch"
Met al die cliches kan ik af en toe uit de voeten...zitten een paar tussen die ik zelf nooit gebruik zoals "jouw tijd komt nog wel", want dat kan ik werkelijk waar gewoon niet weten. Misschien komt de tijd voor diegene helemaal niet.

Maar...waar ik echt niet tegen kan is deze 'ach ja...'

Vertel je een verhaal wordt er gereageerd met:"Ach ja...."

Van het neertikken word ik al woest
Sensy! Heeeeeel herkenbaar....

Iets heel anders, maar ik kan ook ZO boos worden als ik iets aan iemand aan het vertellen bent en hij/zij kijkt halverwege de andere kant op of is meer geinteresseerd in wat iemand anders aan het vertellen is (op een verjaardag bijv.)....GGGGGRRRRRRRRR
of nog erger....je partner zit op zijn pc/laptop. Je vraagt of hij even tijd heeft omdat je iets belangrijks te zeggen hebt. En ergens halverwege gaat hij "iets" zitten doen op zijn pc/laptop....grrrrrr.

En nog erger vind ik het als iemand in een discussie zijn/haar telefoon ophangt (maar goed dat zijn geen woorden, wel dooddoenend gedrag)
Just a little strenght in our hearts. Enough to heal.
quote:Riz schreef op 09 augustus 2009 @ 00:28:

"Jouw tijd komt nog wel" na 2 miskramen en een overleden kindje....brrr. en ....
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
"Geef 'm maar een weekje aan mij, dan is het zooo over"

Over mijn zoon die een drietal psychiatrische stoornissen heeft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven