Uitspraken - dooddoener?
zondag 9 augustus 2009 om 00:09
zondag 9 augustus 2009 om 10:23
zondag 9 augustus 2009 om 12:37
zondag 9 augustus 2009 om 12:41
Als je het zo bekrijkt zijn het cliches, en die worden gezien als dood doener omdat je er niks mee kan, t is vaak alleen wel waar daarom zijn het dus weer cliches.
Mensen weten dan vaak niks te zeggen, zijn het onderwerp beu of nou ja noem iets (vaak is het ook gewoon goed bedoeld)
De insteek van mensen die het dooddoensers vinden vind ik persoonlijk ergelijker. Als je zegd er niks op te weten te zeggen is het niet goed en als je zegd dat je het onderwerp beu bent (omdat het een standaard riddel is of omdat t te lang duurt of....) dan ben je niet aardig...
Hoe dan ook; je kan het ook allemaal naast je neer leggen, bedenken dat mensen het goed bedoelen of het negeren, maar feit blijft dat cliches er zijn omdat ze vaak gewoon waar zijn.
Mensen weten dan vaak niks te zeggen, zijn het onderwerp beu of nou ja noem iets (vaak is het ook gewoon goed bedoeld)
De insteek van mensen die het dooddoensers vinden vind ik persoonlijk ergelijker. Als je zegd er niks op te weten te zeggen is het niet goed en als je zegd dat je het onderwerp beu bent (omdat het een standaard riddel is of omdat t te lang duurt of....) dan ben je niet aardig...
Hoe dan ook; je kan het ook allemaal naast je neer leggen, bedenken dat mensen het goed bedoelen of het negeren, maar feit blijft dat cliches er zijn omdat ze vaak gewoon waar zijn.

zondag 9 augustus 2009 om 14:34

zondag 9 augustus 2009 om 16:02
quote:Propje39 schreef op 09 augustus 2009 @ 14:34:
Ieder huisje heeft een kruisje, bleeeh,
En ben gestopt met Oprah Winfrey kijken toen ze maar bleef zeggen, "God geeft je nooit meer dan je kan dragen", jahoor, daardoor zitten de psychiatrische inrichtingen zo vol en is zelfmoord de grootste doodoorzaak van mensen tot de 35 jaar. Bah.
Ja idd. In de psychiatrie spreken we ervan dat je draaglast hoger is dan je draagkracht. Vind ik heel wat eerlijker.
Er komt een dag dat je in de avond merkt dat je er niet aan gedacht hebt vandaag.
Zeggen sommige mensen nu al ruim 5 jaar! tegen mij over het overlijden van mijn moeder. Kul, zeker als mensen zelf nog nooit zo dierbaar iemand in vergelijkbare omstandigheden heeft verloren.
Ieder huisje heeft een kruisje, bleeeh,
En ben gestopt met Oprah Winfrey kijken toen ze maar bleef zeggen, "God geeft je nooit meer dan je kan dragen", jahoor, daardoor zitten de psychiatrische inrichtingen zo vol en is zelfmoord de grootste doodoorzaak van mensen tot de 35 jaar. Bah.
Ja idd. In de psychiatrie spreken we ervan dat je draaglast hoger is dan je draagkracht. Vind ik heel wat eerlijker.
Er komt een dag dat je in de avond merkt dat je er niet aan gedacht hebt vandaag.
Zeggen sommige mensen nu al ruim 5 jaar! tegen mij over het overlijden van mijn moeder. Kul, zeker als mensen zelf nog nooit zo dierbaar iemand in vergelijkbare omstandigheden heeft verloren.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?

zondag 9 augustus 2009 om 20:29

zondag 9 augustus 2009 om 21:55
dinsdag 11 augustus 2009 om 22:26
Met al die cliches kan ik af en toe uit de voeten...zitten een paar tussen die ik zelf nooit gebruik zoals "jouw tijd komt nog wel", want dat kan ik werkelijk waar gewoon niet weten. Misschien komt de tijd voor diegene helemaal niet.
Maar...waar ik echt niet tegen kan is deze 'ach ja...'
Vertel je een verhaal wordt er gereageerd met:"Ach ja...."
Van het neertikken word ik al woest
Maar...waar ik echt niet tegen kan is deze 'ach ja...'
Vertel je een verhaal wordt er gereageerd met:"Ach ja...."
Van het neertikken word ik al woest
dinsdag 11 augustus 2009 om 23:39
dinsdag 11 augustus 2009 om 23:51
of nog erger....je partner zit op zijn pc/laptop. Je vraagt of hij even tijd heeft omdat je iets belangrijks te zeggen hebt. En ergens halverwege gaat hij "iets" zitten doen op zijn pc/laptop....grrrrrr.
En nog erger vind ik het als iemand in een discussie zijn/haar telefoon ophangt (maar goed dat zijn geen woorden, wel dooddoenend gedrag)
En nog erger vind ik het als iemand in een discussie zijn/haar telefoon ophangt (maar goed dat zijn geen woorden, wel dooddoenend gedrag)
Just a little strenght in our hearts. Enough to heal.