In stilte trouwen

21-08-2009 09:52 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren hebben mijn vriend en ik een datum afgesproken om te gaan trouwen. Om allerlei redenen gaat dit in stilte plaatsvinden. Later geven wij een groot feest voor vrienden en familie

Toch vind ik het leuk om iedereen door middel van een kaart op de hoogte te stellen van ons huwelijk en wil dit een beetje op een originele manier aanpakken.

Heeft iemand ideeën......vertel ze dan hier!!!!

Alvast bedankt.

secr
quote:mamalelie schreef op 21 augustus 2009 @ 11:35:

....

Van de 5 grootste bruiloften zijn inmiddels alweer 3 stellen uit elkaar.Dit is natuurlijk gewoon misbruik van 'statistieken'. Hoeveel mensen die in stilte getrouwd zijn, zijn er nog wel bij elkaar?? Beetje flauw.
Leuk om te lezen dat jullie dat gaan doen. Wij zijn ook van plan om eerst (met alleen onze 2 beste vrienden als getuigen) 'in het geheim' te trouwen (ook vanwege praktische redenen idd) en sturen een tijdje erna (ik vertel het wel aan familie) kaarten voor alsnog een feest in 2010, waarop we dan een goeie vriend vragen om ambtenaar te spelen en ons een 2e keer te trouwen, zodat het net echt lijkt, want dat vinden we voor o.a. de kinderen erg leuk, die willen het zo graag meemaken! Heleboel mensen zullen er dan pas achter komen dat we dan al een jaar getrouwd zijn, .. Gefeliciteerd en veel plezier!
Maar Mamalelie, dat is dan toch ook eigen keuze van die bruidsparen? Om het op die manier te vieren bedoel ik. Onze bruiloft was helemaal niet zo terwijl we wel veel gasten hadden. Op de eerste dag waren we al om 19:00 op onze hotelkamer waar we een lekker drie-gangen diner kregen. En dat was na een hele leuke middag met zo'n 120 gasten. De tweede dag zagen we al onze vrienden nog een keer op het tuinfeest. Toegegeven, daar hebben we op de dag zelf nog wat meer werk van gehad omdat we te krenterig waren om veel uit te besteden. maar alsnog had ik niet het gevoel dat we "geleefd" waren of dat de dagen voorbij gevlogen zijn.

Toch vind ik er ook wel wat voor te zeggen om in stilte te trouwen hoor. Iedereen moet zelf weten wat ze het fijnst vinden. Maar niet iedereen denkt er zo over, hoe je het ook doet, je krijgt toch altijd commentaar.
quote:Tammetuk schreef op 21 augustus 2009 @ 11:48:

[...]

Dit is natuurlijk gewoon misbruik van 'statistieken'. Hoeveel mensen die in stilte getrouwd zijn, zijn er nog wel bij elkaar?? Beetje flauw.

Niet helemaal.

Koppel 1. Man heeft auto moeten verkopen om droombruiloft van vrouw te kunnen betalen. Dat is vragen om problemen.

Koppel 2. Man vond vrouw leuk, vrouw werd dik en aan de kant gezet, viel van de stress 20 kilo af, was toen weer leuk genoeg. Na de bruiloft kwam ze weer aan en viel man voor een andere blonde schone (en is inmiddels papa van 3 kinderen, elk met een andere blonde schone mama).

Koppel 3. Waren eerst bezig met huis en haard, boompje en beestje, toen met de bruiloft (want je bent wel een jaartje aan t regelen) en de huwelijksreis. Toen de rekeningen betaald waren en alle wensen vervuld kwamen ze erachter dat ze elkaar niks te vertellen hadden.

Wat ik bedoel is, hoe groot of hoe klein de bruiloft ook is, garanties voor de toekomst heb je er niet mee.
Ja, bij ons in de familie:

Man en vrouw in stilte getrouwd. Hij had al gevangenisverleden en lag (mede) daardoor niet zo goed in de familie. Om gezeur te voorkomen dus niemand uitgenodigd. Nu paar jaar getrouwd, en het sprookje eindigt in een geweldsdelict waarbij vrouw en kinderen worden gegijzeld, met de dood bedreigd worden en zij wordt neergestoken met een mes. Het huwelijk is nu goddank wel voorgoed voorbij.

Voeg die dan ook toe aan de statistieken...

En laat het (godzijdank) een uitzondering zijn maar toch even ter illustratie dat de manier van trouwen niet veel zegt over het slagen van het huwelijk.
Volgens mij maakt het niets uit of je nu groots of in stilte trouwt. Denk ook niet dat een auto verkopen voor een bruilof reden is voor een scheiding, dit was uiteindelijk toch wel gebeurd denk ik.
Nou nou, moet dat nou, die dramaverhalen in een trouwtopic?? Ze is er toch al uit dat ze gaat trouwen, ze is het niet aan het overwegen (als ik het goed begrijp....)?
quote:Mirrex schreef op 21 augustus 2009 @ 13:28:

Nou nou, moet dat nou, die dramaverhalen in een trouwtopic?? Ze is er toch al uit dat ze gaat trouwen, ze is het niet aan het overwegen (als ik het goed begrijp....)?Inderdaad Mirrex, de datum staat al gepland.
Van mij hoeft het niet. Maar ik wil maar zeggen dat een uitgebreide bruiloft niet eerder op een scheiding uit zal draaien. Ik denk dat in alle vier de voorbeelden dingen staan waardoor je vantevoren al weet dat het huwelijk beter helemaal niet plaats had kunnen vinden.

Zoals ik al eerder zei: de mooiste bruiloften zij die bruiloften die precies zo gaan als dat het bruidspaar het wil.
Wanneer gaat het eigenlijk gebeuren Secr?
Dat vond ik nou net het leukste aan een rustige trouwdag. Niet de scheidingen natuurlijk, maar het feit dat achteraf veel mensen toegaven dat ze het ook zo wel hadden willen doen, maar onder druk van ouders en familie.....

Nee hoor. Wij hadden een budget van 600 gulden (ja echt) en daar zijn we prima mee uitgekomen.
Wij zijn (bijna) 2 1/2 jaar geleden ook in stilte getrouwd. Alleen beide moeders (vaders leven niet meer) en broer,zus en overgrootoma en onze zoon waren aanwezig.

Gewoon simpel op maandagmorgen. Alle andere mensen om ons heen kregen die dag een kaart met daarop een verhaal dat we getrouwd waren.

Toevallig (echt!) waren we die dag ook 12 1/2 jaar samen.

Veel mensen waren verbaasd, sommige teleurgesteld dat ze er niet bij waren. Wij zijn nog steeds blij dat we het zo hebben gedaan. Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen.
Allereerst: gefeliciteerd!!

Wij trouwen ook op onze eigen manier.

We gaan met alleen de directe familie een weekendje weg (in totaal 12 mensen, waarvan 3 kindjes (ons neefje en onze eigen kinderen)) en trouwen dan die zaterdag.

Geen gezeur van: die oom en tante moeten ook, of als je die uitnodigd, dan moet je die en die ook uitnodigen en dat soort onzin. Geen groot feest, geen hoge kosten (nou ja, het hotel dan), geen trouwjurk- en pak.

Niemand weet ook nog waar we heen gaan, zelfs onze ouders nog niet. Dus lekker geen pottekijkers in het gemeentehuis oid, hahahaha.....

Zelf zou ik nooit in het geheim gaan trouwen, zonder dat mijn ouders het weten. Dat zouden zij niet leuk vinden en ik ook niet.

Maar iedereen moet het op zijn eigen manier doen. En hebben mensen in jouw opgeving er moeite mee, jammer dan!

Je kan ook via trouwpost.nl een leuke kaart maken en die op de dag van jullie trouwen laten verzenden. En een taart naar het werk sturen is idd. ook een leuk idee!
Gefeliciteerd!

Wij zijn ook in stilte getrouwd. Dit had onder andere te maken met familiegedoe. Mijn ouders zijn gescheiden en treffen elkaar liever niet, ouders van man hebben we nogal complex contact mee. We hebben heel lang getwijfeld wat we zouden doen. Uiteindelijk zijn we getrouwd in aanwezigheid van getuigen. Wel hebben we dit van tevoren met alle ouders besproken. Resultaat: mijn ouders vonden het wel erg bij mij passen, al vinden ze het vast ook jammer dat ze er niet bij waren. Zijn ouders waren erg boos en verdrietig. Volgend jaar willen we alsnog een (trouw)feest geven, dan zijn de familieverhoudingen hopelijk weer wat verbeterd.

Ik heb hele goede herinneringen aan onze trouwdag, sta nog steeds volledig achter onze keuze!
Wij willen in stilte trouwen, we zijn allebei al eerder getrouwd geweest. Liefst ook geen getuigen maar dat schijnt te moeten. Wellicht zijn er ambtenaren van de gemeente die kunnen getuigen. Wie heeft hier ervaring mee?
Trouw in Las Vegas, daar kun je gewoon getuigen inhuren/lenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven