XTC

23-08-2009 01:34 78 berichten
Ik vraag me af of jullie wel eens een XTC pilletje hebben geslikt en hoe je ervaringen waren.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor vaak genoeg (inmiddels niet meer).

Ik ging er ontzettend van kletsen, werd er losser van. Ik durfde meer.

Maar ik lag er uren wakker van. En wanneer ik dan in mijn eentje aan het 'spacen' was, voelde ik me niet echt prettig.

Nu (aantal jaren later) wil ik er niet eens meer aan beginnen, maar ik durf ook niet meer zo goed.
Ik heb geen motto.
Waarom wil je dat weten Alice?
ja, en de ervaringen zijn verschillend, omdat elke xtc pil andetrs is.

in een goede pil zit 100 mg MDMA, zo min mogelijk speed en geen halucinerende middelen. helaas is dat tegenwoordig wel anders en zit er weinig MDMA in en wel hallucinerende middelen.

van een goede pil krijg ik een gevoel dat ik in een warm bad zit. ik hou van iedereen en wil dat tegen iedereen vertellen. ik wil continu knuffelen en muziek voelt geweldig aan. ook ben ik heel open en wil ik hele diepe gesprekken voeren over wie dan ook over wat ik voel en wat ik van die persoon vind.

helaas is het zo dat maar 20% van alle keren dat ik gebruikt heb, bovenstaande gevoel kwam.

ik heb ook wel eens half lopen trippen op xtc, het gevoel hebben dat mijn hoofd geen prikkels kon verwerken en maar uren op de bank heb zitten wachten tot het uitwerkte, een gevoel te hebben in mijn eigen wereldje te zitten, sjaggie ervan te worden omdat het maar amper iets deed...

dus voorlopig ben ik ervan genezen. ik heb een tijdje geleden pure mdma gekregen en ben benieuwd hoe dat gaat zijn...
Wat je wel moet doen is pilletjes laten testen,niet zomaar van iemand op een feest kopen want de kans dat je rotzooi krijgt is erg groot...
Ik heb één keer een pil gehad. Gewoon thuis, samen met vriend. Uuurenlang muziek geluisterd, gedanst, geknuffeld... Ohw ja, en 6 joints opgerookt... ik rookte ze als sigaretten, terwijl ik normaal gesproken na 3 trekjes in slaap val!

Tsja, het was een hele bijzondere, unieke avond, die ik als zeer positief ervaren heb. Maar... ik ben er echt een week down/depri/sjaggie van geweest! Net of al mn positieve energie verbruikt was, en mn lichaam weer even tijd nodig had om nieuwe aan te maken. En dat is voor mij de grootste reden om het niet weer te doen, wat voelde ik mij verrot na afloop.

Als je het wilt proberen is het wel belangrijk dat je betrouwbare pillen koopt, dat je in een omgeving bent waar je je goed in voelt, dat je mensen om je heen hebt die je vertrouwt, en dat je weet wat je moet doen als het misgaat. (suikers eten schijnt meestal goed te helpen... gewoon suikerklontjes, sinas drinken, dextro energy)
quote:Marriss schreef op 23 augustus 2009 @ 11:01:

.. ik ben er echt een week down/depri/sjaggie van geweest! Net of al mn positieve energie verbruikt was, en mn lichaam weer even tijd nodig had om nieuwe aan te maken. En dat is voor mij de grootste reden om het niet weer te doen, wat voelde ik mij verrot na afloop.

Dat heb ik ook altijd,gebruik ook maar enkele keren per jaar(2/3 keer max) de laatste keer is nu een dikke maand geleden en ben er nu voorlopig wel weer klaar mee vanwege dat klote gevoel erna.

Vriend heeft dat nooit,enkel een klein dipje maar verder niks.

Ik heb ook bijna altijd tijdens het gebruik mega last van mijn darmen en misselijk(in het begin).
Ik heb alleen positieve ervaringen. Je beleeft alles intenser. mensen zijn liever, mooier. Je voelt je geweldig. Het is heerlijk om te dansen. Het is een heel lekker gevoel. Als je het af en toe doet en een halve pil pakt of een hele dan blijft het leuk.
Hey Alice,

Zaterdagavond heb ik een half pilletje gehad op een festival!

Het was een hele bijzondere ervaring

Ik werd enorm open/heel aanhankelijk wilde iedereen aanraken en knuffelen en vertellen hoe bijzonder ze waren..heel sociaal ik praatte met iedereen en durfde mijn diepste gedachten gemakkelijk te delen, prima ervaring dus!

Maaaaaaaaaaaaaaaar: de dag daarna is natuurlijk minder..dan is dat gemakkelijke weer weg..en kom je weer in de gewone wereld..daar had/heb ik wel even moeite mee..je moet die mensen weer onder ogen komen..en je hebt heel veel gedeeld wat je normaal niet zou doen..beetje een dipje gevoel nu en ook het gevoel dat al mijn energie op is! Vrees dat ik toch een paar dagen nog moet bij komen..

Toch zal ik op een volgend festival wel weer eentje gaan gebruiken omdat ik nu weet wat ik ervan kan verwachten..

Veel plezier..

Geniet, maar doe het met mate..X
Hoi,

Ik heb het ook regelmatig gedaan op house/feestjes,ik werd er erg praterig van en erg sociaal wilde tegen iedereen heel mn levensverhaal vertellen hahaha!

je beleeft idd alles intenser,hoewel ik ook een keer een nare ervaring gehad heb met hele bizarre hartkloppingen toen werd ik wel ff para!!

je moet zorgen dat je veel drinkt,liefts water en ik at ook fruit tussendoor en pizza hier kan niet iedereen tegen hoor ik was vaak een uitzondering maar zorg wel dat je de dag erna goed eet en drinkt en neem een vitamine pilletje!!

hielp bij mij erg goed allemaal!!

succes!!

groetjes lau
Ben net als Appeltjesgroen benieuwd waarom je dat vraagt, wat wil je ons vertellen?
Ik heb het ook wel gedaan, nu al jaren niet meer. Het waren bijna allemaal fantastische ervaringen, maar voor ik ermee begon heb ik me goed ingelezen en deed ik het samen met iemand die er al ervaren in was. Belangrijk is dat je positieve dingen doet en geen problemen aankaart, want je wordt meegezogen in een gevoelstrein die keihard gaat. Je serotonineniveau bereikt enorme hoogtes (gelukshormoon). nadeel is wel dat je je de dagen erna wat depri voelt, omdat het hormoon een tijdje nodig heeft om weer op peil te komen. daarom moet je het niet vaker doen dan 1 a 2 keer per jaar.
Goede vrienden van mij konden niet tegen de depressie die ze iedere keer weer kregen na afloop. Duurde echt shocking kort voor ze zich van het ene weekend naar het andere weekend sléépten omdat het dan weer 'mocht' (beide heel verantwoordelijke baan). Helemaal naar de klote zien gaan.
Ik zou het best eens willen proberen maar ik durf het niet. Puur omdat ik bang ben dat ik me dan te goed voel. Dat het een gevoel is dat je normaal gesproken niet hebt. Mij lijkt het verlangen naar dat goeie gevoel te riskant, ik denk dat ik dan ook zo'n type word dat zich van de ene pil naar de andere pil sleept en daartussen behoorlijk sjago probeert aan mn normale verantwoordelijkheden te voldoen. Het enige wat ik ooit gedaan heb is een blowtje, daar heb ik 16 uur op geslapen dus had ik totaal geen plezier aan.
ik heb het en paar keer gedaan en vond het super! wel zeker weten dat het MDMA is en doen met mensen om je heen waar je je goed bij voelt dan kan er niks mis gaan.
Ik 'mag' het niet proberen: manisch depressief dus reageer ik heftiger op dat soort dingen.

Daar wil ik niet mee zeggen dat het voor anderen wel verstandig is.

Soms heb ik tijdens het uitgaan vanzelf energie over, dat is ook erg handig (voordeeltje van de 'ziekte')
quote:Mirjam39 schreef op 01 september 2009 @ 10:25:

ik heb het en paar keer gedaan en vond het super! wel zeker weten dat het MDMA is en doen met mensen om je heen waar je je goed bij voelt dan kan er niks mis gaan.Ook dan kan er nog van alles mis gaan. Bij een middel als XTC kun je geen enkele omstandigheid creëren waarin je met zekerheid kan zeggen 'dan kan er niks mis gaan'.
Ik vind een pilletje geweldig, kan niet anders zeggen. Ik gebruik een kwart per keer, dat is voor mij genoeg. Op een festival wel eens wat meer, maar dan nog kom ik niet op een hele pil uit.

Iedereen is open, aardig, lief, mooi en gezellig.
Doe het met ervaren mensen om je heen, die je vertrouwt en waar je je goed bij voelt. Zorg dat het spul is getest en gebruik matig... vervolgens alleen maar heerlijk genieten van het zwevende, liefdevolle gevoel en de periode erna heel goed realiseren dat het leuk is voor een keer (want je wilt het liefst het weekend erop weer!) maar dat het een bijzondere ervaring moet blijven die je maar 1x in de zoveel tijd meemaakt. En vooral, have fun!!!
Ik heb nooit van mijn leven enige drugs gebruikt en ik zal het ook nooit gebruiken. Als je drugs nodig hebt om je geestelijk goed te voelen, dan zou ik eens met een psycholoog gaan praten. Ben een echte anti-drugs.
quote:lichtpuntjes schreef op 02 september 2009 @ 15:54:

Ik heb nooit van mijn leven enige drugs gebruikt en ik zal het ook nooit gebruiken. Als je drugs nodig hebt om je geestelijk goed te voelen, dan zou ik eens met een psycholoog gaan praten. Ben een echte anti-drugs.Gaaaaaaap reageer niet als je er geen verstand van hebt. TO vraagt namelijk om ervaringen
quote:_barbie_ schreef op 02 september 2009 @ 16:47:

[...]

Gaaaaaaap reageer niet als je er geen verstand van hebt. TO vraagt namelijk om ervaringen En reageer jij de volgende keer wat volwassener.
quote:lichtpuntjes schreef op 02 september 2009 @ 15:54:

Ik heb nooit van mijn leven enige drugs gebruikt en ik zal het ook nooit gebruiken. Als je drugs nodig hebt om je geestelijk goed te voelen, dan zou ik eens met een psycholoog gaan praten. Ben een echte anti-drugs.

Kopje koffie ook nooit gedronken?

Ik vind de vergelijking met een psycholoog nergens op slaan,de een neemt een pilletje de ander een drankje, iemand anders geniet van sporten of muziek om zich lekker te voelen of om zich helemaal te laten gaan.

Zo lang het met mate gebeurd is er niks mis mee.
De reactie van Lichtpuntjes duid op onwetendheid, das pas onvolwassen XTC met een bezoek aan een psychiater vergelijken.
quote:_barbie_ schreef op 02 september 2009 @ 20:23:

De reactie van Lichtpuntjes duid op onwetendheid, das pas onvolwassen XTC met een bezoek aan een psychiater vergelijken.Een psychiater met een psycholoog vergelijken dat is pas onwetendheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven