Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met...

08-09-2009 21:10 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Groepstherapie!!

(Dit is topic nummer 6... 'Afvallen met... Tegeltjeswijsheden!!' is hier terug te vinden)
Je brengt het leuk Bieb, maar... *schraapt keel en zet strenge stem op*... die extra calorietjes die je binnen moet krijgen, hoor je niet met snoep/vet/snaaierij te verzamelen, maar met meer ontbijt of lunch en gezonde tussendoortjes!
Peas on earth!
Age, kan Olijf er nog onder!!! (bij Drift en Tien)

*dunnetjes wel graag apart houden *
Eet nog maar wat extra toffifees!
Oh ja,. Olijf weer vergeten.

En mijn BMI ook niet aangepast...

Ik bereken mijn BMI trouwens hier: http://www.calorielijst.nl/calculators/bmi/
Ik weet het...maar overdag gewoon niet zo veel trek en wil ook wat overhouden om te kúnnen snoepen..

moet toch echt maar es een baan zoeken met iets meer beweging.

Morgen vrije dag en afspraak bij detacheringsbureau ivm aflopend contract...wie weet: WW met een krantenwijk
Oeffffffffff die site van Age zegt dat mijn ideale gewicht 70,nogwat zou zijn , da's weinig?! Dan moet ik nog 12,nogwat kilo afvallen
Peas on earth!
Een recept met Patak's

Sperziebonenschotel Rode Curry (4 personen)

ingrediënten

400 gr kipfilet (of vis)

600 gr sperziebonen

1 rode paprika

2 uien

2 teentjes knoflook

2 eetlepels rode curry

100 ml kookroom light

100 ml bouillon

1 eetlepel olijfolie

tijm, naar smaak

bereiding

Snijd de kipfilet (of vis) in blokjes en roebak deze in een eetlepel olijfolie. Voeg na enkele minuten de sperziebonen en de gesneden paprika en ui toe. Roerbak even lekker door elkaar. Knijp de teentjes knoflook uit, voeg de rode curry toe. Blus af met de kookroom light en de bouillon. Breng de sperziebonenschotel op smaak met tijm. Laat het gerecht ongeveer 10 minuten op laag vuur smoren. Serveer met gekookte rijst (of naanbrood).

Voedingswaarde per portie:

270 kcal
Haaa, dat recept klinkt ook lekker! Ga ik even onthouden! Oh, en ook je linzensoeprecept! Die gerookte kipfilettip is ook goed! Ik ga morgen misschien wel linzensoep maken. Xan's kies is vanochtend getrokken, doet pijn, dus soep is morgen waarschijnlijk wel een goed idee.
Peas on earth!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 08 september 2009 @ 21:41:

Oeffffffffff die site van Age zegt dat mijn ideale gewicht 70,nogwat zou zijn , da's weinig?! Dan moet ik nog 12,nogwat kilo afvallen Maar Erwtje... jouw ideale gewicht is het gewicht waar jij je zelf het prettigst bij voelt! Niet wat zo'n site zegt of het boekje je voorschrijft...
Ik heb volgens mij nog NOOIT 70 kilo gewogen (okee, ergens tussen kind en volwassen in waarschijnlijk), dus ik trek me daar ook maar niet zoveel van aan, denk ik . 74 zou het allermooiste zijn. *pept zichzelf op en denkt: pfoeiii dat duurt nog heel lang!*
Peas on earth!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 08 september 2009 @ 21:41:

Oeffffffffff die site van Age zegt dat mijn ideale gewicht 70,nogwat zou zijn , da's weinig?! Dan moet ik nog 12,nogwat kilo afvallen Bij mij zei die rotzak ideaal gewicht 60kg

maximaal gezond gewicht 70kg

(ik neem genoegen met 70)
55 kilo, da's bijna 20 kilo afvallen. Sure, denk het ook.
Mijn ideale gewicht zou 71 zijn en ik mag tot maximaal, of minimaal, net hoe je het bekijkt, tot 60 kilo afvallen. Nou heb ik bij 73 kilo al een redelijk ziekelijk bekkie, laatstaan als het nog minder wordt....

Oh, die klinkt ook lekker Age! Ook even opslaan
De tekst tussen haakjes in mijn recept is mijn eigen input trouwens. Het recept komt uit het boek "lekker eten en gezonder afvallen: van Mathijs Vrieze. (voor de copyright )

Ik heb het nog nooit met kipfilet gemaakt, alleen met tilapiafilet.
Ik voelde me een paar jaar geleden het lekkerst bij 65 kilo

Na een zware tijd woog ik een poosje 58 kilo,had het toen altijd koud,vel in mn nek hing wat losjes en mensen vroegen og ik ziek was...

Dusss,geen 60kilo meer als ideaalbeeld voor mij..
Mijn minimaal gezonde gewicht is 52,2 kilo

Moet je nagaan... ik heb ooit 115 kilo gewogen, als ik 52,2 kilo zou wegen dan zou ik geslonken zijn tot minder dan de helft van wat ik ooit was!
Ah, dat wilde ik net vragen: met tilapia inderdaad? Lekker, ga ik een keer proberen!

Mijn maximaal gezond gewicht is 80,nogwat.

Site is op zich wel goed, ga 'm even in m'n favorieten zetten.
Peas on earth!
Vriend moet even paprika, naanbrood en koksroom halen morgen, verder alles in huis

Morgen eten dus. Thnx!
Pcies Erwt, dus je zit al bijna bij een gezond gewicht
Ja, ik heb van die tilapia in de vriezer liggen van de Aldi. Is prima vis trouwens, en lekker goedkoop

De zalm die ik vorige week bij m'n tante had kwam ook bij de Aldi vandaan, uit de diepvries. Was heerlijk!
Mijn maximaal gezond gewicht is 70,3 kg

Eerst maar eens onder die 95 komen...

Donderdag ga ik de huisarts even bellen...
Hier zit een Lidl, die heeft ook prima zalm. Zal es kijken of ze ook tilapia hebben. Heb nu pangasius in de vriezer (vandaag gegeten) van de AH. Ook prima.

Inderdaad Plous, ik ben al bijna klaar met afvallen
Peas on earth!
Gelukkig zit je nog wel onder de 100 trouwens Age. Dat lijkt me wel lekker
Peas on earth!
Oh ja, lachen: a.s. vrijdag heb ik een teamuitje met collega's van nieuwe klus.

Gaan we schieten (!! ) en daarna een workshop sushi maken. Joepie!! Lekker lekker!!
Ja, dat is wel fijn... Ben ook niet van plan om weer boven de 100 uit te komen. En sinds januari (ofzo) lukt het me om eronder te blijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven