Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met...

08-09-2009 21:10 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Groepstherapie!!

(Dit is topic nummer 6... 'Afvallen met... Tegeltjeswijsheden!!' is hier terug te vinden)
Daarom eerst de kop eraf, Erwt!

Zal ik dat anders tijdens een volgende sessie voordoen?

En ja, de vliegjes worden wel minder, of ze verspreiden zich. Maar het is niet meer overal waar je kijkt vliegjes!

Hahaha, die versie van jou, Erwt, wil ik wel in huis!
Ik ga voortaan toch beter opletten of mijn fruit niet van die oogjes heeft
Peas on earth!
Voor je het weet kijkt het fruit je ook al ietwat verwijtend aan
Ja inderdaad. Daar heb je een punt. En dan word ik zo'n fruitdinges... euhm... fruitariër

De fruitariër ervaart ook planten als levende wezens en wil deze niet doden of zwaar beschadigen voor zijn/haar voedselvoorziening. Meestal zijn fruitariërs eerder vegetariër of veganist geweest, maar wenst men op een gegeven moment ook andere levende wezens dan dieren zoveel mogelijk te ontzien.
Peas on earth!
Ik ga es even bedenken wat ik wél wil eten
Peas on earth!
Crisis, zijn die mensen er?

Pfft..
Ja, die bestaan dus écht. En die mensen zouden het héééél erg vinden als jij 200 fruitvliegjes zou vermoorden Vinyl
Peas on earth!
Dan kun je volgens mij helemaal niks meer eten
Die mensen eten geloof ik wel zaden en noten. Even opzoeken.
Peas on earth!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 13 september 2009 @ 16:05:

Ja, die bestaan dus écht. En die mensen zouden het héééél erg vinden als jij 200 fruitvliegjes zou vermoorden Vinyl Inderdaad Vinyl! Ga eens wat leuks doen met die beestjes, ze voelen zich verwaarloosd. Daarom zijn ze er nog, ze willen graag positieve aandacht van je!
Theoretisch gezien leven zaden en noten toch ook? Het zijn de producten van bomen en planten. Beetje de kinders van een ander opeten. Tssss
Oh, ik geloof dat ze wél fruit mogen eten. Alleen vruchten die rauw gegeten kunnen worden. En wat dan wel weer een interessant weetje is (zo ontdek ik nog eens iets) :

Wetenswaardigheid

Steve Jobs, oprichter en directeur van de computerfirma Apple was in de zeventiger jaren fruitariër en kwam volgens eigen zeggen zo op het idee de firma “Apple“ te noemen.

„I was actually a fruitarian at that point in time. I ate only fruit. Now I'm a garbage can like everyone else. And we were about three months late in filing a fictitious business name so I threatened to call the company Apple Computer unless someone suggested a more interesting name by five o'clock that day. Hoping to stimulate creativity. And it stuck. And that's why we're called Apple.“[7]

Vertaald:

Ik was een fruitariër in die tijd. Ik at alleen fruit. Nu ben ik net zo'n vuilnisbak als iedereen. We waren ongeveer drie maanden te laat met het inzenden van een fictieve bedrijfsnaam dus ik dreigde om het bedrijf Apple Computer te noemen tenzij iemand voor vijf uur 's middags die dag een betere naam zou verzinnen. Ik hoopte dat dat de creativiteit zou stimuleren, maar de naam bleef hangen. En dat is waarom we Apple heten.

Peas on earth!
hmm best interessant eigenlijk. Als je wil weten wat ze wél eten: http://nl.wikipedia.org/wiki/Fruitarisme

(sorry, te lui om samen te vatten).
Peas on earth!
Ergens doet het me een beetje denken aan die mevrouw die wel eens bij DWDD gezeten heeft en haar kind alleen maar rauw eten (dacht ik) gaf.
Ohja, dat jongetje zat daar ook toch? Da's waar. Was ook veel verontwaardiging over toen. Vooral omdat dat jongetje dus ook nooit zomaar bij andere kinderen kon eten/traktaties op school moest overslaan enzo. Staat me vaag iets van bij. Lees ook dat die fruitariërs grotendeels ook aanhanger van het 'raw foodism' zijn.
Peas on earth!
Ja, dat jongetje kon bijvoorbeeld niet ergens pannekoeken of friet gaan eten want hij at alleen maar rauw voedsel. Hij zei zelf dat het hem niet zo veel uitmaakte maar hij kan natuurlijk helemaal niet inschatten hoe het anders zou kunnen, kind was een jaar of 7 geloof ik.
Oh ja! De docu RAUW!

Heb er nog wel een leuke anekdote over, maar dat kan ik natuurlijk weer niet hier vertellen
Zo, ik was even bezig in huis.

Klinkt gek, maar ik had opeens zin om de badkamer schoon te maken. Ok, wel met van die hygiënische doekjes, dus het was zo gepiept

En daarna ben ik bezig geweest met mijn boekenkast, want die lag vol met andere dingen.

En nu bladerde ik door een chinees kookboek voor nieuwe inspiratie. Zal hier zo even een recept neerplanten, even overschrijventypen...
Staat er in dat chinese kookboek ook een recept voor aardappelpuree, vis en groenten wat wél lekker klinkt?

Ja, 'Rauw' inderdaad. Zat het net te googlen. 11 was dat jongetje, en hij vond al dat gekookte/warme eten best lekker ruiken, maar zijn maag kon het niet eens meer verdragen. Triest.
Peas on earth!
Als je wat lekkers ziet dan gooi het hier maar neer hoor Age. Zal mij benieuwen of er aardappelpuree in voorkomt maar dat terzijde

Ik vind dat voor een kind echt heel triest. Dat je eigenlijk niets normaals kunt doen.
Fo Rong Dan Da Xia Roerei met grote garnalen

hoofdgerecht 4 personen

250 gepelde rauwe tijgergarnalen (diepvries), ontdooid

4 el olie

125 gr sugarsnaps, schoongemaakt

125 gr taugé

6 eieren (M)

1/2 el sesamolie

4 bosuitjes, in kleine stukjes

Garnalen droogdeppen met keukenpapier. In wok helft van olie verhitten. Sugarsnaps 4-5 min. op hoog vuur roerbakken. Taugé ca. 2 min. meebakken. Op bord scheppen. In wok garnalen roerbakken totdat ze roze worden. In vergiet scheppen en laten uitlekken. Olie in hittebestendige kom schenken en laten afkoelen (wordt niet meer gebruikt). Wok met keukenpapier schoonvegen. In kom eieren met sesamolie en zout en peper naar smaak loskloppen. In wok rest van olie verhitten. Eimengsel erin schenken en bosui erdoor scheppen. Ei op matig vuur al roerend net laten stollen, Garnalen, sugarsnaps en taugé erdoor scheppen en roerei nog heel even verwarmen. Direct serveren. Lekker met witte rijst en zoete chilisaus.

Bevat per eenpersoonsportie: 250 kcal.
Ik zou die aardappelpuree achterwege laten en vervangen door rijst Erwt!
De naam van dat gerecht is wel interessant . Jammer alleen dat garnalen nou net een van de weinige dingen zijn die ik écht vies vind. Niet eens zozeer de smaak trouwens, maar die structuur van garnalen, ieww... zo fietsband-achtig
Peas on earth!
Plak eens een link van dat recept Erwt,,,
Hoe voelt Xan zich trouwens? Bij nog steeds veel pijn morgen zou ik trouwens even een telefoontje naar de tandarts plegen als ik hem was, gewoon voor de zekerheid ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven