Lijf & Lijn alle pijlers

Hardlopen, waarop en waar?

28-09-2009 13:26 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je ziet vaak in films etc dat men gaat hardlopen in het park.

Nou was ik laatst in Londen, en jawel, een heel park vol enthousiaste joggers.

Het lijkt me zalig!

Probleem: we hebben geen park in de buurt. Om nou eerst met het OV ergens richting een park te gaan...

Moet je nog rekening houden met wegdek/ondergrond als je gaat hardlopen?

En dan de schoenen, waar moet je op letten? Het schijnt dat hardlopen nogal slecht kan zijn voor je knieen, dus wat is wel goed?

Bedankt voor jullie reacties!
pffff... wat je jezelf al niet zo af kunt vragen he, op de maandagmiddag ..

Eehh.. geen park, misschien een rustige woonwijk? Druk met veel verkeer lijkt me niet lekker iig, en voor schoenen zzou ik naar een loopwinkel gaan.

Veel plezier!
Computer says nooooo
bereid je goed voor, de meeste beginnende hardlopers lopen zich kapot door overbelasting. Neem een goed schema. Zachte ondergrond is beter dan hard, maar je kan overal hardlopen ook in de winkelstraat. Ga naar een goede winkel voor schoenen (er zijn speciale winkels voor hardlopers) dan maken ze een filmpje van je loopwijze en op basis daarvan kan men zien wat voor schoen er geschikt is voor jou. De demping is essentieel en voorkomt o.a. knieklachten.
Investeer in een goed paar schoenen bij een hardloopwinkel en bouw rustig op. Misschien gaat je conditie snel vooruit, maar dat wil niet zeggen dat je spieren, pezen en gewrichten je nieuwe conditie ook kunnen bijhouden.

Lopen kan inderdaad overal, hoewel het natuurlijk lekker is om in een park of in het bos te lopen. Heb je ook geen water in de buurt? Ik heb een poosje in Amsterdam gewoond, net te ver van het Vondelpark (of een ander fatsoenlijk park) en rende toen altijd een rondje Amstel. Ik weet natuurlijk niet waar je woont maar misschien is dat een idee?
Fietspaden zijn ook prima om op te lopen, bospaadjes, trottoirs (niet teveel drukke wegen oversteken) verzin het maar!! Je kan in principe overal wel lopen, zolang je maar geen auto's in de weg loopt

En goed schoeisel is heeel belangrijk. Ga anders eerst naar een zaak waar ze zo'n filmpje maken van hoe je loopt, dan kunnen ze bekijken welke schoenen bij jouw loopstijl passen (loop je bijv. op de binnen- of buitenkant van de voet, waar ligt je drukpunt etc. etc.) Dit kan bij de betere hardloopzaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven