100+ is nog altijd 200-
maandag 5 oktober 2009 om 17:42
dinsdag 6 oktober 2009 om 14:25
dinsdag 6 oktober 2009 om 14:31
hehe, dames, niet huilen, maar lijnen! We gaan er weer collectief tegen aan deze week! Kom op.
Niemand die dus vragen heeft aan de diëtiste... Als we alles al weten, waarom vallen we dan niet af???
Ik heb er 3 geformuleerd:
- hoeveel eieren per week?
- mag een krentenbol als vervanging voor 2 boterhammen?
- Kun je ontbijtkoek als broodbeleg nemen?
Vanavond komen de antwoorden!
De vragenronde is nu gesloten, ik ben richting de diëtiste!
Tot later!
Niemand die dus vragen heeft aan de diëtiste... Als we alles al weten, waarom vallen we dan niet af???
Ik heb er 3 geformuleerd:
- hoeveel eieren per week?
- mag een krentenbol als vervanging voor 2 boterhammen?
- Kun je ontbijtkoek als broodbeleg nemen?
Vanavond komen de antwoorden!
De vragenronde is nu gesloten, ik ben richting de diëtiste!
Tot later!
dinsdag 6 oktober 2009 om 15:39
Jack, bij mij kleunde je niet mis hoor Het vel mij niet op in ieder geval
Iejoor, aan de ene kant snap ik je wel, aan de andere kant ook weer niet. Ik ga gewoon alleen op stap hoor, ook in het donker, ondanks enge ervaringen. ik vertik het om me bang te laten maken
Elle, ik weet niet wat die Tramadol toevoegt. Ik sliep prima hoor maar dat deed ik toch wel, ondanks de pijn. Dus vannacht even zonder.
Rubenslady, welkom! Vroegâh hadden we een Rubensvrouw hier op Viva, maar dat is al heel lang geleden
Iejoor, aan de ene kant snap ik je wel, aan de andere kant ook weer niet. Ik ga gewoon alleen op stap hoor, ook in het donker, ondanks enge ervaringen. ik vertik het om me bang te laten maken
Elle, ik weet niet wat die Tramadol toevoegt. Ik sliep prima hoor maar dat deed ik toch wel, ondanks de pijn. Dus vannacht even zonder.
Rubenslady, welkom! Vroegâh hadden we een Rubensvrouw hier op Viva, maar dat is al heel lang geleden
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
dinsdag 6 oktober 2009 om 16:11
De antwoorden van de middag
- hoeveel eieren per week? Als je een goed cholesterol hebt dan mag je in principe elke dag een gekookt ei.
- mag een krentenbol als vervanging voor 2 boterhammen? Een krentenbol zonder beleg, maar met boter staat gelijk aan 1,5 volkoren boterham.
- Kun je ontbijtkoek als broodbeleg nemen? 1 plak voorgesneden ontbijtkoek als broodbeleg is een "middenweg". Bij voorkeur liever iets anders en ontbijtkoek als beleg beperken. Als tussendoortje uiteraard wel oke.
Verder had ik nog deze vragen ter plekke verzonnen:
- Hoeveel zout zit er nu werkelijk in gewoon brood (ivm die reclameboodschap over Becelbrood/blue band)? Gewoon brood bevat aardig wat zout en het zal de aankomende jaren steeds minder worden, omdat overheden het zoutgebruik bij bakkers gaan beperken. Maar als je geen zout over je warm eten doet dan is het zout in brood geen probleem. De diëtiste gaf wel aan de dag voor je weegdag geen zoute maaltijden te nuttigen (geen Chinees, frietjes, of iets dergelijks).
- Wat kan ik in de winkel kopen dat ik zo uit de kast kan grissen om als tussendoortje mee te nemen ipv eerst snijden of sultana's verdelen? Er schijnt bij de AH ontbijtkoek per stuk verpakt te zijn van normale grootte (dus niet de Snelle Jelles). Iemand deze ooit gezien??
Over 4 weken ben ik gewicht kwijt..... Dat heb ik met de diëtiste afgesproken.. enne beloofd = beloofd, dus we gaan er aan werken
- hoeveel eieren per week? Als je een goed cholesterol hebt dan mag je in principe elke dag een gekookt ei.
- mag een krentenbol als vervanging voor 2 boterhammen? Een krentenbol zonder beleg, maar met boter staat gelijk aan 1,5 volkoren boterham.
- Kun je ontbijtkoek als broodbeleg nemen? 1 plak voorgesneden ontbijtkoek als broodbeleg is een "middenweg". Bij voorkeur liever iets anders en ontbijtkoek als beleg beperken. Als tussendoortje uiteraard wel oke.
Verder had ik nog deze vragen ter plekke verzonnen:
- Hoeveel zout zit er nu werkelijk in gewoon brood (ivm die reclameboodschap over Becelbrood/blue band)? Gewoon brood bevat aardig wat zout en het zal de aankomende jaren steeds minder worden, omdat overheden het zoutgebruik bij bakkers gaan beperken. Maar als je geen zout over je warm eten doet dan is het zout in brood geen probleem. De diëtiste gaf wel aan de dag voor je weegdag geen zoute maaltijden te nuttigen (geen Chinees, frietjes, of iets dergelijks).
- Wat kan ik in de winkel kopen dat ik zo uit de kast kan grissen om als tussendoortje mee te nemen ipv eerst snijden of sultana's verdelen? Er schijnt bij de AH ontbijtkoek per stuk verpakt te zijn van normale grootte (dus niet de Snelle Jelles). Iemand deze ooit gezien??
Over 4 weken ben ik gewicht kwijt..... Dat heb ik met de diëtiste afgesproken.. enne beloofd = beloofd, dus we gaan er aan werken
dinsdag 6 oktober 2009 om 17:02
Joke, fijn dat je hier ook even je antwoorden meedeelt. Daar kunnen we weer van leren...Maar bedoelt ze niet gewoon de Peijnenburg hap klaar??? Dat zijn sneden peperkoek die per stuk rond de 120 kcal liggen als je de volkoren versie pakt.. Dus goed te doen als tussendoortje lijkt me.
HotPip, ik laat me ook niet bang maken hoor. Maar doe het gewoon niet graag in het donker. En het regent nu pijpenstelen dus zowiezo is buiten wandelen nu niet echt een optie...
Net te horen gerekgen dat Iejoorman weer niet thuis eet... Dus nu zit ik hier op de bank met mega honger maar niet wetende wat ik moet gaan eten zo in mijn 1tje.. Pfffff..... Tips??? Ik denk dat het gewoon brood gaat worden en misschien een eitje ofzo...
HotPip, ik laat me ook niet bang maken hoor. Maar doe het gewoon niet graag in het donker. En het regent nu pijpenstelen dus zowiezo is buiten wandelen nu niet echt een optie...
Net te horen gerekgen dat Iejoorman weer niet thuis eet... Dus nu zit ik hier op de bank met mega honger maar niet wetende wat ik moet gaan eten zo in mijn 1tje.. Pfffff..... Tips??? Ik denk dat het gewoon brood gaat worden en misschien een eitje ofzo...
dinsdag 6 oktober 2009 om 17:06
dinsdag 6 oktober 2009 om 17:09
En wat vries je dan in als ik vragen mag?
Ik heb alleen maar vlees in de vriezer, maar allemaal per stuk verpakt.
Je kan ook 1 persoons potjes groente kopen.
Of snijd een kipfilet in blokjes, kook een beetje rijst, wat groente ( kun je in de vriezer bewaren, champignons, prei, paprika) door de kip roerbakken....et voila....klaar!
Ik heb alleen maar vlees in de vriezer, maar allemaal per stuk verpakt.
Je kan ook 1 persoons potjes groente kopen.
Of snijd een kipfilet in blokjes, kook een beetje rijst, wat groente ( kun je in de vriezer bewaren, champignons, prei, paprika) door de kip roerbakken....et voila....klaar!
dinsdag 6 oktober 2009 om 17:10
Elle, Iejoorman is eigenlijk altijd thuis met het eten... Alleen de laatste week had hij stop op de fabriek.... en vandaag..tja weet ik eigenlijk niet.. Maar hij eet eigenlijk altijd thuis.. Maar goed snap dat het de laatste week er niet zo op lijkt...
Denk idd dat ik maar gewoon nasi ga klaarmaken.. En dan gelijk 1 portie invriezen is niet zo slecht.
Denk idd dat ik maar gewoon nasi ga klaarmaken.. En dan gelijk 1 portie invriezen is niet zo slecht.
dinsdag 6 oktober 2009 om 17:13
In de vriezer heb ik nu bv roerbakgroenten al voorgesneden gekoch van 500 gr per zak... Boerenkool, sperciebonen, bloemkool, brocolli.... En verder vlees in de vorm van gehakt, kip, rundervink, hamlap en dat soort dingen en dat dan wel voor 2 personen dus ga er nu gehakt uithalen en een zak roerbakgroenten en ga dan rijst koken en alles klaarmaken...
Heb hele erge honger dus dat wachten zal lang dure maar moet ik maar even volhouden....
Heb hele erge honger dus dat wachten zal lang dure maar moet ik maar even volhouden....
dinsdag 6 oktober 2009 om 17:22
dinsdag 6 oktober 2009 om 18:29
1511 kcal op vandaag... Dus dat is weer netjes... En komt niets meer bij... Weet alleen niet hoeveel kcal roerbakgroenten zijn dus heb daar een gok gedaan van 100..... zat prei, paprika, witte kool ed in... En dat is los per 100gr al niet eens 25 kcal per stuk ofzo.. En nu was het totaal 200 gr.. Dus die 100 kcal lijkt me niet eens zo slecht...
Nu nog de motivatie zien te vinden om ook echt te gaan zwemmen... Pffff, ben moe en last van mijn rug maar moet gaan van mezelf... Hoop dat manlief me ook een duw in de goede richting geeft als hij straks thuiskomt...
Nu nog de motivatie zien te vinden om ook echt te gaan zwemmen... Pffff, ben moe en last van mijn rug maar moet gaan van mezelf... Hoop dat manlief me ook een duw in de goede richting geeft als hij straks thuiskomt...
dinsdag 6 oktober 2009 om 18:36
Iejoor,
Gewoon lekker gaan zwemmen. Als je thuis komt voel je goed en voldaan.
Heb hier boerenkool met halve rookworst. Geen echte tussendoortjes genomen in de vorm van snoep of chocolade.
Gewoon lekker gaan zwemmen. Als je thuis komt voel je goed en voldaan.
Heb hier boerenkool met halve rookworst. Geen echte tussendoortjes genomen in de vorm van snoep of chocolade.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
dinsdag 6 oktober 2009 om 19:46
Iejoor, lig je al in het water?!
Gewoon gaan joh, geen excuus verzinnen.
Het maakt mij, net als HotPip, geen moer uit of het donker is of niet.
Net nog door de donkere schemer door het park gelopen.
IBI, zet 'm op! Waarom gaf jij je gewicht eigenlijk nooit door dan?
Goed dat er wat af is hoor!
Wij eten straks rodekool, aardappelpuree en rundvlees.
Wij hebben altijd wel iets te eten in huis, en anders besteld Sportman wel chinees voor zich zelf!
Joke, goed van je vragen én antwoorden!
Ik vul sinds zaterdag alles wat ik eet in op een op andere eetwijzer en die 'verteld' dan gelijk of je een beetje aan al je voedingsstoffen komt.
Gisteren zat ik goed, ik ben benieuwd voor vandaag!
Ik ga mijn haar verven, eten warm maken en douchen.
Gewoon gaan joh, geen excuus verzinnen.
Het maakt mij, net als HotPip, geen moer uit of het donker is of niet.
Net nog door de donkere schemer door het park gelopen.
IBI, zet 'm op! Waarom gaf jij je gewicht eigenlijk nooit door dan?
Goed dat er wat af is hoor!
Wij eten straks rodekool, aardappelpuree en rundvlees.
Wij hebben altijd wel iets te eten in huis, en anders besteld Sportman wel chinees voor zich zelf!
Joke, goed van je vragen én antwoorden!
Ik vul sinds zaterdag alles wat ik eet in op een op andere eetwijzer en die 'verteld' dan gelijk of je een beetje aan al je voedingsstoffen komt.
Gisteren zat ik goed, ik ben benieuwd voor vandaag!
Ik ga mijn haar verven, eten warm maken en douchen.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
dinsdag 6 oktober 2009 om 20:06
Ik heb het zo koud jongens.. zo ongelofelijk koud.. de hele dag, al dagen.. koud, koud, koud.. brrr, ijshanden, ijsvoeten.. ijs ijs ijs koud. Gewoon koud weet je wel.. helemaal koud.. brrrr
Wou dat ik het warm had, toen ik nog dik was had ik het altijd lekker warm.. nu heb ik het alleen maar koud! brrr
Wou dat ik het warm had, toen ik nog dik was had ik het altijd lekker warm.. nu heb ik het alleen maar koud! brrr