Mode & Beauty alle pijlers

Ontevreden over kapsel- wat te doen?

11-10-2009 16:54 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 2 maanden geleden heb ik mijn tot het BH-bandje lange haar laten knippen in een bob die net op de schouders viel. De redenen waren dat ik na mijn zwangerschap erg veel haar verloor, ook wel eens wat anders wilde, en het lange haar ook wel veel werk vond (als ik het mooi los wilde dragen tenminste- niet altijd handig met een kleintje maar goed). Ik heb bruin, vrij dik haar met flinke slag erin, geen echte krullen, en ik maakte het vaak stijl met de stijltang, fohnde het, gebruikte weleens een krultang, kortom, ik was er niet heel erg lief voor. Na het knippen was het de bedoeling dat ik het zou stijl maken om het mooi in model te laten vallen. Maar nu het probleem: ik wil mijn lange haar terug! Bovendien ben ik het stijlen ontzettend zat en ik ben bang dat mijn haar alleen maar meer beschadigd zou worden. Het lange haar hoort ook gewoon bij mij, ik heb nu het idee dat als ik het lang zou laten groeien en niet meer zou stijlen, het misschien wel mooi lang wordt en ik gewoon los zou kunnen dragen au naturel. Nu is het alweer wat langer, maar zo'n vervelende lengte, ik kan het alleen maar vast maken of anders..tja dan maar weer stijlen. Heeft er iemand tips hoe om door deze vervelende haar-periode te komen?
Al eens aan extensions gedacht je haar groeit ondertussen gewoon door.En anders zit er niks anders op dan gewoon laten groeien,en de boel opleuken met clips en kammetjes.
Je haar was niet "mooi lang" toen het lang was. Dus misschien idealiseer je teveel, want waarschijnlijk gaat je haar lang weer precies zo zijn als voordat je het afknipte. Als je het toen niet "au naturel"kon dragen, gaat dat nu ook niet zo zijn. Lang haar is nu eenmaal relatief oud.Een haar groeit ongeveer 1 cm per maand, dus haar dat op je BH-bandje valt is dan 4 jaar oud en al die tijd gestijld en gefohnd.

Je zou extensions kunnen proberen, maar dat is een dure grap, en als ze niet goed gezet zijn en/of je ze regelmatig weer omhoog laat zetten, loop je kans dat je haar er alleen meer beschadigd van raakt.
Misschien een haarband? Dat schijnt weer in de mode te zijn. Dan is het moeilijke deel uit het gezicht en het andere deel hangt naturel. Ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe het staat. Het vast zetten met een klem lukt niet altijd.
je kan tegenwoordig ook haarstukjes in laten lijmen. heb je ook ineens een flink stuk lengte erbij en is minder duur en schadelijk dan extensions...
Return of kreng, je hebt wel gelijk. Ik droeg mijn haar wel au naturel hoor toen het lang was maar 9 van de 10 keer vond ik het niet mooi en ging het uiteindelijk in een knot. Overigens is het wel zo dat anderen mijn slag juist heel mooi vonden en het zonde vonden dat ik het met de stijltang bewerkte. Dus het zit hem deels ook wel tussen de oren hoor.

Extensions zijn echt niks voor mij, veel werk en duur, en ze zeggen dat het je haar nog verder beschadigd (ik weet, er is een topic hierover maar ik ben te lui om te lezen:-) Een haarband is niks voor mij en mooi vastzetten met een klem is idd moeilijk omdat mijn haar vrij dik is, bovendien staat het me niet vind ik....Moeilijk he! Ik denk dat ik uiteindelijk uitkom bij iets langer haar dan nu (net over de schouders)....is het niet meer zo kort naar mijn gevoel maar oogt het misschien wat gezonder...
quote:Ally31 schreef op 11 oktober 2009 @ 18:21:Ik denk dat ik uiteindelijk uitkom bij iets langer haar dan nu (net over de schouders)....is het niet meer zo kort naar mijn gevoel maar oogt het misschien wat gezonder...

Nou, dát is dan opgelost

Antwoord op je vraag 'wat te doen?': geduld
Peas on earth!
Prinsesopdeerwt, haha, ja, inderdaad, het "probleem" is opgelost! Ik had alleen gehoopt dat mensen wat tips zouden hebben, misschien ook wel eigen ervaringen over het niet tevreden zijn met hun haar of i.d. Denk dat ik dat lange haar wel te veel idealiseer, maar ik mis dat gevoel zo, haar dat op je schouders en rug valt..Maar misschien is lang haar dat vanzelf mooi opdroogt na het wassen, niet voor mij weggelegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven