vandaag de weg op?
zondag 20 december 2009 om 10:47
zondag 20 december 2009 om 10:56
quote:misschicken schreef op 20 december 2009 @ 09:56:
Mijn man wil met 7 man in 1 auto naar een concert tegen Drenthe aan....ik hoop toch zo dat ie er van af ziet.
Niet doen, het is er spekglad aan het worden, de kop van drenthe, nooroost groningen ,fikse laag sneeuw.
Er ligt veel stuifsneeuw en al een paar kleine sneeuwduintjes
Mijn man wil met 7 man in 1 auto naar een concert tegen Drenthe aan....ik hoop toch zo dat ie er van af ziet.
Niet doen, het is er spekglad aan het worden, de kop van drenthe, nooroost groningen ,fikse laag sneeuw.
Er ligt veel stuifsneeuw en al een paar kleine sneeuwduintjes
zondag 20 december 2009 om 10:59
Het valt me op hoveel vertrouwen men heeft op de snelweg. 'Op de snelweg zal het wel goed zijn.' Hahaha.
Als het ergens gevaarlijk is tijdens een sneeuwbui zoals die vandaag over het land trekken, dan is het juist op de snelweg. In de stad weet men dat het glad is. Op de snelweg gaat men toch wat harder proberen te rijden, ondanks de verse sneeuw.
Mijn mening: je kunt altijd rijden. Je moet alleen heel goed weten wat je doet (en wat idioten om je heen doen). Ben door schade en schande ietsiepietsie wijzer geworden.
Als het ergens gevaarlijk is tijdens een sneeuwbui zoals die vandaag over het land trekken, dan is het juist op de snelweg. In de stad weet men dat het glad is. Op de snelweg gaat men toch wat harder proberen te rijden, ondanks de verse sneeuw.
Mijn mening: je kunt altijd rijden. Je moet alleen heel goed weten wat je doet (en wat idioten om je heen doen). Ben door schade en schande ietsiepietsie wijzer geworden.
zondag 20 december 2009 om 11:07
quote:magnolia81 schreef op 20 december 2009 @ 11:03:
er is een weeralarm afgegeven, dat gebeurt echt niet voor niks.....
Dat is wel vaker gebeurt en dan viel het altijd heel erg mee. Maar ik luister er wel altijd naar. Stel je voor dat ze het wél een keer goed hebben.
Vanmiddag ga ik lopend de stad in, woon in het centrum dus dat is lekker dichtbij. Kijken of ik met bont gevoerde regen/sneeuwlaarzen kan vinden.
er is een weeralarm afgegeven, dat gebeurt echt niet voor niks.....
Dat is wel vaker gebeurt en dan viel het altijd heel erg mee. Maar ik luister er wel altijd naar. Stel je voor dat ze het wél een keer goed hebben.
Vanmiddag ga ik lopend de stad in, woon in het centrum dus dat is lekker dichtbij. Kijken of ik met bont gevoerde regen/sneeuwlaarzen kan vinden.
zondag 20 december 2009 om 11:08
zondag 20 december 2009 om 11:09
Even over de sneeuw i.h.a.:
Sneeuwsoorten:
jachtsneeuw = fijne sneeuw bij sterke wind
stuifsneeuw = door de wind weggeblazen sneeuw
poedersneeuw = heel fijne sneeuw waar je geen ballen van kunt maken
plaksneeuw = prima om sneeuwballen van te maken
natte sneeuw = smeltende sneeuw
De sneeuw die er nu ligt is poedersneeuw. Het is bijna onmogelijk om er een fatsoenlijke sneeuwpop van te maken. Door de wind word diezelfde sneeuw dan ineens jachtsneeuw. Die sneeuw jaagt door de lucht en kan het zicht flink belemmeren.
Afijn, we moeten vanmiddag vanuit het hartje van het land naar A'dam vanwege een verjaardag. Manlief is een stoere en vaardige autobestuurder en ik ben hierin een watje. Ik moet eerlijk toegeven dat ik al snel beren op de weg zie en hij niet en dat hij daarin dan meestal weer gelijk heeft maar toch vind ik het een rotidee om die auto in te kruipen. En het KNMI heeft met zijn waarschuwingen al zo vaak naast de feiten gezeten dat ik dat ook niet meer zo'n betrouwbare club vind.
Zit hier te ijsberen....wat nu?
Sneeuwsoorten:
jachtsneeuw = fijne sneeuw bij sterke wind
stuifsneeuw = door de wind weggeblazen sneeuw
poedersneeuw = heel fijne sneeuw waar je geen ballen van kunt maken
plaksneeuw = prima om sneeuwballen van te maken
natte sneeuw = smeltende sneeuw
De sneeuw die er nu ligt is poedersneeuw. Het is bijna onmogelijk om er een fatsoenlijke sneeuwpop van te maken. Door de wind word diezelfde sneeuw dan ineens jachtsneeuw. Die sneeuw jaagt door de lucht en kan het zicht flink belemmeren.
Afijn, we moeten vanmiddag vanuit het hartje van het land naar A'dam vanwege een verjaardag. Manlief is een stoere en vaardige autobestuurder en ik ben hierin een watje. Ik moet eerlijk toegeven dat ik al snel beren op de weg zie en hij niet en dat hij daarin dan meestal weer gelijk heeft maar toch vind ik het een rotidee om die auto in te kruipen. En het KNMI heeft met zijn waarschuwingen al zo vaak naast de feiten gezeten dat ik dat ook niet meer zo'n betrouwbare club vind.
Zit hier te ijsberen....wat nu?
zondag 20 december 2009 om 11:19
quote:Ratteke schreef op 20 december 2009 @ 11:07:
[...]
Weersverwachtingen zijn altijd moeilijk te voorspellen. Het is nl nooit goed, dat zal nu ook wel zijn. Ik zit er heel dicht op en ik weet dat het ook een politiek spel is wat er gespeeld wordt...
[...]
Weersverwachtingen zijn altijd moeilijk te voorspellen. Het is nl nooit goed, dat zal nu ook wel zijn. Ik zit er heel dicht op en ik weet dat het ook een politiek spel is wat er gespeeld wordt...
zondag 20 december 2009 om 11:21
Ik zou vanmorgen naar Rotterdam gaan vanuit Utrecht en vanmiddag met vriendlief naar de sauna. En heb beide afgezegd. De afgelopen dagen heb ik zonder problemen gereden, maar nu sneeuwt het hier echt behoorlijk hard en kost het me veel te veel energie. Bovendien (is hierboven al gezegd) is mijn vertrouwen in mijn medeweggebruikers de afgelopen dagen alleen maar afgenomen. Gisteren schoof er een auto net langs mijn auto omdat hij niet snapte dat het met spekgladde wegen (hier niet gestrooid) niet handig is om met 50 km/u door de wijk te rijden. En op de snelweg heb ik ook weer veel mensen met 100 langs zien razen in de sneeuw. Dus hoewel ik mezelf wel vertrouw (heb ook in Zw gewoond en denk van mezelf dat ik redelijk rij in de sneeuw ), durf ik nu geen lange afstanden te rijden...
Serafina: Ik zou lekker thuis blijven vandaag!
Serafina: Ik zou lekker thuis blijven vandaag!
Dat zeg ik....
zondag 20 december 2009 om 11:21
quote:JohnnyCake schreef op 20 december 2009 @ 10:59:
Ik schreef al eerder dat ik vanmorgen weggegaan was en maar weer omgekeerd ben. Een van de redenen was dat ik op een gegeven moment op een smalle N-weg reed waar me een rijtje tegenliggers tegemoet kwam, waarvan de voorste alle kanten op zwabberde, ook over de middenstreep heen.
Je kan zelf dan nog zo goed -denken te- weten wat je doet, maar dan heb ik al geen zin meer om het risico te nemen. Als die auto echt tegen me op gezwabberd was had ik ook weinig kunnen doen (sloot aan de andere kant).
Ik schreef al eerder dat ik vanmorgen weggegaan was en maar weer omgekeerd ben. Een van de redenen was dat ik op een gegeven moment op een smalle N-weg reed waar me een rijtje tegenliggers tegemoet kwam, waarvan de voorste alle kanten op zwabberde, ook over de middenstreep heen.
Je kan zelf dan nog zo goed -denken te- weten wat je doet, maar dan heb ik al geen zin meer om het risico te nemen. Als die auto echt tegen me op gezwabberd was had ik ook weinig kunnen doen (sloot aan de andere kant).