Lijf & Lijn alle pijlers

Tongpiercing en praten

04-01-2010 11:34 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.!

Ik ben van plan om aankomende week een tongpiercing te laten zetten, want ik wil hem al heel lang. En had al gekeken of ik het niet kan laten doen als ik echt een paar dagen vrij ben, maar dat ben ik voorlopig nog niet. Maar nou wilde ik hem vrijdag laten zetten, maar moet dan die maandag weer werken. Nou is mijn vraag voor degene die er ook 1 hebben; hoe gaat het praten.? Ik ben na die vrijdag dan het weekend vrij dus heb dan 2 dagen om beetje aan de piercing te wennen, maar omdat ik in de zorg werk wil ik het liefst wel verstaanbaar blijven tegen over de clienten op mijn werk. Gaat het praten dan erg lastig of duurt het echt dik een week voor je beetje normaal weer kunt praten.?

Ik hoop op reacties van jullie.! Alvast bedankt.
Verschilt per persoon denk ik, ik ken mensen die er totaal geen last van hadden, maar ik heb er wel dik een week last van gehad.

Praatte het liefst zo min mogelijk en als ik wat zei dan klonk het alsof ik een mond vol eten had. Teveel praten deed echt pijn, net als eten. (heb een halve week babyhapjes gegeten :P)
Je tong blijft zeker een week dik, praten gaat de eerste dagen amper en daarna blijf je nog een hele tijd slissen.
Bij mij is de tongpiercing er na 2 dagen door een huisarts uitgehaald, mijn tong was te gezwollen om er nog verantwoord mee door te blijven lopen. Kon niet meer praten, eten, slikken etc
quote:schorpioentje29 schreef op 04 januari 2010 @ 11:36:

Je tong blijft zeker een week dik, praten gaat de eerste dagen amper en daarna blijf je nog een hele tijd slissen.Dat is dan toch pure verminking?
En het is nog eens slecht voor het glazuur op je tanden ook
Gewoon doen je kunt meteen praten hoor. Tis niet zo dat je ineens niks meer kunt.

Gewoon genoeg thee drinken dat stimuleert de doorbloeding en dus geneest je tong sneller.
Als hij ver genoeg naar achter is gezet toch niet? Piercing raakt toch amper de tanden tenzij je er constant mee zit te spelen natuurlijk.

Je tong blijft zeker een week dik, praten gaat de eerste dagen amper en daarna blijf je nog een hele tijd slissen.Als je gaat slissen is de piercing toch te ver voorin je tong gezet.? Tenminste.. dat heb ik wel eens gehoord..?
Praten is niet echt een probleem, eten wel... je tong zwelt enorm op namelijk, dus sla maar een boel soep in voor het weekend

Praten ging niet lastiger na het zetten, wel merkte ik dat mn tong aan het eind van de dag pijn deed, alsof ie te hard had gewerkt ofzo. Maar dat was na een weekje wel weer over.
Ach ja, wat een plezier.

Wie "mooi" (??) wil zijn, moet pijn lijden, is toch het gezegde?

Kzout niet doen....

Je tong blijft zeker een week dik, praten gaat de eerste dagen amper en daarna blijf je nog een hele tijd slissen.

Dat spreek ik tegen, ik heb nadat ik de piercing heb laten zetten, echt nergens geen last van gehad.

Tuurlijk was mijn tong wel een beetje opgezet, maar ik kon normaal praten en ook eten. Ik ben zelfs na 2 dagen terug gegaan, om een korter staafje te laten zetten.

Waar je trouwens wel een beetje last van kan hebben, is een soort spierpijn in je tong.

Succes he!

Wat een bullshit.

Is dit je eigen ervaring?
quote:high hopes schreef op 04 januari 2010 @ 11:40:

En het is nog eens slecht voor het glazuur op je tanden ookAlleen als hij slecht geplaatst is (te ver naar voren) en je er te lange staafjes in draagt. Nadat je tong weer normaal is moet je het staafje laten verwisselen voor een passend sieraad. En met acryl bolletjes gaat er helemaal niks gebeuren met je glazuur.
quote:beter laat schreef op 04 januari 2010 @ 11:43:

Ach ja, wat een plezier.

Wie "mooi" (??) wil zijn, moet pijn lijden, is toch het gezegde?

Kzout niet doen....Kzout dan gewoon op....
Bedankt voor jullie vele reacties.

Maar twijfel nu dus nog steeds of ik het wel aankomend weekend zal laten doen, aangezien ik dan maar 2 dagen vrij ben..

Hoor er wel veel verschillende reacties over dat de 1 er meer last van heeft dan de ander
quote:kaatje_85 schreef op 04 januari 2010 @ 11:44:

[...]

En met acryl bolletjes gaat er helemaal niks gebeuren met je glazuur.Verschilt dat zoveel met de titanium bolletjes?
quote:kxs_inge schreef op 04 januari 2010 @ 11:45:

Bedankt voor jullie vele reacties.

Maar twijfel nu dus nog steeds of ik het wel aankomend weekend zal laten doen, aangezien ik dan maar 2 dagen vrij ben..

Hoor er wel veel verschillende reacties over dat de 1 er meer last van heeft dan de anderJa duh, logisch he. Iedereen is anders, en geneest ook anders. De ene met veel pijn, zwelling en drama, de ander zonder zwelling en nergens last van.
quote:Schravelvot schreef op 04 januari 2010 @ 11:46:

[...]

Verschilt dat zoveel met de titanium bolletjes?Als je op een acryl bolletje bijt, dan bijt je het bolletje stuk. Als je op een titanium bolletje bijt, bijt je je tand kapot.
Oké, logisch
Ik heb em nu bijna 4jr. Heb em ook wat verder naar achteren laten plaatsen. De zwelling was na een week helemaal weg en heb nooit geslispeld. Als je echt zeker wil weten dat je weer verstaanbaar bent zou ik een lang weekend vrij regelen of misschien zelfs een weekje. Succes!
quote:Marriss schreef op 04 januari 2010 @ 11:44:

[...]

Wat een bullshit.

Is dit je eigen ervaring?Ja. Anders zou ik het niet opschrijven he.
Ik heb ook nooit geslist (heb hem nu 6 jaar) alleen slis ik wel als ik hem eruit haal!! (om te wisselen of schoon te maken)

Ik heb volgens mij geen moment moeite gehad met praten toen hij erin ging. Wel moeite met eten

En de tandarts heeft mijn tanden gecheckt, ik kauw er nooit op ofzo dus mijn tanden zijn niet beschadigd.

(wow.. al 6 jaar.. lang geleden dat ik 18 was haha)
Ik heb hem nu ook een jaartje of 4.

Eerste paar dagen was even vervelend, maar het went heel snel.

Nu is het zelfs zo dat als ik hem eruit haal dat ie heel vreemd aanvoelt.
Kijk alsjeblieft wel of je naar een goede piercer gaat.. een goede neemt de tijd voor je. Je zal de eerste niet zijn die een fout geplaatste piercing heeft.

Bij mij werd mijn tong opgemeten en met een UV licht mijn aders bekeken zodat ze niet door iets belangrijks heen zouden prikken.

En zorg dat je je daar op je gemak voelt! Het prikken zelf doet geen zeer ofzo. (vond ik niet iig, ik vond de zwelling daarna erger)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven