Het hondenhok

07-01-2010 16:25 258 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die het leuk vind om over zijn/haar hond te kletsen.

Kon nergens een honden groepje vinden hier dus dacht, wie de schoen past...

Goed...

Ik heb een Maltezer.

Ziet er lief, schattig en snoezig uit maar diep in haar huist een ware draak. Voor het gemak zal ik haar hier dus ook maar draak noemen.

Vandaag heb ik me maar weer eens gewaagd aan een kambeurt.

Het is een verschrikking want ze heeft snel klitten. Heb ik ze de ene dag eruit, zitten ze er de volgende dag doodleuk weer. Omdat het altijd zo'n strijd is met haar stel ik het (ik weet het, zo fout als maar kan) vaak uit. Inmiddels had ze dus ook vervilte klitten. Eerst maar naar de dierenwinkel dus voor een klittenmes/kam.

Dat ging mooi zeg! Daarna nog een keer met de gewone kam en zometeen gooi ik haar maar eens even onder de douche. Maar eerst mag ze nog even genieten van haar welverdiende bot. (nou ja, ze heeft me wel een paar keer gebeten, dus zo verdiend is het nou ook weer niet. Maar goed, dat ben ik voor het gemak maar weer vergeten).

Hebben jullie ook zo'n strijd met de vachtverzorging van je hond?
Wat een snoesje........

Als ik de kam zo zie, zou ik mij ook uit de voeten maken
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Ooh eindelijk een hondentopic, leuk hompeltje, en wat een leuk hondje.
Ik heb een York en een vuilnisbakje, de York gaat met de zachte borstel, en het vuilnisbakje met de harde.

Maar ze vinden het fijn
quote:binkie14 schreef op 07 januari 2010 @ 16:27:

Wat een snoesje........

Als ik de kam zo zie, zou ik mij ook uit de voeten maken

Hihi, hij ziet er heftig uit he?

Maar het gaat een stuk diervriendelijker dan wanneer ik de gewone kam gebruik ervoor.
ik heb een kortharige Jack russel.... heerlijk, af en toe borstelen tegen de losse haren in de rui maar verder geen verzorging...
quote:lunaan schreef op 07 januari 2010 @ 16:27:

Ooh eindelijk een hondentopic, leuk hompeltje, en wat een leuk hondje.Toch nog iemand die behoefte had aan een hondentopic, ben ik niet de enige.
quote:Teigetje29 schreef op 07 januari 2010 @ 16:30:

ik heb een kortharige Jack russel.... heerlijk, af en toe borstelen tegen de losse haren in de rui maar verder geen verzorging...

Ik vind Jackrussels altijd zo haren.

Draak heeft bijna geen last van losse haren. Daar heb ik eerlijk gezegd ook wel op gelet toen ik mijn zoektocht naar een nieuw hondje begon.
net nu ik het las, dacht ik eigenlijk hetzelfde, er zijn wel verschillende topics over honden maar geen algemeen topic, ik ga gelijk een plaatje zoeken van mijn hond.
quote:hompeltjepompeltje schreef op 07 januari 2010 @ 16:25:

Voor iedereen die het leuk vind om over zijn/haar hond te kletsen.

Kon nergens een honden groepje vinden hier dus dacht, wie de schoen past...

Yamuna heeft een topic daar ooit over geopend.

Centraal honden topic.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
@Hompeltje, dat klopt idd wel, hij verliest heel veel losse haren maar dat vind ik niet zo'n probleem, stofzuigen elke dag of even de bezem erdoor en dan klaar.
quote:mylenevalerie schreef op 07 januari 2010 @ 16:33:

[...]

Yamuna heeft een topic daar ooit over geopend.

Centraal honden topic.Dank je wel voor de link. Maar veel activiteit is daar niet zo te zien. Ligt al vanaf 5-5-09 stil.
Ja dat is ook zo teigertje. Heb je geen last met haren die aan je kleding blijft plakken enzo ? En op de bank/stoelen enz ?
quote:binkie14 schreef op 07 januari 2010 @ 16:29:

Ik heb een York en een vuilnisbakje, de York gaat met de zachte borstel, en het vuilnisbakje met de harde.

Jij hebt toch ook een zwervertje uit het buitenland? Waar kwam die ook alweer vandaan?
.
Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goal.
Nee hompeltje, het zijn vrij dikke en losse haren dus die vallen vooral op de grond, ik vond kattenharen veel erger, ik heb er 2 gehad en die haren plakken overal aan vast en die van de hond niet
Hier is mijn monster

Leuk idee Hompeltje, dan kom ik de 'grotere'honden even vertegenwoordigen met mijn Mechelse herder.

Heel makkelijk, hoef je nooit te kammen en zit nooit in de klit. Heb ik d'r speciaal op uitgezocht, al vind ik jouw hondje weer erg aaibaar.

Foto volgt....
quote:lunaan schreef op 07 januari 2010 @ 16:37:

[...]

Jij hebt toch ook een zwervertje uit het buitenland? Waar kwam die ook alweer vandaan?

Lunaan, mijn vuilnisbakje komt uit Roemenie.

Leuk dat je het vraagt.
Leuk topic!

Mijn hond moet ook regelmatig geborsteld worden en 2 keer per jaar naar een trimsalon. Helaas heeft ze voor een ruwharige teckel een heel slechte vacht (veel te zacht en wollig), maar hierdoor ziet ze er wel extra schattig uit... vind ik dan

(wegens privacy redenen later een foto zonder eigen naam erbij geplaatst)
Semper ubi sub ubi
Eindelijk gelukt met die foto!
quote:Moonglade schreef op 07 januari 2010 @ 16:39:

Leuk een hondentopic. Hompeltje, ik heb ook een Malthezer.

[afbeelding]

[afbeelding]

Moonglade, wat een 'snoet'

Een vraagje, bij veel maltezers zie je altijd van die roodbruine traansporen, jouw hondje heeft dat niet, heeft dat md verzorging of de traanbuis te maken.?
.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven