Hoe is het wonen in Breda?

13-01-2010 13:11 69 berichten
Ik en vriend willen een huis gaan kopen en zitten een beetje te kijken waar nu handig is met allebei ons werk, familie, vrienden ed. Breda lijkt ons tot nu toe heel handig.

Hoewel we nog geen kinderen hebben, wil vriend wel in de buurt van goede scholen wonen. Ik vind het leuk dat Breda een gezellig centrum heeft.

het liefst zouden we een ouder huis kopen, jaren 1900-50, mogelijk in de wijk Tuinzigt.

Woon jij in Breda en hoe vind je het? Zijn er bepaalde te mijden stukken volgens jou? Worden er bepaalde enorme nieuwbouwprojecten ergens uit de grond gestampt, waar ik dus niet naast moet gaan wonen?
Ik woon in een dorpje net buiten Breda.Tot 5 jaar geleden in Breda

Ben in de wijk Tuinzigt geboren.

Ik heb er altijd met veel plezier gewoond.

Ik zou alleen,maar dat is persoonlijk,de wijk Hoge vucht mijden.
Alle reacties Link kopieren
http://www.funda.nl/koop/ ... 06-jeroen-boschstraat-10/

hoi Wintermuts, het is goed wonen in deze buurt, heerlijk aan het water en nog geen 15 minuten van het centrum...

(en nee lieve mensen, dit is niet mijn huis... een vriendin woonde in deze buurt)
@Tibbey: Wat een leuk huis! Wanneer het wat groter was geweest had ik het zelf ook nog wel iets gevonden (met wat opknapwerk)

Momenteel zijn mijn vriend en ik eigenlijk een beetje in het Ginneken aan het kijken, helaas is dat wel behoorlijk duur. We hebben een budget van max 450.000 euro maar dan heb je een huis van rond de 100m2... Eigenlijk te klein naar onze zin en ik vind het vrij veel geld voor de m2 die je krijgt... We willen ons nu dus ook op andere wijken orienteren. Het zou daarbij fijn zijn als we niet te ver van de uitvalswegen afzitten, iig niet middel in het centrum dus. Hoewel hier dus geen tips blijf ik dus wel even meelezen
quote:Bindi schreef op 13 januari 2010 @ 14:30:

@Tibbey: Wat een leuk huis! Wanneer het wat groter was geweest had ik het zelf ook nog wel iets gevonden (met wat opknapwerk)

Momenteel zijn mijn vriend en ik eigenlijk een beetje in het Ginneken aan het kijken, helaas is dat wel behoorlijk duur. We hebben een budget van max 450.000 euro maar dan heb je een huis van rond de 100m2... Eigenlijk te klein naar onze zin en ik vind het vrij veel geld voor de m2 die je krijgt... We willen ons nu dus ook op andere wijken orienteren. Het zou daarbij fijn zijn als we niet te ver van de uitvalswegen afzitten, iig niet middel in het centrum dus. Hoewel hier dus geen tips blijf ik dus wel even meelezen wat zou je aan dat huis willen verbouwen dan?
De keukenvloer, de zolder, de tuin....
Bindy, misschien kun je zoeken in de wijk Sportpark? Is naast het Ginneken, en net iets goedkoper.
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
quote:Miss thang schreef op 13 januari 2010 @ 14:37:

Bindy, misschien kun je zoeken in de wijk Sportpark? Is naast het Ginneken, en net iets goedkoper.

Kijk dat zijn de tips!

Ik had ook gehoord dat achter het huidige station (wordt verlegd) een leuke jaren dertig wijk ligt. Ze willen dat helemaal opknappen wanneer er een nieuw station komt. Misschien is dat wel een leuke investering maar ken die wijk eigenlijk helemaal niet, iemand? Of sta je dan helemaal vast 's ochtends omdat je de stad niet uitkomt?
Bindi, die wijk ken ik ook helemaal niet (mijn topografie is erg slecht, dus ik weet ook niet precies welke wijk dat is).

Achter de Graaf Hendrik III laan (vanaf de stad gezien) ligt ook een leuke wijk met jaren 30 huizen (moet even zoeken hoe die wijk heet, maar de straatnamen zijn allemaal bekende dichters enzo )
Oh, en ook een leuke wijk naast het Ginneken, Zandberg.
Bindi, ga je met dat budget niet voor een vrijstaand of 2 onder een kapper?
Die andere wijk heet volgens mij Boeimeer (maar pin me er niet op vast)
quote:Miss thang schreef op 13 januari 2010 @ 14:43:

Bindi, die wijk ken ik ook helemaal niet (mijn topografie is erg slecht, dus ik weet ook niet precies welke wijk dat is).

Achter de Graaf Hendrik III laan (vanaf de stad gezien) ligt ook een leuke wijk met jaren 30 huizen (moet even zoeken hoe die wijk heet, maar de straatnamen zijn allemaal bekende dichters enzo )hier in de buurt dus http://www.funda.nl/koop/ ... 9353713-brederostraat-14/ net boven het mastbos en het ziekenhuis
Yep, die bedoel ik, Wintermuts
quote:Miss thang schreef op 13 januari 2010 @ 14:49:

Yep, die bedoel ik, Wintermutsheet inderdaad boeimeer
@Miss Thang: Genoteerd, thankx!

@Wintermuts: Twee onder een kap vind ik zelden mooi. Zou eerder voor een herenhuisachtig iets gaan. Vrijstaand moet je wel echt ver buiten de stad zoeken volgens mij...

Eigenlijk vallen we met ons budget volgens mij overal een beetje tussen nu... Echt grote huizen kunnen we niet betalen en er zijn natuurlijk mooie huizen voor een beperkter budget maar die zijn om andere redenen (locatie, staat etc) weer niet zo aantrekkelijk
Succes met de zoektocht, dames!

Breda is echt een leuke stad om te wonen!
quote:Bindi schreef op 13 januari 2010 @ 14:51:

@Miss Thang: Genoteerd, thankx!

@Wintermuts: Twee onder een kap vind ik zelden mooi. Zou eerder voor een herenhuisachtig iets gaan. Vrijstaand moet je wel echt ver buiten de stad zoeken volgens mij...

Eigenlijk vallen we met ons budget volgens mij overal een beetje tussen nu... Echt grote huizen kunnen we niet betalen en er zijn natuurlijk mooie huizen voor een beperkter budget maar die zijn om andere redenen (locatie, staat etc) weer niet zo aantrekkelijkwil je flink verbouwen of er zo in? Flink verbouwen: http://www.funda.nl/koop/ ... 6517268-kwekerijstraat-7/ met aanbouw erbij....
@Miss Thang. Dankjewel, komt vast goed. Het is ook wel heel leuk om te zoeken!

Voel me ook nog steeds een echte Brabander, voor studie al een aantal jaar naar 'de grote stad' verhuisd maar nu dus weer naar het altijd gezellige Brabant!! Breda is dan wel echt een goede keuze
http://www.funda.nl/koop/ ... lstraat-88/fotos/#foto-27
Bindi, haha, hier precies hetzelfde. Ben een Brabantse in hart en nieren, en na studie (echt in het zuiden des lands) een aantal jaar in de grote stad gewoond, maar er gaat toch niets boven Brabant, hoor! En Breda is groot genoeg om 'stad' te zijn (alles bij de hand, zeg maar), maar klein genoeg om een beetje dat gemoedelijke dorpse te hebben.
@Wintermuts. We willen zelf eigenlijk niets doen, druk met werk en allebei twee linkerhanden... Hebben nu een heel oud huisje maar merken dat het gewoon te lang duurt voordat dingen eens aangepakt en opgeknapt worden, dat willen we niet meer. Wat dat betreft dus graag een huis dat al helemaal af is, smaakvol wel te verstaan.

Aan de andere kant. Mocht het een huis zijn voor een relatief zacht prijsje dan blijft er natuurlijk wel een budget over voor een aannemer. Dat is wel een optie! Zeker omdat jet het dan helemaal naar je eigen zin kan maken. Vaak moet je toch dingen als keuken, badkamer etc vervangen.
Wintermuts, wil je daar weleens mee ophouden, met het plakken van die vreselijke mooie huizen? Dadelijk wil ik zelf nog verhuizen !
quote:Miss thang schreef op 13 januari 2010 @ 15:02:

Bindi, haha, hier precies hetzelfde. Ben een Brabantse in hart en nieren, en na studie (echt in het zuiden des lands) een aantal jaar in de grote stad gewoond, maar er gaat toch niets boven Brabant, hoor! En Breda is groot genoeg om 'stad' te zijn (alles bij de hand, zeg maar), maar klein genoeg om een beetje dat gemoedelijke dorpse te hebben.Ja precies! Dat 'dorpse' van elkaar kennen en groeten vind ik ook erg fijn, dat terwijl je door de stad fietst of zit te lunchen op het terras, of in de kroeg staat... (mijn hobby's hahaha) je je ook heel 'stads' kan voelen
Ik woon nu iets meer dan een jaar in Breda en ik wil er niet meer weg. Het biedt mij zoveel voordelen. Inderdaad een gezellige, leuke en mooie binnenstad. Tegenover andere steden in Brabant veel minder hoogbouw en ik vind het erg gemoedelijk en vriendelijk.

Ik las ergens dat je Hoge Vught beter kunt mijden. Dat vind ik nogal meevallen. Bepaalde stukken wel, maar Hoge Vught word de komende jaren flink aangepakt, veel nieuwbouw, zowel koop als huur.

Ik moet toegeven als wij kinderen krijgen wij wel in een van de eerder genoemde wijken willen gaan wonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven