Mag ik even mopperen?

18-01-2010 12:36 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
*zucht* ....mag ik even mopperen op mijn hond? Of eigenlijk op mijn buren...of misschien dan maar op allebei....

Het probleem:

Ik heb een Jack Russel van bijna 10 jaar...een schat is het! Vooral voor mijn zoontje. Ik ken geen hond die liever is voor kinderen dan hij. Máár....het is ook een echte Jack Russel; hij kan ontzettend fel zijn naar andere honden en hij kan behoorlijk dwingen/doordrammen/eigenwijs zijn en dat laatste is juist het probleem.

Als ik met de auto wegga, dan begint hij behoorlijk te blaffen omdat hij mee wil. Hij gaat dan tegen de keukenramen aanstaan (lage ramen) en blijft net zo lang blaffen/springen/tekeer gaan tot ik uit zicht ben. Als ik weg ben, dan gaat hij in zijn mandje liggen en gaat slapen tot ik weer thuis ben (hij blijft dus niet blaffen). Beide buren hebben daar al eens iets over gezegd (niet direct, maar met van die halfslachtige ik-durf-het-eigenlijk-niet-te-zeggen-opmerkingen), dus ik heb uiteraard mijn excuses aangeboden en maatregelen genomen; ik parkeer mijn auto niet meer bij ons voor het huis, maar een stuk verderop, zodat hij mij niet ziet instappen enz. (want dan begint het blaffen al). Zeker nu je 's morgens moet krabben, duurt het blaffen wel erg lang, daarom parkeer ik dus verderop. Boos worden en hem in zijn mand sturen helpt niet of maar heel even...zodra ik buiten sta gaat hij gewoon verder waar hij mee bezig was.

Aangezien hij ook blaft als de post wordt gebracht, heb ik daar ook maatregelen voor genomen; een sticker op de deur dat ik geen reclame wil (aangezien er bij ons soms 3x per dag post/reclame bezorgd wordt), als ik weg ben, hou ik 1 gordijn in de keuken dicht, zodat hij niet direct ziet wie er aan de deur staat, ik heb de radio aan als ik weg ben....wat kan ik nu nog meer doen?!?!

Ik word soms zo nerveus van de buren die dan weer geirriteerd naar buiten staan te kijken als ik wegga....ik word daardoor vaak onredelijk boos op de hond...ik weet soms echt niet meer wat ik er verder nog aan kan doen!
Buitenbrievenbus nemen?

verder doe je al veel om het blaffen tegen te gaan begrijp ik, dus veel meer kan ik ook niet bedenken.
Goed van je dat je al die maatregelen treft, maar volgens mij is het beter wanneer je het werkelijke probleem aanpakt.

Met je hond bepaalde cursussen volgen kan erg nuttig zijn en zal voor jou, je hond en de buren heel fijn zijn.
Laatst stond er iemand voor me in de dierenwinkel om info te krijgen over zo'n halsband die een schokje geeft na het blaffen. Zij had ook een Jack Russell en haar man schrok zich gek vd prijs van zo'n halsband. Toen zei zij: Ja, maar het is OF DIT , OF de hond weg, want de buren accepteren het niet meer!

Anyway, lastig probleem!

Zou zo'n halsband ook iets voor jouw hond kunnen zijn?
Stay with me, let\'s just breathe.
Hoe lang duurt dat blaffen per saldo nog als jij weggaat? 1 minuut? En hoevaak per dag is dat?
Ah nee, zo'n halsband is gewoon zielig.
Starshine; een buitenbrievenbus is inderdaad een goed idee! Dan is dat stukje in ieder geval opgelost.

Toadette; ik ben een ontzettende tegenstander van zo'n halsband, die komt er bij mij écht niet in! Ik vind het verschrikkelijk dieronvriendelijk. Maar wel bedankt voor het meedenken

Emmenn; misschien een domme reactie van mij, maar zou dat nog zin hebben bij een hond van 10 jaar?

Ik ben blij dat hij niet de godganse dag loopt te blaffen, het is dus echt alleen als hij mij de auto in ziet stappen en als de post bezorgd wordt. Als er visite komt, dan neem ik hem mee naar de deur zodat hij dan ook niet begint te blaffen.
Blafband helpt wel, maar dan moet je hem waarschijnlijk levenslang omdoen. Zodra je het weer zonder gaat proberen, zal hij weer gaan blaffen.

Ik denk dat je het beste weer opnieuw kan gaan beginnen met leren alleen zijn. Alsof het een puppie is.

Het zal echter wel wat lenger duren aangezien hij dit gedrag waarschijnlijk al jaren vertoont. Het is gewoonte geworden.

Wat ik me afvraag: is het dan zo erg dat hij even blaft? Hoe lang blaft hij dan precies?

Bij mij zitten de gordijnen aan de zijkant van het huis standaard dicht als ik weg ben, anders wordt ook hier geblaft zodra er iemand in de buurt komt. Werkt prima.

Als de post bezorgd wordt, blaft hij een keer of vijf, vindt niemand erg.

De buren zijn allemaal blij dat hij waaks is, als er eens een inbreker komt, worden ze ook gewaarschuwd.
quote:jackie23 schreef op 18 januari 2010 @ 12:46:

Ik ben blij dat hij niet de godganse dag loopt te blaffen, het is dus echt alleen als hij mij de auto in ziet stappen en als de post bezorgd wordt. Als er visite komt, dan neem ik hem mee naar de deur zodat hij dan ook niet begint te blaffen.

Is het niet zo dat de buren een beetje zeikerds zijn dan? Als je hond 5 minuten blaft als je weggaat (en alleen als hij je in de auto ziet stappen) en 5 minuten als de postbode komt, dan snap ik niet zo goed waar je buren zich druk over maken.

Laat ze eens eerlijk turven wanneer, hoe vaak en hoe lang je hond blaft. Ze zullen merken dat het dan echt meevalt.
quote:Starshine schreef op 18 januari 2010 @ 12:48:

[...]

Is het niet zo dat de buren een beetje zeikerds zijn dan? Als je hond 5 minuten blaft als je weggaat (en alleen als hij je in de auto ziet stappen) en 5 minuten als de postbode komt, dan snap ik niet zo goed waar je buren zich druk over maken.

Laat ze eens eerlijk turven wanneer, hoe vaak en hoe lang je hond blaft. Ze zullen merken dat het dan echt meevalt.Eens, volgens mij ligt het aan je buren, niet aan je hond. Minuut of vijf, twee keer per dag lijkt mij echt niet erg.
Misschien kun je eens gaan praten met je buren? Je hebt het tot nu toe over halfslachtige opmerkingen en blikken, maar wat vinden ze er écht van? Zijn ze de hele dag thuis?

Je kunt ze vertellen wat je al gedaan hebt om het probleem zo klein mogelijk te maken, dat helpt waarschijnlijk ook al heel wat!
Als ik t goed begrijp blaft hij alleen erg enhousiast wanneer er iemand aan de deur komt? Als je dit zoveel mogelijk beperkt door de reeds door jou genoemde oplossingen; kun je je buren dan niet zo en dan paaien met een mooie bos bloemen
Stay with me, let\'s just breathe.
Je buren zeuren wel een beetje hoor. Ik heb ook een hond en zij is behoorlijk waaks. Als er iemand voorbij loopt waar ze de 'voetstappen' niet van herkend dan slaat ze aan. En ja het duurt even eer dat stopt.

Mijn buren heb ik er één keer over gehoord. Toen was hond nog een pup en moest ze wennen aan alleen zijn. Nu is ze er aan gewend dat we weg gaan. Ze vind het nog steeds niet leuk maar gaat niet meer zo tekeer.

Of ga je om de haverklap de deur uit? Ik zou ook zo niet weten wat je nog meer kunt doen om het blaffen te stoppen.

En idd, die halsband is misdadig en zéér dieronvriendelijk. Nooit aanschaffen. Als je als hondeneigenaar zo'n band nodig denkt te hebben kan je beter je hond wegdoen en er nooit meer een nemen. Dan ben je niet geschikt voor honden. Vind ik dan he!
quote:Toadette schreef op 18 januari 2010 @ 12:52:

Als ik t goed begrijp blaft hij alleen erg enhousiast wanneer er iemand aan de deur komt? Als je dit zoveel mogelijk beperkt door de reeds door jou genoemde oplossingen; kun je je buren dan niet zo en dan paaien met een mooie bos bloemen haha! die bos bloemen breng ik ook af en toe.....doet wonderen!
Ik kan me nog best voorstellen dat buren zich er aan irriteren. Ik ben ook geen hondenmens en vind honden ook erg irritant. Als ze blaffen, als ze tegen mij opspringen, als ze stinken naar natte honden. Ik zou je buurvrouw kunnen zijn.... Ik heb er niks mee. (misschien ben ik de Elninjoo der honden...;-) )
Die blafbanden bestaan toch ook zonder schokje? Dan spuit ie een beetje citroengeur of zoiets geloof ik, in elk geval iets wat de hond heel irritant vindt.
Maar zou jij er dan ook opmerkingen over maken hangmat? Persoonlijk heb ik niks met motoren en met harde muziek. Kan me daar ook aan irriteren maar dat betekend toch niet dat ik ga klagen als mijn buren er soms (met nadruk soms net zoals de hond van TO soms blaft) wel van blijken te houden.

Denk dat je zeker op een goede weg bent TO. Vind dat de buren blij zouden moeten zijn doet je deze moeite doet.
quote:Snormel schreef op 18 januari 2010 @ 13:02:

Die blafbanden bestaan toch ook zonder schokje? Dan spuit ie een beetje citroengeur of zoiets geloof ik, in elk geval iets wat de hond heel irritant vindt.

Citroengeur is nog veel zieliger. Dat blijft even hangen en irriteert zijn (supergevoelige) neus.

Dan liever een schok, hoe naar dat ook mag klinken.

Onze buren hebben dit trouwens allebei geprobeert. Bij de citroengeur blafte de hond gewoon in een half uur het reservoir leeg zodat hij lekker heel de dag ongestoord kon blaffen. Toen hebben ze degene gekocht met stroom, kwam hij erachter dat je heel goed kan huilen/gillen zonder een stroomstoot te krijgen. Is maar net de vraag wat je erger vindt.
xx
en als je geenbench wil ( wat ik ook snap ) mischien de gordijnen dicht doen?
quote:Nijntje78 schreef op 18 januari 2010 @ 12:48:

Blafband helpt wel, maar dan moet je hem waarschijnlijk levenslang omdoen. Zodra je het weer zonder gaat proberen, zal hij weer gaan blaffen.

Ik denk dat je het beste weer opnieuw kan gaan beginnen met leren alleen zijn. Alsof het een puppie is.

Het zal echter wel wat lenger duren aangezien hij dit gedrag waarschijnlijk al jaren vertoont. Het is gewoonte geworden.

Wat ik me afvraag: is het dan zo erg dat hij even blaft? Hoe lang blaft hij dan precies?

Bij mij zitten de gordijnen aan de zijkant van het huis standaard dicht als ik weg ben, anders wordt ook hier geblaft zodra er iemand in de buurt komt. Werkt prima.

Als de post bezorgd wordt, blaft hij een keer of vijf, vindt niemand erg.

De buren zijn allemaal blij dat hij waaks is, als er eens een inbreker komt, worden ze ook gewaarschuwd.

Hij heeft geen problemen met alleen zijn, nooit gehad ook. Het is echt alleen zo dat hij begint te blaffen als ik de auto in stap, dan wil hij zó graag mee...hij blaf echt niet lang, want zodra ik uit zicht bent, dan gaat hij in zijn mand liggen en gaat slapen.

Ik vind het zelf geen probleem als hij af en toe blaft voor de post of als er aangebeld wordt, maar de buren storen zich er volgens mij behoorlijk aan (als ik kijk naar hun opmerkingen) en daardoor ga ik mij er ook aan storen omdat ik geen scheve gezichten wil.
Hoewel je al een hoop doet om het probleem te voorkomen, snap ik je buren wel, zeker als het meerdere keren per dag gebeurt. Wij hebben ook buren gehad met een hond die regelmatig aansloeg en dat is gewoon vervelend. Je kunt dan wel boos worden op je buren, maar het is niet hun pakkie an.

Ik zou eens kijken of een cursus effect zou kunnen hebben.
quote:Nijntje78 schreef op 18 januari 2010 @ 13:09:

[...]

Citroengeur is nog veel zieliger. Dat blijft even hangen en irriteert zijn (supergevoelige) neus.

Dan liever een schok, hoe naar dat ook mag klinken.

Onze buren hebben dit trouwens allebei geprobeert. Bij de citroengeur blafte de hond gewoon in een half uur het reservoir leeg zodat hij lekker heel de dag ongestoord kon blaffen. Toen hebben ze degene gekocht met stroom, kwam hij erachter dat je heel goed kan huilen/gillen zonder een stroomstoot te krijgen. Is maar net de vraag wat je erger vindt.Ik vind dit echt een prachtig verhaal
Hoe lang ben je weg?

Waarom niet tussendoor hem uit te laten door een hondenuitlaatservice. Is hij lekker moe van het rennen erna.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik vind dat je buren zeuren, en dat jij al veel rekening met ze houdt!

Edit: haha, bij het plaatsen van mijn bericht zie ik onderin een reclame verschijnen voor een anti-blafband .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven