ervaringen iphone

27-01-2010 09:07 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg een iphone te kopen, zodra ik mijn abonnement mag vernieuwen maar heb er nog wel een aantal vraagjes over.

- Hoe is het internet(snelheid, gemak, dat soort dingen)?

- Kun je gewoon overal waar je bent internetten? Ook als je bijvoorbeeld in de auto ofzo zit?

- Hoe vinden jullie over het algemeen het bereik van Tmobile?

- Kun je een beetj fatsoenlijk sms'en? Of raak je heel snel andere letters dan degene die je nodig hebt?

- Ik wil graag de witte, is dat slim met vies worden enzo?

- het abonnement wat ik wil, I300 is ¤44.95. Vinden jullie dit 'm waard?-

- Hoe kan ik in de auto handsfree bellen? Kan dit draadloos met bluetooth of moet je een headset gebruiken?

- Is de iphone niet heel groot in het gebruikt?

Hebben jullie verder nog tips of dingen die ik moet weten voordat ik een iphone ga kopen?

Alvast bedankt!
@dangeensuus: kijk eens in je iPhone bij instellingen -> naar beneden scrollen en dan bij store instellingen (een blauw plaatje). Daar staat een account en kan je kiezen voor uitloggen.

Bereik je daarmee wat je wil??
I love my Iphone! Heerlijk ding! (enige nadeel is dat ik in de trein minder lees, omdat ik alleen maar met dat ding zit te spelen). Heerlijk ook dat ie meteen als Ipod functioneert.

Het bereik van T-Mobile is af en toe wel kut...Vond Vodafone beter.

Heb zelf een witte...en vies wordt ie niet hoor!
Perfectionisme is niet perfect...
Ik heb m'n iphone bijna een jaar en ben er nog steeds blij mee!

Overal waar ik ben is dat ding ook.

Internetten kan overal en vind ik nog best snel.

Ik heb er eigenlijk helemaal geen klachten over.
De iPhone is fantastisch! Ik ben er, na een jaar, nog steeds heel blij mee. Je kan inderdaad overal internetten. In het buitenland moet je wel oppassen, daar kan je beter alleen internetten waar Wi-Fi is, zoals McDonalds (heeft vaak gratis Wi-Fi). Dat scheelt je een smak geld... De voordelen vind ik dat het gewoon een alles in één apparaat is: naast bellen en sms'en kan je internetten, mailen, spelletjes doen, muziek luisteren, filmpjes bekijken en de iPhone gebruiken als iPod. Je kan zelf de applicaties erop zetten die je wilt. Dat is echt super, zo kan je er echt een persoonlijk apparaat van maken die helemaal voldoet aan jouw wensen.

Het nadeel vind ik het bereik: dat is soms niet zo geweldig... O ja, en hij is natuurlijk snel leeg. Maar ik zie dat niet als probleem: elke avond even opladen en je kan er weer een dag mee vooruit!
Ik zet normaal gesproken 3G en Dataroaming op 'uit', de batterij blijft dan veel langer opgeladen.

Snel! Ideaal, forummen via mobiel. Gmail lezen en beantwoorden, nooit meer een routekaart hoeven uitprinten en verdwalen.

- Kun je gewoon overal waar je bent internetten? Ook als je bijvoorbeeld in de auto ofzo zit? Ja, dat gaat via het 3G netwerk. Ik forum altijd als ik in de trein zit

- Hoe vinden jullie over het algemeen het bereik van Tmobile? Goed, nergens last van.

- Kun je een beetj fatsoenlijk sms'en? Of raak je heel snel andere letters dan degene die je nodig hebt? Went heel snel. Je raakt idd wel eens andere letter dan degene die je nodig hebt (of tenminste, ik doe dat met mijn worstenvingers) maar de iPhone is slim en maakt er zelf het juiste woord van.

- Ik wil graag de witte, is dat slim met vies worden enzo? Ik heb ook de witte. Vies worden? Nee hoor, maar ik weet niet natuurlijk niet wat jij met je iPhone van plan bent

- het abonnement wat ik wil, I300 is ¤44.95. Vinden jullie dit 'm waard?- Ja, ik blijf er bijna altijd binnen. Maar ik ben ook niet zo'n beller. Meer een mailer, en ik internet dus erg veel. Dus ik vind het meer dan waard!

- Hoe kan ik in de auto handsfree bellen? Kan dit draadloos met bluetooth of moet je een headset gebruiken? Draadloos met bluetooth

- Is de iphone niet heel groot in het gebruikt? Nee hoor.

Hebben jullie verder nog tips of dingen die ik moet weten voordat ik een iphone ga kopen?

Euhm... nee, niet echt.

Ik ben er uitermate positief over, heb 'm nu al meer dan een jaar en zou niet meer zonder kunnen.

Veel plezier ermee!
Ring1981: Geen idee of dit met de Iphone ook werkt hoor maar ik had een Nokia N95 en die was ook altijd snel leeg. Ik las toen de tip dat ik de telefoon constant aan de lader moest doen, dus steeds wanneer ik hem niet gebruikte. Hielp heel goed, na een paar dagen merkte ik al dat telefoon veel minder snel leeg was.

Vraag: Mijn Nokia is nu stuk en ik kan pas in mei mijn abonnement verlengen en dus andere telefoon kiezen. Ik zit bij T-Mobile en ze hebben nu de mogelijkheid geboden nu alvast een nieuwe telefoon te kiezen, dit abonnement gaat dan wel pas in wanneer huidige abonnement afgelopen is. Dan zit ik eigenlijk 2.5.jaar vast aan volgende abonnement en dus nieuwe telefoon. Ik zit ook te denken aan een Iphone maar is 2.5 jr daar prima mee te doen? Gaat niet snel stuk bij normaal gebruik?

Qua bereik trouwens nooit problemen gehad.
Geen T mobile voor mij, Heel slecht bereik.
Ik mijn aaifoon.

Over het algemeen goed.

- Kun je gewoon overal waar je bent internetten? Ook als je bijvoorbeeld in de auto ofzo zit?

Jup.

- Hoe vinden jullie over het algemeen het bereik van Tmobile?

Over het algemeen goed...alleen is die bij mij thuis wat minder, maar daar heb jij geen last van, tenzij je een van mijn huisgenoten bent.

- Kun je een beetj fatsoenlijk sms'en? Of raak je heel snel andere letters dan degene die je nodig hebt?

Het is wel ff wennen. Maar dat ook maar een paar dagen.

- Ik wil graag de witte, is dat slim met vies worden enzo?

Geen idee, ik heb zwart.

- het abonnement wat ik wil, I300 is ¤44.95. Vinden jullie dit 'm waard?-

Ik zit meestal ruim binnen mijn sms'jes en minuten, maar als jij wel veel belt/smst, dan zou ik dat wel waard vinden.

- Hoe kan ik in de auto handsfree bellen? Kan dit draadloos met bluetooth of moet je een headset gebruiken?

Geen idee, ik heb geen eens een fiets.

- Is de iphone niet heel groot in het gebruikt?

Bedoel je qua batterij...ja, dat vind ik het grootste nadeel ervan, dat die na een paar uur internetten weer leeg is.

Maar toch zeg ik: doen.
Liever elitair dan een pauper!
quote:dangeensuus schreef op 27 januari 2010 @ 09:50:

Weet iemand hoe ik trouwens de account van mijn vader uit mijn telefoon kan halen? Elke keer als ik een app wil kopen vraagt ie om het password van mijn pa.In het Engels op je iPhone: settings, store, sign out. Dan je eigen accountgegevens invoeren bij het kopen van een appje.
Heel veel mensen zijn tevreden over de Iphone.

Ik wilde er zelf ook eentje maarheb hem niet genomen. Ik heb een Iphone van een vriendin (TMobile) mogen testen en heb daar mijn Nokia N73 en E71 naast gehouden. Deze nokia's hadden ook een TMobile abonnement. Wat betreft de netwerkdekking was er dus geen verschil.

In de praktijk blijkt dat de ontvangst van een Iphone slechter is dan de Nokia's. Dit hoor ik ook van anderen. Ik heb diverse malen gzien dat de Iphone geen bereik had en de andere toestellen met Tmobile wel.

De vraag is natuurlijk, hoeveel last heb jij daarvan.

Verder is de Iphone een erg gesloten systeem waarbij Apple erg bepalend is hoe jij je toestel wilt gebruiken.

Zelf heb ik ook geen Iphone omdat het stroomverbruik mij te hoog is. Maardat geldt voor alle touchscreentoestellen. De Nokia E71 (er is tegenwoordig een nieuw model E72) doet bij gemiddeld verbruik ongeveer 5 tot 6 dagen met een batterij.

Bij mijn vriendin klopt dit ook. Ik gebruik mijn teoetsel zodanig datik er maximaal 2 dagen mee doe.

De Iphone doet bij gemiddeld verbruik 1 tot 1,5 dag met een batterijlading. Dat zou bij mij dus een drama worden met 2 maal per dag bijladen.

Ieder heeft zijn eigen behoeftes en moet gewoon het daarbij passende toestel kiezen.

Als je een Iphone neemt, adviseer ik je om ook even op www.iphoneclub.nl te kijken.

Ze zijn daar weliswaar natuurlijk subjectief, maar ze weten wel alles over de Iphones.
quote:Jannemaan schreef op 27 januari 2010 @ 09:07:Hebben jullie verder nog tips of dingen die ik moet weten voordat ik een iPhone ga kopen?

Alvast bedankt! Je kan er veel te veel mee. Ik gebruik de iPhone voor o.a. SMS, e-mail, navigatie, OV (NS.nl, 9292ov), wekker, zaklamp, agenda, Viva Forum, Linkedin, Facebook, Twitter, TV Gids, TV kijken, YouTube, via MSN mijn bankrekeningsaldo checken, kranten lezen, radio luisteren, muziek luisteren (iPod), internetten, Skype, oh ja bellen en entertainment. Ik heb nu 81 gratis Apps op mijn iPhone staan.

Over het bereik van T-Mobile ben ik tevreden. Ik geef daarvoor een 8 op een schaal van 10. Men zegt vaak dat het bereik van KPN beter is, maar daar betaal je ook (meer) voor. KPN is uitstekend als je werkgever of iemand anders de mobiele telefoonrekening betaalt of dat je heel veel geld verdient en het toch niet op kan, maar dat is mijn bescheiden mening.
Ik zit er zelf ook aan te denken om een Iphone te kopen, maar heb ook een vraagje.

Het internetten via de Iphone gaat dat gewoon via je T-Mobile contract, dus je betaalt per maand voor het gebruik van internet. Of zit internet gewoon op de Iphone zelf ofzo?

Ik wil namelijk een simlockvrije Iphone kopen, zodat ik m'n huidige abonnement van Telfort kan gebruiken en daar heb ik nu ook een internetabonnement inzitten.
Een tip voor diegene die een Iphone willen kopen. Bij Mobistar in België kosten ze 575 Euro. Ik geloof dat dat behoorlijk scheelt met Nederland. Zelfs in de Iphone winkel in Nederland wisten ze dit niet. Ik heb zelf geen Iphone, maar mijn man wel en ik zie hem regelmatig door het huis lopen om een goed bereik te kunnen hebben. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat wij precies op de grens wonen.
quote:darkman schreef op 27 januari 2010 @ 11:24:

Verder is de Iphone een erg gesloten systeem waarbij Apple erg bepalend is hoe jij je toestel wilt gebruiken.

Wat bedoel je hiermee? Ik denk dan aan een IT-nerd die een zelf geschreven softwareprogramma op zijn iPhone wil zetten.

Energie verbruik is inderdaad hoog. Ik neem gewoon de lader mee en indien nodig opladen.
Ik wil em ik wil em ik wil em!

Alleen koop ik m'n Iphone pas in juni/juli, omdat de geruchten zijn dat dan de 4G wordt uitgebracht. Het wachten waard dacht ik zo.

Weet iemand trouwens hoe het bereik van T-mobile met een Iphone is als je met de trein reist tussen Amsterdam - Nijmegen en Amsterdam - Den Bosch? Ik heb nu tussen Amsterdam en Nijmegen hele stukken waarbij ik geen bereik heb (drama!). Nu heb ik trouwens een Vodafone abonnement. Niet een hele slechte provider dacht ik.
Als je perse een Iphone wilt... Maar het is wel duur.

Voor 22,50 pm heb je een Nokia mini N79 met 300 minuten en internet (2 jaar) bij Vodafone. Kan alles wat de Iphone kan (geen gedonder met Itunes) en heeft touchscreen en een uitklapbaar toetsenbord. Navigatie ook offline in ruim 70 landen (dat is nog eens handig op vakantie). Heeft ook een radio, de Iphone niet. En de camera is een stuk beter.

Kijk op het topic nieuwe mobiele telefoon, drie mensen w.o. ik hebben hem gekocht. Aanbieding alleen via Autoweek

Geldig tot 31 maart dus je kan nog even twijfelen...https://directsales.vodafone.nl/smm
.
weet iemand of het mogelijk is om een i-phone via internet in amerika te bestellen en dan op te laten sturen naar Nederland? Krijg je dan erg veel overzettingsproblemen, is het verstandig om te doen of juist dom? Ik ben qua design helemaal voor de I-phone en hoor van de mensen om mij heen dat het een hele prettige smartphone is maar ik ben niet van plan om hier bijna 600 euro aan uit te geven. In maart gaat ook een vriend van mij op vakantie in Amerika, zou het een optie zijn om hem een telefoon voor mij te laten kopen?

Een andere optie voor mij is de HTC diamond 2, volgens internet en vrienden een supertelefoon .... ik vind alleen het design van de Iphone dus mooier ...
Ook hier een I-phone wens.

Vroeg me nog een paar dingen af; kan je die I-phone in een docking-station zetten voor het beluisteren van muziek? En kan je dan binnenkomende telefoontjes/smsjes uitschakelen terwijl je muziek beluisterd?

Klopt het dat TMobile de mogelijkheid biedt om internet aan te schaffen voor 10 euro per maand extra?

Past de I-phone in je bh
@ zonnestraaltje: ja hij kan in een dockingstation. Ik heb zo'n ronde van jbl en je kan kiezen of je hem op de vliegtuigmodus wilt zetten of niet (binnenkomende telefoontjes etc uitschakelen)

Ik heb een iPhone abonnement bij tmobile: 29,95 per maand voor 150 belminuten, 150 sms'jes en onbeperkt internet. Geen idee of het mogelijk is apart internetabonnement te nemen.

Ehm, nee past niet in je bh....
Is de iphone goed te gebruiken als je nog geen internet in je abonnement hebt? Ik mag dus een andere telefoon uitzoeken, maar moet nog 1,5 maand met mijn oude abonnement, zonder internet..Kun je dan al applicaties installeren enzo?

@zonnestraaltje, je kunt ook een abonnement samenstellen, dan krijg je een relaxabonnement en daar kun je voor ¤9.95 onbeperkt internet bij kopen
quote:kipkerrie schreef op 28 januari 2010 @ 12:56:

Ehm, nee past niet in je bh.... Wel in mijn D-cup
quote:Jannemaan schreef op 28 januari 2010 @ 13:08:

Is de iphone goed te gebruiken als je nog geen internet in je abonnement hebt? Ik mag dus een andere telefoon uitzoeken, maar moet nog 1,5 maand met mijn oude abonnement, zonder internet..Kun je dan al applicaties installeren enzo?

@zonnestraaltje, je kunt ook een abonnement samenstellen, dan krijg je een relaxabonnement en daar kun je voor ¤9.95 onbeperkt internet bij kopenVriendje heeft m een maand gebruikt zonder abonnement, wél met wifi. Ik denk dat aan je computer hangen ook werkt?!
Oe ik ben heel blij met mijn iphone! Ik had al t-mobile en was/ben daar tevreden over. Nooit ellende met bereik en service enz.

Heb de witte 16 GB.. geen last van een vieze iphone
quote:littlemissvixen schreef op 28 januari 2010 @ 13:20:

[...]

Vriendje heeft m een maand gebruikt zonder abonnement, wél met wifi. Ik denk dat aan je computer hangen ook werkt?!

Dat zou ik inderdaad kunnen proberen! kan hij wel gewoon applicaties installeren?

Kun je de iphone ook met hotmail gebruiken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven