Online kookboek

28-01-2010 20:20 11 berichten
Dames,

Een vraagje. Ik wil graag mijn recepten ook online bewaren. Ik doe dat nu in een kookschrift van AH, maar ik ben op zoek naar een andere manier. Ik heb de volgende eisen:

- de recepten mogen niet openbaar zijn

- ik wil graag zelf een indeling van de recepten maken

- ik wil graag een foto kunnen toevoegen

Weet een van jullie of zoiets bestaat? En, zo ja, waar kan ik zoiets (gratis, ook dat nog ) vinden?
Alle reacties Link kopieren
Is een weblog iets voor je?

Ik hou zelf een weblog bij bij blogger.com
Waarom online als het niet openbaar mag zijn?
Weblog = openbaar. Online is volgens mij altijd openbaar. Dus maak gewoon je eigen kookboek in Word ofzo.
...
Bij blogger kan je kiezen voor openbaar en afgesloten (dan nodig je zelf de mensen uit)
Ik begrijp nooit zo goed waarom je recepten digitaal zou willen bewaren. Sta je dan met je laptop op het aanrecht te koken? Lijkt mij persoonlijk niet praktisch. Of ben ik gewoon ouderwetsch met mijn knip-en-plak-ringbandje?
quote:Schmoepie schreef op 28 januari 2010 @ 21:22:

Ik begrijp nooit zo goed waarom je recepten digitaal zou willen bewaren. Sta je dan met je laptop op het aanrecht te koken? Lijkt mij persoonlijk niet praktisch. Of ben ik gewoon ouderwetsch met mijn knip-en-plak-ringbandje?Dat heb ik ook, maar mijn knip-en-plak-ringbandje heb ik niet bij me als vriendinnen een recept willen hebben, of als ik even op mijn werk (keurig in de pauze ) even wil kijken wat ik de volgende week wil eten en meteen mijn boodschappenlijstje maak.
***off-topic***

Mariska, zou het kunnen dat ik jou ken (vroeger...) via het Tinbergencollege in DH?

***on-topic***
quote:Jippertje schreef op 19 februari 2010 @ 14:17:

***off-topic***

Mariska, zou het kunnen dat ik jou ken (vroeger...) via het Tinbergencollege in DH?

***on-topic***Nee Mariska was een erg populaire naam rond 1976
even een up voor dit oude topic.

Ik kook dus idd. met laptop op de aanrecht zoals schmoepie hier vraagt. Ben aan het surfen voor lekkere recepten voor de kerst en vind het handig om de recepten online bij elkaar te plaatsen zodat ik ze op diverse plaatsen aan kan passen (dus ook als ik niet op mijn eigen laptop werk).

Ik werk soms via smulweb maar af en toe gooit die ineens al je opgeslagen recepten eruit en kan je weer opnieuw beginnen. Bovendien kan je alleen de recepten bewaren die er op smulweb zelf staan bewaren wat ik een nadeel vind.

Ik vind het prima als de recepten openbaar zijn, aanpassen en foto toevoegen zou wel handig zijn maar hoeft niet perse.

Wie o wie weet een handige site hiervoor? Ik heb het via blogger.com geprobeerd maar dat is niet helemaal wat ik zoek.
Ik kook soms met de Ipad in de keuken, bijvoorbeeld als iets wil koken van de AH website. Waarom mogen de recepten niet openbaar zijn?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven