ik zoek, solarlampjes , mooie graf accesoires
zondag 7 februari 2010 om 17:35
Voor het plekje van mijn mam, die in november is overleden, zoek ik solarlampjes en andere "leuke"dingen om de boel op te fleuren.
In april word de steen pas geplaatst, en het is zo n kale bedoeling.
Ik heb veel site s gevonden maar veelal de standaard zaken,
Ik zoek het liefst dingentjes met vlinders erop,
die weerbestendig zijn,
Wie of wie heeft de gouden tip??
In april word de steen pas geplaatst, en het is zo n kale bedoeling.
Ik heb veel site s gevonden maar veelal de standaard zaken,
Ik zoek het liefst dingentjes met vlinders erop,
die weerbestendig zijn,
Wie of wie heeft de gouden tip??
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
zondag 7 februari 2010 om 17:48
zondag 7 februari 2010 om 17:50

zondag 7 februari 2010 om 18:15
Ja, een beetje suf, maar wij zijn voor het graf van mijn vader naar zo'n steenhouwerij showroom geweest in Meerkerk. Die hadden behalve grafstenen ook allerlei andere dingetjes (vaas, plantenbak, beeldje, kaarsenstandaard, lampje) die bij een graf kunnen en dus stevig en weerbestendig zijn. Ze kunnen daar ook dingen maken op bestelling. Maar je moet het maar net zien zitten om naar zoiets toe te gaan. Ik weet ook niet hoe lang het duurt voor je zoiets hebt als je het bestelt en wat het kost. Wel veel keus. Hier een linkje: http://www.skledar.nl/ Er zullen misschien wel meer van dat soort zaken zijn.
Gewoon een tuincentrum is inderdaad ook een optie, moet je wel net toevallig ergens tegenaan lopen wat een beetje stevig is. Het is in ieder geval weerbestendig wat daar verkocht wordt.
Succes en sterkte! Het is pas een paar maanden geleden dat je moeder is overleden, dus die kun je nog wel gebruiken...
Gewoon een tuincentrum is inderdaad ook een optie, moet je wel net toevallig ergens tegenaan lopen wat een beetje stevig is. Het is in ieder geval weerbestendig wat daar verkocht wordt.
Succes en sterkte! Het is pas een paar maanden geleden dat je moeder is overleden, dus die kun je nog wel gebruiken...

zondag 7 februari 2010 om 18:34
Ik wil je echt niet kwetsen, maar ik wil je toch wel even waarschuwen: hou je wel een beetje rekening met de rest van de graven in de buurt?
Niet alle nabestaanden zitten namelijk te wachten op een bonte en fleurige bedoening met vlinders en lampjes naast hun eigen graf. Mijn oma ligt bijvoorbeeld in een gedeeld graf en op de andere helft en bij de buurgraven is het echt bonte verzameling van beeldjes, foto's e.d. en ik weet dat mijn familie dat helemaal niet prettig vindt als ze zelf aan mijn oma's graf rouwen.
Gewoon even iets om bij stil te staan....
Niet alle nabestaanden zitten namelijk te wachten op een bonte en fleurige bedoening met vlinders en lampjes naast hun eigen graf. Mijn oma ligt bijvoorbeeld in een gedeeld graf en op de andere helft en bij de buurgraven is het echt bonte verzameling van beeldjes, foto's e.d. en ik weet dat mijn familie dat helemaal niet prettig vindt als ze zelf aan mijn oma's graf rouwen.
zondag 7 februari 2010 om 18:37
Bij mijn mama staat een ijzeren staaf waar je normaal een lampje aan kunt hangen. Bij mama hangen er vetbolletjes aan, ze hield erg van vogeltjes. Zoiets vind ik erg mooi. Natuurlijk maar niet kaal
Verder verzorgt mijn vader het graf vaak, ik kom er, vanwege de afstand, niet zo veel. Heb dus verder niet zoveel tips.
Verder verzorgt mijn vader het graf vaak, ik kom er, vanwege de afstand, niet zo veel. Heb dus verder niet zoveel tips.

zondag 7 februari 2010 om 18:42
quote:Ik wil je echt niet kwetsen, maar ik wil je toch wel even waarschuwen: hou je wel een beetje rekening met de rest van de graven in de buurt?Ik sta werkelijk paf, echt hoor. Ik denk dat iedereen recht heeft om zijn of haar geliefde te herdenken op zijn of haar manier en als Diaantje een kudde vlinders met lampjes op het graf van haar moeder wil plaatsen dan moet ze dat toch gewoon kunnen doen?? Wat is er gebeurt met verdraagzaamheid? Wat maakt het nou uit dat er op een ander graf allerlei beeldjes en toestanden staan??? Echt hoor, dit vat ik niet

zondag 7 februari 2010 om 18:48
Ik ben eigenlijk van mening dat een begraafplaats de laatste plaats is om subtiel te zijn. Ik houd absoluut niet van regenbogen, vlinders en lampjes, maar als ik een graf zie wat rijkelijk voorzien is van dit soort spulletjes dan ben ik blij dat de nabestaanden op die manier troost proberen te krijgen en er nog wat van proberen te maken. Ieder zijn ding, en zeker daar.
Niets persoonlijkers dan een graf, en mijns insziens dus vrij te versieren door de nabestaanden. Maar dat is mijn mening.
Niets persoonlijkers dan een graf, en mijns insziens dus vrij te versieren door de nabestaanden. Maar dat is mijn mening.
zondag 7 februari 2010 om 18:51
quote:Rogue1 schreef op 07 februari 2010 @ 18:46:
Nou ja, het kan natuurlijk wel, maar ik denk dat (zeker op een begraafplaats) subtiliteit belangrijk is.Waarom??? Als ik later een voetbalbeeld van John Dahl Thomasson in Feyenoordshirt met solarlampjes als ogen op mijn graf wil hebben staan dan is dat toch aan mij en mijn nabestaanden , niet aan de nabestaanden van iemand die ik niet ken en ook nooit meer ga kennen? Als je zulke dingen héél erg vindt koop je maar een stukkie straat op een kerkhof.
Nou ja, het kan natuurlijk wel, maar ik denk dat (zeker op een begraafplaats) subtiliteit belangrijk is.Waarom??? Als ik later een voetbalbeeld van John Dahl Thomasson in Feyenoordshirt met solarlampjes als ogen op mijn graf wil hebben staan dan is dat toch aan mij en mijn nabestaanden , niet aan de nabestaanden van iemand die ik niet ken en ook nooit meer ga kennen? Als je zulke dingen héél erg vindt koop je maar een stukkie straat op een kerkhof.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 7 februari 2010 om 18:53
Helemaal eens met dangeensuus; waarom zou je subtiel moeten zijn? Zolang je geen rare dingen doet met de andere graven is er mijns inziens helemaal niets aan de hand en mag je er wat mij betreft zelfs een discobal hangen.
Iedereen heeft zijn eigen manier om te rouwen en verwerken en ik vind dat iedereen die ruimte moet krijgen.
Iedereen heeft zijn eigen manier om te rouwen en verwerken en ik vind dat iedereen die ruimte moet krijgen.
zondag 7 februari 2010 om 18:54
quote:iris1969 schreef op 07 februari 2010 @ 18:34:
Ik wil je echt niet kwetsen, maar ik wil je toch wel even waarschuwen: hou je wel een beetje rekening met de rest van de graven in de buurt?
Nu wil ik jou niet kwetsen, maar jouw familie geeft toch niet de 'standaard van het rouwen' aan? Als iemand een bonte bedoening op het graf (wat ze zelf hebben gekocht) wil zetten, omdat dat op die manier haar familielid wil gedenken, dan is dat toch prima? Misschien vindt zij het graf van jouw oma wel saai, kil en koud. Dan gaat ze toch ook niet zeggen dat daar bloemetjes of vlinders op moeten?
Ik neem aan dat er bepaalde regels gelden op een begraafplaats, maar aan méér hoef je je niet te houden. Zeker niet 'wat anderen er van vinden'.
TO: sterkte, en succes met het vinden van passende spullen voor het graf van je moeder.
Nu wil ik jou niet kwetsen, maar jouw familie geeft toch niet de 'standaard van het rouwen' aan? Als iemand een bonte bedoening op het graf (wat ze zelf hebben gekocht) wil zetten, omdat dat op die manier haar familielid wil gedenken, dan is dat toch prima? Misschien vindt zij het graf van jouw oma wel saai, kil en koud. Dan gaat ze toch ook niet zeggen dat daar bloemetjes of vlinders op moeten?
Ik neem aan dat er bepaalde regels gelden op een begraafplaats, maar aan méér hoef je je niet te houden. Zeker niet 'wat anderen er van vinden'.
TO: sterkte, en succes met het vinden van passende spullen voor het graf van je moeder.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 7 februari 2010 om 18:54
Ik zie weleens graven van hele jonge mensen waar kennelijk geregeld vrienden nog op diegene komen proosten ; dan brengen ze een borrel mee en hangen bijv. voetbalvaantjes of sjaals over het graf. Niks subtiels aan, nee. Maar wel heel mooi. Om de liefde die er van af spat.

zondag 7 februari 2010 om 18:55
Ik was al bang dat dit wellicht verkeerd zou vallen en daarom heb ik het zo voorzichtig mogelijk neergezet, maar helaas niet voorzichtig genoeg.
Uiteraard is iedereen vrij om te rouwen zoals hij/zij wil, maar dat mogen de mensen van de buurtgraven ook, dus ik gaf alleen maar aan dat wellicht niet iedereen op lichtjes en fleurige vlinders zit te wachten als hij/zij er naast zit te rouwen. That's all.
Uiteraard is iedereen vrij om te rouwen zoals hij/zij wil, maar dat mogen de mensen van de buurtgraven ook, dus ik gaf alleen maar aan dat wellicht niet iedereen op lichtjes en fleurige vlinders zit te wachten als hij/zij er naast zit te rouwen. That's all.
zondag 7 februari 2010 om 18:56
http://images.google.nl/i ... w0oV9-PPLxVxLVapH07AfcbWk=&h=150&w=200&sz=23&hl=nl&start=5&um=1&itbs=1&tbnid=W74MEhQC7GCuzM:&tbnh=78&tbnw=104&prev=/images%3Fq%3Dgrafversiering%2Bvlinders%26hl%3Dnl%26client%3Dfirefox-a%26channel%3Ds%26rls%3Dorg.mozilla:nl:official%26sa%3DN%26um%3D1
zondag 7 februari 2010 om 18:57
quote:iris1969 schreef op 07 februari 2010 @ 18:55:
Uiteraard is iedereen vrij om te rouwen zoals hij/zij wil, maar dat mogen de mensen van de buurtgraven ook, dus ik gaf alleen maar aan dat wellicht niet iedereen op lichtjes en fleurige vlinders zit te wachten als hij/zij er naast zit te rouwen. That's all.Da's dan jammer. Het is jullie graf en daar mogen jullie doen wat jullie willen, en op het graf van TO moeder mogen zij doen wat ze willen. Klaar.
Uiteraard is iedereen vrij om te rouwen zoals hij/zij wil, maar dat mogen de mensen van de buurtgraven ook, dus ik gaf alleen maar aan dat wellicht niet iedereen op lichtjes en fleurige vlinders zit te wachten als hij/zij er naast zit te rouwen. That's all.Da's dan jammer. Het is jullie graf en daar mogen jullie doen wat jullie willen, en op het graf van TO moeder mogen zij doen wat ze willen. Klaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 7 februari 2010 om 18:59
Er bestaan ook mooie roestvrijstalen windlichten, en daar zou je een olielamp in kunnen doen. Die blijven best lang branden, en dan kun je hem als je komt bijvullen met olie.
Bijv zoiets
Ik vind deze ook heel mooi maar dan zit je weer met regen enzo
Sterkte!!!
Bijv zoiets
Ik vind deze ook heel mooi maar dan zit je weer met regen enzo
Sterkte!!!
Stressed is just desserts spelled backwards
zondag 7 februari 2010 om 19:00
quote:iris1969 schreef op 07 februari 2010 @ 18:55:
Ik was al bang dat dit wellicht verkeerd zou vallen en daarom heb ik het zo voorzichtig mogelijk neergezet, maar helaas niet voorzichtig genoeg.
Al schrijf je het nog zo voor- of omzichtig , je boodschap wordt er niet anders door ; kennelijk vind jij dat je een ander jouw smaak niet op mag dringen.
Op een zo'n vol gebouwd ( " bewoond " ) stukje als een begraafplaats is het vrijwel onmogelijk niet ook een blik op het graf links en rechts te werpen als die van jouw dierbare in het midden is. Het leven is hard..... de dood ook.
Al schrijf je het nog zo voor- of omzichtig , je boodschap wordt er niet anders door ; kennelijk vind jij dat je een ander jouw smaak niet op mag dringen.
Op een zo'n vol gebouwd ( " bewoond " ) stukje als een begraafplaats is het vrijwel onmogelijk niet ook een blik op het graf links en rechts te werpen als die van jouw dierbare in het midden is. Het leven is hard..... de dood ook.