Een nieuwe auto kopen!
maandag 22 februari 2010 om 12:28
Hoi allemaal,
Ik heb nu een renault twingo. Een prima auto, lekker klein, maar ook al erg oud. Hij komt uit 1993. Heb hem in januari 2008 gekocht en heb er 1400 euro voor betaald.
Hij is net weer gekeurd en er moesten alleen 2 nieuwe banden onder.
En nu ben ik aan het zoeken naar een andere leuke auto.
Nu is mijn vraag:
Wie rijdt er in een klein en goedkoop leuk autotje? En zo ja, welke is dat dan....?
Ik ben druk aan het zoeken maar wil graag wat van jullie reactie`s.
Alvast bedankt.
Babbel
Ik heb nu een renault twingo. Een prima auto, lekker klein, maar ook al erg oud. Hij komt uit 1993. Heb hem in januari 2008 gekocht en heb er 1400 euro voor betaald.
Hij is net weer gekeurd en er moesten alleen 2 nieuwe banden onder.
En nu ben ik aan het zoeken naar een andere leuke auto.
Nu is mijn vraag:
Wie rijdt er in een klein en goedkoop leuk autotje? En zo ja, welke is dat dan....?
Ik ben druk aan het zoeken maar wil graag wat van jullie reactie`s.
Alvast bedankt.
Babbel
maandag 22 februari 2010 om 12:41
maandag 22 februari 2010 om 12:45
maandag 22 februari 2010 om 12:55
maandag 22 februari 2010 om 13:01
quote:hanZie schreef op 22 februari 2010 @ 12:55:
Hoe zit het met de slooppremie voor je twingo? Als je er 1000 euro voor krijgt is het een beetje jammer van het geld dat ie net gekeurd is. Verder scheelt het je in de aanschaf op een andere auto.
Ik zou zelf ook eerst die twingo afrijden en dan pas een nieuwe kopen.Hoezo dat dan? Ze kan hem toch ook gewoon verkopen?
Hoe zit het met de slooppremie voor je twingo? Als je er 1000 euro voor krijgt is het een beetje jammer van het geld dat ie net gekeurd is. Verder scheelt het je in de aanschaf op een andere auto.
Ik zou zelf ook eerst die twingo afrijden en dan pas een nieuwe kopen.Hoezo dat dan? Ze kan hem toch ook gewoon verkopen?
maandag 22 februari 2010 om 13:07
De Twingo is uit 1993. Die is waarschijnlijk bijna afgereden. Nu kan je er nog geld voor krijgen. Stel dat ie volgend jaar niet door de keuring komt, dan kost het je dan veel geld. Ik vind het dus een goede keuze om nu eens rond te kijken naar een andere auto. De slooppremie krijg je overigens niet als je auto is afgekeurd.
Mijn moeder heeft ook een nieuwe Citroen C1 gekocht. Geen wegenbelasting, zeer zuinig in gebruik. Nadeel: het is wel een érg klein autootje.
Mijn moeder heeft ook een nieuwe Citroen C1 gekocht. Geen wegenbelasting, zeer zuinig in gebruik. Nadeel: het is wel een érg klein autootje.
maandag 22 februari 2010 om 13:08
Als je er meer dan 1000 euro voor kunt krijgen mag je een gat in de lucht springen. Waarschijnlijker is dat dit je niet lukt. Die slooppremie van 1000 was mooi meegenomen. Eigenlijk jammer dat je hem hebt laten keuren terwijl je eigenlijk een andere auto wilt. Ook erg jammer dat het garagebedrijf je daar niet over ingelicht heeft.
maandag 22 februari 2010 om 13:24
quote:Zamirah schreef op 22 februari 2010 @ 13:12:
Een C1 is inderdaad erg klein. Misschien een C3? Of een Peugeot 206?
Ze heeft nu een Twingo,das ook maar een klein otootje..
Beetje zelfde formaat als
Ford Ka
Citroen C1
Peugeot 107
enz
Een C1 is inderdaad erg klein. Misschien een C3? Of een Peugeot 206?
Ze heeft nu een Twingo,das ook maar een klein otootje..
Beetje zelfde formaat als
Ford Ka
Citroen C1
Peugeot 107
enz
anoniem_70402 wijzigde dit bericht op 22-02-2010 13:39
Reden: verkeerd cijfertje
Reden: verkeerd cijfertje
% gewijzigd
maandag 22 februari 2010 om 13:44
maandag 22 februari 2010 om 13:51
quote:piba schreef op 22 februari 2010 @ 13:44:
[...]
klinkt interessant, maar waarom hoef je geen wegenbelasting te betalen bij die auto?
Door de lage CO2 uitstoot.
De vervuiler betaald.....en deze auto vervuilt nauwelijks.
Net als de Toyota Aigo en de Peugeot 107,voor alledrie de modellen is per jan 2010 de wegenbelasting afgeschaft.
[...]
klinkt interessant, maar waarom hoef je geen wegenbelasting te betalen bij die auto?
Door de lage CO2 uitstoot.
De vervuiler betaald.....en deze auto vervuilt nauwelijks.
Net als de Toyota Aigo en de Peugeot 107,voor alledrie de modellen is per jan 2010 de wegenbelasting afgeschaft.