Een nieuwe auto kopen!

22-02-2010 12:28 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb nu een renault twingo. Een prima auto, lekker klein, maar ook al erg oud. Hij komt uit 1993. Heb hem in januari 2008 gekocht en heb er 1400 euro voor betaald.

Hij is net weer gekeurd en er moesten alleen 2 nieuwe banden onder.

En nu ben ik aan het zoeken naar een andere leuke auto.

Nu is mijn vraag:

Wie rijdt er in een klein en goedkoop leuk autotje? En zo ja, welke is dat dan....?

Ik ben druk aan het zoeken maar wil graag wat van jullie reactie`s.

Alvast bedankt.

Babbel
Joh, Biebelie, wist ik niet, dat is goed nieuws! Ik zoek nog een autootje om mee te forenzen, maar dat is dus wel een goede optie, thnx!
quote:Zamirah schreef op 22 februari 2010 @ 13:45:

Ook geen Polo kopen!

Een vriend van me heeft daar alleen maar ellende mee gehad.Ik heb jarenlang met plezier zonder problemen een VW Polo op LPG en benzine als leaseauto gehad. En ook eens - als voorloper voor mijn Golf - een jaar een Polo TDI reed ook prima.
quote:Babbel88 schreef op 22 februari 2010 @ 12:41:

Ja ik bedoel inderdaad ook een nieuwe 2ehands.

Maar mijn auto is net gekeurd ja, maar dan kan ik er ook meer voor krijgen.

Stel ik moet volgend jaar een nieuwe, dan kan ik mijne aan de straat stenen niet meer kwijt waarschijnlijk.

Iemand ervaring met Ford Ka?

Over dat er meer voor terug krijgen zou ik me niet teveel van voorstellen. Je auto is van 1993, dus dat is 17 jaar oud!

Deze auto's gaan door naar de handel en die maakt het echt niet uit of er wel of geen apk op zit.

Ik zou idd lekker doorrijden en dan tegen de tijd dat hij weer voor de apk moet een andere kopen.

Een Ford ka is een heerlijke auto, lekker pittig karretje.

Let op dat er bij veel merken maar een 1.0 motor inzit, bij de Ford ka is dat een 1.3, scheelt absoluut in power!

Kwaliteit Ka is niks mis mee en ook dat roesten is niet meer/minder dan een ander merk.
quote:Zamirah schreef op 22 februari 2010 @ 13:45:

Ook geen Polo kopen!

Een vriend van me heeft daar alleen maar ellende mee gehad.Dus omdat jij 1 geval kent wat niet goed is afgelopen zijn alle polo's slecht?
quote:makeupyourmind schreef op 22 februari 2010 @ 14:01:

[...]

Over dat er meer voor terug krijgen zou ik me niet teveel van voorstellen. Je auto is van 1993, dus dat is 17 jaar oud!

Deze auto's gaan door naar de handel en die maakt het echt niet uit of er wel of geen apk op zit.

Ik zou idd lekker doorrijden en dan tegen de tijd dat hij weer voor de apk moet een andere kopen.

Een Ford ka is een heerlijke auto, lekker pittig karretje.

Let op dat er bij veel merken maar een 1.0 motor inzit, bij de Ford ka is dat een 1.3, scheelt absoluut in power!

Kwaliteit Ka is niks mis mee en ook dat roesten is niet meer/minder dan een ander merk.

Het maakt inderdaad niet veel uit die APK. Maar wel voor de sloop premie omdat ie dan gekeurt moet zijn. Minimaal 3 maanden.

Ik heb nu ook een motor van 1.3 en dat bevalt me prima.

Ik kan ook nog wel even vooruit met deze auto , maar ik wil voor dat ie volgend jaar weer gekeurd moet sowieso een andere auto.

Want dan ben ik ook de sloop premie kwijt.
quote:hanZie schreef op 22 februari 2010 @ 14:38:

[...]

Dus omdat jij 1 geval kent wat niet goed is afgelopen zijn alle polo's slecht? Ik ken trouwens iemand met een polo die geen andere meer wil! Ligt denk ik ook aan het type auto?
quote:hanZie schreef op 22 februari 2010 @ 14:38:

[...]

Dus omdat jij 1 geval kent wat niet goed is afgelopen zijn alle polo's slecht? Ja, en bovendien nog lelijk ook.
quote:Tinus1977 schreef op 22 februari 2010 @ 12:51:

Ik heb een VW Lupo 1,2 liter automaat.

Heeeeerlijk bakkie, ben er erg blij mee.

Deze ziet er echt gaaf uit!

Wil inderdaad een kleine auto.
Als je een nieuwe wilt zou ik een peugot 107 kopen die kosten ongeveer 10 000 euro ( 2e hands zijn ze zo duur dat het niet de moeite waard is)

Anders een oude peugot 205? schijnen betrouwbaar te zijn.
quote:biebelie schreef op 22 februari 2010 @ 13:51:

[...]

Door de lage CO2 uitstoot.

De vervuiler betaald.....en deze auto vervuilt nauwelijks.

Net als de Toyota Aigo en de Peugeot 107,voor alledrie de modellen is per jan 2010 de wegenbelasting afgeschaft.Helaas zit je over 2 jaar met het rekeningrijden.
Houdt er wel rekening mee dat de sloopremie ophoudt zodra de pot leeg is. Uiterlijk loop de regeling tot eind 2010, maar dus als de pot eerder leeg is stopt de regeling eerder.
quote:Dahlia74 schreef op 22 februari 2010 @ 14:58:

Houdt er wel rekening mee dat de sloopremie ophoudt zodra de pot leeg is. Uiterlijk loop de regeling tot eind 2010, maar dus als de pot eerder leeg is stopt de regeling eerder.

Tsja daar heb je een goeie... daar moet ik dus wel even op letten.

Oh en weet je.. ik heb geen 10.000 euro ;) Tenminste heb ik niet over voor een auto...

Dus het word voor mij een tweedehands auto!
quote:Zamirah schreef op 22 februari 2010 @ 14:44:

[...]

Helaas zit je over 2 jaar met het rekeningrijden. neh, duurt nu het kabinet gevallen is nog zéker een aantal jaar volgens de Telegraaf
quote:Zamirah schreef op 22 februari 2010 @ 14:44:

[...]

Helaas zit je over 2 jaar met het rekeningrijden. Dat is toch nog helemaal niet zeker??
quote:Babbel88 schreef op 22 februari 2010 @ 14:43:

[...]

Deze ziet er echt gaaf uit!

Wil inderdaad een kleine auto.

Het grappige dat zelfs mijn man (grote auto-liefhebber, het is ook zijn werk) erg graag in mijn Lupootje rijdt terwijl hij zelf een vette bak heeft.

Enig nadeel vind ik dat de kofferbak erg klein is, maar het is maar net wat je zelf nodig hebt aan ruimte. De achterbank kan naar beneden en daar win je ook weer ruimte mee.
Een Citroen C3 is niet zo klein als een C1 maar ziet er ook leuk uit en is net wat groter.
quote:biebelie schreef op 22 februari 2010 @ 12:45:

Ik heb vorig jaar een nieuwe Citroen C1 gekocht.

Die zijn er al vanaf Eur 8500,-

Dan rij je splikspinternieuw en je betaald geen wegenbelasting.

Ook laag benzine verbruik 1 op 21 ongeveer!

En het voordeel dat je de eerste 4 jaar niet naar de keuring hoeft..Ja, en in plaats van de keuring krijg je pakweg elke 15000 km een onderhoudsebeurt waarvan de kosten ook erg kunnen oplopen. Vergis je daar niet in.
Ik heb net een nieuwe Suzuki Alto gekocht en betaal ook geen wegenbelasting. Hij rijdt super, ben er erg blij mee! Daarvoor reed ik een Nissan Micra, die ziet er leuk uit maar ik heb er een paar kostbare, onverwachte reparaties aan gehad en zou je deze auto niet aanraden. De auto die ik daarvoor had was een Seat Arosa, hetzelfde model als de Lupo (werden destijds ook in dezelfde fabriek gemaakt) en dat vind ik echt een aanrader! Klein, maar lekker pittig en hij reed ontzettend lekker.
quote:Equus schreef op 24 februari 2010 @ 11:40:

[...]

Ja, en in plaats van de keuring krijg je pakweg elke 15000 km een onderhoudsebeurt waarvan de kosten ook erg kunnen oplopen. Vergis je daar niet in.APK staat los van onderhoudsbeurten. Je zou altijd elke 15000 km een onderhoudsbeurt moeten laten uitvoeren op je auto als je deze goed wilt houden. En na die eerste jaren komt daar APK bovenop. Als je bij de dealer je auto onderhoudt krijg je korting op je APK en kost het net als bij goedkope particulieren vaak maar 30 euro.
quote:clogs schreef op 24 februari 2010 @ 11:58:

Ik heb net een nieuwe Suzuki Alto gekocht en betaal ook geen wegenbelasting. Hij rijdt super, ben er erg blij mee! Daarvoor reed ik een Nissan Micra, die ziet er leuk uit maar ik heb er een paar kostbare, onverwachte reparaties aan gehad en zou je deze auto niet aanraden. De auto die ik daarvoor had was een Seat Arosa, hetzelfde model als de Lupo (werden destijds ook in dezelfde fabriek gemaakt) en dat vind ik echt een aanrader! Klein, maar lekker pittig en hij reed ontzettend lekker.

Klopt. Seat = VW = Audi. Eigenlijk allemaal hetzelfde.

Een Seat Arosa is wel goedkoper dan een VW Lupo. Een Audi is het duurste van de drie, in aanschaf en onderhoud en volgens mij heeft Audi geen echt kleine karretjes.

Ik kan zowel de Seat Arosa als de VW Lupo aanraden. Zijn beiden erg degelijke merken.
quote:schuim schreef op 24 februari 2010 @ 12:05:

[...]

APK staat los van onderhoudsbeurten. Je zou altijd elke 15000 km een onderhoudsbeurt moeten laten uitvoeren op je auto als je deze goed wilt houden. En na die eerste jaren komt daar APK bovenop. Als je bij de dealer je auto onderhoudt krijg je korting op je APK en kost het net als bij goedkope particulieren vaak maar 30 euro.Ja, dat weet ik. Het leek net of je geen kosten zou hebben aan je auto omdat je de de keuring niet hoeft te doen, terwijl onderhoudsbeurten ook bij jonge autos's in de papieren kunnen lopen. Er moet altijd wel iets vervangen worden (tuurlijk niet zoveel als bij de oudere exemplaren uiteraard)
Ford Focus?
Het allerbeste -financieel-wat je kunt doen is de Twingo oprijden, dus gewoon doorrijden tot de reparaties komen.

Ik heb een Twingo van 13 jaar oud, volgens mijn monteur motorisch nog erg goed, maar goed, ooit is het over,

Ik rijd door zolang er geen grote reparaties (motorisch) komen,

Kijk nieuwe banden vallen wat mij betreft daarbuiten, want dat heb je regelmatig, welke auto je ook hebt.

Die oude Twingo's zijn trouwens supersterk, en vergeleken met bv een Aygo een ruimere kofferbak.

Mocht er ooit een dag komen dat Twingo het begeeft.... ...dan wordt er hier ws een Kia Picanto of Suzuki Alto nieuw gekocht, en gewoon weer opgereden.

VW is natuurlijk een goed merk, maar de kleinere auto blijven daar te duur.

Opel vind ik oubollig.

Aygo, C1 en Peugeot, die 3 dezelfde auto's, zie ik nu zoveel op de weg dat ik die net niet meer wil.

Die nieuwe Fiat, dat dopje zeg maar, geweldig maar ook weer duur. Evenals de mini, gewoon buiten mijn budget.
Hmm... wat is het budget?

De Twingo is inderdaad heel klein maar door zn verschuifbare achterbank heb je veel meer ruimte om je boodschappen te doen dan met een C1, Aygo of Peugeotje. Dus.. waarom niet een nieuwere Twingo?

Maar nogmaals: Wat is het budget? En wat wil je voor een opties op de auto?
ps. C3 vind ik echt een gezinsauto en niet voor een leuke vlotte jonge meid (ga er vanuit dat 88 je geboortejaar is)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven