alleen stengels uit de bollen van de blauwe druifjes...

14-03-2010 19:06 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is niet het grootste probleem van de wereld, maar ik zou toch graag willen weten waarom er geen blauwe druifjes uit mijn blauwe druifjes bollen komen . Er komen alleen stengels... Wie weet wat hier de reden van kan zijn??? De bollen heb ik gekocht in een potje, gewoon bij het tuincentrum.

Wie weet wat hier het probleem van is??? En wie heeft de gouden tip???

tandpasta
Oh, dat deden die van mij dit jaar ook. Ik heb ze vorig jaar geplant in een bloempot en er kwamen leuke blauwe druifjes uit. Dit jaar zijn de stengels wel opgekomen en ok flink lang geworden, maar daarna afgestorven. Ik dacht dat ik ze te veel of te weinig water had gegeven, maar misschien bloeien ze gewoon niet elk jaar (en heb jij tweedehands blauwe druifjes )
te snel gegroeid misschien

Als ik druifjes in pot koop, koop ik ze pas als ik de knoppen al zie

Mar daar heb je nu niets meer aan,

gewoon nieuwe kopen denk ik
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
tweedehands blauwe druifjes

haha zat daar zelf ook aan te denken dat die dingen misschien niet elk jaar bloeien ofzo...
Als dit gaat om blauwe druifjes in het 'wild, in de tuin dus dan komen de bloempjes nog, nu heb je alleen groene stengels.

Als het gaat om 'tamme' blauwe druifjes (dus in een potje) dan ben je in de maling genomen met een potje bieslook!
Maar die van mij dan Potsiedikkie, dat zijn wel echte blauwe druifjes (vorig jaar zelf gezien!) en hebben nu ook alleen maar stengels.

En of het bieslook is ruik je toch zo? Anders even proeven, Tandpasta! Dan weet je het zeker
quote:potsiedikkie schreef op 14 maart 2010 @ 19:14:

Als dit gaat om blauwe druifjes in het 'wild, in de tuin dus dan komen de bloempjes nog, nu heb je alleen groene stengels.

Als het gaat om 'tamme' blauwe druifjes (dus in een potje) dan ben je in de maling genomen met een potje bieslook!Het is gewoon zo'n platic potje voor waar een stuk of 9 bolletjes in zitten... Meen je dat trouwens van die bieslook
Mocht het bieslook zijn, dan kun je het door je eten doen, dat kan met blauwe druifjes dan weer niet
Die bolletjes in een potje bloeien echt maar 1 keer.

Ik kwam hier een potje narxissen en hyacinten tegen van vorig jaar,

Doen echt niets, buiten de paar blaadjes die er uit komen.

Dus waag er nog n paar euro aan voor een nieuw potje
Hmm, die van mij kwamen niet uit een potje. Daar heb ik de bolletjes zelf ingestopt.

En die van Tandpasta bloeien helemaal niet.

Komt het door het potje of het soort bolletjes wat ze erin stoppen? Met andere woorden: zouden die van mij in de tuin wel nogmaals bloeien dan?
je kunt ze altijd planten nostradame, en dan zie je wel of er wat eruit komt

En anders in het najaar bolletjes kopen en planten
Ik heb ook blauwe druifjes uit een potje in mijn tuin geplant. Vorige week heb ik de stengels afgeknipt en er zaten knopjes in verscholen. Afknippen die handel dus.
Ohja, toevoeging: Mijn blauwe druiven dateren al van enkele jaren geleden; ik doe het elk jaar zo en ze bloeien ook elk jaar weer.
Misschien is het een Ikea plantje, en moet je de blauwe druifjes er zelf nog opplakken?
Dat deden die van mij ook. Heel lang alleen groene stengels. Maar op een gegeven moment kwamen er toch kleine blauwe druifjes in. Niet fantastisch veel, maar goed. Na weken alleen maar groene stengels was ik blij met elk "blauwtje";-)
aaaa dus ik moet m'n stengels gewoon nog een paar weken gunnen ;) En anders kan ik ze altijd kort knippen in de hoop dat er dan nog wat gebeuren haha

Weet trouwens niet of ik het geduld er voor heb... voor een paar euro een nieuw bakje kopen is wel zo makkelijk
Ik hoop dat die van jou hetzelfde doen!

Ik had ze ook bijna weggedaan, het is inderdaad net zo makkelijk even een nieuw bakje te kopen.
Dit heb ik ook, heb weken geleden een bakje blauwe druifjes gekregen maar tot nu toe komen daar ook alleen maar groene stegels en geen blauwe druifjes uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven