Poes die veel eet en altijd honger heeft
zondag 5 juli 2009 om 17:02
vrijdag 19 maart 2010 om 14:32
Dag beste mensen. Onlangs heb ik een poes van ongeveer 5 jaar uit het asiel gehaald. Dit omdat mijn kater die ik al had veel te veel alleen zit door mijn nieuwe baan.
Nu wil het ook zo zijn dat deze poes ontzettend veel eet. ik kan 3 bakken met brokjes neerzetten, ze eet alles op.. Ze poept ook heel veel... Vaak stinkie stinkie poep..De kater die ik al had komt niet toe om ook eens aan de bak met brokjes te beginnen.. Ik ben mijn royal Canin aan het mengen met whiskas, want ze vreet me arm...
Kater gecastrreed, Poes gesterreliseerd..respectievelijk 10 en 5 jaar oud.
Wat kan het zijn dat die nieuwe poes aan de lopende band alle brokjes opeet.. ze kan geen honger hebben lijkt mij want ze eet echt te veel.. ziet er gezond uit,, beeetje een buikje.\\
Iemand een goed advies,
groetjes donny
Nu wil het ook zo zijn dat deze poes ontzettend veel eet. ik kan 3 bakken met brokjes neerzetten, ze eet alles op.. Ze poept ook heel veel... Vaak stinkie stinkie poep..De kater die ik al had komt niet toe om ook eens aan de bak met brokjes te beginnen.. Ik ben mijn royal Canin aan het mengen met whiskas, want ze vreet me arm...
Kater gecastrreed, Poes gesterreliseerd..respectievelijk 10 en 5 jaar oud.
Wat kan het zijn dat die nieuwe poes aan de lopende band alle brokjes opeet.. ze kan geen honger hebben lijkt mij want ze eet echt te veel.. ziet er gezond uit,, beeetje een buikje.\\
Iemand een goed advies,
groetjes donny
vrijdag 19 maart 2010 om 14:37
Een van mijn katten wil ook alleen maar eten. Mijn DA heeft aangegeven gewoon twee keer per dag een bakje neer te zetten zodat ze maximaal 65 gram per dag krijgt (is een gezonde hoeveelheid voor een kat van haar gewicht). Werkt perfect. Ze bedelt nog wel, maar ze blijft goed op gewicht.
Wat krijgt jouw kat overigens voor voeding? Ik heb begrepen dat hoe goedkoper de voeding (lees: van een inferieur merk) hoe minder voedingstoffen erin zitten. En je kat dus misschien meer nodig heeft.
Wat krijgt jouw kat overigens voor voeding? Ik heb begrepen dat hoe goedkoper de voeding (lees: van een inferieur merk) hoe minder voedingstoffen erin zitten. En je kat dus misschien meer nodig heeft.
zaterdag 20 maart 2010 om 02:44
normaal heb ik alleen royal canin sensitive of indoor. maar aangezien de nieuwe poes constant eet heb ik er een pak whiskas even doorheen gemengd.ik ben sinds de aankomst van de nieuwe poes ook gestopt met elke dag sheba. dat kreeg mijn kater eerst, maar daardoor eet ìe steeds slechter zijn brokjes. is trouwens ook niet goed om te veel nat voer te geven.
wat mij wel opeens opvalt is dat de nieuwe poes dat veel eten bijna alleen maar doet als ik thuis ben. misschien kan iemand mij daar iets meer over informeren, hoe dit kan...
groetjes donny
wat mij wel opeens opvalt is dat de nieuwe poes dat veel eten bijna alleen maar doet als ik thuis ben. misschien kan iemand mij daar iets meer over informeren, hoe dit kan...
groetjes donny
zaterdag 20 maart 2010 om 03:13
Nou, de nieuwe poes heb ik pas 3 weekjes. ik weet niet hoe snel een kat kan bijkomen. Maar mager is ze niet. Mind uitzienijn kater is precies een felix Geen grammetje te veel of te weinig geloof ik.. is een kleine kater weegt 3.6 kilo. \
ik geloof dat de nieuwe poes, die nog een ietsiepietsie kleiner is, toch net iets meer als de kater weegt...nog niet gewogen eigenlijk,,
maar wat staat is dat ik de nieuwe veelvraat wel heel gezond vind uitzien...vachtje blinkt, alles ok,,,
ik maak me ook nog niet zoǹ hele erge zorgen...maar het valt me op dat ze zoveel meer eet dan mijn kater... maar misschien eet ie ook wel net wat te weinig...
ik geloof dat de nieuwe poes, die nog een ietsiepietsie kleiner is, toch net iets meer als de kater weegt...nog niet gewogen eigenlijk,,
maar wat staat is dat ik de nieuwe veelvraat wel heel gezond vind uitzien...vachtje blinkt, alles ok,,,
ik maak me ook nog niet zoǹ hele erge zorgen...maar het valt me op dat ze zoveel meer eet dan mijn kater... maar misschien eet ie ook wel net wat te weinig...
zaterdag 20 maart 2010 om 11:06