Varadero

13-02-2010 21:06 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een leuke reis gezien naar Varadero Cuba. We zouden graag begin jun willen gaan. Heb al gezien dat dit redelijk laagseizoen is voor cuba. Weet iemand of je dan veel last hebt van muggen?

Graag zou ik max 2 weken in varadero willen zijn en daar van daan uitstapjes willen maken. Is dit mogelijk? Kan je daarvandaan op de mooie plekjes komen? We willen lekker uitrusten maar dus ook een paar dagen op stap. Ik lees graag ervaringen!
Slechte maand: regentijd en orkaanseizoen. Muggen heb ik er niet gezien, maar ik zat er dan ook in november, de droge tijd.

Varadero ben ik niet geweest, wel op de rest van Cuba. Cuba is gaaf! Zonde om je te beperken tot het meest toeristische stukje met voornamelijk all-in gedoe. Havana is in elk geval super, Vinales ook en 't oosten van 't eiland heeft geweldige stranden (Baracoa) Ook Trinidad is 'n geweldig plaatsje.
Ben in augustus/september door Cuba gereisd met huurauto en daarna nog een paar dagen in Varadero op het strand geweest. Ik ben het helemaal met Elninjoo eens: Cuba is te geweldig om je te beperken tot een zonreservaat in Varadero. Van daaruit kun je best (bus)tochtjes maken, maar de afstanden zijn vrij groot en de wegen slecht. Je bent dus in verhouding veel reistijd kwijt. Misschien kun je beter voor een (georganiseerde als je je daar prettiger bij voelt) rondreis kiezen met een paar daagjes Varadero?
Zoals de Cubanen zeggen: Varadero no es Cuba...

Doe een georganiseerde rondreis, zodat je écht wat van het land ziet. Doordat je gereden wordt, hoef je zelf alleen maar te kijken en te genieten. En er zitten ook altijd wel wat rustdagen tussen waarin je (desgewenst) helemaal niks hoeft te doen of juist een excursie kunt gaan doen.

Sluit dan af met een paar dagen ergens op het strand, dan heb je van alles wat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Zou zeker niet naar Varadero gaan en wél naar Cuba....

Oftewel, als je naar Varadero wil kan je net zo goed naar een all-in resort in Turkije gaan, goedkoper en minder ver vliegen en net zo ziel/sfeerloos.

Zonde van je geld en de reistijd om naar zo'n toeristische Russen-magneet te gaan als je in Cuba prachtige plekken kan bezoeken..
cuba ...zeker doen! Helemaal super! Varadero.....zou ik niet doen! Ben er 1 avond geweest omdat we snel naar t vliegveld moesten! Het is geen cuba!
Ben een week in Havana geweest en een week in Varadero. Varadero is erg mooi qua strand en zee maar verder is er niks te beleven. Gelukkig zaten we in een prachtig hotel (helaas met teveel dronken Engelsen en Russen) waar elke avond een professionele (dans)show werd gegeven. Dat maakte veel goed maar inderdaad; het is geen Cuba en elk ander 5* sterrenhotel in een warm land is bijna hetzelfde dus ik zou daar niet meer voor kiezen als je echt Cuba wilt zien. Ik ben het dus met bovenstaande mensen eens.

Ben wel jaloers dat je naar Cuba gaat. Dat zit er voor mij voorlopig niet in ;(
Ah, Cuba......

Ik ben in december in Varadero geweest, en ook al zeg ik nooit in een all-in en nooit naar Varadero.....

heb ik er een geweldige tijd gehad! Alleen jammer van het weer (redelijk koud). De mensen zijn te gek! (Cubanen).

Veel cafetjes met live muziek in Varadero. En je bent maar 2 uur verwijderd van Havana (ben ook in Pinar del Rio geweest, prachtig daar).

Volgende keer Trinidad en het oosten doen.
Hey.

Ik ga ook naar Cuba, voor 2,5 week. Maar dan in augustus. Het is inderdaad regenseizoen, maar daar heb je echt geen last van. Er kan af en toe een heftige bui vallen, maar ook een week helemaal niks. Dus tja. En wat betreft orkanen, dat blijft een gok natuurlijk. Toen we 2 jaar geleden voor een maand in Central America hebben rondgereisd, was er de dag voordat wij gingen een wervelstrom in Cancún waar wij aankwamen en de dag erna toen wij er waren was daar niets meer van te merken. Toen we terug waren, begonnen de orkanenreeks over Haiti (4 stuks in 2 weken tijd). Je moet een beetje geluk hebben. ;)

Wat betreft het weer zou ik dus niet persé voor een ander emaand kiezen.

Wat betreft Varadero. ook wij sluiten hier een week af, maar daar heb ik helaas niet echt een keuze in gehad. Maar ik vind het wel relaxed om na 10 dagen rondreizen nog even en weekje met mijn chicklits te kunnen genieten van de zon, het strand en een lekkere cocktail. En ik weet zeker dat Varadero qua cultuur geen Cuba is, maar de stranden schijnen veelbelovend te zijn, evenals de cocktails. Dus ik heb zo'n vaag vermoeden dat ik dat weekje wel om krijg!

Het schijnt ook niet erg handig te zijn om dagtrips vanuit Varadero te maken. Ik zou je adviseren om een week een auto te huren of een week met een kleine groep rond te reizen. Holland International heeft volgens mij wel veel keuze, alsook vele anderen.

succes!

Dotje
Toch gaan veel mensen naar havana vanuit varadero. Ik ben met een trip 2 dagen naar havana en pinar del rio geweest/
Ben in juni naar Cuba geweest. Het heeft een paar keer flink geregend, maar dat was dan een hoosbui, en daarna was het gewoon weer o.k. Varadero 2 nachten gezeten, prachtig strand hoor, mooie zee, maar verder niets aan.

Wij hebben zelf met z'n tweeen rondgereisd en hebben steeds bij mensen thuis geslapen. Hartstikke leuk om te doen, en je ziet lekker veel van het eiland. Er is genoeg te doen en te zien, en het zou zonde zijn om alleen in Varadero te gaan zitten.
quote:maria100 schreef op 28 februari 2010 @ 03:28:

Toch gaan veel mensen naar havana vanuit varadero. Ik ben met een trip 2 dagen naar havana en pinar del rio geweest/Dat kan ook goed, maar er is zo veel meer te zien. Tenzij je natuurlijk 2 weken wilt bakken, dan zit je wel goed in Varadero.
Is het rijden goed te doen kwa afstanden tussen de plaatsen.
quote:flatscreen schreef op 25 maart 2010 @ 18:07:

Is het rijden goed te doen kwa afstanden tussen de plaatsen.

Hoe bedoel je dat? Met je eigen huurauto? dan stop je toch waar en wanneer je wilt?

Of met de bus? Dan ligt het er natuurlijk aan waar je heen wilt. Soms zit je een dag of nacht in de bus, maar dan ga je bijvoorbeeld wel van Havana naar Santiago de Cuba ofzo.
wij zijn in juni naar Varadero geweest, na eerst 4 dagen Havana. Wij hadden wel last van muggen, ik zelf heb er geen last van maar mijn man zat onder de muggenbulten. In het hotel was wel goed muggenspul te koop.

ik vond het een super vakantie, eerst 4 dagen echt wat zien en toen nog een weekje uitrusten aan het strand van Varadero.

Ik zou zo weer gaan!
Waarschijnlijk ga ik in oktober naar Cuba (Havana) en nog wat rondtrekken.Heeft wellicht iemand tips over waar te gaan en wat te zien?

Een auto huren.. is dat aan te raden?

Pff.. ik kan niet wachten!
auto huren is zeker aan te raden. Zo zie je makkelijk en veel van het eiland. Koop wel in Nederland een wegenkaart anders verdwaal je hopeloos. Je kan daar bijna geen fatsoenlijke kaart krijgen. Oja, er is géén wegverlichting, géén markering op de weg en amper sprake van bewegwijzering. Dan weet je het vast. Neem sultana's/liga (braak) etc mee voor onderweg want je kan niet overal eten.

Varkensbaai is erg mooi. Mooi strand (iets minder mooi dan Maria la Gorda maar ook véél goedkoper en tenminste keuze in Casa Particulara).

Vinales is geweldig! Mag je niet missen.

Erg mooi land, vond alleen het eten echt verschrikkelijk goor. Lust geen vis/schaal-schelpdieren dus heb weken rijst-kip-bonen gegeten (gatver).
Heel erg bedankt mips, daar heb ik iets aan!

Een wegenkaart had ik nog niet eens aan gedacht.

Aan rijst, bonen en kip ben ik al gewend .
Geen dank!

Oja, en je hoeft echt niets te boeken voor overnachtingen. Je kan echt overal terecht in casa particulares.

In Havana zit een heel goed mediteraan restaurantje waar je arabisch eten kan krijgen. (in de straat: Calle Oficios. Het heet Al Medina). Supervriendelijke mensen en heerlijk eten voor erg weinig geld. Hebben er tijdens onze trip keer of 5 gegeten haha. Het ligt in de wijk Viego (prachtig gerestaureerde oude wijk).
quote:mips schreef op 07 april 2010 @ 15:55:

Erg mooi land, vond alleen het eten echt verschrikkelijk goor. Lust geen vis/schaal-schelpdieren dus heb weken rijst-kip-bonen gegeten (gatver).

Huh??? Ik heb zalig gegeten in (met name) casas particulares, en af en toe in een paladar.

2x vis/lobster, maar voor de rest kip (op allerlei manieren klaargemaakt) en af en toe pork. Vaak met salade, soepje, gebakken aardappels en/of rijst, toetje voor iets van 5 of 6 CUC.

Ik weet niet hoe ver je wilt gaan, maar ik vond Baracoa (de oostpunt) erg relaxed. Ook Camaguey was wel leuk, je kunt een dagtocht maken naar El Nicho NP (als ik het goed herriner) en zwemmen in kraakhelder water, rechtstreeks van de waterval.

Trinidad is relaxed, Santiago de Cuba wel mooi en Vinales is een erg leuke plaats. Ik heb een adres voor je van een casa daar, erg lieve mensen en overheerlijk eten.
Ik ben nog een beetje aan het orienteren. Ben van plan om met mijn vader (geinteresseerd in alles wat met cultuur te maken heeft) rond te trekken om mooie dingen te zien/ vast te leggen.

Momenteel probeert ik er een beetje achter te komen wat we nu echt niet mogen missen en dan samen een route op te stellen. Het liefst lowbudget (studente).

Zijn particuliere huisjes niet gevaarlijk? Slaap je dan op een kamer of..? Hoeveel kost het ongeveer?
Even dit topic omhoog, aangezien deze trip er binnenkort aan komt voor ons Ik ben nooit AI op vakantie geweest, maar dit was zo'n leuke aanbieding, dat we het er op gaan wagen.

We gaan vooral om te relaxen, maar willen ook wel wat op pad gaan. Heeft iemand tips voor excursies? Lijkt me leuk daarover wat te lezen!
Wij zijn noodgedwongen in Varadero terechtgekomen omdat ons laatste hotel tijdens onze selfdrive rondreis vol met kakkerlakken zat. Tja, schril contract met 2 weken rondreizen door het westelijk deel van Cuba. En wat je al in meer reacties hebt kunnen lezen: Varadero is geen Cuba. Als je er op uit wil gaan: een auto huren kan heel makkelijk maar het wegennet in Cuba is drama. Zoals al eerder aangegeven: slechte wegen, nauwelijks bewegwijzering, paard en wagen, fietsers, voetgangers, auto's, alles maakt gebruik van dezelfde weg dus je moet superalert zijn. Mijn vriendin spreekt vloeiend Spaans en dat was erg handig aangezien we dagelijks wel een keer of 4 om aanwijzingen moesten vragen. Misschien is het mogelijk om vanuit Varadero een trip naar Havana te maken, dat is zeker de moeite waard en als dat dan ook nog met 1 overnachting zou kunnen in Havana dan krijg je wel een heel goed beeld van deze geweldige stad. Ook Pinar del Rio is erg mooi maar erg ver van Varadero dus of dat in één dag kan weet ik niet
We gaan erheen om te relaxen Limbo, niet om rond te trekken.

Wel willen we naar Havana twee dagen, slaapplek regelen we op de bonnefooi. Ik betwijfel of Pinar del Rio inderdaad niet te ver is.

Ben benieuwd en heb vooral veel zin in de zon

Hoeveel aan contant geld is raadzaam om mee te nemen?
Wij hebben in 16 dagen ongeveer 900 dollar per persoon uitgegeven maar dat was voor alles met uitzondering van de hotelovernachtingen. Dus voor lunch, diner, excursies, drankjes, ijsjes, Brandstof huurauto, souvenirs en fooien. En vooral niet te zuinig geweest met de overheerlijke cocktails.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven